Saturday 19 May 2012

KUSIRAM DENGAN CAHAYA NUR KASIH-NYA


    • AMALAN PENEMAN SEPI DUNIA AKHIRAT

      Salam di sambut dengan kasih dan sayang,
      Kehadiranmu putra arjunaku pengobat rindu;
      Bila hati sudah terpatri kasih dan sayang,
      Biar sesaat berpisah ku tahan menanggung rindu.

      Kau jauh namun dekat di hati kurasakan,
      Siang dan malam menanggung rindu tak tertahan;
      Kau di benua sana rasa berjauhan,
      Tapi bayangan mu sentiasa di ingatan.

      Gurindam puisimu berlagu rindu,
      Mengingat aku tentang Tuhan;
      Itu menyebabkan aku bertambah rindu,
      Rindu serindunya pada Tuhan.

      Syukurku mendapat teman sesolehmu,
      DIA mengizinkan aku berteduh di rusuk kirimu;
      Di kala aku berduka kau memberi sokongan padaku,
      Tanpa jemu meniupkan roh perjuanganku.

      Tanpa sokongan dari semua teman yang kukasihi,
      Aku bagaikan burung patah sayap kiri;
      Maka dari itu tolong kasihani aku ini,
      Jangan sepikan aku jika aku disayangi.

      Hingga kini kita berteman,
      Membicarakan hal dunia dan akhirat;
      Agar menjadi hamba-Nya yang beriman,
      Sebagai bekalan dibawa ke negeri akhirat.

      Setiap kemunculan teman ku ,
      Kusambut dengan sesuci hatinya hatiku;
      Jika dalam hati berjerubu aku tak tahu,
      Cuma yang aku tahu aku tidak disepikan selalu.

      Sekejap ada sekejap tak ada tak apa,
      Ini terus tak ada-ada;
      Habis tu salah siapa,
      Bukan aku sengaja nak mengada-ngada.

      Dalam sebuah ikatan murni,
      Yang penting mesti saling faham memahami;
      Saling bertolak ansur mengeratkan hati,
      Takkan ada sepi menyepi.

      Sepi itu menyakitkan
      Sepi itu ada kala menenangkan
      Sepi itu ada kala merunsingkan
      Yang penting di kuburan tidak sepi
      Kerana amalan yang dibawa peneman sepi
      Justeru apa hendak diherankan sepi di dunia ini
      Amalanlah peneman sepi dunia akhirat

      Karya Putri Rimba
      18 Mei 2012
       ·  ·  · Yesterday at 6:57pm

    • CINTA KITA KUPOHON MENYATU

      cinta kita kupohon menyatu...
      dalam cinta nan SATU di puncak Nirvana...
      Moga Allah makbulkan segala hajatmu untuk sehidup semati denganku
      di puncak Nirvana terpatri kasih nan suci...
      Amin Ya Rabbal A'Lamin

      PUTRI RIMBA NIAGARA
      18 Mei 2012
       ·  ·  · Yesterday at 5:06pm
    • KAU HADIR UNTUK MEMENUHI TAMAN CINTAKU

      Kau hadir untuk memenuhi taman cintaku
      Lalu cintaku berbunga-bunga setiap hari
      Kusirim dengan cahaya Nur Kasih-Nya
      Mekar mewangi setiap detik membuaikan mimpi cinta di Syurga-Nya
      Aku terlena dalam bayangan cinta sucimu duhai kekasih
      Hanya kau di hatiku yang kucinta
      Moga kau begitu juga ...membalas cintaku kerana-Nya
      Bunga mawar cintaku ini kuhadiahkan untuk diabadikan di hatimu...

      PUTRI RIMBA NIAGARA
      18 Mei 2012
       ·  ·  · Yesterday at 5:07pm
      • Werdys Kalbary and Fatma Wati like this.
        • Werdys Kalbary dinda Rabeah ...
          kemarilah dinda...
          ku peluk mawar cintamu di dekapku
          yang mekar dari nadi-nadi rindu
          umpama denting kecapi di petik bidadari
          begitulah nada cintamu bernyanyi
          bergetar pula getar dawaiku;
          sepotong hati....♥
          Yesterday at 5:33pm ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali ANDAI DINDA PERGI DULU

          Moga di hati kanda ada cinta dinda
          Moga di hati dinda ada cinta kanda
          Kita saling cinta kita saling sayang
          Moga atas dasar cinta kerana-Nya ini
          Diberi peluang Allah untuk kita hidup bersama
          Melayari bahtera berumahtangga
          Penuh jalan-jalan ke Syurgawi
          Indah bahagianya kita berdua
          Moga Allah panjangkan usia kanda
          Allah panjangkan usia dinda
          Andai dinda pergi dulu
          Insya-Allah dinda tunggu kanda di pintu Syurga
          Insya-Allah Aamin

          DINDA PUTRI RIMBA NIAGARA
          18 Mei 2012
          Yesterday at 5:40pm ·  ·  1
    (PETIKAN DARIPADA WALL GROUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG)
    19 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;