Sunday 13 May 2012

KARYAKU ADA DI SETIAP DETAK JANTUNG MU




BERTALISIRATURRAHIM HANYALAH MAHUKAN REDHA-MU

Ya Allah talisiraturrahim itu
sesuatu yang amat Kau sukai
makanya jika ada dalam bertalisiraturrahim itu tidak sewangi hatiku hatinya makanya wangikan dengan sinar Nur Iman
agar persahabatan kami sentiasa berbaur keimanan
bukan mengundang prasangka yang mengheret kami ke lembah kehinaan-Mu
aku tak mahu Ya Allah
aku tak mahu setelah bertalisiraturrahim
kerna berprasangka antara kami akhirnya menjadi kebencian dan akhirnya menjadi dendam yang tidak kesudahan...
jika itu wujud Ya Allah
ampunkan aku
ampunkan dia
ampunkan semua
kerna kami jahil dalam menjaga
hubungan bertalisiraturrahim kerana-Mu

Jika terjalin talisiraturrahim
jagakan lidah kami daripada
saling menyakiti
saling menfitnah
saling berdengki hati
saling cemburu
saling merendahkan
saling menghina
saling berbangga diri dengan ilmu yang setitis cuma
saling sepi menyepi
saling tidak bertanya kabar
saling tidak berkomunikasi
hanya mementingkan diri sendiri
kedekut ilmu yang ada
sibuk mengejar dunia
sibuk dengan kerja dunia

Jauhkan kami dari persahabatan yang saling mementingkan diri sendiri
dan hati yang penuh kebusukan mahu memusnahkan hidup dunia dan akhirat kami...jauhkanlah Ya Allah...jauhkanlah Ya Allah

Cuma yang ada dalam persahabatan kami....
Saling sokong menyokong
Saling berbagi ilmu dunia akhirat
Saling berbelas kasihan
Saling sayang menyayangi
Saling faham memahami
Saling hormat menghormati
Saling bantu membantu
Dengan terjalin talisiraturrahimi yang ikhlas kerana-Mu
Mengundang rahmat dari-Mu
Moga keberkatan kami bertalisiraurrahim kerana-Mu
Pabila sampai masanya nanti Kau redhai di hari kematian kami
Itulah yang kami dambakan dalam bertalisiraturrahim
Moga Kau Perkenankanlah Ya Allah
Menghadirkan sahabat bertalisiraturrahimi
Hanya untuk mendapat keredhaan-Mu
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
9 Mei 2012
 ·  ·  · May 9 at 5:38pm
  • Werdys Kalbary and 2 others like this.
    • Werdys Kalbary dan...saling cinta mencintai karena Allah...heheheh, iyakan sahabtku Rabeah Mohd Ali ? salam puisi :)
      May 9 at 7:02pm ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali hihihi...salam puisi..harap balas puisi ini ok? sesudah solat Isyak ku tunggu hutang puisimu ok? hehehe
      May 9 at 7:05pm ·  ·  1
    • Werdys Kalbary qiqiqi,ahahaay, tapi ku tak bisa buat puisi panjang seperti puisimu Rabeah, jika pendek2 bolehlah qiqiqiqiqi :))
      May 9 at 7:10pm ·  ·  1
    • Werdys Kalbary ‎::: ini puisiku Rabeah :

      TULUS NYA CINTA

      jalan yang lurus, panjang dan tak berujung itu, hanya satu titik saja
      berupa noktah cahaya
      bersinar teduh tak menyilau mata

      jalan yang lurus, panjang dan tak berujung itu, hanya satu titik saja
      merupa bening kasih
      dan tulusnya cinta...♥
      ---------------
      maafkan puisiku sangat singkat ya sahabat heheheh :))
      May 9 at 7:25pm ·  ·  2
    • Rabeah Mohd Ali MOGA KAU BAHAGIA

      Napa dulu bilang sayang
      Napa dulu bilang cinta
      Tapi sekarang bila sudah ada cinta baru
      Segala sayang dan kasihku
      Kau sepikan
      Di ombak rindu

      Aku tahulah aku tak secantik dia yang kau cinta
      Dia masih muda dan jelita
      Wajahku dah berkedut seribu

      Tak apalah demi kebahagiaanmu
      Bersama dia yang kau cinta dan sayang
      Kurela lepaskan cinta palsu ini
      Kerna kau bukan cinta sejatiku
      Moga kau bahagia
      Hingga ke Syurga
      hihihi.

      PUTRI RIMBA.
      9 Mei 2012
      May 9 at 8:28pm ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali KENAPA AKU PILIH KAMU SEBAGAI RAKAN FBKU

      Aku pengen jadi kawan yang setia
      Tapi kawanku tak setia
      Gimana aku mahu setia

      Mula-mula semasa ingin menjadi kawanku
      Dia bilang mahu akan setia menjadi kawanku
      Setia sampai kapan pun
      Setia sampai mati

      dia bilang ....
      dia akan faham aku
      dia akan sokong aku
      dia akan beri seratus pratus dukungan pada cita-citaku
      dia akan memberi kerjasama denganku
      dia akan membaca semua karya-karya yang kutulis
      dia akan memberi pendapatnya yang bernas pada karyaku
      agar aku terus semangat menulis dan menulis sehingga terhenti nafas

      kerana janji-janjinya itu
      aku terimanya sebagai teman fbku
      yang akan menyokongku dalam keadaan apa pun...
      dan aku hanya perlu kawan-kawan fb yang setulus ikhlas
      menerima aku apa adanya tapi menerima karyaku lebih adanya
      sekarang ni karya-karyaku disepikan oleh mereka

      Hai kawan...
      Setelah aku terimamu sebagai rakan fbmu
      Kau lupa segala janji-janjimu padaku
      Terlalu sibuk sangat ke hidupmu sampai
      Melupakan janjimu padaku?

      Kenapa sebelum mahu menjadi rakan fbku...
      Kau tak fikir banyak...banyak kali
      Setelah kuterimamu dengan seikhlasnya
      Kau sepikan aku dan karyaku
      Aku ini seolah tak wujud sebagai rakan fbmu di alam maya
      Sudahlah alam maya ini tak nampak
      Kelibat dan suaramu...

      Jika kau masih lagi dengan duniamu
      Izinkan aku pulang semula ke duniaku
      Bersama dengan penghuni-penghuni rimba
      Yang sentiasa setia dengan duniaku dunia karyaku

      Maafkan aku teman kerna berterus terang
      Biarpun pahit untuk diterima
      Tapi percayalah yang pahit itu ada hikmahnya

      Berjauhan memanglah kita berjauhan
      Kita seolah hidup dalam semuanya berjauhan
      Berjauhan hati....
      Kita yang menjauhkan hati kita sendiri
      Di dunia alam maya ini....

      Sedangkan kita tak rancang pun untuk
      Menjadi kawan fb
      Tapi setelah Allah Kurniakan
      Kenapa kita harus abaikan?
      Makanyanya maafkan aku jika
      Aku terpaksa undurkan diri dari kalian
      Yang terus-terusan sepi dari teman fbku....
      Maafkan aku...maafkan aku....maafkan aku...
      Bukan kehendakku begini...

      SEPI KEBAHAGIAANMU
      SEPI ITU DERITAKU
      KARYAKU ADA DI SETIAP DETAK JANTUNGMU
      DI SITULAH BERMULANYA KARYAKU MENULIS RIWAYAT HIDUPMU
      KERNA SETIAP RAKAN FBKU ADALAH SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA
      MOGA KAU MENGERTI KENAPA AKU MEMILIHMU MENJADI RAKAN FBKU
      BUKAN MAHU BERBUAL KOSONG....
      BUKAN MAHU BERCANDA
      TAPI SERIUS BERUSAHA BERSUNGGUH-SUNGGUH
      BERMATI-MATIAN MENCARI JALAN-JALAN PULANG
      SEBAGAI BEKALAN KE NEGERI ABADI
      YANG KEKAL SAMPAI BILA-BILA TANPA NOKHTAH!

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      10 Mei 2012
      Thursday at 12:02pm ·  ·  1
  • (PETIKAN DARIPDA WALL GRUP JARINGAN SASTRA INDONESIA - KALBAR)
    13 Mei 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;