Wednesday 20 June 2012

CINTA ALLAH SENTIASA ADA UNTUK SEGENAP HAMBA-NYA


  • KASIHAN AKU... AKU TERSESAT DALAM DUNIA AKU SENDIRI...
    DUHAI KAWAN TOLONG BERI PANDANGANMU JIKA KAU
    KAWAN DUNIA AKHIRATKU

    Aku ingin sampai ke puncak gunung itu
    Tapi dalam perjalanan ke puncak gunung tersebut
    Aku tersesat tak tahu mana hala tuju ke puncak gunung tersebut
    Aku benar-benar dalam kegelapan
    Dari purnama ke purnama masih meraban-raban entah di mana aku
    Yang aku tahu aku berada di sebuah perkampungan asli
    Mereka buat tak tahu saja dengan kehadiran aku di situ
    Langsung tidak mahu melayan aku
    Aku lagi buntu..mungkin mereka sibuk dengan hidup seharian mereka
    Aku beginilah...bosan....bosan....bosan...dengan diriku...

    Aku selalu perhatikan seorang ketua perkampungan asli di situ
    Semua penduduk perkampungan asli itu mengikut segala
    Arahan ketua tersebut tanpa bantahan....

    Barangkali aku mesti seperti mereka juga baru hidup aku terarah...
    Oo...aku mesti mencari seorang sifu agar aku tak meraban-raban...
    Tapi siapa ye...akan jadi sifu aku...
    Adakah ketua perkampungan asili itu kulantik menjadi sifu aku...
    Ahh..! Dia tak akan faham dengan apa yang aku mahukan
    Makanya sia-sia aja dia menjadi sifu aku...

    Sekarang ini aku benar-benar buntu...
    Buntu--buntu...dalam mencari jalan untuk aku
    Mencapai ke puncak gunung tersebut...

    Makanya duhai kawan-kawan yang disanjungi...
    Sudilah memberi pendapatmu gimana aku
    Bisa sampai ke puncak gunung tersebut?
    Aku amat perlukan pandangan
    Daripada kalian semua....
    Kerana pandangan kalian
    Insya-Allah membolehkan aku
    Mengubah segala prinsip hidupku
    Yang mana telah membuatkan aku
    Hialang keyakinan diri dan
    Berputus asa dalam meneruskan
    Kehidupan aku yang suram dan kelam ini...
    Terima kasih atas segala pandangan kalian
    Semua moga Allah saja yang dapat membalas-Nya...
    Aamin.

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    18 Jun 2012
     ·  ·  · Monday at 11:07am
    • Werdys Kalbary and Kembara Sirua like this.
      • Kembara Sirua Tersimpan asa dipuncak yang tinggi menjulang
        Perlu semangat untuk menghalau segala rintang
        Dikiri kanan onak dan duri tumbuh diantara ilalang
        Tiada terbilang aral yang melintang
        Mari ditentang
        Ayo diterjang
        Segala rintang yang menghadang
        Dengan semangat yang tak mudah goyang
        Berbekal cahaya Tuhan sebagai pedoman
        Kita akan sampai dipuncak yang menjulang
        Mengibarkan bendera kemenangan
        Dalam menaklukkan tantangan
        12 hours ago ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali Dalam terjangan ombak terus membadai
        Digagahi jua demi meraih kemenangan
        Piala kemenangan diraih untuk penghuni bumi tercinta
        Piala kemenangan akhirat untuk sesudah kematian
        Kerana hidup ini cuma bernilai pada
        Hamba-Nya yang faham arti syukur pada nikmat kurniaan-Nya
        Makanya terima kasih duhai sahabat kau di antara
        Dalam beribu sahabatku yang sudi menjawab puisi
        Teka teki yang diajukan oleh seorang hamba Allah kepadaku
        Aku sudah menjelaskan padanya tapi dia masih kabur
        Akan matlamat jalan hidupnya yang masih kabur dalam
        Kebekuan penyelesaian menuju kemenangan hidupnya
        Moga Allah memberi Nur Hidayah Kasih-Nya pada hamba Allah itu
        Aamin Ya Rabbal A'Lamin.
        12 hours ago ·  · 1
      • Kembara Sirua Tak ada yang kabur dalam kehidupan
        Segalanya jelas dan terang benderang
        Hanyalah yang tak mampu membaca
        Dan juga tak mau memahami
        Yang menganggap dunia ini laksana misteri
        11 hours ago ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali Yang kabur tentang dunia bagi mereka yang tak punya mata hati...
        Yang punyai mata hati perlu bertabah hati agar mereka bisa
        Mengerti hidup tak menunggu kita...
        Kematian menunggu kita pasti
        Yang pasti kita harus
        Jangan lekas putus asa untuk
        Berusaha mendoakan mereka agar diberi khashaf Ilahi
        Biar hidup di dunia ini bukanlah matlamat sebenar
        Matlamat sebenar hidup dunia
        Kejayaan diraih untuk bekalan di akhirat
        Itulah kejayaan yang sebenar-benarnya
        Yang patut dipasakkan dijiwa kita dan mereka..
        Tanpa Nur Kasih Ilahi
        Kita bukan siapa-siapa
        Coma seonggok daging
        Yang tak bermakna
        Di dunia dan di akhirat
        Nauzubillah
        Semangat terus yuk
        Demi menggapai
        Ke puncak kejayaan
        Dunia dan akhirat
        Aamiin Ya Rabal A'Lamin
        11 hours ago ·  · 1
      • Kembara Sirua Dari ulat menjadi kepompong
        Seiring waktu yang terus melaju
        Kepompong itu menjadi kupu kupu
        Jika saja manusia tahu
        Segala keindahan akan menyatu
        Seiring perjalanan sang waktu
        11 hours ago ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali Andai manusia tahu
        Cinta Allah sentiasa ada untuk segenap hamba-Nya
        Pasti waktu amat bermakna
        Untuk memburu cinta-Nya yang tiada penghujung-Nya
        Dan mengenepikan segala kebuntuan tak menentu
        Karena waktu tak menunggu
        Bila sampai waktu
        Dipanggil Ilahi
        Cinta-Nya yang didambakan di kala hidup
        Terjawab sudah
        Bahagia di kala itu
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
        Di sejadah cinta tika bersujud di dunia
        Menjadi bukti cinta dibalas sesudah mati..
        Itulah cinta yang berarti
        Tiada henti...tiada noktah...
        11 hours ago · 

        (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP JARINGAN SASTRA INDONESIA - KALBAR)
        21 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;