Sunday 17 June 2012

SESUNGGUHNYA, MATI ITU BENAR, SIKSA KUBUR ITU BENAR


  • Putri Rimba Niagara shared Bacalah Quran Dan Hayatinya's photo.
    UAI ♥
     ·  ·  · Yesterday at 11:30am · 
    • You and Ahmad Tajuddin like this.
      •  PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI

        Tidurku lena yang panjang;
        Terkeduku bila terjaga dari lena;
        Aku menyesal memanjang,
        Alam barzah menantiku dari lena.

        Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
        Air mata penyesalan sudah tiada erti;
        Lenaku di dunia membawaku ke sini,
        Alam barzah yang sedia menanti.

        Datang ke sini tanpa bekalan,
        Aku menyesal terlepas peluang;
        Peluang yang diberiNya kubiarkan,
        Matilah aku dalam bekalan yang kosong.

        Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
        Mahuku berbuat segala amalan;
        Berbuat baik pada Allah jua manusia,
        Agar dapat kutebus segala penyesalan.

        Tapi apakan daya nasibku malang,
        Aku yang menempah nasibku begini;
        Bukan Allah tidak memberiku peluang,
        Ketika hidup aku orang yang rugi.

        Menyesal aku sendiri,
        Merana aku sendiri;
        Kini aku menyendiri,
        Alam barzah meranaku sendiri.

        Oh! Tuhan di pagi yang penuh berkat ini
        Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
        peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
        Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
        Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
        Amin Ya Rabbal ALamin.

        Karya Putri Rimba Niagara
        16 Jun 2012
      • SEMUA JASAD BAKAL DIMAKAN CACING DAN ULAT

        Secantik dan setampan apa-pun wajah kita. sesexi dan segagah apa-pun tubuh kita. Sekaya dan setinggi apa-pun jabatan kita. Jangan-lah terlalu berlebih-lebihan membanggakan diri dengan KESOMBONGAN..!!! Sesungguhnya semua itu akan HANCUR kelak termakan CACING dan ULAT...!!!

        (PETIKAN DARIPADA SUARA AKHIRAT)
        16 Jun 2012
        Unlike · · about a minute ago ·
        You and Khai Noor like this.

        ULAT ROH

        Semua orang pasti mati
        tak tahu bila masanya
        akan mati
        mahu tak mahu pasti tempuhi juga
        muda atau tua
        pasti mati
        aku tak terkecuali
        pasti mati
        adakah aku takut?
        Ya ...aku takut
        kalau matinya aku
        tanpa bekalan
        kalau aku yakin ada bekalan
        tapi aku tetap takut
        takut bekalan yang kubawa
        tidak diterimaNya
        lalu aku dicampakkan ke Neraka
        itulah yang kutakuti
        bukan aku takut mati
        aku takut...aku takut bekalanku tak diterimaNya nanti.

        Apabila mati...
        Jasadku tentu membusuk
        dimakan jutaan ulat
        jika itu hukum alam
        aku redha
        tapi jika amalanku
        dimakan ulat-ulat rohku
        macam mana?
        Allahu Akbar
        merana rohku
        merana yang tak tertebus!
        Nak menangis pun tak berguna
        jasad dah hancur dimakan ulat
        tangisan roh percuma saja.

        Ya Allah ... aku rela jasadku dimakan ulat
        tapi aku tak mahu amalanku dimakan ulat-ulat roh
        tolonglah Ya Allah kasihanlah aku
        izinkan aku melakukan amalan ikhlas semata keranaMu
        agar ianya menjadi
        bekalan yang Kau terima
        dan jauhkan bekalanku dimakan ulat-ulat roh.
        Amin Ya Rabbal A'Lamin.

        Karya: Putri Rimba Niagara
        16 Jun 2012
        (PETIKAN DARIPADA WALL KHAI NOOR & PUTRI RIMBA NIAGARA)
        16 Jun 2012
      • TENTANG MATI

        Kenapa takut mati?
        Takut mati mati
        Hindari mati mati
        Sihat mati
        Sakit pun mati
        Tua muda mati
        Kaya miskin mati
        Semuanya akan mati
        Mati milik semua
        Bersedia atau tidak mati
        Mati tak kira siapa
        Tak kira di mana
        Di mana-mana boleh mati
        Bersedia atau tidak mati
        Yang penting mati dalam husnul khotimah
        Mati dalam kebaikan dalam redho-Nya Ilahi
        Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        12 Jun 2012

        TERIMA KASIH SUARA AKHIRAT

        Kaya macam mana manusia itu
        Dia tetap miskin

        Apa maksudmu?
        Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya

        Kau lahir ke dunia ini kosong...

        Lagi aku tak faham?
        Apa maksud kosong
        Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
        Apa pulak kosong...

        Kau silap...
        Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
        Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
        Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
        Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
        Dan yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
        Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
        Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
        Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
        Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
        Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...

        Apa maksudmu?
        Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
        Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
        Sebab aku ni pencinta harta
        Bagiku harta adalah segala-galanya
        Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
        Inikan hendak bersedekah
        Kirim salamlah
        Kalau nak kaya usaha sendirilah
        Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
        Ramai suka berkawan dengan aku
        Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
        Dan hormat gila-gila dengan aku...
        Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
        Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
        Pelik kan manusia ini..
        Cuba aku papa kedana...
        Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
        Manusia ini sukakan harta
        Sebab itu aku sukakan harta
        Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
        Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
        Dan sanjungi aku ...
        Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
        Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
        Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...

        Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
        Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
        Ha...sebab itulah aku katakan tadi
        Sebulan hendak menggali kuburmu pun ak siap-siap
        Sebab segala eset yang kau miliki mahu ditanam sama
        Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
        Nak di kebumikan juga...
        Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
        Yelah nak ikut wasiat tuannya...
        Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...

        Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
        Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
        Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
        Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
        Dibeli boleh pocong-pocong
        Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
        Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
        Berminat ke nak beli...buntu aku ni...

        Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...

        Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak
        Menyesal sebelum aku bergelar pocong

        Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
        Harta kau yang banyak-banyak ni
        Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
        Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
        Biarpun kau sudah berada di alam barzah
        Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
        Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
        Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
        Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
        Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
        Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
        Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
        Kau lafazkan melainkan
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
        Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
        Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
        Ke jalan-jalan Syurga-Nya

        Masya-Allah aku tak terfikir
        Sebagaimana yang kau fikir
        Terima kasih suara akhirat
        Kaulah sahabat dunia akhiratku
        Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
        DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
        Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia

        Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        12 Jun 2012
        Yesterday at 1:14pm · 
        (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
        17 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;