Wednesday 20 June 2012

KUCINTAI DIRIMU DENGAN SEGENAP RINDUKU


  • OMBAK RINDU

    Kekasihku…
    Umpama ombak yang senantiasa mendera pantai
    Begitu pula kasih ku padamu yang tak sanggup ku lerai
    Ku cintai dirimu
    Dengan segenap rinduku
    Walaupun ku tahu
    Tanganku terkulai
    Meraihmu dalam gapai
    Ku langkahkan jua kakiku
    Mengejar pesonamu
    Walau kutahu jika pada akhirnya
    Kan terdampar di ombak rindu

    kekasihku…
    tengadahkan wajah pualammu ke wajahku
    untuk kucium bibirmu di birai waktu
    agar saatnya nanti tiba
    kereta kencana menjemput kita
    kau dan aku
    telah sedia…
    — with Rabeah Mohd Ali.
     ·  · May 28 at 11:55am · 
    • You and Ku Mencintai Mu Sayang like this.
      • Rabeah Mohd Ali DI HAMPARAN SEJADAH CINTA

        Kekasihku...
        Jika itu adalah suratan
        Takdir cinta Anugerah daripada Ilahi
        Kuterima dengan rasa syukur

        Di hamparan sejadah cinta
        Doaku termakbul
        DIA mengurniakan cinta
        Yang kudambakan
        Agar sama-sama
        Membawa bekalan pulang
        Ke negeri abadi

        Cincin Cinta Permata Syurga adalah bukti
        Cinta kita tulus ikhlas kerana-Nya

        Pabila kereta kecana menjemput kita
        Kau dan aku telah bersedia
        Duduk bersanding
        Di pelamin cinta Syurga Ilahi
        Kasihmu kasihku
        Bermula di situ
        Kerana di situlah
        Bermulanya cinta
        Dalam redha Ilahi
        Bahagia...
        Bersumpah setia untuk meneruskan percintaan
        Hingga ke Syurga-Nya
        Kerana yakinkan cinta suci kerana-Nya

        Hanya DIA kusandarkan harapan cinta kita
        Moga selamanya bahagia...

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        28 Mei 2012
        May 28 at 12:54pm ·  · 1
      • Putri Rimba Niagara shared her own photo.
        CINTAILAH AKU SEBAGAIMANA SETIANYA OMBAK MENGHEMPAS PANTAI!
         ·  ·  · May 28 at 11:13am · 
        • You and Werdys Kalbary like this.
          • Rabeah Mohd Ali CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI

            Kasih yang terkasih
            Aku tak tahu bagaimana hendak kuluahkan hatiku ini
            Sejujurnya kukatakan aku amat mengasihimu
            Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
            Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak
            Bertahta di hatimu ...dan begitu lama aku menanti jawapanmu itu

            Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
            Aku cemburu pada pantai
            Aku cemburu pada ombak
            Biarpun ombak mendera pantai
            Tapi pantai masih setia pada ombak
            Pantai bilang....
            Duhai ombak....
            Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
            Percayalah aku tetap setia padamu....
            Selagi kau mendera aku
            Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
            Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
            Aku tahu kau membalas cintaku
            Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
            Biarpun kita terpisah benua
            Namun deruan rindumu rinduku
            Tak akan terpisah selamanya
            Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
            Makanya terimalah senyumanku untukmu duhai ombak yang kucinta..

            Justru duhai kasih
            Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
            Seperti setianya ombak pada pantai...
            Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
            Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
            Kenang daku dalam doamu.

            Karya Putri Rimba Niagara
            28 Mei 2012
            May 28 at 11:19am ·  · 1
          • Werdys Kalbary Kekasihku…
            Umpama ombak yang senantiasa mendera pantai
            Begitu pula kasih ku padamu yang tak sanggup ku lerai
            Ku cintai dirimu
            Dengan segenap rinduku
            Walaupun ku tahu
            Tanganku terkulai
            Meraihmu dalam gapai
            Ku langkahkan jua kakiku
            Mengejar pesonamu
            Walau kutahu jika pada akhirnya
            Kan terdampar di ombak rindu

            kekasihku…
            tengadahkan wajah pualammu ke wajahku
            untuk kucium bibirmu di birai waktu
            agar saatnya nanti tiba
            kereta kencana menjemput kita
            kau dan aku
            telah sedia…
            May 28 at 11:52am ·  · 1
          • Rabeah Mohd Ali Kekasihku...
            Jika itu adalah suratan
            Takdir cinta Anugerah daripada Ilahi
            Kuterima dengan rasa syukur

            Di hamparan sejadah cinta
            Doaku termakbul
            DIA mengurniakan cinta
            Yang kudambakan
            Agar sama-sama
            Membawa bekalan pulang
            Ke negeri abadi

            Cincin Cinta Permata Syurga adalah bukti
            Cinta kita tulus ikhlas kerana-Nya

            Pabila kereta kecana menjemput kita
            Kau dan aku telah bersedia
            Duduk bersanding
            Di pelamin cinta Syurga Ilahi
            Kasihmu kasihku
            Bermula di situ
            Kerana di situlah
            Bermulanya cinta
            Dalam redha Ilahi
            Bahagia
            Bersumpah setia untuk meneruskan percintaan
            Hingga ke Syurga-Nya
            Kerana yakinkan cinta suci kerana-Nya

            Hanya DIA kusandarkan harapan cinta kita
            Moga selamanya bahagia...
            May 28 at 12:22pm ·  · 1
          • Rabeah Mohd Ali shared her own photo.
            SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!
             ·  ·  · May 28 at 11:05am · 
            • You and Werdys Kalbary like this.
              • Rabeah Mohd Ali SETEGA ITU CINTAKU KAU PERSIAKAN!

                Setega itu kau bilang cintaku membunuhmu
                Setega itu kau bilang kebalnya hatiku
                Setega itu kau bilang kau tak sempurna
                Setega itu kau bilang aku menyakitkan hatimu

                Tapi kau lupa akan janji mu padaku
                Bersumpah akan setia denganku
                Takkan melupakan aku
                Takkan memutuskan cinta

                Dalam senyap kau yang sengaja
                Memutuskan kasih dan cinta
                Yang telah kita bina
                Atas dasar keluhuran cinta sejati

                Kau sepi tanpa berita
                Kau menghilang entah ke mana
                Aku yang menanggung rindu
                Aku yang terdera rindu

                Di ombak rindu aku melepaskan rinduku padamu
                Pada ombak rindu kulaungkan namamu
                Tapi launganku tak kau balas
                Laungan itu bergema balik padaku
                Aku tersenyum sambil mengesat air mataku
                Seakan balikan laungan rinduku itu adalah
                Jawapan rindu darimu...
                Aku berlari-lari di pesisir pantai
                Sambil bermain air laut yang mula pasang
                Rupanya dari pagi ke petang
                Aku menunggumu di pantai
                Yang sepi tapi bergema dengan laungan
                Ombak rindu...

                Hanya ombak rindu yang mengerti
                Perasaan cintaku padamu....

                Adakah pengorbanan cintaku ini
                Kau anggap aku menzalimi cintamu?

                Bukalah matamu
                Bukalah hatimu
                Jika kau tahu menilai cinta suciku
                Tak setega itu kau bilang aku membunuh cintamu

                Kerana menantimu satu penyeksaan
                Merinduimu satu penderaan jiwa
                Mencintaimu memakan diriku
                Makanya aku lepaskan sengsara cintaku ini
                Di ombak rindu...

                Moga aku tidak ternanti-nanti lagi
                Cintamu nan palsu...
                Maafkan aku duhai
                Kekasih yang telah melukakan hatiku
                Bagaikan ombak menghempas pantai!

                Karya Putri Rimba Niagarra
                28 Mei 2012

                Norma Minan:

                inspirasi bunda sangat tinggi...
                ajari aku bunda...

                Rabeah Mohd Ali:

                Baca dan hayatilah karyaku nanda dan seringlah berkomunikasi dengan karyaku...insya-Allah kau akan pelajari dari situ sayang....kalau kulambat menjawabnya...sabarlah menanti...Insya-Allah kujawab selagi mampu...dan aku ingin suka sekali saling berbagi ilmu tanpa jemu....Aamin.

                (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
                28 Mei 2012
                May 28 at 11:11am ·  · 1
              • Rabeah Mohd Ali JANGAN KUNCI PINTU CINTAMU

                Kenapa harus dikunci pintu cintamu
                izinkan aku mengetuk
                mengucapkan salam sejahtera
                duhai puteri yang kucintai
                izinkan aku bertahta di hatimu
                mencintaimu seikhlas hati
                menaburkan bunga-bunga
                cinta suci tanpa debunga pemalsuan.

                Mempelangikan hidupmu
                yang sepi dan suram
                ku akan bahagiakanmu
                sepanjang hidupmu
                percayalah padaku sayang
                cintaku sepenuh hati
                tanpa ada kecurangan
                aku bersumpah setia padamu
                untuk memadu cinta
                di dunia hingga ke Syurgawi.

                Nanti cinta kita
                bersulamkan kasih dalam iman
                usah diragui cintaku lagi
                kutunggu hatimu terbuka untukku.

                Jika tiada realiti cinta kita
                bermimpilah aku bahawa kau membalas cintaku
                itupun sudah memadai untukku
                menagih cintamu tak kesampaian
                kau bukan milikku...
                aku pasrah dan redha.

                Karya Putri Rimba Niagara
                28 Mei 2012
                May 28 at 3:40pm · 

0 comments:

Post a Comment

 
;