Sunday 17 June 2012

SEMUA ORANG PASTI MATI ...MATI TIDAK MENUNGGU KITA



  • SEMUA JASAD BAKAL DIMAKAN CACING DAN ULAT

    Secantik dan setampan apa-pun wajah kita. sesexi dan segagah apa-pun tubuh kita. Sekaya dan setinggi apa-pun jabatan kita. Jangan-lah terlalu berlebih-lebihan membanggakan diri dengan KESOMBONGAN..!!! Sesungguhnya semua itu akan HANCUR kelak termakan CACING dan ULAT...!!!

    (PETIKAN DARIPADA SUARA AKHIRAT)
    16 Jun 2012
     ·  · Yesterday at 11:40am · 
    • You, Ahmad Tajuddin and Khai Noor like this.
      • ULAT ROH

        Semua orang pasti mati
        tak tahu bila masanya
        akan mati
        mahu tak mahu pasti tempuhi juga
        muda atau tua
        pasti mati
        aku tak terkecuali
        pasti mati
        adakah aku takut?
        Ya ...aku takut
        kalau matinya aku
        tanpa bekalan
        kalau aku yakin ada bekalan
        tapi aku tetap takut
        takut bekalan yang kubawa
        tidak diterimaNya
        lalu aku dicampakkan ke Neraka
        itulah yang kutakuti
        bukan aku takut mati
        aku takut...aku takut bekalanku tak diterimaNya nanti.

        Apabila mati...
        Jasadku tentu membusuk
        dimakan jutaan ulat
        jika itu hukum alam
        aku redha
        tapi jika amalanku
        dimakan ulat-ulat rohku
        macam mana?
        Allahu Akbar
        merana rohku
        merana yang tak tertebus!
        Nak menangis pun tak berguna
        jasad dah hancur dimakan ulat
        tangisan roh percuma saja.

        Ya Allah ... aku rela jasadku dimakan ulat
        tapi aku tak mahu amalanku dimakan ulat-ulat roh
        tolonglah Ya Allah kasihanlah aku
        izinkan aku melakukan amalan ikhlas semata keranaMu
        agar ianya menjadi
        bekalan yang Kau terima
        dan jauhkan bekalanku dimakan ulat-ulat roh.
        Amin Ya Rabbal A'Lamin.

        Karya: Putri Rimba Niagara
        16 Jun 2012
        Yesterday at 11:41am ·  · 1
      • KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?

        Engkau ni keturunan puteri ke?
        Engkau suka berlagak kan?
        Meluat aku...
        Weeii kau cermin sikit muka kau tu
        Harap mekap je lebih
        Buang mekap
        Tengok...
        Hodoh....
        Maka dari itu cermin sikit
        Engkau tu siapa...

        Aku sentiasa sedar diri
        Aku siapa
        Yang tak secantikmu
        Yang tak semudamu
        Aku memang tak setandingmu

        Ha sedar pun
        Habis tu kenapa
        Kau berlagak macam
        Seorang puteri raja
        Tak malu ke
        Perasan?

        Salah ke aku
        Menghargai kecantikan
        Kurniaan dari Allah
        Kalau kau nak tahu
        Jika aku tak bermekap
        Wajahku hodoh
        Kalau ditarik lapisan kulit
        Wajahku ini lagi hodoh
        Seperti tengkorak berjalan
        Termasuk juga wajah
        Engkau tanpa kulit di wajah
        Engkau boleh bayangkan
        Jadi apa nak dikesahkan
        Pada kecantikan yang
        Sementara ini...

        Habis tu kenapa kau
        Berwatak seperti puteri diRaja
        Kau perasan nak jadi puteri ke
        Putera mana yang hendak
        Kau pikat dan
        Putera mana yang akan terpikat
        Denganmu
        Lainlah aku cantik dan masih muda
        Tak perlu mekap pun dah cantik
        Sekali aku senyum 10 yang terpikat
        Tapi aku tak semudah itu terpikat
        Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja

        Yelah kau cantik dan muda
        Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...

        Tak perlu kau doakan sudah ada pun
        Cinta gila-gila dengan aku
        Kerana kecantikan aku
        Aku pun anak orang berada
        Makanya kenalah setaraf denganku

        Syukur Alhamdulillah
        Moga kau bahagia sahabatku

        Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
        Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
        Yang diimpikan oleh semua orang....

        Habis yang kau berlagak macam puteri tu
        Tak pesona dunia ke tu...

        Teman...aku ini cuma
        Menghayati watakku
        Sebagai seorang puteri rimba
        Yang tinggal bersama dengan
        Penghuni rimba niagara
        Takkanlah memegang watak
        Sebagai puteri rimba pun
        Nak cemburu....
        Lainlah puteri untuk manusia
        Bolehlah kau cemburu

        Nasib baik puteri rimba
        Kalau puteri istana memang aku cemburu
        Dengan haiwan apa nak dicemburukan
        Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
        Tak nak aku....

        Tahu tak apa...
        Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
        Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
        dunia sastraku agar aku dapat berpena
        Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
        Keikhlasan sokonganmu dalam karya
        SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        16 Jun 2012
      • JANGAN BERBANGGA APA YANG DIMILIK KERANA MATI PASTI MENJEMPUT KITA

        Kesultananan Indrapura:

        "Jangan bangga berkulit putih karena kulit terakhir kita adalah tanah liat!
        "jangan bangga dengan rumah bagus dan besar karena rumah terakhir kita adalah kuburan 2x1meter!
        "Jangan bangga dengan baju bagus karena baju Terakhir kita adalah kain kafan!
        "Jangan bangga dgn Mobil & Motor bagus ,karena kendaraan kita yang Terakhir adalh keranda?"

        You, Kesultanan Indrapura and 16 others like this.

        Adi Jaya Kesuma:

        Dan berbanggalah kita karna menjadi Umat Muhammad SAW....

        Tengku Zulaikha betul tu :D
        yang di dunia hanya titipan/sementara sedangkan yang di akhirat yang kekal abadi ..

        Pakoe Jagad Djawa Dwipa:

        Leres/ Betul sekali. Beruntunglah kita semua yang masih memunyai Tuhan Yang Baik, walaupun agama kita berbeda semua tapi Tuhan masih memberi makan, rizqi bagi yang mensyukurinya, serta tidak memilih/ membedakan mana yang umat-Nya dan mana yang bukan Umat-Nya. Tetapi celakalah bagi orang2 yang Ingkar, kufur, sombong dengan Nikmat dan Berkah-Nya kelak di kemudian hari nanti. Terlebih kita terlahir dari Titisan Keturunan Darah Pewaris Raja, yang tidak bisa di pesan terlebih dahulu kepada Sang Khalik Mempunyai Agama yang lurus dijalan-Nya serta Nabi Muhammad yang menjadi panutan serta contoh di seluruh Umat Islam serta penutup dari seluruh Nabi dan Rasul Utusan-Nya.

        Rabeah Mohd Ali:

        Makanya sentiasalah menjadi hamba-Nya yang sentiasa bersyukur atas apa yang dimiliki dan sentiasa mencari jalan-jalan redho Ilahi untuk bekalan kita di hari mati.

        (PETIKAN DARIPADA WALL KESULTANAN INDRAPURA)
        1 Jun 2012
      •  UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA

        Daunan kasih lambang kasih sayang sejati
        Penghuni Rimba Niagara hidup berkasih sayang
        Saling mempertahankan kasih sayang
        Selagi nyawa di kandung badan
        Kerana kasih setulus hati nan ikhlas kerana-Nya
        Penting kerana kasih tak tersisih
        Kasih bawa ke Syurga

        Kasih dan cinta
        Bukan berlandaskan
        Kepentingan sendiri

        Tak akan ada cemburu
        Sakit hati
        Luka dilukai

        Yang ada kasih sejati
        Berkorban jiwa
        Demi kasih setulus ikhlas kerana-Nya

        Jadinya
        Seluruh penghuni Rimba Niagara
        Pentingkan kasih dan sayang demi-Nya

        Moga Allah SWT pelihara
        Seluruh penghuni rimba niagara
        Daripada mereka-mereka
        Yang ada niat untuk
        Memusnahkan kasih sejati kerana-Nya

        Hidup ini cumalah setetes cuma
        Apalah ada pada kami penghuni rimba ini lagi
        Melainkan kami mahu kedamaian dan
        Ketenangan jiwa yang abadi
        Sebelum dijemput pulang ke pangkuan Ilahi

        Ya Allah moga kedamaian seluruh penghuni
        Rimba Niagara ini dapat bertumpang teduh
        Di bumi-Mu dengan dengan aman dan bahagia
        Tenang indah seperti hidup di alam Syurga-Mu

        Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        12 Jun 2012

        WAHAI JIWA YANG TENANG...

        surat Ar-Rad : 28:

        “Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”

        (wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

        BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH

        Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
        (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

        DUNIA YANG HINA

        Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
        (Riwayat al-Tirmizi)

        UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA UNTUK SEMUA YANG DIKASIHI DAN DISAYANGI DUNIA AKHIRAT SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA...SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ..SEMOGA SEGALA NIAT MURNI DAN DOA YANG DIUKIRKAN DI DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
        16 Jun 2012
      • MOGA ALLAH SWT MEREDHAI HIDUP MATIMU USTAZ

        Redha perlu dicari
        Bukan dinanti

        Inilah kisah yang ingin kukongsikan bersama pembaca alam maya
        Sebagaimana yang diceritakan oleh salah seorang ustaz kepadaku

        Ceritanya bermula begini.

        Ini pengalaman ustaz itu sendiri yang kerjayanya sebagai pendakwah mahu menyebarkan agama Allah Azzawajallah...apa yang dilakukan hanyalah mahu memcari Redha Allah SWT di kala dia hidup dan mati.

        Pengalamannya bersama Mat Rempit.
        Ustaz rela dirinya dipukul
        Disepak terajang dengan besi
        Hingga berdarah-darah
        Bengkak-bengkak urat sarafnya
        Semata ingin menjalankan tugasnya sebagai khalifah Allah SWT
        Berkat kesabaran ustaz
        Mat rempit itu diberi Allah SWT
        Nur Hidayah Kasih-Nya
        Mat rempit tersebut kini menjadi
        Seorang Hafiz Al-Quran
        Atas bimbingan ustaz

        Pengalamannya bersama
        Ketua Babi Hutan

        Ustaz bersama dua tiga orang
        Ingin pergi berdakwah
        Disebuah perkampungan orang asli
        Yang semuanya bukan menganuti agama Islam
        Dalam perjalanan ke sana
        Di petengahan jalan
        Kenderaan mereka dihadang oleh
        Sekumpulan babi hutan
        Ustaz keluar dari kenderaan
        Bertemu dengan ketua babi hutan
        Kerana dia sudah letakkan
        Hanya Allah sahaja yang ditakuti
        Dengan berani dia
        Berkata dengan ketua babi hutan itu

        Mata bertentangan mata
        Ketua babi hutan merenung mata ustaz
        "Duhai babi hutan sungguh pun engkau babi
        Tapi kau redha dengan asal kejadianmu
        Menjadi haiwan yang dilarang dimakan dan disentuh
        Oleh Pencipta-Mu...mulianya kamu biarpun kamu
        Bergelar babi...sifat redhamu amat tinggi...aku salut padamu babi..."
        Ketua babi hutan itu menganggukkan kepalany tanda bersyukurnya
        Dia pada Penciptanya yang mentakdirkan dia menjadi babi dan dia redha. Tergenang air mata ustaz penuh mengharu birukan jiwanya di kala itu.
        "Babi...kau redha dengan hidupmu yang selamanya haram
        Aku mahu ke seberang sana...untuk mencari redha Allah maka berilah
        aku laluan agar aku dapat menyebarkan agama Allah..."

        Ketua babi hutan menganggukkan kepalanya dan memberikan isyarat kepada semua sekumpulan babi hutan yang mengerumuni kenderaan
        ustaz ..agar pergi dari situ.

        Ustaz selamat pergi ke perkampungan orang asli dan berjaya mengislamkan sekampung orang asil tersebut.
        Syukur Alhamdulillah kepada Allah sebanyak-banyak-Nya

        Kepada ustaz pendakwah yang hidupmu penuh fisabilillah
        Kami doakan moga Allah SWT meredhai hidup dan matimu nanti
        Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        25 Mei 2012
  • Putri Rimba Niagara shared Bacalah Quran Dan Hayatinya's photo.
    UAI ♥
     ·  ·  · Yesterday at 11:30am · 
(PETIKAN DARIPADA WALL PURI RIMBA NIAGARA)
17 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;