Wednesday 20 June 2012

KAU MENTARBIYAHKAN AKU MENCINTAI ALLAH ROBBUL IZZATI





  • KOPI CINTA

    Duhai bakal kekasihku...
    Kau kata
    Padaku
    Jika ikatan kita sudah terpatri cincin cinta Syurga
    Setiap hari kau akan menyediakan aku
    Secawan kopi cinta
    Itu adalah lambang cintamu yang takkan pudar padaku
    Semakin hari semakin cinta
    Semakin hari semakin sayang
    Semakin hari semakin rindu
    Tak perlu lagi ditunggu ungkapan
    Cinta sayang dan rindu di ombak rindu
    Tak perlu ditungggu tak perlu dilaungkan lagi
    Setiap kata-katamu membuatkan
    Aku teruja untuk memilikimu
    Menyangimu mencintaimu seumur hidupku

    Andai kata aku tidak memilikimu
    Mahu rasanya kopi cinta itu
    Terbayang-bayang wajahmu
    Terbayang-bayang candamu yang menghiburkan
    Terbayang kata-kata yang memukau kalbu
    Kau mengujakan aku untuk terus memiliki cintamu
    Tapi kau bilang...
    Jika ingin memiliki cintamu...
    Aku haruslah meletakkan cinta Allah Tempat Teratas
    Barulah kau akan terima cintaku
    Kau bilang cinta mu ada ke aku
    Kiranya cintaku pada Allah Yang Pertama
    Tersyahdu aku terkedu aku
    Yang selama ini mengujakan cinta seorang wanita
    Tapi kau mentarbiyahkan aku mencintai Allah
    Mengatasi segala-Nya
    Cintamu sekadar apa adanya...
    Dan kau mencintai aku lebih adanya

    Kata-katamu itu menusuk di kalbuku
    Aku muhasabah diriku
    Apakah selama ini
    Aku terlalu taksub dengan pesona cinta dunia?
    Ya Allah aku bersyukur pada-Mu
    Kau Kurniakan
    Cinta-Mu dengan
    Hadirnya dia
    Untuk kami terus-terusan mencintai-Mu
    Mencari jalan-jalan redho-Mu
    Hingga ke akhir hayat kami
    Dan patrikan cinta kami
    Hingga ke Syurgawi
    Aamin

    Karya Putri Rimba Niagara
    14 Jun 2012
     ·  ·  · June 14 at 11:52am

0 comments:

Post a Comment

 
;