Saturday 7 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU (115) - JIKA TALI JIWAMU PUTUS PUTUSLAH CINTAKU




CINTA KETENTUAN ILAHI

Jika kau tiupkan seruling rindu
Jantungku pasti berhenti berdegup
Karena kau sudah kuhanyutkan diombak rindu
Kerana rindu mu sudah tidak bermakna lagi bagiku

Dan aku tak suka hijab yang tak berwajah
Dan aku tak suka bicara bak sembilu pilu
Dan aku tak suka bicara yang tak punya hati dan perasaan

Biarpun kau kaitkan lagumu beribu puisi indah
Takkan gugur setetespun cinta ku padamu
Kerana kau adalah hijab yang tak berwajah

Cuma yang aku mahu wajah
Semurni hati
Bicara sejujur hati
Sentiasa memamahami apa maknanya
CINTA KETENTUAN ILAHI

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
Unlike · · Unfollow Post · 16 minutes ago
You and Zetty Endless Love like this.

MERINDUI-NYA MENCINTAI-NYA

Duhai ombak rindu....
Ramainya yang merinduimu
Dia sudah kemaruk rindu
Rindu dendam yang terpendam
Membara-bara merinduimu
Bara yang menjadi dendam
Dendam yang memakan diri sendiri

Jika kau sudi membalas rindunya
Silakan..tak akan cemburu secebis kuman pun!
Kerana dia cintakanmu
Kurela undur diri
Kerana apalah sangat dengan cinta dunia ini
Belum memiliki cinta yang pasti sudah
Berebutan musuh memusuhi
Ahh! Suntuknya fikir kalau begitu

Putus cinta dengan mu aku relakan
Demi dia yang ketandusan rindu
Balaslah rindunya itu
Tak tega aku melihat
Rindunya tak terbalas rindu
Kasihan dia...balaslah
Aku tak cemburu
Kerana cemburu pasti
Mengheretku kebinasaan
Pasti akan memakan diriku
Kerana jiwaku hatiku
Akan sentiasa sakit
Akan sentiasa ingin membalas dendam
Yang membara-bara
Sehingga aku rasa puas jika
Melihat kemusnahan dia
Jika aku begitu lebih baik aku mati
Daripada berhati kejam sesama manusia
Berhati kejam semata rindu yang tak terrbalas rindu
Ahh!Aku tak mahu menjadi manusia begitu...
Moga Allah selamatkan aku dari jadi begitu
Dan selamatkan aku menusia yang berhati begitu kejam
Kerana secebis rindu tak berbalas rindu...

Duhai ombak rindu....
Aku tahu hatimu
Selembut salju
Bertabahlah hatimu
Menghadapi dugaan ini...
Jangan kerana rindu dan cinta
Kegalauan hatimu mencengkam jiwa

Rindu yang layak bagimu
Hanyalah pada Tuhan-Mu
Pasti rindumu akan dibalas dengan cinta-Nya
Rindu dan cinta-Nya
Akan membuatkan
Jiwa mu tenang
Setenang air di kali Syurga

Semua yang hidup akan mati
Tapi rindu dan cinta-Nya
Tak akan mati
Biarpun kau sudah mati
Cinta dan rindumu
Akan terus hidup
Tanpa noktah
Pasti tika itu
Kau rasa betapa
Bersyukurnya di kala hidupmu
Mencintai-Nya Merindui-Nya
Sesuatu yang indah
Cinta dan rindumu
Dibalas dengan Syurga-Nya
Hanya yang kau lafazkan
Pabila Kekasih-Mu membalas cinta dan rindumu
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
13 minutes ago · Like · 1

MUHASABAH DIRI

ketawalah...selagi boleh ketawa...
lanjutkan hingga ke kubur nanti
baru tahu suntuk fikir atau tak...
akibat cinta tak terbalas rindu membara
jadi suntuk fikir...
fikir-fikirkanlah
alam barzah adalah tempat kesedihan
yang akan sedih selamanya
jika dendam membara-bara
tidak dipadamkan tika nyawa masih ada
hilangkanlah sifat
dengki mendengki
tamak haloba
dendam mendendam...
baru ketawamu pun terpadam...
kalau tak terpadam juga
siap-siapkan kain kafan
sebagai musahabah dirimu diriku diri semua
yang ingin mati dalam tenang
tika bertemu dengan-Nya

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
11 minutes ago · Like · 1

BERDOSAKAH AKU MENCINTAINYA

Engkau hamba aku pun hamba
Aku sentiasa cermin diriku
Yang tak sehebatmu bila berpuisi
Yang tak secantikmu yang boleh bertukar wajah
Berwajah kanak-kanak untuk melampiaskan dendam membara
Kalau betul kau mahu teruskan berkomunikasi denganku
Munculkanlah wajahmu yang rupawan itu
Agar aku dapat lebih mengenalimu
Aku tak suka yang berpura-pura
Membaling batu sembunyikan tangan
Setahu aku yang tak mahu memunculkan dirinya
Menggunakan objek lain sebagai pengganti diri berkata-kata
Pasti ada niat jahat untuk melemparkan kata sesuka hati
Menghina sesuka hati
Agar orang tak mengenalinya
Adakah ini yang dikatakan manusia
Jika kau benar manusia
Munculkan dirimu
Agar boleh kita berkomunikasi
Cara berhikmah
Mengundang Nur Hidayah Kasih-Nya Aamiin
Sebelum aku mengundurkan diri
Tangan dijabat memohon maaf
Kerana melukakan hatimu
Percayalah tiada niat dihatiku
Untuk melukakan hatimu
Kerana kekasihmu si ombak rindu itu
Insya-Allah aku akan memujukknya kembali kepadamu
Kalau... itu boleh meredakan dendam membaramu
Padaku yang tak tahu berdosakah aku mencintainya?
Duhai kanda werdys...
Balaslah cinta dan rindu kekasihmu itu
Aku tak tega menjadi tempat melampiaskan
Marahnya dendamnya yang membara-bara padaku...
Tolonglah...lupakan aku...
Balaslas cintanya
Demi kebahagiaanmu dan dia
Aku relakan
Kerana aku faham
CINTA ADALAH ATAS KETENTUAN-NYA

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012

CINTA ATAS KETENTUAN-NYA

Cinta yang didambakan
Oleh dua insan untuk
Mematrikan cinta
Dalam redha Ilahi
Membawa tragedi yang menyayat hati

Entah apa dosanya
Mencintai yang dicintai
Saling cinta mencintai
Atas dasar Cinta Atas Ketentuan-Nya

"Berdosakah aku mencintainya," Itulah
Yang selalu diungkapkan berulang kali
Berkali-kali sambil memandang cincin
Bertahtakan permata dari Syurga dari
Bidadaranya yang diKurniakan oleh Pencipta cinta dan rindu.

Selalu yang dilafakan , " I love u darling & I miss u darling "
Suasana kehidupan bagaikan di Syurga
Berkata-kata bak penghuni Syurga
Beribadat bersama-sama
Sebagai bekalan pulang ke negeri abadi
Moga diterima segala amalan itu
Dapatlah mematrikan cinta hingga ke Syurga
Ahhh! Dunia impian setiap pasangan bidadara dan bidadari
Yang faham apa itu Takdir Atas Ketentuan-Nya

Sedang mahu keluar dari istana, 'Rumahku Syurgaku'
Untuk mencari rezeki disamping untuk meringankan beban
Bidadara yang hidup serba sederhana...
Dia ditahan oleh sekumpulan manusia berhatikan binatang buas!
Memukul ...menghentak ...seluruh tubuh sehingga
Berdarah....berdarah...darah...
Sampai separuh mati...dikerjakannya....
Raungan si bidadari cinta tidak dihiraukan
"Tolonglah fahami keadaan aku...
Berdosakan aku mencintainya...aku cumalah redha atas ketentuan-Nya
Cinta Kurniaan-Nya kenapa harus dengki denganku? Bunuhlah aku kalau
Itu dapat meredakan dendam kalian yang membara-bara itu...aku sudah
Redha kerana Ketentuan Cintaku Bersama Bidadaraku Hanya setakat ini saja...
LAILLAHAILLAH MUHAMMADDARRASULLALLAH"
Setelah habis bidadari cinta menghabiskan kalimah shahadahnya ...tubuhnya
Yang berdarah....darah...darah...disimbahi dengan minyak tanah oleh si pendendam
Cinta menghidupkan api langsung terbakar hanguslah tubuh bidadari cinta kerana-Nya"

Yang menjadi kemusykilan semua orang... Cincin Cinta Permta Dari Syurga tidak hangus...malah makin bersinar-sinar....dikucup penuh dengan linangan air mata oleh si
bidadara cinta...." Kanda cincin permata Syurga ini adalah tiket dinda untuk ke
Syurga-Nya dan Insya-Allah cinta kita akan diteruskan di Syurga....makanya di hari
Kematian dinda nanti redhakan saja kematian dinda...percayalah dinda akan menunggu kanda di Pintu Syurga ...biarpun kita terpisah jasad tapi cinta kita tetap
bersatu di alam cinta redha Ilahi...I love u n miss u forever n ever kanda...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012

SAAT LANGIT MELAMBAI RINDU

saat langit melambai rindu
hatiku tak keharuan
bayangan rindumu
ada di mana-mana
di setiap langkahku
sentiasa mengekoriku
aku rindu serindu rindunya
rindukanmu

rindu bayangan
rupanya aku
lagi dikejar
lagi menghilang
entah di mana
kucari kemana-mana
tak ditemui
rupanya
bayanganmu hilang
ditelan kabus senja
aku merindu lagi dan lagi terus merindu

aku pergi ke ombak rindu
berlagu rindu
bersyair rindu
rindukan kamu
duhai bayangan cinta
yang tidak sudi
mengekoriku lagi

dalam tangisan hiba
mengenangkan rindu bayangan
yang tak terbalas rindu
ombak menderu-deru
memujukku

"Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara
siapalah yang Tuan Putri rindu itu..."

"Bayangan kekasih hamba..menghilang
ditelan kabus senja...hamba rindukannya
rindu serindu..."

"Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara...
Kenapa kekasih yang cuma bayangan saja
yang tuan putri rindu....kenapa tak rindu pada
yang lebih berhak dirindu?

"Apa maksudmu?"

"Cuba Tuan Putri fikir...sekadar bayangannya Tuan Putri rindu
lepas itu bayangannya hilang...maknanya itu cuma sementara rindu
rindu yang tak terbalas rindu ....rindu yang tak kekal ...yang tak bawa
ke Syurga Cinta.."

"Apa maksud mu ...hamba tak faham...beritahulah hamba agar
hamba faham rindu yang berbalas Syurga Cinta."

"Rindulah pada Pencipta Alam Semesta ini yang mencipta Tuan Putri
dan hamba juga..termasuk kekasih Tuan Putri...
Tuan Putri rindu cuma bayangannya saja tapi jika Tuhan yang dirindui
rindu Tuan Putri pasti akan dibalas rindu dan cinta-Nya SUBHANALLAH
Tuan Putri jikalah rindu dan cinta tuan putri telah dibalas-Nya
ALLAHU AKHBAR tiada apa yang lebih berharga di dunia ini melainkan
Redha dan Cinta-Nya....Syurga adalah balasan cinta suci Tuan Putri
tak mahu ke tuan putri? Bukan itu saja...jikalah Tuan Putri yakin
cinta Tuan Putri yang utuh padu pada-Nya...kekasih yang cuma
bayangan itu pun akan dikurniakan kepada tuan putri tapi bukan
bayangan... realiti tuan putri tak perlu dirindu sudah ada di depan mata untuk cinta dan rindu dalam redha-Nya...dan dengan Rahmat Kasih-Nya cinta tuan putri bukan sekadar di dunia saja akan diteruskan hingga ke Syurga-Nya dengan syarat saling mencintai kerana-Nya dan
mencari jalan-jalan ke Syurga dengan hati yang ikhlas kerana-Nya."

Setelah habis berkata-kata ....kata-kata permata daripada deruan ombak rindu
hilang entah di mana....

Putri Rimba Niagara menangis hiba dan mendongak ke langit
Dan di langit amat indah diindahkan dengan warna warni pelangi memancar ke laut ombak rindu... ke seluruhan ombak rindu berwarna warni pelangi ALLAHU AKHBAR AMAT INDAH

Melihat kejadian yang amat menakjubkan itu tak henti-henti Putri Rimba
berzikir dan bermunajat pada-Nya... didongak ke langit lambang cinta yang berkalimah Allah Azzawajallah tertera dengan jelas dan bawah cinta kalimah Allah
tuan putri rimba dan kekasihnya bergandingan menjadi pasangan pengantin yang diredhai Allah dan diaminkan oleh seluruh penghuni langit dan bumi.

SEMUA ALAM GHAIB ADALAH DALAM RAHSIA ALLAH AZZAWAJALLAH
CINTA DALAM KETENTUANNYA

Karya Putri Rimba Niagara
9 Jun 2012
2 minutes ago · Like

TALI JIWAMU

Tali jiwamu telah tersimpul mati
Di kalbuku
Hanya kematian memisahkan cinta kita

Duhai kasih yang terkasih
Jika tali jiwamu putus
Putuslah cintaku

Biarpun putus
Aku tak setega itu
Melepaskan cinta itu
Kerana tali jiwamu
Telah tersimpul mati
Di hatiku
Hanya kematian memisahkan kita

Moga tali jiwamu kusimpul matikan hingga ke Syurga
Izinkan aku bawakan ke Syurga dengan redha cintamu Cinta-Nya
Kerana kasih kita
Telah tercatat di Lauhmahfuz
Hanya DIA yang tahu
Akan
Tali jiwamu tali jiwaku
Dan aku sentiasa bersangka baik pada-Nya

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
7 Jun 2012
 ·  · 

0 comments:

Post a Comment

 
;