Tuesday 3 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU (94) - MAAF SAMPAI KAPAN PUN!







    • MAAF SAMPAI KAPANPUN!

      Dalam kita berpuisi dan melahirkan isi hati tanpa kita tahu kita telah menguriskan hati kawan-kawan kita...
      Itulah yang mahu aku jauhi ...aku insan yang tak sempurna...makanya aku hulurkan sepuluh jari di angin lalu memohon maaf pada semua yang mengenali karya-karyaku di grup ini dan rakan fbku. Maafkanlah aku ye teman-teman....kemaafan dari kalian adalah lebih berharga dari alam dan seisinya.
      Jika ditakdirkan aku dipanggil Ilahi barulah aku boleh meninggalkan dunia ini dalam keadaan aman bersama dengan karya-karyaku.

      KEMAAFAN DIPOHONKAN OLEH:
      PUTRI RIMBA NIAGARA KEPADA SEMUA RAKAN GRUP & FB & SEMUA PEMBACA ALAM MAYA YANG MEMBACA KARYANYA...MAAF DILAFAZKAN SAMPAI KAPAN PUN!
      2 Julai 2012
       ·  ·  · Yesterday at 10:42am

    DUHAI RAKAN SASTRAKU SUDI MAAFKAN DAKU DAN FAHAMI DAKU

    Duhai rakan sastraku.....
    Yang pernah menjadi rakan fbku
    Maafkanlah daku jika kau tidak lagi menjadi rakan fbku
    Bukan aku tidak sudi meneruskan persahabatan kita sebagai rakan fb
    Tapi rakan fbku terlalu terhad
    Hanya mereka yang selalu berkomunikasi denganku
    Bicara tentang dunia sastraku
    Setiap rakan fbku adalah sumber inspirasiku berkarya
    Tapi jika kehadirannya bisu sunyi sepi
    Sejujurnya aku tak mampu meneruskakan persahabatan fb
    Bukan aku ego...
    Sebab di grup mereka tetap rakan sastraku dan sudah berkali-kali untuk meminta Maaf....harap sudi memafkan aku ye....kita tetap sahabat sampai kapanpun
    Cumanya tiada jodoh sebagai rakan fbku...itu saja....

    Duhai rakan sastraku....
    Harap jangan kerana kita sudah tidak menjadi rakan fb
    Membuatkan kau mendendami aku....
    Tolong maafkan daku....
    Aku pun pernah diremove sebagai rakan fb
    Tapi aku tetap memaafkan mereka
    Mungkin mereka ada sebab yang tersendiri tidak mahu menjadi rakan fbku

    Tujuan aku mengujudkan akaun fb kerana mahu mencari rakan fb
    Yang benar-benar meniupkan semangat membara aku berkarya
    Laman fbku bahasa setiap yang keluar dari penulisan mereka
    Seperti bahasa mengundang Rahmat Kasih-NYa
    Seperti kita bersahabat dengan bulan
    Melihat keindahannya
    Akan memberi sumber inspirasi nan indah-indah
    Dan kita akan ingat Kebesaran Allah Azzawajallah

    Dan makanya jika aku bersalah atas kekhilafan aku ini
    Maafkan aku duhai rakan sastraku
    Di grup ini kita tetap bersahabat
    Dan ditakdirkan berjumpa di alam realiti
    Kita tetap berjabat tangan kerana
    Talisiraturrahim kita tak pernah putus...
    Harap maafkan daku dan sudi mamahami daku
    Duhai semua rakan fbku yang pernah menjadi rakan fbku
    Tak kira di mana anda berada
    Aku tetap mengingati kamu....
    Dan sayangi kamu sebagaimana
    Aku menyayangi semua yang ada
    Di langit dan di bumi

    Aku cukup takut masalah remeh temeh ini
    Dibawa ke akhirat makanya maafkan daku
    Dan sejak dulu aku sudah maafkan kalian semua
    Moga Allah ampunkan kesalahan kita dalam soal hati ini
    Soal hati yang ingin diselesaikan di dunia
    Tidak mahu dibawa ke akhirat

    Harap sudi maafkan daku dan memahami daku
    Yang mahu terusan menulis dengan caraku sendiri
    Tanpa ada niat mahu menyakiti hati pembaca
    Aku menulis untuk mentarbiyahkan diriku sendiri
    Dan aku mahu kongsi apa yang kutulis itu pada
    Rakan-rakan grup...
    Aku pun tak sangka gimana aku terlibat dengan grup
    Mungkin mereka ada sebab tersendiri untuk menjemput aku ke
    Grup mereka mahu aku berkongsi karyaku dengan mereka
    Makanya sebagai menghargai mereka ke aku
    Aku siarkan karyaku tak kira masa
    Kalau mereka suka baca dan tak suka diamkan aje
    Kalau tak suka lagi removekan aje aku sebagai ahli grup
    Habis cerita...
    Tak banyak dosa....
    Kerana penulisan aku telah mengujudkan kalau bilau di grup
    Tersebut baiklah disingkarkan aku saja
    Kerana aku tak mahu kehadiran aku
    Akan mengganggu ahli-ahli lain berkarya
    Aku redha aku dimasukan sebagai ahli grup
    Dan aku redha jika aku disingkarkan
    Yang penting aku ....
    Aku dapat berkarya dan terus berkarya
    Kepada mereka yang sudi membaca karya-karyaku
    Yang lahir dari kasih sayang setulusnya kerana-NYa
    Dengan harapan menjadi bekalan
    Setelah aku tiada di dunia ini
    Dan tanda aku pernah berhidup di muka bumi ini
    Tanda aku sayang kepada semua penghuni bumi ini
    Ya Allah moga Kau terima penulisan aku ini
    Dan semua rakan-rakan sastra aku ini
    Sebagai bekalan di akhirat nanti
    Aammin Ya Rabbal A'Lamin

    PUTRI RIMBA NIAGARA
    30 Jun 2012
     ·  ·  · Saturday at 8:31pm

    • Werdys Kalbary likes this.


    • SAMPAI KAPAN PUN AKU MINTA MAAF
      SAMPAI KAPAN PUN AKU MAAFKAN MEREKA
      SEMUANYA KERANA CINTAKAN-NYA

      MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA

      Menyebut Nama-Mu saja
      Hatiku rasa terharu
      Bagaikan disayat-sayat sembilu pilu
      Air mataku mengalir merindui-Mu selalu
      Meratapi diri yang leka dengan pesona cinta duniawi
      Yang belum pasti bukan milikku kerana cinta ATAS KETENTUAN-MU

      Yang kuburu cinta-Mu
      Yang pasti Kau balas
      Kiranya aku ikhlas mencintai-Mu
      Kau membalas-Nya tanpa syarat
      Tanpa mengira aku siapa
      Tanpa mengira betapa timbunan dosaku pada-Mu
      Semua-NYa Kau ampunkan
      Asalkan aku mahu pulang ke pangkuan-Mu
      Maha Penyayang-Mu Ya Allah
      Maha Pengasih-Mu Ya Allah

      Amalanku yang sedikit ini
      Kau balas dengan cinta-Mu
      Tanpa had tanpa batas
      Hinggakan aku kelu
      Untuk mengingati dunia
      Yang mempesonakan
      Tapi cumalah sementara
      Yang pastinya tiada kekal

      Macam mana kayanya aku
      Macam mana cantiknya aku
      Macam mana cintanya aku pada dia

      Semuanya itu pasti akan
      Aku tinggalkan

      Yang aku bawa pergi
      Hanyalah cinta-Mu duhai Kekasih
      Itulah yang kudambakan
      Pagi petang siang dan malam
      Makanya Kau temukanlah aku
      Dengan para hamba-Mu
      Yang mahu pulang ke jalan-jalan-Mu
      Agar kami sama-sama Menga-Agungkan-Mu
      Di setiap masa dan seketika
      Menggunakan bahasa-bahasa Syurga
      Mengundang Nur Hidayah Kasih-Mu
      Pada kami dan kepada sesiapa yang membaca karya kami
      Serasa hidup di dunia ini
      Hanya-lah yang ada di hati dan di jiwa
      Adalah Kekasih kepada semua kekakasih-Mu
      Yang ada di muka bumi ini

      Yang Allah...
      Izinkanlah kami mengungkapkan
      Bahasa-bahasa nan indah-indah
      Seperti ahli Syurga
      Mengundang rindu
      Mengundang cinta
      Hanyalah untuk-Mu
      Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      1 Julai 2012
      Like · · 8 hours ago ·
      Ahmad Tajuddin and Irma Sri Kabulatirin like this.

      Irma Sri Kabulatirin:

      Karena kepayahan jua aku mendekat.
      Rasa hidup porak poranda.
      Bagai perahu kandas.
      Menabrak batu karang, pecah berkeping2.
      Sedih dan pilu tak pernah beranjak.
      Sejak aku masih dalam kandungan ibuku.
      Namun tetap Dia menurunkan aku ke bumi.
      Hidup tanpa tujuan, tanpa pelita digelapnya malam.
      Kucoba mendengar nama Mu.
      Dan surat2 yg Kau kirim pun telah kubaca.
      Itulah hanya bekal perjalanan ku.
      Engkau dera aku dengan bertubi2.
      Namun nyawaku masih melekat ditubuhku.
      Andai ada sisa waktu.
      Dan Engkau memberi cahaya kehidupan.
      Cahaya yg membawa rachmat dan berkah kebahagiaan.
      Yaa Allah, jangan biarkan aku putus asa dari rachmat Mu.
      Hati, fikiran, asa dan rasaku begitu pedih dan perih.
      Yaa Allah, Engkau Maha Tau apa yg kuharap darimu.
      Kabulkanlah....kabulkanlah...kabulkanlah do'a kami yaa Rabb.
      8 hours ago via mobile · Unlike · 1

      Putri Rimba Niagara:

      Aamiin Aamiin Aammin Ya Rabbal A'Lamin

      BUNGA-BUNGA CINTA DARI-NYA

      Duhai sahabatku Irma...
      Ketahuilah kau
      Tuhan mendugamu
      Karena Tuhan sayangkanmu
      Percayalah sayang...
      Sehebat mana dugaanmu
      Itulah adalah bunga-bunga cinta
      Dari Allah SWT untukmu sayang...
      Kau sambutlah bunga-bunga cinta dari-Nya
      Dengan pasakan keimanan tauhidmu pada-Nya
      Insya-Allah betapa beratnya dugaanmu itu
      Pasti kau sambut dengan senyum seorang kekasih
      Yang mendapat balasan cinta-Nya
      Karena Dia mahu mengangkat darjatmu yang tinggi di sisi-Nya
      Irma makanya diuji-Nya kamu dengan sehebat ujian
      Dan Dia Maha Tahu
      Kau pasti bisa mengatasinya
      Karena tidak diuji seorang hamba itu
      Melainkan mengikut kemampuan hamba-Nya itu sendiri

      Makanya irmaku sayang...
      Senyumlah dari sekarang
      Sambutlah segala ujian itu
      Dengan menyebut Syukur Alhamdulillah banyak-banyak
      Andainya maut menjemputmu irma
      Cintamu dibalas dengan Syurga-Nya irma
      Insya-Allah Aammin Ya Rabbal A'Lamin

      Sahabat yang sentiasa menyayangimu irma,
      Putri Rimba Niagara
      Rimba Niagara
      Malaysia
      1 Julai 2012
      7 hours ago · Like

      Irma Sri Kabulatirin :

      Aku bagaikan dianggap virus yang membahayakan dalam dunia mya.
      Dan akupun merasa demikian dalam dunia nyata.
      Hingga temanku pun merasa takut dekat dengan ku.
      Karena aku dianggap virus buat keluarganya.
      Dan ditengah lingkungankupun, aku merasa tidak diperlakukan adil.
      Karena mungkin aku adalah manusia yang sangat membahayakan.
      Biarlah tak seorang menyentuhku di dunia maya ini.
      Dan tak akan kubiarkan manusia2 ganas menyentuhku dialam nyata.
      Begitu mengerikan hidupku.
      Aku tersingkir dan terjebak dihutan rimba.
      Tapi...Rabeah...aku takut sama si Kunta si Kunte....
      Carikan aku teman yang lain, yang indah namanya, agar jadi teman penyambung rasaku.
      Antara engkau dan aku.
      Kini aku tenang dekat dengan mu Rabeah.
      Semoga engkau tau dan mau mengerti tentang aku.
      Salam sayang ku selalu untuk mu.
      ..... Rabeah .....
      Dari Aristokrat nya rimba belantara.
      6 hours ago via mobile · Unlike · 1

      Putri Rimba Niagara:

      JANGAN TAKUT PADA SI KUNTA SI KUNTE

      Duhai Irmaku sayang...
      Janganlah kau takut
      Dengan si Kunta si Kunte aku...
      Tanpanya aku tak seceria ini
      Tanpanya aku sudah lama
      Hangus dilecur oleh lautan asid mengganas!
      Yang mahu aku mati di muka bumi ini
      Yang mahu menghapuskan aku di muka bumi ini
      Walaupun kemahuan mereka begitu untuk memusnahkan aku
      Tapi Tuhan masih mahu aku teruskan hidup
      Untuk menyebarluaskaan kasih sayang sesama kerana-Nya
      Dihadirkan si Kunta si Kunte
      Untuk menyelamatkan aku
      Insya-Allah berkat hatinya yang mulia
      Sentiasa ingin aku ceria dan melupakan
      Segala duka lara perbuatan mereka padaku
      Aku kini bahagia bersama si Kuna si Kunte
      Yang selalu ambil tahu
      Akan diriku
      Dan mereka suka sangat aku berkarya
      Setiap hari hidupku teruja dengan dunia karya
      Gara-gara sokongan mereka yang tak pernah putus padaku Irma ...
      Si kunta si kunte pun sudah mengenalimu irma
      Mereka bilang setiap rakan yang setulusnya menyayangiku kerana-Nya
      Mereka pasti suka dan sayang sebagaimana aku sayang pada rakanku
      Makanya janganlah kau takut pada si kunta si kunte irma....
      Kalo kau datang ke istana rimba ini
      Pasti kau akan lupa segala derita laramu
      Kerana di sini semua bahasa-bahasa kasih sayang dari Syurga
      Sehingga aku rasakan hidup di alam Syurga irma...
      Ahhh! Indah...indah...! Sesangat!
      Hatiku tak pernah dilukai ...
      Makanya jika mereka tahu ada di luar sana
      Yang cuba dan sengaja untuk menyakitkan hati ku
      Katanya tinggalkan saja mereka itu tuan puteri
      Mereka akan membawa virus membahaya dan akan membunuh
      Bahasa-bahasa nan indah ini...
      Aku pun pelik bagaimana mereka tahu hatiku disakiti
      Rupanya jika aku berpuisi menggunakan bahasa yang tak indah
      Pasti hatiku dikala itu sedang disakiti dan dilukai dengan sengaja oleh
      Mereka yang khianat denganku
      Yang aku peliknya aku tak pun kenal mereka
      Apa tah lagi berjumpa di alam realiti
      Kenapa sekadar berjumpa secara tak langsung di laman maya
      Boleh sakiti hatikan aku
      Memang aku pelik dan aku tak boleh terima sama sekali
      Tapi kerana aku percayakan hari akhirat
      Makanya apa jua umpat nista dan cemburu mereka padaku
      Aku sudah maafkan
      Kerana apa irma....
      Berkat aku memaafkan mereka
      Tuhan membalas Rahmat kasih-Nya padaku irma...
      Makanya sampai kapanpun aku minta maaf
      Sampai kapan pun aku memaafkan mereka
      Semuanya kerana cintakan-Nya
      Sehingga akhir hayatku....

      Sahabatmu,
      Rabeah Mohd Ali
      Malaysia
      1 Julai 2012
      5 hours ago · Like · 1

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & IRMA SRI KABULATIRIN
      1 Julai 2012
       ·  ·  · Sunday at 6:12pm
      • MAAF SAMPAI KAPANPUN!

        Dalam kita berpuisi dan melahirkan isi hati tanpa kita tahu kita telah menguriskan hati kawan-kawan kita...
        Itulah yang mahu aku jauhi ...aku insan yang tak sempurna...makanya aku hulurkan sepuluh jari di angin lalu memohon maaf pada semua yang mengenali karya-karyaku di grup ini dan rakan fbku. Maafkanlah aku ye teman-teman....kemaafan dari kalian adalah lebih berharga dari alam dan seisinya.
        Jika ditakdirkan aku dipanggil Ilahi barulah aku boleh meninggalkan dunia ini dalam keadaan aman bersama dengan karya-karyaku.

        KEMAAFAN DIPOHONKAN OLEH:
        PUTRI RIMBA NIAGARA KEPADA SEMUA RAKAN GRUP & FB & SEMUA PEMBACA ALAM MAYA YANG MEMBACA KARYANYA...MAAF DILAFAZKAN SAMPAI KAPAN PUN!
        2 Julai 2012
         ·  ·  · Yesterday at 10:42am
    • TANGISAN SI PUJANGGA

      aku ingin menulis
      menulis yang
      mengundang Nur Hidayah Kasih-NYa
      tapi telah disalah artikan
      katanya karyku menyakitkan hati
      ALLAHU AKHBAR!
      Telah kuberdoa pada Tuhan
      Jika aku menulis karya yang menyakitkan hati
      pembaca...rela kukakukan jemariku ini dari berpena ...tapi hingga sekarang Allah SWT sentiasa mencurah ilham kepadaku
      SYUKUR YA ALLAH...Kau saja yang memahami aku yang suka menulis sejak kecil lagi...dan aku akan menulis sehingga terhenti nafas terhentilah pena Insya Allah Aamiin. Moga karya yang kutulis ada nilaian di Sisi-Mu. Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      30 Jun 2012

      @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


      SEHINGGA AKHIR KALAM MENYEBUT KALIMAH SYURGA-MU

      nafas cintaku

      tiada kekal
      sampai masanya
      akan layu
      melainkan
      cinta yang Satu
      harum
      walau matiku

      By: Lisa Arif
      Parit Buntar Perak Malaysia

      NAFAS CINTA-MU

      Nafas cinta-Mu
      Sentiasa hidup di setiap
      Semua hamba-Mu
      Yang mahu pulang ke Pangkuan-Mu
      Dalam redha lagi diredhai
      Maka terimalah cinta kami ini
      Duhai Kekasih roh dan jasad

      Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
      Sehingga akhir kalam kami
      Menyebut kalimah Syurga-Mu
      LAAILLAHAILLAHMUHAMMADARRASULLALLAH
      Kerana itu Ya Allah kami mahu berhidup di muka bumi dengan menggunakan bahasa-bahasa Syurga yang mengundang Rahmat Kasih-Mu
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      1 Julai 2012

      Lisa Arif amin:
      segalanya pasti dalam rencana dan pengetahuan-Nya
      miliknya hakiki
      moga bahasaku
      ilhamku
      matiku
      dalam pandangan-Nya

      Putri Rimba Niagara:

      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
      about an hour ago · Like · 1

      Lisa Arif amin ♥
      about an hour ago · Like

      MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA

      Menyebut Nama-Mu saja
      Hatiku rasa terharu
      Bagaikan disayat-sayat sembilu pilu
      Air mataku mengalir merindui-Mu selalu
      Meratapi diri yang leka dengan pesona cinta duniawi
      Yang belum pasti bukan milikku kerana cinta ATAS KETENTUAN-MU

      Yang kuburu cinta-Mu
      Yang pasti Kau balas
      Kiranya aku ikhlas mencintai-Mu
      Kau membalas-Nya tanpa syarat
      Tanpa mengira aku siapa
      Tanpa mengira betapa timbunan dosaku pada-Mu
      Semua-NYa Kau ampunkan
      Asalkan aku mahu pulang ke pangkuan-Mu
      Maha Penyayang-Mu Ya Allah
      Maha Pengasih-Mu Ya Allah

      Amalanku yang sedikit ini
      Kau balas dengan cinta-Mu
      Tanpa had tanpa batas
      Hinggakan aku kelu
      Untuk mengingati dunia
      Yang mempesonakan
      Tapi cumalah sementara
      Yang pastinya tiada kekal

      Macam mana kayanya aku
      Macam mana cantiknya aku
      Macam mana cintanya aku pada dia

      Semuanya itu pasti akan
      Aku tinggalkan

      Yang aku bawa pergi
      Hanyalah cinta-Mu duhai Kekasih
      Itulah yang kudambakan
      Pagi petang siang dan malam
      Makanya Kau temukanlah aku
      Dengan para hamba-Mu
      Yang mahu pulang ke jalan-jalan-Mu
      Agar kami sama-sama Menga-Agungkan-Mu
      Di setiap masa dan seketika
      Menggunakan bahasa-bahasa Syurga
      Mengundang Nur Hidayah Kasih-Mu
      Pada kami dan kepada sesiapa yang membaca karya kami
      Serasa hidup di dunia ini
      Hanya-lah yang ada di hati dan di jiwa
      Adalah Kekasih kepada semua kekakasih-Mu
      Yang ada di muka bumi ini

      Ya Allah...
      Izinkanlah kami mengungkapkan
      Bahasa-bahasa nan indah-indah
      Seperti ahli Syurga
      Mengundang rindu
      Mengundang cinta
      Hanyalah untuk-Mu
      Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      1 Julai 2012
      about an hour ago · Edited · Like · 1

      Lisa Arif amin
      cantik sekali
      juntaian puisimu
      semakin mencapai klimaksku
      best (Y)
      about an hour ago · Unlike · 1

      Putri Rimba Niagara:

      Duhai Lisa Arif
      Bahasa-bahasamu nan indah
      Mendamaikan roh dan jasadku
      Makanya lahirlah bahasa nan indah jua

      Moga kau senitiasalah
      Berbahasa indah Lisa...
      Agar aku pun dapat berbahasa indah

      Anggaplah dirimu bulan
      Kerana aku suka bersahabat dengan bulan
      Semakin aku melihatnya
      Semakin aku memuji
      Betapa Agung-Nya Kekuasaan
      Penciptanya Penciptaku jua
      ALLAHU AKHBAR
      Indahnya Lisa...
      Di setiap waktu
      Menga-Agungkan cinta-Nya
      Sehingga terhenti nafas
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
      about an hour ago · Like

      KAWAN SEJATI...

      Kawan sejati...
      Dia takkan pernah biarkan kawannya
      Diinjak-injak sesuka hati

      Kawan sejati...
      Dia sentiasa
      Mengerti ...dia terlalu berharga pada kawannya
      Dan sentiasa berkomunikasi...membantu selagi daya..
      Dan nyawa menjadi taruhan kasih sayang demi-Nya

      Kawan sejati sentiasa berbahasa
      Nan indah-indah
      Bahasa Syurga
      Bahasa akhirat
      Mengajak ke Syurga
      Tanpa mahu melukai hati kawan sejati
      Yang ada kasih dan sayang demi-Nya

      Dan jika itu ada padamu duhai kawan-kawanku
      Aku sudi menjadi kawan sejatimu
      Sampai kapanpun!
      Jika tiada maafkan aku
      Bukan aku tak sudi
      Karena aku tak tega disepikan
      Aku wujud seperti tak wujud

      Yang kumahu bukanmu
      Yang kumahu hatimu
      Sesuci embunan pagi
      Yang tetesannya
      Mewangikan imankan
      Agar sempurna
      Sebelum pulang
      Ke Pangkuan Ilahi

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      22 Jun 2012
      3 hours ago · Like · 2
      49 minutes ago · Like

      BEGITU HEBATNYA CINTA KEKASIH KEPADA PARA KEKASIH-NYA

      Kekasihku...

      Kekasihku Allah SWT Tuhanku
      Kekasihku Nabi Muhammad SAW
      Kekasihku amal penemanku di kuburan
      Kekasihku adalah hamba-Nya pilihan Allah di Lauhmahfuz
      Kekasihku mengajar aku erti hidup berkasih sayang kerana-Nya

      Syurga ditempatkan kepada hamba-Nya
      Bukanlah kerana banyaknya amalan hamba-Nya
      Tapi dengan Rahmat Kasih-Nya

      Yang penting sentiasa bersangka baik dengan-Nya
      Beramal ikhlas semata kerana-Nya
      Tiada niat lain ikhlas kerana-Nya

      Kekasih segala kekasih
      DIA lah Tuhanku
      Yang setia
      Membalas cinta hamba-Nya yang ikhlas

      Janji-Nya pasti benar
      Sesungguh-Nya
      DIAlah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
      Tidak akan pernah meninggalkan hamba-Nya
      Biarpun sedetik
      Terlalu hampir
      Kemana kita berada DIA berada
      Tak pernah tidur dan lalai
      Bersama kita
      Sejak Azali Lagi
      Hingga nafas terhenti
      Syurga adalah balasan
      Yang terindah buat para kekasih-Nya
      Yang Dicintai
      Selagi berdetak jantung
      Yang tiada penghujung-Nya
      Biarpun sudah bergelar roh

      Begitulah
      Cinta-Nya Allah kepada para kekasih-Nya
      Maka berlumba-lumbalah kita untuk
      Menjadi kekasih-Nya
      Kerana
      DIA Maha
      Penyayang
      Memahami
      Setia
      Memakbulkan doa
      Janji-Nya pasti ditepati

      Kita tak akan dikecewakan
      Selagi mana kita beramal
      Ikhlas kerana-Nya

      Andainya semua hamba-Nya
      Masuk ke Syurga
      Masih lagi ada ruang untuk para kekasih-Nya
      Menghuni Syurga
      Kerana Syurga itu
      Luas seluas -luas-NYa

      Begitulah Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang-Nya Kekasih
      Membalas cinta kepada semua para kekasih-Nya
      Yang hidup di muka bumi
      Dari wujudnya Nabi Adam as
      Hinggalah bumi ini qiamat

      SUBHANALLAH BEGITU HEBATNYA CINTA KEKASIH
      KEPADA PARA SEMUA HAMBA-NYA YANG BERGELAR
      KEKASIH-NYA

      Moga kita semua tergolong menjadi kekasih-Nya
      Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      22 Jun 2012

      KARYA LISA ARIF & PUTRI RIMBA NIAGARA
      1 Julai 2012


      @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
       ·


      SALAM SEJIWA SEBATHIN DAMAI NHUSWANTHARA

      Keadilan di Negeri ini amat langka didapat karena keadilan tak pernah menjadi bagian dari cara berfikir, berperilaku,

      berelasi para penguasa dan penegak hukum kita. Perilaku mereka lebih mengutamakan kekuasaan dan popularitas,
      wahai insan anak Negeri bukalah mata hati dan bangun jiwa roh para leluhur dalam bathin kita dan merealisasikan dalam

      menggapai cita dan cinta Negeri ini yang aman adil makmur sejahtera,
      salam sejiwa sebathin damai NHUSWANTHARA...

      By: Sang Pewaris Leluhur
      30 Juni 2012
      Unlike · · Unfollow Post · 23 hours ago
      You, Prabu Sri Narayana Kusuma and Dayang Rozalina Ros like this.

      SAFARI KEBANGSAAN FORUM TRANSFORMASI INDONESIA BARU

      Sudah saatnya kita bersatu bergerak untuk melakukan Gerakan Penyadaran terhadap TNI/POLRI tentang cita cita pembentukan TNI/POLRI..
      Sebab TNI/POLRI berasal dari rakyat dan harus menlindungi rakyat
      Melindungi Negara & TNI/POLRI bersama sama rakyat untuk membangun bangsa ini agar sesuai dengan Cita cita Proklamasi..
      TNI/POLRI harus bergandengan tangan dengan rakyat agar terjaga apa apa apa yg sudah menjadi kesepakatan dalam mendirikan Bangsa & Negara ini

      Kepada TNI/POLRI..mari kita bergandengan tangan dalam mencapai 5 tujuan utama mendirikan NKRI

      Ke 5 Tujuan itu adalah :

      1.MELINDUNGI SEGENAP BANGSA INDONESIA
      2.MELINDUNGI TUMPAH DARAH INDONESIA
      3.MEMAJUKAN KESEJAHTERAAN UMUM
      4.MENCERDASKAN KEHIDUPAN BANGSA
      5.DAN IKUT MELAKSANAKAN KETERTIBAN DUNIA

      bukalah mata hati anda wahai TNI/POLRI..
      bahwa Penyelenggara saat ini sudah tidakmenghiraukan cita cita para pendiri negeri
      bahwa penyelenggara NKRI saat hanya sibuk dengan nafsu syahwatnya sendiri..
      bahwa penyelenggara NKRI saat ini hanya sibuk memperkaya diri sendiri
      mereka lupa untuk siapa & untuk apa bangsa & negara ini didirikan

      TNI/POLRI adalah Dari Rakyat,Oleh Rakyat & Untuk Rakyat.. — with Roro Mia Susanthy, Gembel Mlarat, Rico Ad
      about a minute ago · Like

      AYUH TERUS MAJU INDONESIA!

      INDONESIA HARUS TERUS MAJU MENGIKUT KEHENDAK RAKYATNYA DAN KATA-KATA DI ATAS TELAH CUKUP MEMAHAMKAN PADA MEREKA YANG NGGAK FAHAM-FAHAM....SAYA PENUH YAKIN KATA-KATA DI ATAS TELAH MEMBUKA MATA HATI SEMUA YANG MEMBACANYA...AYUH TERUSKAN PERJUANGANMU DUHAI KSATRIAKU! AKU DI SINI SENTIASA MEMBERI DUKUNGAN PADA KALIAN...

      PUTRI RIMBA NIAGARA
      30 Jun 2012
      (PETIKAN DARIPADA GRUP SAFARI KEBANGSAAN FORUM INDONESIA BARU)
      30 Jun 2012
      Unlike · · Unfollow Post · about a minute ago
      You like this.

      SEMANGAT BERBANGSA , BERNEGARA DAN BERTATANEGARA

      ORANG JOGJA ORANGNYA ISTIMEWA.

      Jean Paul Sartre berkata " manusia tidak lain daripada bagaimana dia mejadikan dirinya sendiri"
      HB I. Pemangku Adat Mataram juga berkata " Hamemayu Hayuning Bawana", turut serta mempercantik indahnya duni dan melestarikan bumi
      Pemuda JOGJA bernyanyi "Orang Jogja Orangnya Istimewa"

      Tokoh-tokoh berakal mutiara serta pemudanya yang cemerlang jiwanya mengakui apa arti eksistensi manusia
      Tidak Barat, Tidak Timur, manusia jadti dirinya sama, sebagai AGENT OF CHANGE
      Manusia yang ditakdirkan untuk merubah keadaan dari yang tidak sesuai dengan akal dan budinya menjadi keadaan yang nyaman bagi akal budinya.

      Menciptakan lingkungan yang nyaman bagi terciptanya lingkungan yang mendukung terjadinya asah asih dan asuh
      AGEN OF CHANGE adalah hak dan kewajiban setiap individu yang hidup di atas bumi pertiwi ini, jika salah langkah maka global warming akan segera menamatkan eksistensi manusia sebagai makhluk yang paling sempurna di atas bum ini.

      Jangan tafsirkan AGENT OF CHANGE dalam arti sempit, tetapi tafsirkan secara luas sebagaimana anda menafsirkan apa arti Global Warming.

      by : wijanarko ( Admin MAM )
      ( 29 Juni 2012 )
      Unlike · · Unfollow Post · 13 minutes ago
      You like this.

      Rabeah Mohd Ali:

      Kata-kata semangat perjuangan yang mantapppppp sekali!!!!!
      19 minutes ago · Like

      Masyarakat Adat Mataram @Sist Rabeah : terimakasih.
      13 minutes ago · Unlike · 1

      Rabeah Mohd Ali :

      SEMANGAT BERBANGSA. BERNEGARA DAN BERTATANEGARA

      Galuh Padjadjaran
      Masyarakat yang menjunjung tinggi nilai-nilai tradisi budaya bangsa, harus bersifat terbuka karena mau tidak mau, suka atau tidak suka, tidak ada pilihan lain dalam menghadapi era globalisasi, dengan semangat berbangsa, bernegara dan bertatanegara.....

      Serta Eksistensi Budaya Bangsa sebagai basis Ketahanan Hukum Nasional....

      mungkin sebagai salah satu filter untuk mencegah hal klaim mengklaim atas nama budaya bangsa yang tercinta ini....

      Ra-hayu.....
      Unlike · · Unfollow Post · June 19 at 4:55pm
      You, Prabu Sri Narayana Kusuma and 3 others like this.

      Prabu Sri Narayana Kusuma mohon izin sharekan kata2 pandangan saudara itu..
      Wednesday at 1:49pm · Like

      Rabeah Mohd Ali:

      Kata-kata ukhuwah berbangsa , bernegara dan bertatanegara
      Yang harus dibingkaikan di lubuk iman setiap individu yang cintakan kedamaian alam Ciptaan-Nya.
      17 minutes ago · Like

      (PETIKAN DARIPADA WAL PUTRI RIMBA NIAGARA & GRUP KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA & GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM)
      29 Jun 2012
      16 hours ago · Like · 2
      Sang Pewaris Leluhur Merdeka Lahir Bathin...
      14 hours ago · Unlike · 1

      NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG!

      Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan Mataram
      Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan Indonesia
      Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan bangsa Indonesia
      Moga cinta keranaNya ini bisa menjadikan Malaysia dan Indonesia
      dua negara berjiran
      sehati sejiwa
      senada seirama
      berpadu kasihkan negara
      negaramu kukasih
      negaraku kau sayang
      bila kasih sudah terpatri
      tak akan ada
      benci membenci
      dengki mendengki
      dendam mendendam
      jatuh menjatuh
      yang ada
      saling mempertahan cinta bernegara
      kau pertahan negaraku
      aku pertahankan negaramu
      saling mempertahankan
      itulah lambang cinta sejati
      antara dua negara
      bila cinta sejati terpatri
      di kalbu setiap rakyat
      negaramu negaraku
      kebudayaan negaramu disanjung
      kebudayaan negaraku dijunjung

      Apa saja perjuangan untuk mempertabatkan :

      Institusi diRaja Melayu
      Kepahlawanan Melayu
      Bangsa Melayu

      Kita sama bersumpah setia untuk saling sokong menyokong
      tanpa mengenal samada dia raja atau rakyat biasa yang penting dia ada semangat juang seperti kita...
      kerna dialah rakan seperjuangan kita sampai kapan pun!

      Karya Putri Rimba Niagara
      11 Mac 2012

      Masyarakat Adat Mataram Ungkapan hati anda saya sosialisasikan di beberapa forum di Jogja, semoga keluarga besar kami membacanya.
      20 minutes ago · Like

      Putri Rimba Niagara

      Terima kasih kerana sudi menghargai suara hati saya yang sungguh-sungguh menyayangi negaraku negaramu kerana-Nya.

      (PETIKAN DARIPADA MASYARAKAT ADAT MATARAM)
      11 Mac 2012

      (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA & GRUP SAFARI KEBANGSAAN FORUM TRANSFORMASI INDONESIA BARU & GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM & PUTRI RIMBA NIAGARA )
      1 Julai 2012


       

0 comments:

Post a Comment

 
;