Tuesday 3 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (90) - JIKA KITA MENGEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA




CINTA ATAS KETENTUAN-NYA

Cinta yang didambakan
Oleh dua insan untuk
Mematrikan cinta
Dalam redha Ilahi
Membawa tragedi yang menyayat hati

Entah apa dosanya
Mencintai yang dicintai
Saling cinta mencintai
Atas dasar Cinta Atas Ketentuan-Nya

"Berdosakah aku mencintainya," Itulah
Yang selalu diungkapkan berulang kali
Berkali-kali sambil memandang cincin
Bertahtakan permata dari Syurga dari
Bidadaranya yang diKurniakan oleh Pencipta cinta dan rindu.

Selalu yang dilafakan , " I love u darling & I miss u darling "
Suasana kehidupan bagaikan di Syurga
Berkata-kata bak penghuni Syurga
Beribadat bersama-sama
Sebagai bekalan pulang ke negeri abadi
Moga diterima segala amalan itu
Dapatlah mematrikan cinta hingga ke Syurga
Ahhh! Dunia impian setiap pasangan bidadara dan bidadari
Yang faham apa itu Takdir Atas Ketentuan-Nya

Sedang mahu keluar dari istana, 'Rumahku Syurgaku'
Untuk mencari rezeki disamping untuk meringankan beban
Bidadara yang hidup serba sederhana...
Dia ditahan oleh sekumpulan manusia berhatikan binatang buas!
Memukul ...menghentak ...seluruh tubuh sehingga
Berdarah....berdarah...darah...
Sampai separuh mati...dikerjakannya....
Raungan si bidadari cinta tidak dihiraukan
"Tolonglah fahami keadaan aku...
Berdosakan aku mencintainya...aku cumalah redha atas ketentuan-Nya
Cinta Kurniaan-Nya kenapa harus dengki denganku? Bunuhlah aku kalau
Itu dapat meredakan dendam kalian yang membara-bara itu...aku sudah
Redha kerana Ketentuan Cintaku Bersama Bidadaraku Hanya setakat ini saja...
LAILLAHAILLAH MUHAMMADDARRASULLALLAH"
Setelah habis bidadari cinta menghabiskan kalimah shahadahnya ...tubuhnya
Yang berdarah....darah...darah...disimbahi dengan minyak tanah oleh si pendendam
Cinta menghidupkan api langsung terbakar hanguslah tubuh bidadari cinta kerana-Nya"

Yang menjadi kemusykilan semua orang... Cincin Cinta Permta Dari Syurga tidak hangus...malah makin bersinar-sinar....dikucup penuh dengan linangan air mata oleh si
bidadara cinta...." Kanda cincin permata Syurga ini adalah tiket dinda untuk ke
Syurga-Nya dan Insya-Allah cinta kita akan diteruskan di Syurga....makanya di hari
Kematian dinda nanti redhakan saja kematian dinda...percayalah dinda akan menunggu kanda di Pintu Syurga ...biarpun kita terpisah jasad tapi cinta kita tetap
bersatu di alam cinta redha Ilahi...I love n miss u forever n ever kanda...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012
 ·  ·  · June 29 at 10:43pm
    • Werdys Kalbary ‎::: dinda Rabeah
      pada binar terang mata cinta
      kemilau putihnya menelan hitam
      dan pada degup hasrat menggenggam kukuh
      seikat tekad merengkuh kayuh
      berhembus bayu memuput layar jiwa
      merentang sayap ke ruang angkasa
      apa yang kau ratapi lagi
      di saat purnama seindah ini
      kemarilah kasih
      ku lantunkan seribu gurindam untukmu di angin lirih....
      Saturday at 12:32am ·  · 2
    • Wan Suwandy hehehe...maaf nimbrung :
      menurutku bilang cinta atau sayang ga ada dosanya lho :)
      slahkah kita bilang sayang kepada seseorang meski belum menikah ? hehehe...Allah sendiri menamakan dirinya sebagai Ar Rahim..
      Rahim itu konotasinya kepada sayang..., berkasih sayanglah..saling cintalah...sesuai yang di syariatkan agama
      menurutku bilang sayang atau cinta tak akan jadi dosa..
      yang jadi dosa adalah bilang sebaliknya hahaha tul ga mas broWerdys Kalbary :)) salam kenal buat bang Saldi Salad moga jalinan ukhuwah kita di laman ini semakin indah..amin :)
      Saturday at 5:24am · Edited ·  · 2
    • Rabeah Mohd Ali Duhai Saldi Salad....
      Tak hayati ke puisi tersebut?
      Puisi tersebut menceritakan
      Si bidadara sibidadari sudah berada di alam perkahwinan
      (Contohnya - sudah memiliki cincin permatakan Syurga?)
      Tapi cintanya tak lama kerana telah dibakar oleh
      Yang dengki dengan kebahagiaan mereka...
      Api cemburu membuatkan mereka sakit hati
      Pada pasangan bidadara & bidadari

      Duhai Saldi Salad....
      Saya sangkakan orang puisi faham apa yang dimaksudkan
      Tapi rupanya tak faham
      Yang peliknya pujngga lain yang menulis
      Puisi berbentuk cinta jiwang-jiwang dan menyakitkan hati
      Tak pulak dipertikaikan....apa ini?

      Kita ke sini berpuisi untuk
      Menghayati keindahan
      Betapa indahnya cinta
      Yang Allah redha
      Dan sabar dengan segala bentuk
      Dugaan bilamana mereka mendengki...
      Jika dengki mendengki ini tidak dihapuskan
      Itu yang jadinya sampai membakar...
      Apa yang saya ceritanya ini adalah kisah
      Benar yang terjadi di negara saya semalam
      Mati dibakar oleh mereka yang tidak boleh
      Menerima hakikat cinta dalam ketentuan-Nya....

      Bukalah mata hatimu duhai Saldi Salad...
      Apa yang ingin disampaikan oleh saya
      Saya menulis puisi tersebut cinta mereka
      Sudah ada dalam redha Ilahi...
      Kenapa ini menjadi masalahmu duhai Saldi Salad?
      Kalau tak faham hayatilah banyak-banyak kali....ye
      Pasti faham...dan hayati juga puisi rakan-rakan mu yang lain
      Dan buat pandangan bernasmu pada puisi mereka
      Pasti mereka tak berani nak buat puisi cinta
      Yang sebelum cinta dalam redha Ilahi...
      Kalau mereka buat juga tapi Saldi Salad diam juga
      Bermakna Saldi Salad perlu muhasabah diri dan saya
      Juga muhasabah diri kerana niat baik saya salah sudah
      Disalah artikan

      Sekadar puisi pun menjadi masalah mu...
      Apa cerita ni...
      Duhai Saldi Salad....
      Andai kata cinta tidak menyebelahi saya
      Saya sudah redha atas cinta ketentuan-NYa
      Itulah intipati puisi tersebut mahu mempasakkan
      Kalimah tauhid kepada pembaca
      Agar redha setiap ketentuan-Nya
      Dan takkan wujud iri hati atau cemburu buta
      Kerana cemburu sanggup berbunuhan....
      Nauzubillah kalau macam itu...

      Duhai kanda werdys
      Jika takdir cinta menyebelahi dinda...dinda syukur
      Jika tiada dinda redha atas cinta adalah ketentuan-Nya
      Moga kanda juga begitu hendaknya ye...
      Barulah roh dan jasad kita akan aman
      Tak akan ada kecewa dan saling mendendami

      Duhai dinda suwandy...
      Terima kasih atas segala sokongan dinda
      Pada dunia karya kanda
      Kanda amat hargai
      Dan kanda akan bawa
      Hingga ke mati...Insya-Allah Aamin

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      29 JUn 2012
      Saturday at 8:28am ·  · 1
    • Raisya Scorp LOL!!! Itu pun nak dipertikaikan, duhai Putri Rimba Niagara.

      "Saya sangkakan orang puisi faham apa yang dimaksudkan
      Tapi rupanya tak faham
      Yang peliknya pujngga lain yang menulis
      Puisi berbentuk cinta jiwang-jiwang dan menyakitkan hati
      Tak pulak dipertikaikan....apa ini?"

      Siapa tu yg menulis puisi cinta & jiwang-jiwang menyakitkan hati. Hw contradict ur words are??? LOL!!!

      harus diingati, bahasa kita dan mereka tdk sama, ada juga bedanya. Blajarlah menerima dgn hati dan minda terbuka. Sy rasa tiada masalah bagi yg membaca dan juga Saldi Salad. Dia hanya berikan pendapat berdasarkan apa yg dia fahami. salahkah???
    • Raisya Scorp ‎"Bukalah mata hatimu duhai Saldi Salad...
      Apa yang ingin disampaikan oleh saya
      Saya menulis puisi tersebut cinta mereka
      Sudah ada dalam redha Ilahi...
      Kenapa ini menjadi masalahmu duhai Saldi Salad?
      Kalau tak faham hayatilah banyak-banyak kali....ye
      Pasti faham...dan hayati juga puisi rakan-rakan mu yang lain
      Dan buat pandangan bernasmu pada puisi mereka
      Pasti mereka tak berani nak buat puisi cinta
      Yang sebelum cinta dalam redha Ilahi...
      Kalau mereka buat juga tapi Saldi Salad diam juga
      Bermakna Saldi Salad perlu muhasabah diri dan saya
      Juga muhasabah diri kerana niat baik saya salah sudah
      Disalah artikan"

      Pastikah yg cinta itu di bawah keredhaanNYA? Pastikah???? Sy berpendapat kamu lah yg harus hayati puisi-puisi teman lain sebab kamu suka menuduh orang lain. Sedarkah kamu, bnyk puisi kamu yg kamu tulis tu kamu 'copy & paste' berulang2???

      jika kamu sewenangnya boleh menyuruh org lain utk membuka mata hati dan terus 'merejam', sy rasa tiada salahnya utk sy juga berbuat demikian.

      Duhai Puteri Rimba Niagara, bukalah mata hati kamu, selamilah juga apa yang kamu tulis. Kita samasama manusia yg tiada sempurna. Maaf ini BUKAN dunia khayal rimbamu. Oh ya, muhasabah lah diri kamu juga, apakah niat itu baik jika suka melemparkan tuduhan tanpa bukti yg konkrit? Puisi org lain sakitkan hati, puisi kamu pula, pernahkah terfikir blh menyakitkan hati org lain.

      Adat dunia, tdk semua yg menyukai apa kita tulis.
      Saturday at 9:40am ·  · 1
    • Raisya Scorp Oh ya, saya tahu kamu tidak suka kalau sy komen di posting kamu tetapi SEDARlah... ini bukan milik kamu ya. Kalau tdk boleh ditegur, tak blh terima komen org lain, tulislah di dinding kamu, privatekan ataupun senang, blokir saja. Kan senang, hanya org2 yg kamu mahu saja memberi komen, puji2an yg sedap didengar telinga saja yg kamu blh tatapi.
      Saturday at 9:51am ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Sudah berapa kali aku bilang pada kamu jangan bersiaran di walll aku..tapi kaunak juga...apapun aku tetap memafkan kamu biarpun kau telah sakiti hati aku....moga kau pun memafkan aku....jika kau tampil lagi sekali di wall aku ...aku tak akan maafkan kamu lagi...kerana kata-katamu lebih tajam dari pedang....membuatkan jantung aku berhenti berdetak....
      2 seconds ago
      Saturday at 9:56am ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Jika kata-kata kamu membuatkan jantungku berhenti berdetak kamu ini lebih kejam dari yang membakar bidadari cinta....beristifar banyak-banyak.. semua digrup ini berhak berpuisi...Admin tak pantau ke? Apa tujuannya diwujudkan grup jaringan sastra ini...kalau tujuannya untuk bergaduh...sejujurnya saya tidak akan bersiaran lagi...ini kata putus dari saya....
      Saturday at 10:01am ·  · 1
    • Raisya Scorp Ini kamu kata kejam??? Kalau daripada sy kejam? Dan apa yg kamu tulis tu tdk kah kejam?!

      Hello!!! Baca semula apa yg kamu tulis! Siapa yg cari gaduh? siapa yg provoke siapa??? Saya hanya menyampaikan semula apa yg kamu tulis.

      Yg sepatutnya bnyk istighfar, bukan saja sy tetapi kamu juga! Mana kesabaran kamu? Fikir dgn jernih... Kan kamu juga tulis --> MUHASABAH diri? Tanya diri kamu, apa yg blh kamu pelajari drpd ini semua? Apakah kebaikan yg blh kita raih bukan asyik menyalahkan org lain.
      Saturday at 10:30am ·  · 1
    • Dang Merduwati Rabeah Mohd Ali ~ Puan menulis tidak pakai logika. pakai angan2 jek. Teguran membina di katakan mahu menikam. Dapat apa tikam cik puan. Idea itu hadir dari jiwa masing2. Idea Intelek cukup dgn kata2 singkat, padat dan bernas. Namun penuh penghuraian mendalam makna. Bukan berjela namun hampeh.
    • Dang Merduwati Saldi Salad ~ komentar yg sangat membina. Membina akal dan budi.
      DM suka.
      Saturday at 10:43am · Edited · 
    • Rabeah Mohd Ali Engkau berdua ni tak takut Tuhan ke...aku tak akan maafkan kalian berdua jika hadir di wall aku...tak faham bahasa ke? Sekarang ini aku maafkan engkau dan engkau maafkan aku gara-gara puisi di atas...dan selepas ini aku sudah tak bersiaran lagi di grup ini...aku bagi ingat kali terakhir jika sekiranya kalian masih lagi dengan sengaja mahu menyakitkan hati aku...Tuhan saja yang membalas-Nya tak di dunia di akhirat....makanya takutlah dengan janji Allah SWT jika kamu percaya alam akhirat...."tangan berjabat...tapi tiada jodoh di antara kita untuk bersiaran lagi...bye...moga kamu dapat menulis yang indah-indah sebagai bekalan di hari akhirat nanti .Aamin
    • Dang Merduwati Takut dengan Allah jika buat kemungkaran. menegur untuk kebaikan ...tak salah. Apakah cik pun tak reti membezakan kata2 yg benar dan logik dgn nukilan angan-angan fantasi.
    • Raisya Scorp ‎"Sekarang ini aku maafkan engkau dan engkau maafkan aku gara-gara puisi di atas...dan selepas ini aku sudah tak bersiaran ...lagi di grup ini...aku bagi ingat kali terakhir jika sekiranya kalian masih lagi dengan sengaja mahu menyakitkan hati aku...Tuhan saja yang membalas-Nya tak di dunia di akhirat....makanya takutlah dengan janji Allah SWT jika kamu percaya alam akhirat...."

      Saya hanya takut ALLAH SWT dan bukan puan atau sesiapa! Jika puan fikir sy sengaja sakitkan hati puan, sesungguhnya puan salah. Tiada siapa yg melarang utk sesiapa berkarya, begitu juga dgn memberi komen. Sesungguhnya puan BELUM merasai katakata yg lebih kejam. Jika komen yg sederhana ini puan anggap kejam bagaimana pula pada suatu masa, puan dilempar katakata yg lebih menyakitkan?
    • Raisya Scorp Puan tak sedarkah yg apa yg puan tulis tu membingungkan? Genre apakah yg puan tulis? Syair, puisi, gurindam atau cerita pendek?
    • Dang Merduwati Rabeah Mohd Ali ~ fahami hadis ini:

      Rasulullah SAW bersabda kepada para sahabatnya, "Adakah setiap kamu ingin masuk syurga?" Mereka menjawab, "Ya." Kemudian Rasulullah SAW bersabda, "Pendekkan angan-anganmu dan malulah kepada Allah SWT dengan sesungguhnya." Mereka berkata, Kami telah malu kepada Allah."
    • Rabeah Mohd Ali Duhai Raisya Scorp penyair terkenal...
      Aku tahulah aku tak sehebatmu bila menulis
      Tak sehebat kawan-kawanmu yang lain bila menulis
      Tapi kalau aku tak pandai menulis
      Takkan penyair lagi hebat di atas like karya aku?
      Wan Suwandy, Werdys Kalbary & Rhian D'Kincai
      Mereka itu semua penyair terkenal lagi hebat tu
      Biarpun mereka tak mengaku mereka hebat
      Tapi naluri aku berkata mereka memang hebat bila berpuisi
      Yang mengajak jalan-jalan Ketuhanan
      Aku memang salut pada mereka bertiga
      Aku doakan karya-karya mereka
      Ada nilaian di Sisi-Nya ...Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
    • Raisya Scorp Maaf, sy tidak pernah menganggap diri sy penyair dan sy tidak perlu pujian sesiapa.

      Sy baca karya2 Wan SuwandyWerdys Kalbary dan juga bbp penyair yg mmg hebat. Sy akui puisipuisi mrk bagus dan tdk pernah sekali pun sy anggap yg sy ni lebih hebat daripada mrk. Walaupun mrk pernah memberi pujian dan ada mengatakan 'ramai yg tersihir goresan pena' sy... sy anggap itu satu usikan bukan pujian.

      Jika ada yg menegur, sy terima dgn hati dan minda terbuka krn msh bnyk yg perlu sy pelajari.

      Apakah sy minta puan doakan utk karya2 sy? Tidak. Adakah sy minta puan puji karya2 sy? TIDAK!

      Jika karya itu layak diberi pujian, sy akan 'LIKE' dan puji. Jika tidak, sy tidak akan 'LIKE'... dan jika sy tidak faham, sy akan bertanya.
      Saturday at 11:12am ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Jangan risau duhai Raisya Scorp...selagi kamu menulis untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi...pasti jiwamu akan tenang dan tak hiraukan pandangan dari manusia....cumanya bezanya kau dan aku...
      aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku...malangnya aku cuma di grup ini saja tiada yang sudi like tapi di grup lain like dan sentiasa meniupkan semangat untuk aku menulis...sehingga terhenti nafas terhentilah pena...dan aku percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Aamiin.
    • Raisya Scorp ‎"cumanya bezanya kau dan aku...
      aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku"

      Sebab itukah karya yg dipost di grup lain, yg ada tanda 'LIKE' di'tayangkan' di sini??? Di manakah terletaknya keikhlasan dan ketulusan kamu tika membuat demikian. Untuk apa tujuan kamu? Bukankah itu tandanya 'menunjuk' puan?

      Jika karya sy tiada yg 'LIKE' di grup ini, sy akan anggap mutu karya sy tiada dan harus sy perbaiki walaupun di grup lain ramai yg 'LIKE'.

      Selera individu berbeda dan itu sy akur, sy terima.
      Saturday at 11:23am ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Itulah yang sebaiknya berkarya dalam rasa jiwa seorang hamba-Nya yang terlalu hina dan kerdil...moga kita semua sebagai penulis menulis ke arah kebaikan dalam menuju jalan Ketuhanan dan menjadi bekalan setelah mati nanti..Aamin Ya Rabal A'Lamin...
    • Raisya Scorp Kalau benar mahu menulis pada arah kebaikan dan menuju jalan haqiqi... bacalah puisi2 sufi dan juga yang berunsur ketuhanan. lihatlah gaya dan penyampaian mereka.
      Saturday at 11:30am ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali Aku cuma mahu baca karya mu dan kawanmu dang yang berbaurkan kesufian agar tenang jiwaku...makanya sebelum menulis pastikan berdoa dulu pada Allah SWT agar dikurniakan ilham kesufian untuk menulis. Aamiin.
      Tapi kalau sengaja menyakitkan hati pembaca...kamu boleh agak sendirilah...apa mesej yang hendak kamu sampaikan...dan Tuhan sentiasa tahu isi hati kamu itu kerana DIA tak pernah tidur.
      TUHAN TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
      TAPI TUHAN MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
      MAKANYA MARILAH SAMA-SAMA KITA MOHON
      PADA ALLAH SWT AGAR DAPAT HIDUP BERAKHIR DENGAN
      REDHA-NYA ILAHI MAKANYA PENTING KITA MENGAKHIRI KARYA
      KITA YANG DITERIMA OLEH-NYA AAMMIN YA RABBAL A'LAMIN.
      MAKANYA MULAI DETIK INI DAN SAAT INI MENULISLAH
      YANG DAPAT MENGUNDANG NUR HIDAYAH KASIH ILAHI
      YANG MENULISNYA TENANG DAN YANG MEMBACANYA PUN TENANG
      SETENANG AIR DI KALI SYURGA INSYA-ALLAH AMMIIN
    • Raisya Scorp Astaghfirullah...

      Baguslah tu puan. Sila baca dan hayati setiap yg puan tuliskan. Berhatihatilah, ya. ALLAH Maha Adil... jgn krn kepandiran dan sikap kita yg enggan menerima teguran akan menjatuhkan kita.

      Kan bagus puan baca karyakarya ahli sufi yg sdh diiktiraf agar lebih tenang dan fahami apa yg puan mahu lahirkan dlm karyakarya puan. Tahukah puan simbol2 dalam puisipuisi sufi hingga mengatakan puisi kami ada berbaur sufisme??? Jika puan kata ada sedikit unsur2 'ketuhanan' mungkin sy akan setuju tetapi itu pun terpulang pada tafsiran masing2.
      Jangan biarkan org lain ketawakan kita atas kecetekan ilmu kita, puan.

      Tuntutlah ilmu. Iqra. Bacalah. Ilmu Allah itu luas. Sy juga msh belajar. Dan sy TIDAK seberani puan utk mengatakan jika karyakarya sy atau si dia atau dia mendapatkan keredhaanNYA. Hanya Allah yg tahu bukan kita. Ingat tu.

      Berpesan-pesan, mengingati satu sama lain mmg boleh tetapi dgn bijaksana agar dapat diterima dgn baik, bukan sebaliknya.
      Saturday at 12:02pm ·  · 1
    • Rabeah Mohd Ali ALLAH AZZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA...
      DAN AKU SELALU BERPRANGSA BAIK KEPADA-NYA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
    • Rabeah Mohd Ali ‎'Allah mengikut prasangka hamba-Nya
      Justeru jika kita berperasangka hanya untuk mencipta kejayaan dunia akhirat
      Insya-Allah ,'Kun Fayakun' menjadi kenyataan.
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
    • Rabeah Mohd Ali KITA BERCITA-CITA UNTUK MENJADI INSAN YANG BAIK

      KITA BUKANLAH INSAN YANG SEMPURNA BAIK
      TAPI APALAH SALAHNYA KITA BERCITA-CITA
      MENJADI BAIK KERANA SYURGA ADALAH
      BAGI ORANG YANG BAIK -BAIK. BERSANGKA BAIK
      DAN SENTIASA BERKATA YANG BAIK-BAIK
      MOGA KITA MENJADI HAMBANYA YANG BAIK
      PADA PANDANGAN ALLAH SWT. SEISI BUMI
      DAN LANGIT MENDOAKAN KITA AGAR MENJADI
      PENGHUNI SYURGA BERKAT KEBAIKAN KITA
      PADA ALLAH DAN SEMUA MAKHLUK TUHAN
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

      Dengan ingatan tulus ikhlas daripada,
      Putri Rimba Niagara
      MALAYSIA
      30 Jun 2012

      KITA INSAN YANG TAK SEMPURNA

      Kita memang hamba-Nya yang tak sempurna
      Tapi demi cinta kita pada-Nya kita cuba sedaya upaya menjadi
      hamba-Nya yang sempurna
      Moga Allah membantu kita ke jalan-jalan-Nya sebelum bertemu-Nya
      Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      PUTRI RIMBA.
      30 Jun 2012
    • Rabeah Mohd Ali KITA SEMUA PASTI AKAN MENINGGALKAN DUNIA INI

      Percayalah setiap yang baik itu daripada-Nya
      Yang kurang itu daripada saya
      Ilmu jika ingin disampaikan jangan seperti kita mengajar mereka
      Kalau mengajar mereka lebih tahu daripada segala ilmu...
      Tapi kalau mendidik....meresap ke kalbu kerana kita saling merasa diri kita kerdil dan mereka yang membaca menerima dengan rasa rendah hati kerana kita semua pasti akan meninggalkan dunia ini .

      JIKA KITA KEJAR DUNIA ...DUNIA AKAN TINGGALKAN KITA
      JIKA KITA MENGEJAR AKHIRAT DUNIA AKAN MENGIKUT KITA

      Karya Putri Rimba.
      30 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;