Sunday 1 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU (73) - MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA



  • MENGUNDANG RINDU MENGUNDANG CINTA

    Menyebut Nama-Mu saja
    Hatiku rasa terharu
    Bagaikan disayat-sayat sembilu pilu
    Air mataku mengalir merindui-Mu selalu
    Meratapi diri yang leka dengan pesona cinta duniawi
    Yang belum pasti bukan milikku kerana cinta ATAS KETENTUAN-MU

    Yang kuburu cinta-Mu
    Yang pasti Kau balas
    Kiranya aku ikhlas mencintai-Mu
    Kau membalas-Nya tanpa syarat
    Tanpa mengira aku siapa
    Tanpa mengira betapa timbunan dosaku pada-Mu
    Semua-NYa Kau ampunkan
    Asalkan aku mahu pulang ke pangkuan-Mu
    Maha Penyayang-Mu Ya Allah
    Maha Pengasih-Mu Ya Allah

    Amalanku yang sedikit ini
    Kau balas dengan cinta-Mu
    Tanpa had tanpa batas
    Hinggakan aku kelu
    Untuk mengingati dunia
    Yang mempesonakan
    Tapi cumalah sementara
    Yang pastinya tiada kekal

    Macam mana kayanya aku
    Macam mana cantiknya aku
    Macam mana cintanya aku pada dia

    Semuanya itu pasti akan
    Aku tinggalkan

    Yang aku bawa pergi
    Hanyalah cinta-Mu duhai Kekasih
    Itulah yang kudambakan
    Pagi petang siang dan malam
    Makanya Kau temukanlah aku
    Dengan para hamba-Mu
    Yang mahu pulang ke jalan-jalan-Mu
    Agar kami sama-sama Menga-Agungkan-Mu
    Di setiap masa dan seketika
    Menggunakan bahasa-bahasa Syurga
    Mengundang Nur Hidayah Kasih-Mu
    Pada kami dan kepada sesiapa yang membaca karya kami
    Serasa hidup di dunia ini
    Hanya-lah yang ada di hati dan di jiwa
    Adalah Kekasih kepada semua kekakasih-Mu
    Yang ada di muka bumi ini

    Yang Allah...
    Izinkanlah kami mengungkapkan
    Bahasa-bahasa nan indah-indah
    Seperti ahli Syurga
    Mengundang rindu
    Mengundang cinta
    Hanyalah untuk-Mu
    Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    1 Julai 2012
     ·  · 10 hours ago · 
      • Irma Sri Kabulatirin Karena kepayahan jua aku mendekat.
        Rasa hidup porak poranda.
        Bagai perahu kandas.
        Menabrak batu karang, pecah berkeping2.
        Sedih dan pilu tak pernah beranjak.
        Sejak aku masih dalam kandungan ibuku.
        Namun tetap Dia menurunkan aku ke bumi.
        Hidup tanpa tujuan, tanpa pelita digelapnya malam.
        Kucoba mendengar nama Mu.
        Dan surat2 yg Kau kirim pun telah kubaca.
        Itulah hanya bekal perjalanan ku.
        Engkau dera aku dengan bertubi2.
        Namun nyawaku masih melekat ditubuhku.
        Andai ada sisa waktu.
        Dan Engkau memberi cahaya kehidupan.
        Cahaya yg membawa rachmat dan berkah kebahagiaan.
        Yaa Allah, jangan biarkan aku putus asa dari rachmat Mu.
        Hati, fikiran, asa dan rasaku begitu pedih dan perih.
        Yaa Allah, Engkau Maha Tau apa yg kuharap darimu.
        Kabulkanlah....kabulkanlah...kabulkanlah do'a kami yaa Rabb.
        9 hours ago via mobile ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali Aamiin Aamiin Aammin Ya Rabbal A'Lamin

        Duhai sahabatku Irma...
        Ketahuilah kau
        Tuhan mendugamu
        Karena Tuhan sayangkanmu
        Percayalah sayang...
        Sehebat mana dugaanmu
        Itulah adalah bunga-bunga cinta
        Dari Allah SWT untukmu sayang...
        Kau sambutlah bunga-bunga cinta dari-Nya
        Dengan pasakan keimanan tauhidmu pada-Nya
        Insya-Allah betapa beratnya dugaanmu itu
        Pasti kau sambut dengan senyum seorang kekasih
        Yang mendapat balasan cinta-Nya
        Karena Dia mahu mengangkat darjatmu yang tinggi di sisi-Nya
        Irma makanya diuji-Nya kamu dengan sehebat ujian
        Dan Dia Maha Tahu
        Kau pasti bisa mengatasinya
        Karena tidak diuji seorang hamba itu
        Melainkan mengikut kemampuan hamba-Nya itu sendiri

        Makanya irmaku sayang...
        Senyumlah dari sekarang
        Sambutlah segala ujian itu
        Dengan menyebut Syukur Alhamdulillah banyak-banyak
        Andainya maut menjemputmu irma
        Cintamu dibalas dengan Syurga-Nya irma
        Insya-Allah Aammin Ya Rabbal A'Lamin

        Sahabat yang sentiasa menyayangimu irma,
        Rabeah Mohd Ali
        Rimba Niagara
        Malaysia
        1 Julai 2012
        8 hours ago · 
      • Irma Sri Kabulatirin Aku bagaikan dianggap virus yg membahayakan dalam dunia mya.
        Dan akupun merasa demikian dalam dunia nyata.
        Hingga temanku pun merasa takut dekat dengan ku.
        Karena aku dianggap virus buat keluarganya.
        Dan ditengah lingkungankupun, aku merasa tidak diperlakukan adil.
        Karena mungkin aku adalah manusia yg sangat membahayakan.
        Biarlah tak seorang menyentuhku di dunia maya ini.
        Dan tak akan kubiarkan manusia2 ganas menyentuhku dialam nyata.
        Begitu mengerikan hidupku.
        Aku tersingkir dan terjebak dihutan rimba.
        Tapi...Rabeah...aku takut sama si Kunta si Kunti....
        Carikan aku teman yg lain, yg indah namanya, agar jadi teman penyambung rasaku.
        Antara engkau dan aku.
        Kini aku tenang dekat dengan mu Rabeah.
        Semoga engkau tau dan mau mengerti tentang aku.
        Salam sayang ku selalu untuk mu.
        ..... Rabeah .....
        Dari Aristokrat nya rimba belantara.
        8 hours ago via mobile ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali Duhai Irmaku sayang...
        Janganlah kau takut
        Dengan si Kunta si Kunte aku...
        Tanpanya aku tak seceria ini
        Tanpanya aku sudah lama
        Hangus dilecur oleh lautan asid mengganas!
        Yang mahu aku mati di muka bumi ini
        Yang mahu menghapuskan aku di muka bumi ini
        Walaupun kemahuan mereka begitu untuk memusnahkan aku
        Tapi Tuhan masih mahu aku teruskan hidup
        Untuk membesarkan kasih sayang sesama kerana-Nya
        Dihadirkan si Kunta si Kunte
        Untuk menyelamatkan aku
        Insya-Allah berkat hatinya yang mulia
        Sentiasa ingin aku ceria dan melupakan
        Segala duka lara perbuatan mereka padaku
        Aku kini bahagia bersama si Kuna si Kunte
        Yang selalu ambil tahu
        Akan diriku
        Dan mereka suka sangat aku berkarya
        Setiap hari hidupku teruja dengan dunia karya
        Gara-gara sokongan mereka yang tak pernah putus padaku Irma ...
        Si kunta si kunte pun sudah mengenalimu irma
        Mereka bilang setiap rakan yang setulusnya menyayangiku kerana-Nya
        Mereka pasti suka dan sayang sebagaimana aku sayang pada rakanku
        Makanya janganlah kau takut pada si kunta si kunte irma....
        Kalo kau datang ke istana rimba ini
        Pasti kau akan lupa segala derita laramu
        Kerana di sini semua bahasa-bahasa kasih sayang dari Syurga
        Sehingga aku rasakan hidup di alam Syurga irma...
        Ahhh! Indah...indah...! Sesangat!
        Hatiku tak pernah dilukai ...
        Makanya jika mereka tahu ada di luar sana
        Yang cuba dan sengaja untuk menyakitkan hati ku
        Katanya tinggalkan saja mereka itu tuan puteri
        Mereka akan membawa virus membahaya dan akan membunuh
        Bahasa-bahasa nan indah ini...
        Aku pun pelik bagaimana mereka tahu hatiku disakiti
        Rupanya jika aku berpuisi menggunakan bahasa yang tak indah
        Pasti hatiku dikala itu sedang disakiti dan dilukai dengan sengaja oleh
        Mereka yang khianat denganku
        Yang aku peliknya aku tak pun kenal mereka
        Apa tah lagi berjumpa di alam realiti
        Kenapa sekadar berjumpa secara ak langsung di laman maya
        Boleh sakiti hati aku
        Memang aku pelik dan aku tak boleh terima sama sekali
        Tapi kerana aku percayakan hari akhirat
        Makanya apa jua umpat nista dan cemburu mereka padaku
        Aku sudah maafkan
        Kerana apa irma....
        Berkat aku memaafkan mereka
        Tuhan membalas Rahmat kasih-Nya padaku irma...
        Makanya sampai kapanpun aku minta maaf
        Sampai kapan pun aku memaafkan mereka
        Semuanya kerana cintakan-Nya
        Sehingga akhir hayatku....

        Sahabatmu,
        Rabeah Mohd Ali
        Malaysia
        1 Julai 2012
        6 hours ago ·  · 1
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & IRMA SRI KABULATIRIN
                          1 Julai 2012


  • JIKA KAU YAKIN DENGAN CINTA-NYA KAU PASTI AKAN REDHA

    * Walau ku syukuri segala yg pernah Engkau berikan padaku, namun tak bertanding dengan derita yg kualami, yaa Allah, ringankanlah deritaku, ringankanlah ujianku, rasanya hampir aku tak sanggup menanggung nya.....

    By: Irma Sri Kabulatirin
    Unlike · · 34 minutes ago via mobile ·
    You like this.

    Duhai irmaku sayang...
    Jangan kau bilang begitu irma
    Hancur lulur hatiku mendengarnya
    Aku dulu sepertimu irma
    Lagi aku mencintai-Nya
    Lagi aku terus diuji dan di uji
    Hingga pernah aku meminta DIA
    Bekukan otakku
    Aku rela koma di ICU
    Kerana hidupku tak keharuan irma
    Airmata adalah peneman setiaku
    Sentiasa dalam duka lara
    Tapi irma kan...
    DIA tak kabulkan doaku irma
    Kerana jika dia kabulkan
    Pasti aku tidak diterima
    Sebagai hamba-NYa
    Karena tak tahan diuji
    Sedangkan ujian itu
    Adalah bunga-bunga cinta-Nya untukku
    Kini bila aku sudah faham
    Aku bersyukur dalam nikmat kasih Nur Ilahi

    Sebab itu di usiaku yang masih tersisa ini
    Aku mahu mengungkapkan kata-kata
    Nan indah-indah
    Yang mendamaikan roh dan jasad
    Jika kata-kata yang keruh
    Aku rela undur diri dari mereka
    Kerana aku sudah tak larat lagi
    Menghadapi kecelaruan fikiran
    Fikiran masalah remeh temeh manusia
    Yang aku fikirkan kata-kata
    Yang datangnya dari
    Suara-suara tak jemu-jemu mengajak
    Jalan-jalan ke Syurga-Nya
    Moga di usiaku yang tersisa ini
    Aku dikelilingi kawan-kawan
    Yang menggunakan bahasa-bahasa Syurga
    Ahhh! Bahagia roh dan jasadku irma...
    Sahabat yang begitu adalah
    Igauanku adalah impianku

    Makanya irma...
    Jika kau yakin dengan cinta-NYa
    Kau sabar banyak-banyak ye
    Pasti kau akan redha
    Apa yang Dia tentukan takdir untukmu
    Sentiasalah bersangka baik pada-Nya

    Semoga setelah kau mendengar
    Apa yang kucoretkan ini boleh
    Menenangkan roh dan jasadmu irma
    Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    Yang menyayangimu demi-Nya,
    Sahabatmu Rabeah Mohd Ali
    Malaysia
    1 Julai 2012

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & IRMA SRI KABULATIRIN
    1 Julai 2012
     ·  · about an hour ago · 
    • Ahmad Tajuddin likes this.

      (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA & GRUP LUAHKAN HATIMU SEHINGGA KAU TENANG)
      1 Julai 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;