Saturday 7 July 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (125) - CANTIK LAGI BIDADARI SATRIA AJI




  1.  Den Mat Mangkubumi updated his profile picture.
    2 ·  · 

      • Rabeah Mohd Ali Assalamualaikum nanda apa kabar...?

      • Den Mat Mangkubumi wa'alaikum salam bundaa... maaf baru balas,,... bagaimana kabar bunda sekarang......?
        July 4 at 7:35am · 

      • Rabeah Mohd Ali Alhamdulillah...nanda ...macam mana sekarang apa perkembangan dengan perjuanganmu ye...
        July 4 at 7:48am · 

      • Bidadari Satria Aji waduuuuhhh dapat bunda baru ya den mat ....heeemmm cantix yaaa bundanyaaa
        July 4 at 1:18pm · 

      • Rabeah Mohd Ali Bunda bukanlah cantik gitu dong..cantik lagi bidadari satria aji...yang bidadari lihat itu cumalah ,'Putri Rimba Niagara' tak caya boleh tanya sama nanda Den Mat Mangkubumi...
        July 4 at 2:47pm · 

      • Rabeah Mohd Ali KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?

        Engkau ni keturunan puteri ke?
        Engkau suka berlagak kan?
        Meluat aku...
        Weeii kau cermin sikit muka kau tu
        Harap mekap je lebih
        Buang mekap
        Tengok...
        Hodoh....
        Maka dari itu cermin sikit
        Engkau tu siapa...

        Aku sentiasa sedar diri
        Aku siapa
        Yang tak secantikmu
        Yang tak semudamu
        Aku memang tak setandingmu

        Ha sedar pun
        Habis tu kenapa
        Kau berlagak macam
        Seorang puteri raja
        Tak malu ke
        Perasan?

        Salah ke aku
        Menghargai kecantikan
        Kurniaan dari Allah
        Kalau kau nak tahu
        Jika aku tak bermekap
        Wajahku hodoh
        Kalau ditarik lapisan kulit
        Wajahku ini lagi hodoh
        Seperti tengkorak berjalan
        Termasuk juga wajah
        Engkau tanpa kulit di wajah
        Engkau boleh bayangkan
        Jadi apa nak dikesahkan
        Pada kecantikan yang
        Sementara ini...

        Habis tu kenapa kau
        Berwatak seperti puteri diRaja
        Kau perasan nak jadi puteri ke
        Putera mana yang hendak
        Kau pikat dan
        Putera mana yang akan terpikat
        Denganmu
        Lainlah aku cantik dan masih muda
        Tak perlu mekap pun dah cantik
        Sekali aku senyum 10 yang terpikat
        Tapi aku tak semudah itu terpikat
        Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja

        Yelah kau cantik dan muda
        Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...

        Tak perlu kau doakan sudah ada pun
        Cinta gila-gila dengan aku
        Kerana kecantikan aku
        Aku pun anak orang berada
        Makanya kenalah setaraf denganku

        Syukur Alhamdulillah
        Moga kau bahagia sahabatku

        Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
        Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
        Yang diimpikan oleh semua orang....

        Habis yang kau berlagak macam puteri tu
        Tak pesona dunia ke tu...

        Teman...aku ini cuma
        Menghayati watakku
        Sebagai seorang puteri rimba
        Yang tinggal bersama dengan
        Penghuni rimba niagara
        Takkanlah memegang watak
        Sebagai puteri rimba pun
        Nak cemburu....
        Lainlah puteri untuk manusia
        Bolehlah kau cemburu

        Nasib baik puteri rimba
        Kalau puteri istana memang aku cemburu
        Dengan haiwan apa nak dicemburukan
        Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
        Tak nak aku....

        Tahu tak apa...
        Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
        Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
        dunia sastraku agar aku dapat berpena
        Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
        Keikhlasan sokonganmu dalam karya
        SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        12 Jun 2012

        July 4 at 2:58pm ·  · 1


  2. Anggraini Ilham tagged Den Mat Mangkubumi in a note.
    July 3


    1. Hongkong.....

      sebuah kotaaa penuh kemakmuran
      baru baru ini dibagikan kepada seluruh penduduk hongkong $5000
      luar biasa tanpa kecuali bayangkan semua rakyat dapat sekitar Rp. 6.000.000,-
      andai negriku nusantara bisa seperti di hongkong mungkin tidak ada rakyat yang menderita harus mengais rejeki ke negri orang

      subhanalloh ....
      penduduk negri ini sangat taat aturan
      budaya antri.....
      budaya jalan kaki........
      tidak membedakan dari golongan manapun...........
      tidak ada yang bergaya2 pake mobil mewah sangat jarang....
      semua naik bis.... naik MTR/KCR... kereta api elektrik yg sangat cepat melaju....

      kebesaran Allah
      penduduk Indonesia yang bekerja di sana...
      banyak memiliki jama'ah2 pengajian seperti di indonesia...
      halaqoh.... jama'ah.... jamiatul.............
      sungguh sebuah fenomena langka ....
      mungkin inilah rahasia Allah...
      dari pekerja2 itu nantinya
      Islam berkembang di negri ini....

      Maha Besar Allah .....
      3 hari yang lalu ada penduduk Hongkong yang jadi mualaf
      kemudian namanya diganti dengan Abdullah subhanalloh
      smoga ini bisa menjadi awal kebangkitan Islam di negri hongkong
      amin amin amin ya robbal ngalamin
       ·  ·  · 
    2. Assalamu'alaikum.matur suwun pak ustadz atas konfirmasinya

      (PETIKAN DARIPADA WALL DEN MAT MANGKUBUMI)
      8 Julai 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;