Friday 19 August 2011

PEJUANG SASTRA NAGA PAMUNGKAS



Terima kasih saudara Naga Pamungkas
kau seorang Pejuang Sastra Kukagumi
tak kira berpenat
berlelah
tak kira masa
dan
waktu
perjuanganmu di medan
Sastra Melayu tak pernah jemu
menyokong
menghargai bakat setiap penulis
tak kira siapa pun mereka
dan
tak pernah kau kenali pun mereka
tapi kau tetap ingin mengenali mereka
dan
membawa karya-karya mereka bersama impian mereka
ke puncak jaya tanpa memikirkan keuntungan untukmu

Aduhai!
mulia dan sucinya hatimu Pejuang Sastraku
moga perjuanganmu yang suci ikhlas ini
dibalas Allah dengan sepenuh bumi kebaikan
yang akan dikira di akhirat nanti.
Amin Ya Rabbal A'Lamin.

Karya: Rha NS
30 Julai 2011

July 30 at 12:03pm · Like · · Unsubscribe

Mahabbah El-ahMead, Desinta Mahadewi, Panggil Dinda Saja
and 2 others like this.

Asmira Suhadis mendengar namanya saha..Naga Pamungkas sudah
menggerunkan dan menggambarkan kekuatannya... teruskan ...

July 30 at 12:47pm · Like

Rabeah Mohd Ali Sahabatku...aku dapat ilham ni spontan tadi...
apa pendapatmu mengenai puisi ini ye...maaflah aku enggak bisa
tulis puitis sepertimu mira...

July 30 at 12:49pm · Like

Asmira Suhadis ya allah... Rabeah... membaca blogmu sahaja aku
sudah sangat kagum dengan bahasa dan kata bicara mu... aku masih
mengatakan kamu lebih bagus...dari aku sungguh ini... bukan
mahu merendah diri atau apa...namun bagitulah hakikatnya...
aku amat kerdil walau tubuhku besar hehehe.apa pun memang
Naga Pamungkas ini harus bagitu...
semangat juga membakar sumbu jiwaku..

July 30 at 12:52pm · Like

Rabeah Mohd Ali Ya...biar hancur jasadku!Dihujani peluru
di setiap penjuru!Namun aku berundur di medan perjuangan
tidak sekali! (Kata pahlawan-pahlawan sastra yang kita
banggakan mira...sambung... terbakarlah sumbu jiwamu agar
menyuntik semangat pejuang-pejuang sasteraku!

July 30 at 1:01pm · Like


Naga Pamungkas aduhai sahabatku Rabeah Mohd Ali,
aku merasa tersanjung dan bergetar. Dengan kerendahan hati,
aku hanyalah debu, dan sudah aku katakan berulang kali,
tak ada apa-apanya daku ini dibandingkan dengan dikau.
Tentang puisi-puisi sufimu, yang agung. Terima kasih Rabeah ...
puisimu ini membekas di hatiku.

July 30 at 3:22pm · Like

Rabeah Mohd Ali Kau ni selalu saja merendah diri...
setulusnya aku katakan kau pejuang sastra yang dinantikan
berkurun lamanya. Sejuk perut ibumu mengandungkanmu...
melahirkan seorang putera yang jasanya tidak akan dilupa
oleh seluruh generasi di dunia ini...percayalah kataku ini
pejuang sastra yang kukagumi...kalau tak percaya...
nanti kutanyakan kepada semua yang mengenalimu betul atau tidak...
kalau mereka berdiam tanpa suara baru aku percaya tapi tidak
sebenarnya...betul tak duhai kawan-kawan sastra ku sekelian.

July 30 at 3:26pm · Like · 1 person

Asmira Suhadis telah ku berijawapannya diatas hehehe

July 30 at 3:29pm · Like


Naga Pamungkas jangan begitu sahabatku yang baik Rabeah Mohd Ali,
aku menggagumi dikau karena puisi-puisi kau sungguh bagus.
Engkau juga pejuang sastra.

July 30 at 3:29pm · Like · 1 person


Asmira Suhadis alhamdulillah..aku jauh hehehehehe...
aku juga mahu belajar dari mu Naga Pamungkas.... terlalu banyak
yang ingin ku timba jika kau tidak keberatan...

July 30 at 3:33pm · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali Aku ni cuma melukut di tepi gantang....
hidung tak mancung pipi tersorong-orang....orang tak sudi ...
aku terhegeh-hegeh kerana nak sangat berkawan dengan semua peminat
sastra yang bijak-bijak belaka yang telah ada nama dan ternama ...
namaku telah dipadamkan oleh penyair yang dah ada nama...
siapalah aku ini...yang belajar tak sehebat meraka yang hebat
bergulung ijazahnya...aku dapat menumpang gembira dengan
kawan-kawan sastra itu pun sudah memadai untuku.

July 30 at 3:35pm · Like


Asmira Suhadis aduhai Rabeah Mohd Ali, jangan bagitu kau berperi...
setiap manusia ini lahir ke dunia ada keistimewaannya yang tersendiri
yang gak ada pada orang lain... aku melihat keistimewaan yang
ada dalam karyamu..kita punya cara yang berbeza dalam keluasan
dunia yang Allah cipta ini...jangan begitu...kita saling berjalan
berpimpin tangan dalam ikatan uhuawah persaudaraan islam...

July 30 at 3:38pm · Like · 2 people

Rabeah Mohd Ali Allahu Akbar terkedu aku mira....
kerana kau sudi berjalan berpimpinan tanganku yang dah tak
berupaya ni...selama ini aku keseorangan hanyalah kawan-kawanku
adalah watak-watak yang kubina ...sekarang ni aku tak perlu
keseorangan lagi kerana aku telah memiliki cinta teritipmu
sayangku sepenuh hati setulus hatiku!

July 30 at 3:45pm · Like · 3 people

Rabeah Mohd Ali Terima kasih dindaku...biarpun ku tak kenalimu ...
sudi ke kau menjadi sahabatku untuk sama-sama berpimpinan tangan
menuju ke dunia kita dunia sastra yang kita minati ini dengan
menggunakan bahasa hati bahasa jiwa bahasa kalbu...?
Kunantikan jawapanmu dengan penuh kasih abadi dinda...

July 30 at 8:15pm · Like · 1 person

Desinta Mahadewi kau juga pejuang sastra yang kukagumi
Rabeah Mohd Ali

July 30 at 8:27pm · Like

Rabeah Mohd Ali Siapalah aku dewi hatiku biarlah aku bersamamu
sama-sama menyokong dunia sastra agar boleh diminati oleh semua
lapisan masyarakat...kusentiasa nantikan karyamu dewi hatiku!

July 30 at 8:32pm · Like

(PETIKAN DARIPADA DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
30 Julai 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;