Saturday 20 August 2011

WARKAH WANGIAN SETANGGI CINTA



Jutaan terima kasih
Duhai sahabat permata kalbuku
Yang sudi hadir berhidup
Di Laman Cinta Kasih Sayangku

Biarpun perkenalan kita cumalah
Di alam maya
Tanpa suara
Tanpa orangnya
Cuma gambarmu pengubat rindu di kala sepi

Aku terasa amat bahagia
Kalian telah menyapu
Air mata kalbuku
Dengan Sapu Tangan Cinta Syahdu
Yang direnjiskan wangian haruman setanggi cinta

Aku amat terharu dan menghargainya
Lalu aku menangis berlagu
Lalu aku menangis dalam sendu
Syukurku dalam sujudku

Dirasakan duniaku yang kelam
Sejak puluhan tahun
Hidup seperti mati dalam tidur

Dengan Kurniaan Allah
DiKurniakanNya kalian
Hadir mengejutkan aku
Dari lena yang teramat panjang

Hidupku bagaikan
Setiap hari dan ketika
Disinari pelangi di siang hari
Disinari jutaan bintang-bintang yang berkedipan setiap masa
Disulami dengan sinaran bulan purnama yang amat indah tika waktu malam

Allahu Akhbar...Hanya Allah saja yang tahu betapa indahnya panorama
Di waktu siang dan malam
Di laman taman Cinta Kasih Sayangku itu
SUBAHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

KEKUASAAN KEMEGAHAN KEBANGGAAN
Hanyalah MilikMu Tuhan
Tuhan Semesta Alam
Yang Menguasai Segala Yang Hidup Dan Yang Mati
Yang Menguasai Hari Qiamat
Yang Menguasai Hari Pembalasan

Dia Yang Berkuasa Memberi CintaNya
Membuka hati cinta hamba-hambaNya
Saling sayang menyayangi KeranaNya

Akhir kata sambutlah salam
Kasih sayang seumur hidupku
Kepada sahabat-sahabatku tersayang

Moga Allah
Memakbulkan doa kalian untukku
Dan Allah memakbulkan doaku untuk kalian

Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya:  Rha NS
13 Ramadhan 1432H
13 Ogos 2011
(Dillhamkan Puisi Warkah Wangian Setanggi Cinta  Istimewa
Untuk Semua Sahabat-Sahabatku Yang Telah Mengucapkan
Selamat Ulang Tahun Kelahiranku Pada 13 Ogos 2011
Sesungguhnya Aku Amat Terharu Dan Puisi Ini Sebagai
Balasan Ucapan Keikhlasan Kalian Padaku... Kan Kuingat
Selagi Hayatku Ada)  

0 comments:

Post a Comment

 
;