Tuesday 16 August 2011

SALAHKAH PEMIMPIN MENABUR BUDI

Salam ramadhan, rupanya apa yg saya postkan itu ada
kebenarannya belaka, bila buat baik masih tetap dikutuk
dan dicerca..malahan saya dapati ada pihak yang dah muat
turun komen mereka tapi dalam 2-4 org sahaja yg ada kurang
senang dan siap berkata kalau mahu buat amal kenapakah
mahu dihebohkan? Kenapakah mahu dipostkan gambar?
Salahkah saya postkan gambar sekadar mahu berkongsi?
Itupun diTegah kah?

15 hours ago · Like ·

Adie Adnan, Datuk Jem and 36 others like this.


Datuk Mohd Jeffry Rosman Salam erwan.ayat itu saya suka..
terima kasih..cara meka mengutuk itulah RIAK apa yg saya baca..
kerana ,mereka dua sahaja berbalas komen dalam wall mereka..
tiada yg lain masuk..

14 hours ago · Like

Azman Abdillah Sebaik2 amalan ialah amalan yang paling ikhlas
disisi Allah. Ikhlas adalah sifat mulia, ianya adalah rahsia
dalam rahsia Allah. tetapi tandanya ada,iaitu samada dia
dipuji@dicerca hidupnya tetap sama,kebajikan yang dilakukan
tidak akan berkurangan. Wallahualam

14 hours ago · Like · 5 people

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq rizali..

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Salam 1Malaysia..saya memang dah biasa
dengansituasi macam ni..mereka ni tergolong dalam kumpulan frust..
saya sedia untuk pekak telinga dan butakan mata bila online fb ni..

14 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman Amin tuan azman..saya terima dgn ikhlas
dan baik..terima kasih..

14 hours ago · Like


sabar ya datuk..tiada orang yang berhak di halau dari tanah yang
Allah ciptakn sama rata untuk hambanya..juga untuk bukan hambanya..
Allah maha adil..yang kita boleh buuat sekarang..kita maafkn sahaja
mereka..Rasulullah bole maafkn umatnya yang mencaci baginda ...See More

14 hours ago · Like · 2 people

Datuk Mohd Jeffry Rosman Betul tu emonk..mereka ni suka jaga tepi
kain org..dan saya amat sedih lagi sebab bulan ramadhan pun mereka
gunakan hasad itu untuk tarik perhatian dan tabur fitnah..mana
iman mereka semua?? Sayangnya pahala puasa itu..

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq mrkill..

14 hours ago · Like


Azizul Hj Tandek lumrah dunia datuk,makin kita baik makin ramai
tak senang,harap datuk tabah menghadapi..ALLAH MAHA MENGETAHUI
APA YANG KITA TELAH LAKUKAN,BAIK ATAU BURUK,IKHLAS ATAU TIDAK...
PAHALA DAN DOSA TU TAK KAN D CAMPUR ADUK,semga allah sentiasa
bersama sama mereka yg beriman..amin...

14 hours ago · Like · 2 people

Syed Kamal Gambar apa yg di post ?

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Salam azizul..saya mengerti dan faham
tapi yg menjadi musykil ni..kenapakah saya saja yang menjadi
sasaran thadap segelintir penyerang alam maya ni?? Ramainya
lagi diluar sana yg buat amal tapi tak disergah jugakan??? Saya
menjadi tanda tanya... Sebab apa ya?? Saya tak suka cari
musuh malahan saya cari kawan sahaja..berkongsi itu amalan saya

14 hours ago · Like · 1 person

Datuk Mohd Jeffry Rosman tq moh erwan..saya terima semua itu
secara redha..

14 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq Datuk jem..

14 hours ago · Like · 1 person


Sudir Suichi ujian bulan ramadhan datuk...be strong~~

14 hours ago · Like

Azizul Hj Tandek ‎Datuk Mohd Jeffry Rosman makin banyak dugaan
yang kita hadapi,makin Allah sayan dan uji tentang keimanan
kita datuk...ada hikmhanya datuk

14 hours ago · Like · 1 person

Buras BuGis C EmOnk datuk saya belum matang dngan pasal undi ni..
tapi saya cuba mgikut besama datuk bahrom..semoga datuk jadi
YB yg manfaat:)

14 hours ago · Like

Datuk Jem Salam Datuk..Biasa lah manusia selalu tdk merasa senang
hati dn puas.Ada sahaja yang tak kena dimata meraka,jadi datuk jangan
cepat putus asa dan lemah dengan apa yang mereka nak kata kan.
Allah itu maha kaya lagi melihat setiap apa yg hamba nya laku kan.
Angap lah ini satu cabaran yang harus di TERJAH....

14 hours ago · Like · 1 person


izali Masri my own opinion pulak, setiap orang di dunia ni
ada peranan masing2, baik pelajar, pekerja, pemimpin, ahli perniagaan
tak ketinggalan juga politician, so masing-masing menjalankan
peranan masing-masing.

14 hours ago · Like

Muhammad Aqlan Bin Ltod kalau lah sy di takdirkan menjadi
jutawan nanti saya pun akan post juga setiap aktiviti amal
saya sebab ini adalah negara demokrasi..suka hati lah mau post
ka mau tidak ka kau apa peduli...teruskan datuk.

14 hours ago · Like


Syed Omar Aljunied salam datuk, jangan ambil peduli dengan orang2
yang berpenyakit. yang penting kita buat dengan ikhlas dan moga2
segala perbuatan awak dirahmati Allah.

13 hours ago · Like · 1 person

Tuan Kuzali salam datuk...saya sokong 100% apa yang datuk lakukan
sekarang yang penting niat kita tak sama seperti dalam fikiran orang.
Yang pentingnya lagi dng kemudahan ini rakan2 kita yg jauh boleh
mengetahui apa yg kita lakukan waktu ini.
Teruskan usaha murni datuk itu...amin.

10 hours ago · Like · 2 people

Gugu Stranger salam Datuk...teruskan saja niat murni datuk...
yang penting saya sentiasa sokong & doakan kebaikan datuk...amin

9 hours ago · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali Datuk...buatlah kebaikan kerana setiap yang
baik itu datangNya dari Allah...asalkan niatnya bukan untuk
berbangga diri atau dipuji. Jangan dihiraukan manusia yang
begitu kerana memang resminya manusia begitu tidak boleh
melihat kelebihan yang ada pada datuk...saya percaya rakyat
di luar sana ramai yang menyokong perjuangan suci datuk....
Pemimpin Berjiwa Rakyat! Berjuang Terus Berjuang Hingga
Terhenti Nafas!

9 hours ago · Like · 1 person

Andy Syamsuddin Salam Datuk, yang penting niat kita..
Mudah2an setiap sumbangan yang kita berikan mendapat
pahala disisi Allah.

9 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali biarpun ombak datang membadai!
kuteruskan jua perjuangan ini...
biar hati hancur berkecai!
asalkan hidup matiku Allah redhai.

9 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali

DUHAI PEJUANG RAKYAT

Duhai pejuang rakyat
Kau mesti teruskan perjuanganmu
Biarpun tsunami datang membadai!
Biarpun hatimu hancur lulur remuk redam
Biarpun tubuhmu hancur berkecai dihujani peluru
Di mana kau berada diburu di setiap penjuru
Namun berundur tidak sekali!


Perjuanganmu membela rakyat mesti kau teruskan
Tanpa mempedulikan LIMO atau Ferari
Biarpun kau cumalah kancil
Tapi mindamu pantas daripada LIMO atau Ferari

Justeru jangan kau bimbang...
Jika Perjuanganmu benar suci
Demi rakyat

Demi Agamamu
Demi bangsamu
Demi negaramu
Berjuanglah tanpa jemu
Tanpa henti
Hingga
Nafas terhenti!


Karya: Rha NS
27 Julai 2011

9 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali


SALAHKAH AKU MENABUR BUDI


Tiada yang sempurna kecuali Allah,
Yang tak sempurna itu dari diri sendiri;
 Bermuafakat penyelesai masalah,
 Masalah selesai apabila baik berkomunikasi.

Sampai ke mati tak pernah berpuas hati,
Ada saja dicela dan dikeji;
Kehidupan pemimpin sentiasa makan hati,
Sampai mati bukan minta untuk dihargai.

Budi yang ditabur bukan untuk dipuji,
Cukuplah sekadar ingatan di hati;
Salahkah aku berbudi hingga matiku dikeji,
Bertepuk sorak mereka bilaku mati.


Karya : Rha NS
1 Julai 2011

9 hours ago · Like

Elezabeth Malanjim Saya doakan Datuk semoga Datuk
berjaya melaksanakan misi dn visi Datuk.....


Azik Zack Hj Killi Kuatkan semngatmu Dato..
Allah mengetahui niat baik Dato..insyaAllah..

8 hours ago · Like

 Dawena Ibal biarkan mereka yg kurang senang itu datuk,
yang penting niat kita hanya Allah yang mengetahuinya..

5 hours ago · Like

Adie Adnan itu la d namakan ujian utk kepada org2 yang
sabar utk mengapai kejayaan d dunia dan d akhirat..

2 hours ago · Like

Hamzah Sanudin benda yang baik mesti d hebohkan agar orang
lain yang melihatnya teruja untuk sama2 berbakti dan menghulur
.. tahniah datuk

about an hour ago · Like

(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH MOHD ALI)
15 Ramadhan 1432H
15 Ogos 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;