Monday 15 August 2011

PEMIMPIN PILIHAN RAKYAT

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam aqidah, apakah pendapat anda semua teman temanku yg budiman
dan sentiasa menjadi pengkomen setia....saya mahu tukar bendera....
adakah anda setuju?? Fahamkah apa maksud tukar bendera itu??? Siapa
mahu bagi bendera baru?? Ada benda yg mengguris hatiku sebentar tadi..
.nak tahu siapa yg buat saya kecil hati..nanti saya beritahu juga..
20 hours ago · Like ·

Adie Adnan and 26 others like this.

100 of 115

Datuk Mohd Jeffry Rosman: Roy soon tq for your good comments..

19 hours ago · Like


Zaleey Jusikmahairah:

Salam DMJR, cukup sayangg sekali dmjr mahu tukar
bendera sedangkan bendera tu selalu dikibar oleh
dipamir ke mana-mana saja dan biar hujankah panaskah
biarlah warnanya lusuh sekali pun dmjr tetap membawa
bendera itu jadi kenapa mahu ditukar, biarkn mereka
itu dmjr namanya manusia tetap mempunyai penderian
dan Hang Tuah pun pernah berkata " Takan melayu hilang di dunia!"
jangan heranlah dmjr sudah lumrah dan azalinya macam tu

19 hours ago · Like · 1 person

Rabeah Mohd Ali:

Apa pun partimu rakyat akan menyokongmu,
Asalkan kau tidak memburuk-burukkan parti lain;
Rakyat mahukan kerajaan utamakan rakyat terlebih dahulu,
Barulah rakyat memangkah partimu tanpa difikirkan.

19 hours ago · Like · 3 people


Rabeah Mohd Ali:

Mana-mana pemimpin yang utamakan rakyat,
Kemenangan pasti di pihaknya,
Kekuasaan pemimpin terletak di tangan rakyat,
Justeru berjuanglah demi kehidupan rakyat agar sejahtera.


19 hours ago · Like · 1 person


Zul Utd:

Sebagai seorang penggiat politik, itu hak mu wahai datuk.
Betul ckp Rabeah di atas ni, asal jangan memburukkan
orang lain sudah. Apabila kita sudah memburuk-burukkan
orang atau parti lain, kita akan di cop oleh yang lain-lain
sebagai pandai cakap saja.Kerjanya kurang. Golongan-golongan
begini la yang ramai di tonjolkan oleh parti-parti
politik pada hari ini baik dari dolongan yang memerintah
atau pun yang diperintah,,,,,,,

19 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali:

Tiada guna pemimpin bersengketa,
Rakyat tetap juga begitu,
Yang dimahukan rakyat pembelaan nasibnya,
Bangunlah pemimpin demi rakyatmu.

19 hours ago · Like · 1 person


Datuk Mohd Jeffry Rosman Salam:

Bang haji..heheheh macam tahu sahaja siapa yang saya maksudkan itu ya..

19 hours ago · Like


Rabeah Mohd Ali:

Betul tu Zul Utd penggiat politk,
Jiwa rakyat sekarang sedang bercelaru;
Mereka mahukan pemimpin berhujah secara bijak,
Bukan menunding jari menyalahkan ini dan itu.

19 hours ago · Like · 1 person


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam ku ilhamu, saya minta maaf jika kenyataan tadi mengguris beberapa
pihak atasan, saya bertanya pendapat shaaja adakah wajar jika saya
bertukar bendera, saya bukan di kalangan orangg yang kecewa yang
tak dapat apa apa projek tu mahu lari dari perjuangan, tetapi
saya seperti dipandang sebelah mata dengan perjuangan saya
yang ikhlas telus selama beberapa tahun ini...nampaknya mereka mahu
diberi petunjuk, baru akan terngada..

19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman Rizali, ada maknanya tu ehem ehem...


19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam Tia, ini bukan soal merajuk akan tetapi soal prinsip dan maruah
kerana saya seperti tin kosong saja bagi pandangan orang atasan..
tak dihargai langsung..

19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam salmi, i really thanks to all of u, i will be stromg more
strong then before..for me life must go on even though i will
no more longer with my party now...

19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam Tuan bendahara, saya akui biarlah dia dengan labu labunya..
tetapi ini soal prinsip dan layanan yang rasanya tak adil bagi
diriku yg sudah berbakti dgn telus dan taat...

19 hours ago · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali:

Datuk Jeff biarlah mereka tidak menghargainya asalkan rakyat
sukakanmu itu sudah memadai dan Allah sentiasa bersamamu itu
sudah lebih daripada segala-galanya Datuk.


19 hours ago · Like · 2 people


Seri Anggun asam garam kehidupan......

19 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam Rabeah, Alhamdulillah amin, terima kasih kerana memberikan
kata kata terbaik itu, saya hanya semut kecil dikalangan mereka
yg sudah menjadi gajah...saya ibarat kereta kancil berbanding
mereka yang mempunyai LIMO atau Ferari, tetapi kancil saya boleh
berjalan sejauh 5000 km tanpa henti kerana minyaknya jimat berbanding
kereta LIMO atau Ferrari yangg hanya boleh jalan sejauh 500 km sebab
ianya berkuasa besar..jadi jangan mereka pandang rendah dengan kancil..
saya hormati orang itu tapi dia melayan saya seperti orang yang
meminta sedekah pula..caranya sebentar tadi amat mengecilkan hati saya,
selama ini saya hormat dan memuji secara ikhlas dia adalah orang
terbaik dalam pimpinan tetapi cara beliau tadi amat saya terkedu..

19 hours ago · Like · 1 person

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Rabeah, saya bukan mahukan apa apa pujian mahupun apa apa penghargaan
dari siapa-siapa pun pemimpin atasan, akan tetapi budi bahasa perlu
diutamakan, hati kawan mesti dijaga kerana itu penting dalam islam,
bukannya saya mahu mengutuk mengumpat serta memburukkan
orang kerana itu adalah anasir jahat..saya hanya minta pandangan
anda semua..biasalah sebagai manusia kita ada perasaan ..

19 hours ago · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali:


DUHAI PEJUANG RAKYAT

Duhai pejuang rakyat
Kau mesti teruskan perjuanganmu
Biarpun tsunami datang membadai!
Biarpun hatimu hancur lulur remuk redam
Biarpun tubuhmu hancur berkecai dihujani peluru
Di mana kau berada diburu di setiap penjuru
Namun berundur tidak sekali!

Perjuanganmu membela rakyat mesti kau teruskan
Tanpa mempedulikan LIMO atau Ferari
Biarpun kau cumalah kancil
Tapi mindamu pantas daripada LIMO atau Ferari

Justeru jangan kau bimbang...
Jika Perjuanganmu benar suci
Demi rakyat
Demi Agamamu
Demi bangsamu
Demi negaramu

Berjuanglah tanpa jemu
Tanpa henti
Hingga
Nafasmu terhenti!

Karya: Rha NS
27 Julai 2011

19 hours ago · Like · 1 person


Datuk Mohd Jeffry Rosman ?Danish Aniq, apa itu PMS ?

19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Siti , saya tak dapat beritahu sekarag sebab saya masih mahu ambil
pandangan semua pihak sebelum memecahkan ruyungnya..

19 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:


Salam pemadam tawau, amin alhamdulillah ..terima kasih di
atas keperihatinan tuan dalam memberikan pandangan terhadap saya,
jasa itu bukan datang dari diriku akan tetapi sudah disemat
segala aura itu kerana Allah telah berpesan kepada seluruh umatnya,
bersedekahlah serta berbuat baktilah kamu semasa hayat,
nescaya bila mati kelak, kubur kita akan sentiasa harum mengalahkan
haruman minyak zaitun...

19 hours ago · Like · 1 person


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam mohd shah, ikutkan hati saya terus mahu buat press dan
letakkan jawatan semua dalam organisasi itu, dan saya perlu
lihat bendera terbaik yang sama hebat serta kebaktiannya
dengan yang sedia ada..terima kasih atas kata semangat itu..

19 hours ago · Like · 1 person


Hatijah Najehal:

Bagi komen saya pula mereka yang dimaksudkn oleh dato itu
walaupun saya tahuh siapa tapi saya berdapat bahawa mereka
hanya mengejar-ngejar mendapatkan projek semata-mata
tapi tak mempunyai semangat patriotik dikalangan pemimpin
sedangkankn mereka adalah idola rakyat..mengapa mereka harus
bertukar-tukar bendera?..bertukar bendera tidakkah ianya
sama seperti menjatuhkan sendiri maruah mereka,..
mana semangat juang mereka...mana semangat jati diri mereka..
mana prinsip mereka..mana semangat kepimpinan
mereka..jangan kerana menjaga perut mereka, mereka sanggup
menggadaikan perpaduan..dan meruntuhkn negara..fikir-fikirlah.

19 hours ago · Like · 1 person

Hazry Haikal sabar Datuk..riles..

19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam zaleey, kata kata itu cukup membuatkan aku terharu rupanya
ada juga yg sedar aku berpanas terik mengibarkan panji bendera itu,
ianya bukan untuk mengampu seseorang tetapi jelas untuk menghidupkan
perjuangan dlm parti..jika kita jd pemimpin kita harus bijak
untuk mengambil kata kata para rasul bagaimana dia menawan hati
pengikutnya...tapi yang nyata pemimpin sakarang ni mahu tengok
apa yang kita boleh sumbang pada mereka baru mahu layan..
aduhai..dunia oh dunia..

19 hours ago · Like · 2 people


Bhaie Vin YB jdi pemimpin di rumah cukup lah tu

19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam zul, bagi saya memang itu hak semua oraNg, saya bukanlah
dikalangan orangg yg suka mahu berkata buruk pada orang lain..
saya juga bukan dair kilang jenis yang suka mengaibkan
diri orang lain..tetapi saya dilahirkan atas minat untuk
mencipta juara dihati masyarakat kerana dunia saya adalah
dunia masyarakat..biar habis duit sekolah asal jangan habis budi
bersama semua orang..saya akui hidup ibarat roda, setiap saat
ia berputar tapi saya harus sedarkan diri saya bahawa putaran
itu jika salah maka akan binasalah kita semua..

19 hours ago · Like · 1 person


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Terima kasih tak terhingga di atas kata pujangga dari rabeah
yg begitu arif dalam mencipta
gurindam bahasa, saya amat menghargainya, saya juga tak akan
lupa segala apa tercoret terkata kerana itu satu semangat
untuk saya teruskan wadah..biar dilambung ombak namun aku pasang
kaki bahtera..biar aku dicaci di tohmah, aku redahi dengan sabar..
semoga apa yang dicoret oleh rabeah akan menjadi tali ukuran
buat diri kita semua termasuk yang masih khayal dengan panggilan
YB YB itu semua..bangunlah bangkitlah jangan ingat rakyat itu hambamu..
sesungguhnya yg berkuasa adalah Allah Subahanna wataAllaa...

19 hours ago · Like


Bhaie Vin SYABAS-KALAU IA BAGI DI KATA.ALHAMDULLILAH.

19 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Seri anggun, memang asam campur garam sebab gulanya tiada sudah..
habis madu sepah dibuang..

19 hours ago · Like · 1 person


Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq hycinta,..

19 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq muhammad aqlan..

19 hours ago · Like · 1 person

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq bhae vin..

19 hours ago · Like

Suezanna DatinAb kena cari bendera 1 malaysia tuk...

19 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali:

Saya cuma nak nak tanya ...datuk rasa nak teruskan
perjuangan ke atau tukar bendera ke atau lupakan semuanya...
atau bersara terus daripada memikirkan yang boleh merisaukan
datuk....nanti sakit jantung susah pulak....! Yang penting
datuk buat keputusan rasa gembira seumur hidup....hidup
sekarang terlalu singkat ...kalau kita asyik keluh kesah
aje rugi datuk...nanti cepat tua...!Semuanya di tangan
datuk sekarang...lagi pun masa dah terlalu singkat untuk
memikirkan apa-apa lagi...kalau masih mahu jadi pemimpin
sepertimana yang rakyat mahukan kita teruskan perjuangan
tanpa pedulikan apa-apa yang mendatang ...apa-apa yang
mengguris...selagi mana datuk pentingkan rakyat seperti
tulah rakyat pentingkan datuk....ye...

19 hours ago · Like · 3 people


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam bhae..i really apreciate with what u say..it is a fact
of life..they dont think that we are scared for the situation
right now..isnt it?

19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman Bhae..saya akur dgn gelombang semasa
di mana pemimpin harus berada di atas dan dihormati tapi
bila lagi sikap transformasi itu perlu ditonjolkan?
Mereka yang berada di takuk yang lama pasti akan terus di bawah
ketiak selamanya.. jangan amalkan sistem DSAI...saya tak minat
itu..pemimpin mahu diagung agungkan pula kan..

19 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry:

Rosman Hatijah..saya berterima kasih atas komen itu, memang padat
dan best, pada saya bukanlah objek jadi kejaran dan minta apa apa
bahagian pun, saya selama join partitak pernah minta projek dan
tiada niat mahu diberi pun, saya berjuang demi rakyat
melalui hasil kerja sendiri, walau pernah dicaci oleh pihak
tertentu kerana saya terpaksa meminjam dana demi membantu
golongan yang memerlukan, saya teruskan juga, kerana saya
mahu nampak pemimpin itu juga berbuat yang sama...tapi hari ini
saya sedikit kecewa dengan layanan yang diberi..bila dia bercakap
dengan saya, dia terasa mahu kelam kabut dan terus mahu matikan
 perbualan dalam telefon..kenapa dan mengapa? Tapi bila pernah
dia lerlukan saya...berjam rasanya dia call pun tak mengapa..

18 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam suezana, bendera 1 malaysia belum ada jual lagi ni..heheh

18 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali:

Begitulah adat manusia datuk...berurusan bila ada kepentingan...
bila habis urusan ...suara kita pun dia takkan nak dengar ...
itulah namanya adat dunia sekarang datuk...
maaflah datuk saya ni bukanlah orang pandai sangat..
orang kampung katakan pemikiranpun kekampungan...tapi suka
sangat berikan pendapat kerana itu minat saya...jika ada apa-apa
bicara saya yang ada terguris di hati datuk saya hulurkan
tangan memohon maaf tapi percayalah saya bercakap dengan hati
setulusnya...bukan ada kepentingan apa-apa pun sekadar rakan facebook je.

18 hours ago · Like · 2 people


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Rabeah..saya masih menimbang lagi dan saya sekarang tak mahu buat
keputusan terburu buru dulu kerana saya pentingkan rakyat semua
bukan diriku tapi saya macam rasa kurang selesa sudah dgn
layanan yg diberikan tadi ..saya dianggap seperti mempumyai
muslihat tersembunyi dengan dia..walhal saya ikhlas dan jujur
pada beliau..saya habiskan wang ringgit bantu jentera
tapi saya dianggap ENTENG....

18 hours ago · Like · 1 person

Bhaie Vin DTK....i will never ever associate myself to those
glutonies.Don't get me wrong on all quotes.i defend what is
RIGHT and condemn those FILTHY ARROGANTS.

18 hours ago · Like · 2 people

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq dan salam anuar...

18 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq ain..

18 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Bhae..saya hargai dan tak curigai ya..
teruskan support all the statement ya..
18 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Salam hazry, saya hargai dan terima kasih ya
18 hours ago · Like

Bhaie Vin it goes the same to you too DTK,i like you and i
defend your rights i also expect the others do,tq

18 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:
Most tq to you bro bhae..i am really much appreciate it..
welcome every time to you..tq for your good supports to me..

18 hours ago · Like · 1 person

Bhaie Vin certainly datuk,

Azhar Norbek Salam DMJR:
Rasanya itu hak masing-masing tapi apa yg penting jangan kaitkan
dengan sesiapa pun sama ada DSAI ke atau pun orang lain ...
adalah lebih baik kita contohi sebagaimana Rasulullah SAW serta para sahabat
di zaman Baginda SAW dan selepas kewafatannya.....wallahual?am...

16 hours ago · Like · 2 people

Azhar Norbek DMJR:

kalau kita kaitkan dengan orang-orang tertentu pasti di luar
sana ramai yang akan terasa dan mencela akan keperibadian
MJR nanti bertambah pula keresahan dijiwa untukk memikirkannya...
harap dpt gambaran jelas ye DMJR.....

16 hours ago · Like

Xela Staillox:

bendera mana pun DATUK pilh,rakyat tetap sokong asalkan berkhidmat
dengan baik dan munasabah untuk rakyat.Jangan saja merugikan rakyat
dan menyusahkan rakyat dan negara.Perkara yang baik akan d balas
dengan kebaikan jaga.

16 hours ago · Like · 1 person

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq anna evo..

15 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq a tawau adminz..

15 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam datu, saya amat hargai pandangan orang lama dan berpengalaman
semacam datuk, saya memang akan teruskan keberanian darah merah
mengalir di badan ini..saya akan berjuang tanpa mengira keringat
mana pun yg mengalir..kutukan kejian perkara biasa dalam politik..
sedangkan semalam pun PM kita kena kutuk dlm FBnya menurut laporan akhbar..
inikan pula saya yang terlalu kurang kelebihannya, walaubagaimanapun saya
akur dan ucapkan jutaan tima kasih di atas segala apa yg diberikan itu
satu doa yg baik.

15 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam azhar norbek, saya amat hargai segala apa yg dikomen
oleh tuan dan saya mohon maaf kerana tertulis DSAI..saya
akan hati hati lain kali dalam penggunaan bahasa..
saya amat hargainya..

15 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam xela, allahuakhbar..terima kasih atas doa itu kerana
komitmen ayat itu amat menyentuh semangat saya terima kasih tuan...
saya doakan semoga Allah memberikan segala kerahmatan untuk
kesekalian umatNYA..

15 hours ago · Like · 1 person

Xela Staillox amin

15 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Terima kasih wiwi hassan..

15 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman: Walaikum salam tuan samsudin,
saya terlebih dahulu ucapkan jutaan terima kasih dr dunia
dan akhirat buat tuan dan juga semua penggemar fb yg sudi
masuk memebrikan idea serta pendapat, saya terima segala
komen dan buah fikiran yg baik serta positif..insyaAllah
saya akan usahakan bertahan hasil dr sokongan padu semua
yg ada di wall ini..semoga Allah memberikan hidayah dan
kekuatan pada saya dan juga semua rakan rakan di wall ini
termasuk tuan samsudin..amin dan wasal

15 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq rizali..

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq hidayah..

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq Hidayah..

14 hours ago · Like

Edy Bin Ismail:

what ever I am always at your side ? they all ingat mo buat
Parti Suku Sakat aku sokong Tok Guru

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman

Tq tuan edy..i really hope we all is sincere with everything
come out from our hearts..i just show my little bits frust
frm what he talk to me today..he is the leader of among of
us..u may know the person and u know who is he..

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq atie...

14 hours ago · Like

Tok Guru DMJR> apakah, siapakah yg d maksudkanitu?

14 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq dan terima kasih putra buton..

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman Tq kherul khai..

14 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam tok guru.. Saya tak mahu beritahu di wall ini sebab
itu terlalu sensitif dan akan mengaibkan org..lebih baik
saya bercerita soal orang itu merupakan seorang yang
berpengaruh dalam pimpinan parti..bolehlahkan..nanti
saya dikecam lagi..

14 hours ago · Like

Zack Rikaz:

Ramadhan bakal menjelang tiba...so diucapkan selamat menyambu
bulan ramadhan almubarrak kpd semua teman-teman yang tersayang...
ingatan tulus ikhlas dari hati yang suci dan murni.....

13 hours ago · Like · 1 person

Bendahara Suluk:

salam datuk. ini komen saya secara peribadi..perjuangan yang
sudah di laksanakan dan hampir ke penghujungnya..jangan di lengahkan..
samada hasilnya mengecewakan atau tidak..itu soal lain...
jadilah seperti lilin yang menerangi kegelapan..jangan jadi lampu
yang terang tetapi punya suis yang di ketik terlebih dahulu baru menyala...
maaf ya sekadar berkongsi pendapat

12 hours ago · Like · 1 person

Jkm Juber sepa dia datuk.... dari pemimpin bahagian mana????

9 hours ago · Like

Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam zack..saya juga mengucapkan selamat menyambut bulan ramadhan
pada isnin depan dan semoga kita akan menambah baik segala amalan
dunia kita bersama sama di bulan yg penuh dgn kesucian ini..

2 hours ago · Like


Datuk Mohd Jeffry Rosman:

Salam tuan bendahara, saya amat amat menghargai segala nasihat
dan pandangan tuan..insyaAllah saya akan buat sebaik mungkin
kerana bendera itu akan berubah sekiranya saya rasa perlu tetapi
saya harus ada pendirian yg teguh sebelum merubahnya kerana ini
isu peribadi saya dgn beliau dan bukannya melibatkan parti..
oleh yang demikian saya rasa tak timbul isu pedas dalam parti
kerana rakyat terus mahukan sokongan saya dalam bendera yang sama..

2 hours ago · Like

Rush Cash:

Salam Datuk. Pandangan peribadi saya dari kacamata saya sendiri.
(1) Tukar bendera itu adalah hak Datuk. Namun sebab Datuk berada
dalam bendera yg sama, mungkin kehadiran Datuk dianggap jadi
duri dalam daging bagi mereka tapi ironinya mereka secara tidak
langsung jadi gunting dalam lipatan. Depan baik, belakang dah lain
cerita. Kerusi yang diduduki sekarag terasa panas. Maksudnya,
Datuk sudah DISALAH TAFSIR sebagai pesaing bukan pula sebagai
rakan seperjuangan. Soalan : Kemana lari fokus sabagai seorang
pemimpin selama ini? Adakah berjuang dalam parti untuk
mendapatkan jawatan & berusaha mengekalkannya atau berjuang untuk
kepentingan rakyat melalui parti sebagaiman yang dilaung-laungkan
semasa berkempen dulu? (2) Menegur kepincangan pemimpin dari
dalam parti sendiri tanpa menukar bendera, adalah jelas ketelusan
kita sbg ahli yg setia, berprinsip & mahu melihat perubahan secara
kompleks tanpa sentimen polimek politik pandangan dari parti luar.
Hasilnya, reformarsi melalui transformasi. (3) Beralih bendera &
kemudian menentang pemimpin yang bakal dipilih kelak mewakili parti
yang Datuk mjd ahlinya sejak awal kelahirannya di bumi Sabah ini
melalui propaganda parti yang ingin disertai (pembangkang),
maka AGENDA individu-indiviu yang ada dalam parti sekarang yang
tidak senang dengan Datuk, secara tidak langsung telah BERHASIL
membuktikan Datuk berjuang bukan kerana rakyat tapi kerana
pangkat & kedudukan walaupun hakikatnya Datuk bukan begitu.
Jika ini berlaku, PERISTIWA ADALAH FAKTA & FAKTA ADALAH SEJARAH.

2 hours ago · Like

Rush Cash ?:

khuatir Datuk, apa yang berlaku kelmarin adalah KEKHILAFAN
beliau tapi tindakan menukar bendera pula adalah KESILAPAN.

2 hours ago · Like

Adie Adnan salam muhibbah untuk rakan-rakan semua..bila
di teliti semua komen-komen dari isu ini adalah 1 pandangan
masing-masing namun ampunya diri la yang menilainya kerana
diri la yang merasai nya..bagi pandangan saya dalam hal
ni nak tukar apa2 sekali pun pasti ada sebab..semoga
ianya untukk kebaikan semua pihak..cuma bagi saya..
pendekatan tu amat penting...kdg2 bila kita komen hal dlm
1 bendera org lain akan merasa diri mereka akan d cabar..
tapi klu itu komen kena pada tempat nya dan meberi kebaikan
saya rasa tiada hal mungkin orang tersebut merasa kan diri nya
sudah menjadi hebat atau idola kepada rakyat..tapi mungkin
pandangan utk diri nya wahal ada kesilapan yang tanpa
d sedari nya dan org d sekilingnya takut utk menegurnya
kerna ada kepentingan diri..bagi sya menegur utk membaiki
kesilapan seseorang itu bermakna c penegr amat menyukai
pemimpin itu kerna dia tak mahu pemimpin itu kecundang..
apa2pun semua itu adalah ampunya diri utk menimbangkan nya...
kerana dalam politik semua nya ada perangai..tapi yang banyak
perangai adalah org yg rapat dgn pemimpin kerna takut periuk
nasi nya tergugat..dan paling byk jadi pak YES..sya doakan
moga dtuk sukses..amin

about an hour ago · Like

bg Dai YB Datuk MJR...sifat berani bertukar drp sesuatu yg
baik kpd yg lebih trbaik itu adalah satu sifat yg mulia....
saya amat menghormati pendirian Datuk...walau kita x pernah
duduk bersama tp saya yakin kita boleh bekerjasma,..
about an hour ago · Like

Fysal Mydin salam Ybhg Datuk.saya agak terkejut dan terkilan
juga dgn statement Datuk tu.. bg sy itu hak Datuk sendiri dan
pilihlah yang terbaik utk perjalanan karier Datuk dalam politik.
bg saya politik ni bnyk naik turunnya dan banyak cakap2nya juga.
tp kalo kita seorang yang sabar dan ikhlas dan setia padanya bendera
kita tu,sy pasti satu hari nnti rakyat akan melihat juga kebaikan
dan sumbangan yang kita lakukakn lrbih2 lg dalam anggota parti
itu sendiri.relaks saja datuk dan kalo sebab ada yang buat cerita
datuk mcmni macamtu tolak tepi saja jika kita dipihak yang benarr.
usah takut dan gentar.jd pemimpin ingat pada prinsip dan apa yang
diperjuangkan.sy sentiasa mendoakan kejayaan datuk dalam apa jua
dilakukan.amiiin

about an hour ago · Like

(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH MOHD ALI)
27 Julai 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;