Thursday 18 August 2011

MAAFKAN AKU PACAR SENIKU

Kau dengan kawan sama aje...
cakap punyalah berkobar-kobar semangatnya...
dua-dua...bisu....
aku nggak bisa mencintaimu lagi...
kalian berdua ngak boleh jadi pacar seniku yang setia...


Sekarang ni kau bilang sama aku...
kau mahu teruskan ke atau nggak...
kalau ngak bilang aje ngak....
aku pun tak mahu ternanti-nanti lagi...


Aku nak bawa...skrip ku ni...
pada yang sudi...selamat tinggal...
kedua pacar seniku....
aduhai malangnya nasib cinta seniku tiada yang sudi...
terkecewa aku...lagi...


Kalau kau tak dengar kabar berita dari ku lagi...
maknanya cinta seniku telah beralih arah...
maafkan aku duhai pacar seniku...
biarlah derita ini kutanggung sendiri...
mana tahu ada yang sudi melamar cinta seniku ini...
nangis aku dibuat oleh mu Widuri...
kerana aku telah terhenti mencintaimu yang selama ini
kuagung-angungkan cintamu agar betapak di hatiku...
berbunga-bunga mewangi sepanjang hari...sepanjang bulan...
sepanjang tahun...sepanjang musim hingga tak bermusim pun
sentiasa tetap berbunga cinta seni....
tapi inikah balasan yang kuterima darimu Widuri...

Maafkan aku Widuri aku terlalu beremosi padamu...
selamat tinggal bunga-bunga cinta...
selamat tinggal bunga-bunga sayang...


Karya:  Rha NS
26 Jun 2011



0 comments:

Post a Comment

 
;