Tuesday 31 January 2012

IZINKAN AKU BERTAHTA DI HATIMU


JANGAN KUNCI PINTU CINTAMU

Kenapa harus dikunci pintu cintamu
izinkan aku mengetuk
mengucapkan salam sejahtera
duhai gadis yang kucintai
izinkan aku bertahta di hatimu
mencintaimu seikhlas hati
menaburkan bunga-bunga
cinta suci tanpa debunga pemalsuan.

Mempelangikan hidupmu
yang sepi dan suram
ku akan bahagiakanmu
sepanjang hidupmu
percayalah padaku sayang
cintaku sepenuh hati
tanpa ada kecurangan
aku bersumpah setia padamu
untuk memadu cinta
di dunia hingga ke Syurgawi.

Nanti cinta kita
berulamkan kasih dalam iman
usah diragui cintaku lagi
kutunggu hatimu terbuka untukku.

Jika tiada realiti cinta kita
bermimpilah aku bahawa kau membalas cintaku
itupun sudah memadai untukku
menagih cintamu tak kesampaian
kau bukan milikku...
aku pasrah dan redha.

Karya Rha NS
1 Januari 2011
· · · 20 hours ago

    • Eliz Mawar Putih menarik akak...
      20 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Memahami anak gadis yang telah putus cinta...hingga tak mahu menerima cinta yang lain....apapun kena redha atas ketentuanNya jangan kunci pintu cinta kan3 hihihi
      20 hours ago · · 1

  • (PETIKAN DARIPADA GRUP PUISI ILAHI)
    31 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;