Thursday 2 February 2012

SETIAP KALI PURNAMA DATANG RINDUKU HILANG PADA AYAH

  • SETIAP KALI PURNAMA DATANG RINDUKU HILANG PADA AYAH

    Ayah...ayah...
    Semenjak ketiadaan ayah di sisi
    Hatiku tak keharuan
    Aku rindukan belaianmu ayah
    Aku rindukan pelangi cintamu ayah

    Di setiap bulan purnama
    Kutunggu kedatangannya dengan riang
    Rinduku terobat padamu ayah

    "Nak...nanti ayah nggak ada di dunia ini lagi...
    tataplah purnama itu sambil memuji Allah...
    bayangkan ayah yang tampan ini ada di situ...ye nak ye..."
    gurau ayahku sambil melemparkan senyumannya padaku.

    "Ayah ni suka bercandalah...ku tak bisa kehilangan ayah...
    biarlah aku yang pergi dulu dari ayah...aku ngak mahu pisah dengan ayah..."

    "Nak.....ajal dan maut di Tangan Tuhan ...kita tak boleh lari dari KetentuanNya ye nak.."

    Setiap kali purnama datang...aku bersyukur kerana rinduku pada ayahku reda dan lebih membahagiakan sekali ayahku datang bersama dengan pelangi cintanya yang ingin diberikan kepadaku...
    Syukur ku panjatkan padaNya

    Rha NS
    2 Febuari 2012
    · · 2 hours ago

0 comments:

Post a Comment

 
;