Monday 30 January 2012

MANISNYA COKELAT SEMANIS PERSAHABATAN KITA BUNDA


DIALAH SEORANG KAWAN YANG MEMAHAMI AKU...

Ye Jannah ...aku selalu mengaku aku insan yang tak sempurna...kerana terlalu takut jadi insan yang tak sempurna kawanku tak ramai Jannah...boleh dibilang dengan jari...sebelum kenal dengan dunia IT ...langsung tak ada seorang pun kawanku...bila dah kenal dengan dunia IT...salah seorang kawan baikku Dia...dia menerima aku apa adanya sebagai seorang sahabat......kami saling sokong menyokong dengan kerjaya masing-masing...kata-katanya selalu membuatkan aku lebih bersemangat dan kadang kala lawaknya buat aku tergelak sendirian...tak tahulah dia kalau aku buat lawak dia tergelak ke tidak...apapun di kala aku sudah tidak mempercayai seorangmu teman fb...dialah seorang saja yang faham...dan kalau kau nak tahu dari seratus teman fb...tinggal 4 orang saja...yang lain semuanya aku padamkan namanya daripada menjadi teman fbku gara-gara tak mahu menjawab soalanku mengenai persahabatan di antara Indonesia dan Malaysia...bukan nak suruh Malaysia dan Indonesia bergaduh tapi beri cadangan bagaimana hendak mencari jalan keluar...sebab itu aku memberanikan diri untuk hadir di wallnya kerana bagiku dialah kawan sejatiku kawan seumur hidupku insya-Allah...tapi malam tadi ... demi hendak menjaga persahabatanmu dengan dia...aku hampir untuk undurkan diri dari menjadi sahabatnya...mujurlah Allah tidak izinkan aku berbuat demikian...harap kau dapat maafkan aku ye Jannah...moga Allah ampunkan aku...

Rha NS
30112
See More
· · 4 hours ago

    • Rabeah Mohd Ali Assalammualaikum ...apa kabar nanda...lama tak dengar kabar berita...moga selalu berkarya yang di terimaNya. Amin Ya Rabbal A'Lamin.
      4 hours ago ·
    • Pradita Fia Bunda tercinta batas baik dan buruk hanya selembar kertas kadang manusia sebagai makhluk terlalu pintar untuk menghakimi sedang Sang Khalik Maha Pengampun....bunda jarak dan batas wilayah kadang membuat lupa bahwa diri tidak lebih baik dari yang lain...kasih sayang sesama makhluk itu yang utama agar hidup menjadi indah agar langkah menjadi mudah negeri berpijak bak mutumanikam saudara di Malaya saudara di Indonesia betapa indah ...bila tetap terjaga....
      4 hours ago · · 1
    • Pradita Fia Waalaikum salam bunda tercinta ...hari libur waktu saya terbagi untuk keluarga maaf kalau tak berhabar karena rindu hati ini selalu mengikat untuk mendengar petuah dari bunda tersayang..
      4 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Moga Indonesia dan Malaysia sentiasa baik selamanya...seperti persahabatan kita yang telah diAturKanNya...Amin Ya Rabbal A'Lamin
      3 hours ago · · 1
    • Pradita Fia Amien Ya Rab Yang Maha Tahu Atas Segala Kejadian....bunda semoga kita termasuk yang dijaga dari rasa hasut dan fitnah...karena hati ini sebenarnya terbuat dari butir - butir kasih yang indah, semoga Islam dan Iman selalu menjadikan landasan karena hati ini selalu merindu kalimat dan syair yang bunda senandungkan....
      3 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Terima kasih kerana sudi membaca syiar bunda ye...bunda juga suka baca puisi nanda fia yang menikam dan tertusuk di kalbu bunda...salam sayang dan rindu bunda dari Malaysia.
      3 hours ago ·
    • Pradita Fia ha..ha..bunda tahu nggak yang paling saya suka dari Malaysia coketnya...he..he..karena saya penggemar cokelat mania bahkan ketika hamil rela nyimpan sedikit di tas kerja biar nggak ketahuan si kecil...he..he..
      3 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Hehe...kita ni samalah suka cokelat...tak sangka pula...dulu masa bunda kecil-kecil...kalau bunda dapat wang gaji semuanya habis hendak dibeli cokelat....hihihi tak sangka sama suka cokelat...nanti kalau kita jumpa sama-sama makan cokelat ye....hihhihi
      3 hours ago ·
    • Pradita Fia he..he...manisnya cokelat semanis persahabatan kita bunda...semoga Allah mengizinkan agar kita bisa berjumpa... betapa ingin hati ini duduk berdua memandang keindahan lautan dengan hidangan cokelat yang nikmat disaat angin berhembus perlahan menggoyang daun pohon nyiur segudang tuah dan syair bunda kan selalu kurindu seperti rindunya alam terhadap sinar mentari dipagi hari.....
      3 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Moga Allah izinkan apa yang nanda bayangkan itu ....aman bahagia ditiup angin sepoi-sepoi bahasa sambil nanda membacakan karangan syair bunda...sambil itu kita makan cokelat dan gelak ketawa bersama...Allahu Akhbar serasa berada di alam SyurgaNya. Amin Ya Rabbal A'Lamin.
      3 hours ago ·
    • Pradita Fia Amien Ya Rab ...semoga selalu kau tetap jaga hati kami dalam Kasih dan Asma-Mu...
      3 hours ago · · 1
  • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    30 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;