Sunday 29 January 2012

JANGAN CEMARKAN KATA-KATA DENGAN BALASAN MENGHINA!

  • JANGAN CEMARKAN KATA-KATA DENGAN BALASAN MENGHINA!

    Duhai...Jannah namamu Jannah
    Biarlah kata-katamu seindah Jannah
    Agar mereka yang mendengar setenang di Jannah
    Kata-kata baik juga dikiraNya duhai Jannah!

    Jangan cemarkan keindahan kata-kata dengan balasan menghina
    Tuhan tak suka begitu Jannah...
    Kata-kata adalah sedekah

    Jangan kata ikut sedap mulut aje
    Nanti merana diri sendiri
    kawan-kawan pun lari

    Kupercaya semua kawannya saling menghormati hati
    Sebab itu mereka sehati sejiwa
    Hidup bukannya lama ...buat apa menyakitkan hati orang

    Kerana hormatnya dia pada semua rakannya
    Makanya aku bersahabat dengannya
    Bukan kerana dia perpangkat ye...

    Untuk pengetahuanmu aku pun tak pernah kutemui dia
    Aku simiskin hina ini mana bisa mungkin dia termakan budiku
    Aku pun tak makan budi dia tak caya tanyalah dia...

    Jadinya lain kali bercakap fikir jutaan kali
    Kerana salah cakap merana badan....

    Rha NS
    29112
    · · 8 hours ago

      • Diari Amirdza saper Jannah tu Rabeah?
        8 hours ago ·
      • Rabeah Mohd Ali Rakan fb kepada rakan fbku...
        Dia cemburu denganku ...
        Kata-katanya tu macam panahan petir
        Dia kata banyak kali aku senyap je
        Tapi sampai pijak-pijak hatiku...mana bisa mungkin aku senyap
        Lainlah aku sudah tak ada hati dan perasaan...
        Akan bisu selamanya dengan rakan fbku tu...
        Sebab tu kucuba membuat bahasa yang paling sopan...
        Agar ada sedikit ehsan di hatinya agar menghormati hatiku ini...
        Apa pendapatmu...tentang puisi ku di atas...ye
        8 hours ago · · 1
      • Diari Amirdza puisimu bagus seperti biasa cuma ku musykil dengan kata-kata yang berbisa rasanya...ehehehe...
        8 hours ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Hehehe ada hikmah di sebalik yang pahit...jika di alami sendiri...hihihi baru piow-piow punya puisi menusuk kalbu tertikam di hati...huhuhu
        8 hours ago · · 1
      • Diari Amirdza hahaha...adat la tu....
        8 hours ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Asalkan ikatan kita tak terputus...biarpun tsunami datang membadai hati hihihi tapi kupercaya kau dan aku sentiasa menjaga hati...hati agar tak terluka...kerna kalau sama-sama terluka payah jadinya alam ini kerana bukan saja kita yang menangis...alam juga turut menangis ....hihihi
        8 hours ago · · 1
      • Diari Amirdza benarlah tu kak beah...tapi aku sudah keletihan dan kehilangan kata-kata...hanya ternampak tilam dan bantal saja...ehehehe....
        8 hours ago ·
      • Rabeah Mohd Ali Pergilah tidur sayang...moga esok dapat ilham yang bagus-bagus di Sisi Allah. Amin
        8 hours ago · · 1

    • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
      29 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;