Friday 7 September 2012

CINTA SEMBARI MENGGULUNG BADAI



  • KAU BIDADARI KIRIMAN TUHAN
    UNTUKKU SYUKURI

    Duhai teman
    Penawar jiwa terlara
    Di kala datang puting beliung melandaku
    Digulung-gulung dilemparkan ke ombak rindu
    Tanpa ehsan
    Aku kelemasan tanpa dibantu
    Raungan derita laraku
    Kau sahut dalam perih pedih hatimu
    Kau merempuhnya
    Tanpa hiraukan keselamatanmu
    Kau selamatkan aku
    Dalam lemasan ombak membadai
    Dalam kelemasan ...aku
    Menyeru nama-Nya
    Tuhan apa salahku
    Kenapa manusia setega itu
    Zalim padaku?
    Sedangkan
    Tujuan aku berhidup
    Di muka bumi ini
    Menyebarkan kasih sayang setulus hati
    Membantu selagi terdaya
    Tapi mereka tetap juga kejam denganku
    Makanya jika hidupku
    Memberi kebaikan pada semua yang dikasihi
    Kau hidupkanlah aku
    Agar aku masih dapat berbakti dengan seikhlas hati
    Jika hidupku menyakitkan hati dan menzalimi insan
    Kau matikanlah aku
    Kerana aku tak mahu hidup menzalimi manusia
    Dengan kematianku boleh membahagiakan mereka
    Matikan aku Ya Allah

    Teman yang kukasihi dunia akhirat
    Allah masih panjangkan usiaku
    Dalam aku terkapai kapai kelemasan
    Kau merempuh puting beliung
    Yang amat dahsyat itu
    Dan dengan izin Allah
    Kau berjaya selamatkan aku
    Kaulah si pengganti tempat si kunta si kunte
    Memahami tanpa di pinta
    Menyayangi tanpa dipaksa
    Kasihmu kasihku setulus hati
    Tanpa ada muslihat memusnahkan
    Berkata seiring hati
    Bukan mengikut hati

    Bahasa diungkap
    Terlalu indah
    Mendatangkan iman
    Menenangkan jiwa
    Jiwa laraku kau obati
    Dengan doamu seikhlas hati
    Moga Allah merahmati

    Terima kasih teman
    Hadirmu
    Menyuburkan sumbu pelita hatiku
    Yang malap menunggu masa untuk terpadam
    Kau selalu di hatiku
    Kaulah bidadariku
    Kiriman Tuhan untuk kusyukuri

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    6 September 2012
    · ·
     ·  ·  · 17 hours ago
      • Holil Azmi tikamlah cinta sembari menggulung badai... dan kita harus tegak berdiri... hehehehe
        2 hours ago ·  · 1
      • Rabeah Mohd Ali aku tak tega tikam cinta mu biarpun menggulung badai bagaikan tsunami kan kutempuh juga kerana aku masih cinta dan setia padamu sayang ...kerana aku tahu kau terperangkap dalam cinta kelabu asap....hehehehe
  • TIADA KATA SEINDAH BAHASA

    TIADA KATA SEINDAH BAHASA

    tiada kata seindah bahasa
    bahasa bukan dipertuturkan
    mengikut rasa lidah
    tapi mengikut bahasa hati
    tidak juga mengikut bahasa hati
    kerana bahasa hati jiwa jadi celaru

    tiada kata seindah bahasa
    kata datang dari jiwa yang dimahu
    jiwa yang datang dari cahaya
    cahaya Nur Ilahi
    berkemilau
    menyilau
    meresap ke hati meresap ke jiwa
    rasa aman tenteram jiwa
    rasa bahagia mendengar

    tiada kata seindah bahasa
    ditulis bukan mengikut rasa
    ditulis mengikut gerak jiwa rasa
    penuh berhati penuh daya fikir
    agar ditulis diiringi doa pada yang Esa
    moga apa yang ditulis
    memberi manfaat buat diri sendiri
    buat mereka yang membaca

    tiada kata seindah bahasa
    jika semua pujangga
    menulis gaya tersendiri
    memeriahkan warna-warni hati
    berpelangi-pelangi cintakan Ilahi
    berseri-seri di laman hati
    indah...lindah...indah...
    seindah Taman-Taman Syurga
    bilamana berpadunya warna-warni hati
    pujangga di laman-laman maya
    sedia berbakti
    pada Ilahi
    pada apa yang DiCipta-Nya
    di langit dan di bumi
    pasti di langit dan di bumi menyayangi
    indahnya bahasa indahnya semai bakti tanpa henti
    bila pasti terhenti.....di Sana menanti pasti
    Cinta Abadi Seabadi Cintamu pada-Nya

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    6 Sept 2012
     ·  · 
  • Ratu Rimba Niagara
    KOLEKSI KARYA RATU RIMBA NIAGARA BERTEMAKAN PEJUANG FISABILILLAH

    CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W


    (PETIKAN DARIPADA GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
    7 Sept 2012 




0 comments:

Post a Comment

 
;