Wednesday 7 September 2011

APA JAWAPANMU?

Di dadaku ada tertanam
dendam apa katamu?
benci apa katamu?
riak apa katamu?
takabur apa katamu?
kedengkian apa katamu?
bakhil apa katamu?

Jawapan darimu amat kuperlukan
Kerna jawapanmu itu penawar segala sakit rohani yang kualami

Bantulah aku sahabatku
Tolonglah aku memberi obat sebagai penawar sakit rohani ku ini

Aku ingin menjadi sepertimu duhai sahabatku
Wajahmu tenang setenang air di kali

Hatimu penuh dengan bunga-bunga cinta
Yang membuatkan hati ku meledak marah
Terus menjadi sejuk sedingin salju di pergunungan

Aduhai beruntung aku menjadi sahabatmu
Sering kali menerima kata-kata hikmah
Yang bisa kukutip jadikan pedoman hidup
Yang bermanfaat di kala matiku

Terima kasih duhai sahabatku
Kau telah mencelikkan mata rohaniku yang buta
Berjalan meraba-raba dalam terang
Ah! Jahilnya aku tentang semua yang perlu kutahu
Tentang iman dan ehsan

Moga Rahmat Allah tercurah padamu
Duhai sahabatku yang kurindui dari benua sana....

Sambutlah salam
rindu
kasih sayang setulusnya
kemaafan
dariku
untukmu yang dikasihi sepenuh hati

Salam benua Salam Kasih Sayang!

Aku Yang Setia Menyayangimu,


RABEAH MOHD ALI
(Sahabatmu Dari Benua Sebelahmu)

Karya Rha NS
7 Syawal 1432H
5 September 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;