Friday 9 September 2011

CADANGAN KARYA DIPENTASKAN SEMPENA HARI MALAYSIA & KEMERDEKAAN MALAYSIA KE-54

'Prince Mohammad Sahidi Rahmadan
To Rabeah Mohd Ali alangkah indahnya jika hasil karyamu
ditempatkan dalam nota d FB anda. . .kerana itu adalah HAK CIPTA TERPELIHARA
Like · · Unsubscribe · 15 hours ago via mobile

Kumis Beracun, Emonk Si Beleng-Beleng, Lie Tondekan and 7 others like this.


Rabeah Mohd Ali:

INILAH SUMBANGANKU KEPADA NEGARAKU YANG
TERCINTA SEMPENA MERAIKAN HARI
MALAYSIA & KEMERDEKAAN NEGARA MALAYSIA YANG TERCINTA!

Duhai sahabatku...
Adakah kau tidak menyukainya?

14 hours ago · Like

'prince Mohãmmãd Shãidi Rãhmãdãn Hehehe bukan tak suka tapi sayang
karya mu kau tabur begitu saja

14 hours ago via mobile · Like · 1 person

Mus Mase Sis Rabeah.. Betul cakap Aban Admin tuh...

Lepas ko buat note tu baru lah copy 'link'nya ke wall...

Nak jugak sapa pemilik sebenar puisi² tersebut...
Sekadar pendapat dangkal dariku...
:)

14 hours ago · Like · 1 person

Rabeah Mohd Ali:

Duhai...sahabatku...demi negara mereka sanggup bergadai nyawa..
inikan aku setakat karya yang datang dariNya aku nak berkira...
rugilah aku...Ditakdirkan aku dipanggil Tuhan macam mana?

Aku rela taburkan
Karyaku demiNya!
Demi Negaraku!
Demi Bangsaku !

14 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali

Kalau kau tanya berapa banyak harta yang kumiliki saat ini..
Jawapannya memang tak ada...

Tapi kalau kau tanya berapa banyak karya-karyaku
hanya Allah Yang Maha Tahu

Duhai sahabatku...

Setelah habis aku menulis sesuatu karya...tak akan ada
lagi ilham selepas itu tapi salah tafsiranku...
lagi aku taburkan karya-karyaku berganda-ganda banyaknya
ilham yang datang.

Pernah aku menangis pada puteriku...

Ibu redha tak punya harta nak...

Allah beri ibu ilham itu sudah lebih berharga dari segalaNYa nak...

Aku menangis lagi...

Jika aku terdetik membuat sesuatu tajuk yang sukar bagiku
Allah datangkan ilham hingga aku menangis kesyukuran

Mana tidaknya aku tak tahu apa-apa pun tentang tajuk
yang hendak dihasilkan

Contohnya puisi bertemakan roh...ku ingat nak satu tajuk aje..
dalam masa yang sama dipecahkan menjadi empat tajuk dan
tanpa kusedari menjadi puluhan tajuk mengenai bertemakan roh.
Itu belum lagi tajuk-tajuk yang lain

Tanpa izin Allah aku tak bisa berkarya
Tanpa izin Allah otakku tak berfungsi

Justeru ku mesti menjadi hamba yang bersyukur!

14 hours ago · Like

'prince Mohãmmãd Shãidi Rãhmãdãn AKUN. . . .

14 hours ago via mobile · Like

'prince Mohãmmãd Shãidi Rãhmãdãn AKUN. . . .

14 hours ago via mobile · Like


Mus Mase HakHakHak.. Akun salah ko Admin... OK...
Dendanya belanja kami d ABC... Kalo ndak cukup bajet...
Belanja di Pijja Hat sajjak lha... :))

13 hours ago · Like


Rabeah Mohd Ali Terima kasih Mus Mase atas pandanganmu..
Terima kasih Prince Mohammad Shaidi Rahmadan ...apa makna AKUN tu...

13 hours ago · Like

Mus Mase akun = mengaku... :-)

13 hours ago · Like

Rush Cash

Salam Rabeah Mohd Ali & 'prince Mohãmmãd Shãidi Rãhmãdãn :
Saya setuju dengan pendapat saudara Prince kerana apa yang
puan paparkan ini adalah hak mutlak HAKCIPTA TERPELIHARA jika
dinukilkan atau dijilidkan pada kolum yang lebih peribadi
tapi masih boleh dibaca oleh ahli YOSC. InsyaAllah, jika YOSC
akan mengadakan sayembara puisi & budaya suatu hari kelak, puan
bolehlah tampil dengan puisi-puisi atau sajak-sajak karya puan
dipentas itu. Bila? 2012......

13 hours ago · Like

Mus Mase Sayembara YOSC 2012!!!
Jempol (Y)

13 hours ago · Like

Rabeah Mohd Ali

Waalaikumussalam...Terima kasih atas pandanganmu itu...aku telah
kemukakan karya-karyaku yang bertemakan patriotik untuk dijadikan
salah satu acara pementasan mendeklimasi puisi & drama pentas yang
dijayakan oleh warga YOSC sempena sambutan Hari Malaysia & Kemerdekaan
Malaysia Ke54 ini. Boleh ke kau aturkannya agar dapat dijayakan oleh
warga YOSC...karya-karya telah kukirimkan pada Poyoyongi Lasua
(Dia menyokong idea ini)...Ini cuma cadangan saja...


12 hours ago · Like


Rush Cash ?Rabeah Mohd Ali : Apa-apa pun, semua tertakluk kepada
keputusan mesyuarat. Datuk Mohd Jeffry Rosman & 'prince Mohãmmãd Shãidi
Rãhmãdãn selaku tunjang dlm YOSC ini, InsyaAllah akan melihat ini
sebagai satu syor yang boleh dibincangkan. Macamana Prince?

12 hours ago · Like


Rabeah Mohd Ali Kalau dia orang terima kusyukur...kalau tak terima ku
tak akan berkecil hati...hihihi tapi ada merajuk sikit je...hihihi

12 hours ago · Like

'prince Mohãmmãd Shãidi Rãhmãdãn Ya itu la yang sebaiknya. . . .
[LOADING. . . .]

12 hours ago via mobile · Like

Rabeah Mohd Ali:

Pecah kaca pecah gelas,
Lepas baca kasih sayang terbalas;
Sesudah pentas jiwa patriotik sayangkan Malaysia berbalas!
Semuanya rajin tak jadi bermalas-malas.

12 hours ago · Like


(PETIKAN DARIPADA YOUTH ONE STOP CENTRE)
9 September 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;