Tuesday 6 September 2011

MAAF KULAFAZKAN BERJUTA KALI!

Perwiraku....

Dalam permohonan maaf
Jangan fikirkan racun
Jangan fikirkan kesalahan nyata atau tidak
Jangan berperasangka

Yang penting pemohonan maaf itu mesti
Lahir dari hati nan suci ikhlas

Setahuku orang yang suka memohon maaf hatinya mulia
Jiwanya pasti tenang setenang air di kali

Orang yang tidak mahu memaafkan kerana rasa dirinya sempurna
Dia cuma boleh senyum tapi penuh kekelatan

Apapun aku adalah insan yang tidak pernah sempurna
Justeru aku memohon maaf kepada kalian berdua

Perwiraku... jika sepanjang perkenalan kita bicaraku
Di alam maya ada membuatkan hati kalian terguris

Andainya kalian tidak mahu memaafkan aku
Aku adalah insan bergelar manusia  yang palling malang
Di dunia ini...

Dan kalau kutahulah begini jadinya aku
Rela ku bisu selamanya
Rela ku tidak mengenali kalian berdua

Daripada permohonan ku tidak dimaafkan.
Dari Allah aku datang
Dari Allah aku dikembalikan
Maaf berjuta kali kulafazkan walaupun hingga ke akhir hayatku.


Karya: Rha NS
12 Ramdhan 1432H
12 Ogos 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;