Thursday 29 November 2012

KETIKA CINTA TAK MAMPU BERLABUH KARYA ARTVELO SUGIARTO & RATU RIMBA NIAGARA




KETIKA CINTA TAK MAMPU BERLABUH

hanya bias yang kutemu di ujung pagimu
embun tersapih dikilat lidah
setelah semalaman tak bercumbu
baranya tinggalkan jelaga
pada kulit renta yang kian legam
meski tak lelah
terus memburu bersama waktu
hingga senja tinggalkan warna saga di lengkung cakrawala

masih seperti dahulu
selalu bias yang kutemu diujung pagimu
juga panas kilat lidahmu kian menyengat
melegamkan seluruh kulit rentaku

lalu dimana harus kulabuh cinta
jika hanya bias yang selalu kutemu
diujung pagi dan tinggalkan warna saga
dilengkung senjamu

semarang,26-11-2012
Like · · · Monday at 8:50pm

  • 2 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara MAKA BERBISIKLAH CAMAR DI MEGA SENJA
    BERPUISI BERSAMA BULAN BINTANG MATAHARI

    camar di mega senja
    tak jemu menunggumu

    kelibatmu jarang kupandang
    kau makin jauh dariku
    tapi di setiap mega senja
    pasti aku datang
    manalah tahu kau
    sudi menyapa puisiku
    tapi sapaan mu
    tak juga bertandang menyapa puisiku
    dan aku jadi jemu
    seolah aku melukut di tepi gantang
    seolah aku pengemis jalanan
    menagih balasan puisi darimu
    bilamana ku tahu
    aku disepikan
    kerana puisiku
    tak setandingmu
    yang berbahasa puitis
    makanya aku jadi
    perindu sepi
    disepikan karya teman-teman puisi
    yang sudah tersohor
    dan aku berlalu pergi
    kerana siapalah aku
    di hatimu
    di hati teman-teman puisi tersohor...
    dan aku sudah biasa dengan sepi
    maka aku berpuisi
    bersama
    bulan
    bintang
    sang mentari pagi
    kerana mereka bila-bila masa
    sudi berpuisi bersamaku
    dan saling berbalas puisi
    puisi nanda indah
    memuji
    Kebijaksanaan Tuhan
    mencipta alam ini
    tanpa bantuan sesiapa
    bilamana DIA berkata
    KUN FAYAKUN
    maka terjadilah....

    RATU RIMBA NIAGARA
    12 Muharram 1434H
    26 November 2012M
  • Ratu Rimba Niagara Terima kasih Artvelo Sugiarto sudi izinkan aku berkarya bersamamu.

0 comments:

Post a Comment

 
;