Saturday 1 December 2012

DAH JADI KAWAN FB AKHIRAT SI RATU RIMBA



Inilah lumrah senario di musim hangat berhujah ..di kala berbahas berkobar2 semangat nak mperjuangkan nasib bangsa melayu..tatkala habis slot perbahasan yg muncul dlm kotak fikiran hanyalah APA FAEDAH DAN KEPENTINGAN UTK AKU?..

By Datuk Jem
Like · ·
  • 16 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara TERIMA KASIH SOBAT AKHIRATKU

    jangan ada benci antara kita
    rindumu rindkuku
    sepiku penawarmu

    maka kita saling sepi menyepi
    kerana kesibukan dunia
    memisahkan kita
    untuk muhasabah diri sendiri
    di alam barzah kita sendiri
    makanya sebelum pejam mata
    hadirlah rakan fb akhirat
    menjadi dorongan
    alam akhiratku
    agar sejahtera di alam Sana...
    terima kasih sobat akhiratku...
    love u forever
    cinta hingga ke Syurga...

    RATU RIMBA NIAGARA
    17 Muharram 1434H
    1 Disember 2012
  • Jennifer Mathew James Byk yg abg bole dapat...salah satunya abg kan dah jadi kawan fb akhirat Si Ratu Rimba...hahaha
  • Selynna Lynn Akmar diluar lain di ddalam lain...diluar manis jnji tp dihati berkata bila pt jwtan kroniku perllu diutamakan..
  • Ratu Rimba Niagara MAKRIFATULLAH ITULAH SEBAGAI SYARAT

    Tok Ayah Karim shared Mustahna Bin Mahat's photo.

    Tenong tenong, tenong makrifat,

    Dalam hati sejuta tersirat,
    Renong merenong hya syarat,
    Moga sahabat hingga akhirat.....

    By: Tok Ayah Karim
    Unlike · · Share · 18 minutes ago ·

    You like this.
    Ratu Rimba Niagara

    sahabat akhirat tanpa syarat
    kerana di kalbu ada makrifat
    makrifattullAlah itulah syarat
    sebagai sabahat dunia akhirat
    4 minutes ago · Like

    Ratu Rimba Niagara

    Yang kucari sahabat akhirat
    bukan kawan dunia

    Kenapa?
    Apa bezanya
    sahabat akhirat dengan kawan dunia?

    Memang banyak bezanya
    Seperti langit dengan bumi

    Apa maksudnya?
    Kawan dunia membuat hati jadi leka
    sahabat akhirat menjadi
    penghubungku ke akhirat

    Hidup semuanya
    berdasarkan akhirat
    kerana mahu tidak mahu
    hidup di dunia
    akan menuju akhirat

    Sebab itu pentingnya
    sahabat akhirat
    menjadi pendampingku
    agar hidup ini
    terarah ke akhirat

    Ya Allah kami bersahabat
    dan bertalisiraturrahim
    semuanya keranaMU
    agar kami saling ingat
    mengingat tentang negeri
    yang kekal abadi
    negeri akhirat

    Selagi nafas ini
    dipinjamNya
    hari-hari fikirkan akhirat
    hari ini apa yang terlalai

    Selalu salahkan diri sendiri
    Kenapa aku masih lalai?
    Kenapa harus fikirkan dunia lagi?
    Kenapa tak mahu berubah?
    Sedangkan negeri akhirat
    selangkah lagi akan kutempuhi

    kerana aku tidak mahu
    penyesalan tanpa tertebus!

    Amat malang kiranya
    sampai ke negeri akhirat
    tanpa amalan yang dikira
    di sisi Allah Taala dan kalau
    ada amalan tetapi ditolak
    tanpa disedari
    rugi juga
    yang penting setiap
    amalan ikhlas
    kerana Allah Taala

    Ya Allah terimalah amalanku,
    ahli keluargaku, sahabat-sahabatku
    dan orang-orang Islam samada hidup
    dan yang telah meninggal dunia.
    Amin Ya Rabbal A’ lamin.

    Karya: Ratu Rimba Niagara
    17 Muharram 1434H
    1 Disember 2012
  • Ratu Rimba Niagara SAHABAT AKHIRAT

    Aku cuma mahu tahu kau mengerti aku...aku mengerti kamu..
    sentiasa jujur dalam berkata
    sentiasa setia dalam persahabatan

    sentiasa berkomunikasi
    sentiasa berkata seiring hati
    sentiasa muhasabah diri
    sentiasa mahu membuat kebaikan
    sentiasa berkata yang baik di Sisi-Nya
    sentiasa berkerjasama dalam meraih cinta dan redhaNya
    jika itu ada pada kamu ...
    kamulah rakan seperjuangan
    dunia akhirat yang kucari
    biarpun sekadar alam maya
    itu sudah memadai
    dalam meneruskan
    sebuah persahabatan suci
    demi alam
    akhiratmu akhiratku
    sebuah alam
    yang pasti kita tempuhi
    di kala itu tiada sahabat atau sanak saudara
    yang ada sahabat akhirat yang setia menemani kita
    sahabat akhirat itulah amalan kita
    yang dilakukan ikhlas semata kerana-Nya
    moga kau dan aku dan semua
    berjaya membawa sahabat akhirat
    tika kita berada di alam akhirat
    negeri yang kekal abadi
    tempat balasan
    segala kebaikan dan kejahatan
    moga kita terpilih
    mati dalam membuatkan kebajikan
    yang diterimaNya
    Aamiin Aamiin Aamiin
    Ya Rabbal A 'Lamin

    'ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
    ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
    MOGA KITA MATI DALAM KEBAJIKAN

    ALLAH AZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA

    JIKA KAMU MENGEJAR DUNIA
    DUNIA AKAN TINGGALKAN KAMU
    JIKA KAMU MENGEJAR AKHIRAT
    DUNIA TIDAK TINGGALKAN KAMU
    AMALAN DUNIAMU BAWA KE AKHIRAT

    SERAHKAN SAJA URUSAN HIDUP DAN MATI
    KEPADA ALLAH KERANA DIALAH
    YANG MENGURUSKAN HIDUP DAN MATI
    HAMBA-NYA

    USAHA DOA TAWAKAL PASRAH
    DI MANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN
    JALAN KE AKHIRAT
    MATLAMAT SEBENAR KITA
    ITULAH PERJUANGAN KITA
    YANG MAHU PULANG KE PANGKUAN-NYA
    MOGA SAHABAT AKHIRAT YANG KITA DAMBAKAN
    TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI
    DI SYURGA-NYA
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

    YA ALLAH AKU INGIN PULANG KE PANGKUAN-MU
    KAU HADIRKANLAH SAHABAT AKHIRATKU
    YANG SELALU MENDORONGKU
    BERAMAL SOLEH KERANA-MU
    KAMI MAHU KE JALAN-JALAN SYURGA-MU
    PERMUDAHKANLAH YA ALLAH
    BERKAT KAMI BERSAHABAT DENGAN
    SAHABAT AKHIRAT
    KAMI AMAN DI ALAM BARZAH
    TIDAK DIPUKUL DIPALU SEHINGGA QIAMAT
    KERANA SAHABAT AKHIRAT KAMI
    SENTIASA MEMBELA KAMI
    MELINDUNGI KAMI
    DAN DENGAN RAHMAT DAN KASIH-MU
    DI ALAM BARZAH ROH KAMI TENANG
    SETENANG AIR DI KALI SYURGA
    MAKA DARI ITU YA ALLAH
    KURNIAKANLAH KAMI SAHABAT AKHIRAT
    BERSAHABAT DI DUNIA
    SELAMAT DUNIA AKHIRAT
    TERSIMPUL KASIH SUCI MURNI DI SYURGA-MU
    ITU JANJI-MU
    JANJI-MU BENAR
    PASTI BENAR
    AKU YAKIN
    YAKIN SEYAKIN-NYA
    AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

    Hamba-Mu Yang Mahu Pulang Ke Pangkuan-Mu,
    17 Muharram 1434H
    1 Disember 2012M
    10 hours ago · Like
  • Ratu Rimba Niagara LUAHAN HATI RAKAN FBMU RATU RIMBA NIAGARA

    Assalamualaikum teman fb yang disanjungi,
    Harap dapat beri kerjasama pada karya saya;
    Setidaknya beri pendapat bernas yang diingini,


    Sepi macam tak wujud maafkan saya.
    FB saya adalah jiwa saya dunia sastera saya,
    Makanya rakan fb yang benar aktif saja diterima;
    Jika sekadar adanya saja maafkan saya,

    Walaupun terpisah namun hati masih setia.
    Maaf teman fb...harap faham dunia saya,
    Tiada niat untuk saya saling melukakan;
    Jauh sekali mahu memutuskan persaudaraan kita,
    Saya terima hanya rakan fb yang menyokong perjuangan.

    Sekadar ada saja nama tapi membisu seribu bahasa,
    Saya tak dapat nak teruskan teman fb;
    Moga kalian dapat memahami saya,
    Jika mahu teruskan harap aktifkan akaun fb.

    Selepas mendengar luahan hati saya ini,
    Harap dapat memahami jika terpisah akhirnya;
    Bukan saya sengaja mahu menghendaki begini,
    Saya hanya memerlukan pengertian sedalamnya.

    Bagi saya rakan fb saya adalah permata,
    Indahnya seperti pelangi di malam hari;
    Makanya saya hargai setiap rakan fb saya,
    Akhir kata maafkan saya untuk segalanya.

    Di alam maya kita tak menjadi rakan,
    Andai kata berjumpa direaliti kita tak terpisahkan;
    Kerana kita adalah seislam menjaga persaudaraan,
    Tetap menyayangi agar sama meraih keredhaan.

    Ya Allah ampunkan hamba-Mu
    Kerana terpaksa lepaskan sebuah persahabatan;
    Hamba mahu pulang ke pangkuan-Mu,
    Dalam hati suci bersih tanpa ada persangkaan.

    Terima kasih kepada rakan fb yang memahami,
    Yang tak faham itu harap difahamkan;
    Percayalah aku tetap menghargai,
    Sebuah persahabatan walaupun disepikan.

    Di alam maya kita tak sebagai rakan,
    Di alam nyata mana tahu DIA izinkan;
    Kita panjangkan persaudaraan,
    Agar tak terseksa di kuburan.

    Sudilah terima hamba seikhlas hati
    Sebagai rakan fbmu
    Jika tak sudi ku memahami,
    Asalkan ketenangan hatimu hatiku.

    Kutaruhkan nyawaku pada perjuanganku ini,
    Makanya ku hanya perlu rakan fb memahami;
    Arti pejuangan yang kudambakan ini,
    Harap sudi memahamiku dan maafkan diri ini.

    Rakan fb yang mahukan pengertian,
    Ratu Rimba Niagara @ Putri Alam Nilam Purnama,

    16 Muharram 1434H
    30 November 2012M

    Like · · Unfollow Post · Share · Promote

    Sultan Brotowijoyo Yosodipuro hmmmmmmm very nice....karya" yg fenomenal, bombamtis,eksklusif, dan sangat menyentuh jiwa.....wow

    2 hours ago · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara Terima kasih sobat di sana,
    Kerana sudi memahami;
    Apa yang ada di hati hamba,
    Alhamdulillah sahabat sejati.

    (PETIKAN DARIPADA WALL PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    17 Muharram 1434H
    1 Disember 2012M
    about an hour ago · Like
    (PETIKAN DARIPADA WALL DATUK JEM)
    1 Disember 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;