Saturday 1 December 2012

BIARPUN CUMA DI ALAM MAYA AMAT BERERTI BAGIKU



LUAHAN HATI RAKAN FBMU RATU RIMBA NIAGARA

Assalamualaikum teman fb yang disanjungi,
Harap dapat beri kerjasama pada karya saya;
Setidaknya beri pendapat bernas yang diingini,
Sepi macam tak wujud maafkan saya.

FB saya adalah jiwa saya dunia sastera saya,
Makanya rakan fb yang benar aktif saja diterima;
Jika sekadar adanya saja maafkan saya,
Walaupun terpisah namun hati masih setia.

Maaf teman fb...harap faham dunia saya,
Tiada niat untuk saya saling melukakan;
Jauh sekali mahu memutuskan persaudaraan kita,
Saya terima hanya rakan fb yang menyokong perjuangan.

Sekadar ada saja nama tapi membisu seribu bahasa,
Saya tak dapat nak teruskan teman fb;
Moga kalian dapat memahami saya,
Jika mahu teruskan harap aktifkan akaun fb.

Selepas mendengar luahan hati saya ini,
Harap dapat memahami jika terpisah akhirnya;
Bukan saya sengaja mahu menghendaki begini,
Saya hanya memerlukan pengertian sedalamnya.

Bagi saya rakan fb saya adalah permata,
Indahnya seperti pelangi di malam hari;
Makanya saya hargai setiap rakan fb saya,
Akhir kata maafkan saya untuk segalanya.

Di alam maya kita tak menjadi rakan,
Andai kata berjumpa direaliti kita tak terpisahkan;
Kerana kita adalah seislam menjaga persaudaraan,
Tetap menyayangi agar sama meraih keredhaan.

Ya Allah ampunkan hamba-Mu
Kerana terpaksa lepaskan sebuah persahabatan;
Hamba mahu pulang ke pangkuan-Mu,
Dalam hati suci bersih tanpa ada persangkaan.

Terima kasih kepada rakan fb yang memahami,
Yang tak faham itu harap difahamkan;
Percayalah aku tetap menghargai,
Sebuah persahabatan walaupun disepikan.

Di alam maya kita tak sebagai rakan,
Di alam nyata mana tahu DIA izinkan;
Kita panjangkan persaudaraan,
Agar tak terseksa di kuburan.

Sudilah terima hamba seikhlas hati
Sebagai rakan fbmu
Jika tak sudi ku memahami,
Asalkan ketenangan hatimu hatiku.

Kutaruhkan nyawaku pada perjuanganku ini,
Makanya ku hanya perlu rakan fb memahami;
Arti pejuangan yang kudambakan ini,
Harap sudi memahamiku dan maafkan diri ini.

Rakan fb yang mahukan pengertian,
Ratu Rimba Niagara @ Putri Alam Nilam Purnama,
16 Muharram 1434H
30 November 2012M
  • Ken Irawaty likes this.
  • Ken Irawaty · Friends with Khairuddin Al-Young Riau II
    Dik Ratu Rimba Niagara,kami selalu menyayangi dirimu dan karyamu <3<3.
  • Ratu Rimba Niagara Kanda Ken...
    Terima kasih atas permahamanmu
    Dalam arti sebuah persahabatan
    Biarpun cuma di alam maya amat berarti bagiku
    Moga Allah kuatkan semangatku
    Menghadapi rakan fb yang sep menyepi
    Tapi denganku rakanku sepi
    Yang lagi kukecewa
    Dengan rakan fb lain dia tak sepikan
    Apa maknanya tu kanda ken...
    Yang lebih menyedihkan
    Bilamana kucuba sapanya
    Di wall nya
    Seakan aku tak wujud
    Apa matlamat dia menjadi rakan fbku...
    Adakah adil bagiku
    Jika begini...
    Aku tak tega disepikan
    Aku tak tega
    Berkawan fb yang sepi menyepi
    Ku sedar siapalah aku di hatinya
    Makanya biarlah aku pergi ...

  • 1 Disember 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;