Thursday 29 November 2012

PADA SEBUAH KEDAMAIAN AAMIIN (8)



  • WARKAH UNTUK GRUP, 'JERNIH'

    BismillahirRohmanirRohim
    Assalamualaikum wr wb

    Terlebih dahulu saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada
    rakan fb saya GatotKoco Suroso kerana sudi mengundang saya
    ke grup JERNIH...

    Setiap undangan saya ke grup amat saya sambut dengan rasa
    Syukur kerana bagi saya setiap grup dan semua ahlinya adalah
    Permata Surga Kurniaan Allah yang saya amat syukuri.

    Dunia saya adalah karya dan saya suka menulis sejak di
    alam anak-anak kecil sehinggalah sekarang.

    Untuk pengetahuan semua saya bukanlah tergolong dalam
    insan yang bijak pandai ..saya cuma ingin berkongsi apa yang
    ada di pemikiran saya dan setiap ilham yang datang saya syukuri
    kerana saya percaya setiap ilham yang baik adalah datang dari-Nya
    yang kurang itu adalah dari saya sendiri makanya jika terdapat
    karya saya yang kurang memuaskan boleh mengundang propaganda
    harap dilupuskan oleh pihak admin. Dan menarik keahlian saya pun
    saya izinkan asalkah niat di hati saya kehadiran saya di setiap grup
    membuatkan semua ahli grup tenang tika membaca karya-karya saya
    setiap kali bersiaran.

    Kepada ahli grup yang ingin menjadi rakan fb saya bukan saya tidak
    mahu terima kerana rakan fb saya terlalu terhad terdiri daripada mereka yang menyokong/dukungan yang semaksima mungkin memberi impak yang besar kepada dunia sastra saya jika kehadiran mereka di fb sekadar sepi menyepi saya terpaksa gugurkan tidak bermakna saya memutuskan talisiraturrahimi , harap semua tolong sedia maafkan saya dan sudi memahami dunia saya dan Allah ampunkan saya sepanjang saya berkarya .

    Saya ini suka bahasa-bahasa yang indah-indah dan kalau boleh bahasa yang boleh mengundang iman dan tenangkan jiwa...bahasa yang mengundang kemarahan dan mengundang sakit hati...saya jadi agak emosi...kalau boleh bahasa yang agak kesat dan jelek saya tak mahu balas dengan bahasa jelek tapi saya akan balas dengan kata-kata yang baik juga, "racun diberi penawar di balas," jika saya rasa tidak tega berada di sesuatu grup atas sebab-sebab tertentu harap tolong maafkan saya bukan saya sengaja untuk meninggalkan grup tersebut atau rakan fb tersebut...tapi demi kedamaian semua pihak agar semuanya aman damai dan sentiasa jernih.

    Moga grup JERNIH sentiasa jernih sejernih air di Kali SURGA. Moga dengan Keberkatan Grup Jernih ini kita semua bisa menyambungkan persahabatan nan indah ini Di Surga. Insya-Allah Aamiiin Ya Rabbal A'Lamin.

    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,

    RATU RIMBA NIAGARA @ PUTRI ALAM NILAM PURNAMA
    ISTANA RIMBA NIAGARA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    (PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    12 November 2012
    Like ·
    Like · · · November 12 at 8:25pm
  • DI MATAMU ADA CINTAKU DI HATIMU ADA CINTA PERMAISURIMU

    KUTETAP MENANTI
    (song by Nikita Willy)

    Meski dirimu bukan milikku
    Namun hatiku tetap untukmu
    Berjuta pilihan disisiku
    Takkan bisa mengantikanmu

    Walau badai menerpa
    Cintaku takkan ku lepas
    Berikan kesempatan untuk membuktikan
    Ku mampu menjadi yang terbaik
    Dan masih menjadi yang terbaik

    Ku akan menanti
    Meski harus penantian panjang
    Ku akan tetap setia menunggumu
    Ku tahu kau hanya untukku

    Biarkan waktuku
    Habis oleh penantian ini
    Hingga kau percaya betapa besar
    Cintaku padamu ku tetap menanti

    Walau badai menerpa
    Cintaku takkan ku lepas
    Berikan kesempatan untuk membuktikan
    Ku mampu jadi yang terbaik
    Dan masih jadi yang terbaik

    Ku akan menanti
    Meski harus penantian panjang
    Ku akan tetap setia menunggumu
    Ku tahu kau hanya untukku
    Unlike · · Unfollow Post · Share

    You, RM Cakra and 34 others like this.
    1 share

    Ratu Rimba Niagara

    PENANTIAN SATU PENYEKSAAN...
    DI MATAMU ADA CINTAKU....HEHEHE
    DI HATIMU ADA CINTA PERMAISURIMU...HEHEHE
    October 28 at 10:40pm · Like · 1

    RM Cakra Sweet suiiiit......hehehe
    October 28 at 10:51pm · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara

    JANGAN DINANTI

    Meskipun kau jauh di mata
    namun cinta mu sentiasa ada untukku
    tapi apakan daya
    cintamu milik dia
    aku kau sepikan
    apa guna kau menunggu
    apa guna aku cintaimu
    ah...!
    malangnya aku
    mencintai yang sudah punya cinta hati...
    karena aku tak mahu makan hati
    makanya aku lepaskan cintamu....

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    28 Oktober 2012
    October 28 at 10:55pm · Like · 1
    (PETIKAN DARIAPDA WALL RM CAKRA & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    Like · · · November 12 at 6:22pm
  • CINTA DURIAN

    musim durian datang lagi
    aku suka... aku suka... aku suka...
    aku suka durian
    buah kegemaran keluargaku...
    teringat di zaman kecil
    aruah ayahku bawa aku
    ke dusun durian
    ayah memborong buah durian
    buah durian yang banyak itu
    di agih-agihkan kepada kami 10 beradik
    dapat 5 biji seorang
    hingga aku sorok di almari
    takut dicuri adikku yang gila durian juga
    sorok punya sorok
    hingga terlupa hendak makan
    lalu busuk
    aku ketawa sendiri
    akibat suka makan durian
    yang teruknya
    bila mereka tanya
    siapakan calun suamiku
    kukatakan yang punya dusun durian
    waduh malu aku
    jatuh cinta kerana ada dusun durian
    kalo gitu bukan jatuh cinta pada orangnya
    pada dusun duriannya
    waduh jadi bingung aku dech....
    suka durian jatuh cinta kerana durian
    hehehehe

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    12 November 2012
    Like · · · November 12 at 2:47pm
  • SEMUANYA TELAH TERCATAT DI LAUHMAHFUZ-NYA

    bukan kita tak pernah sayang
    bukan kita tak pernah cinta
    kita saling sayang
    kita saling cinta

    tapi sayang seribu kali sayang
    cinta kita tak kesampaian
    kita saling asa
    kita saling sepi
    asa jadi luka
    sepi jadi rindu
    rindu tak terbalas rindu
    kecewa luka
    terluka hati
    terluka cinta
    hari-hari kuratah rindu
    hari-hari jiwaku sendu
    hari-hari hatiku pilu
    kenangkan cinta
    tak kesampaian
    kenapa kau setega itu
    mana sumpah setiamu
    sekelip mata kau berubah
    melupakan janji setia
    untuk sama mematrikan
    indahnya cintamu cintaku
    hingga ke Syurga

    kini biarpun
    tinggal nostalgia
    ku doakan kau bahagia
    di samping dia yang kau cinta
    kerana sudah takdir kau bukan milikku
    cinta indahmu itu miik DIA
    cinta indahku adalah milik DIA
    makanya DIA yang tahu siapakah
    untuk cinta hatimu
    siapakah untuk cinta hatiku
    semua-Nya dalam takdir
    yang telah tercatat di Lauhmahfuz-Nya

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    12 November 2012
    Like ·
    Like · · · November 12 at 2:22pm

0 comments:

Post a Comment

 
;