Thursday 29 November 2012

PADA SEBUAH KEDAMAIAN AAMIIN (12)



INDAHNYA CIPTAANMU INDAHNYA CINTAMU

Subhanallah indahnya ciptaanMu
aku terpukau keindahan kanvas ciptaanMu
tiada tandinganNya
warna-warni seni yang sepadanan
pasir pantai memutih
kelompok-kelompok awan putih
memayungi kepulauan
jelas bayang-bayang awan putih
terbias di laut nan tenang
sang mentari menyinari pagi nan indah
indahnya panorama pantai
dihiasi ombak-ombak kecil
bersilih ganti diheret dengan tenang
lambaian sebatang pohon nyior
melambai-lambai ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
tiada kata seindah bahasa melainkan
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
aku terpukau
aku terpaku
aku teruja
memerhatikan
panorama pantai ombak rindu
nan tenang menenangkan
lalu aku terus merindu
rindu serindunya
dan terus aku memujiMu
tanpa henti
tanda aku rindu padaMu
moga Kau sudi membalas rinduku
Allahu Allah
Kau saja yang kupuja
Kau saja yang kurindu
Kau saja yang kucinta
Moga apa yang aku usahakan
Hanyalah semata keranaMu
Bukan kerana pandangan manusia
Tapi hanyalah ikhlas keranaMu
Jika wujud sebesar zarrah kerana manusia
Jauhkanlah Ya Allah
Aku takut kerana sebesar zarrah itulah
Yang akan memadamkan cintaMu padaku
Allahu Allah
Sebagai mana indahnya kanvas ciptaanMu
Begitu indahnya cintaku padaMu
Tak dapat hendak dibalas dengan kata-kata
Melainkan SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
9 November 2012
Like · · · November 11 at 10:32am

0 comments:

Post a Comment

 
;