Thursday 29 November 2012

PADA SEBUAH KEDAMIAN AAMIIN (13)




KALI TERAKHIR KULIHAT WAJAHMU

Bila kutatap diriku di cermin yang kunampak
gimanakah wajahku di kala aku
berada dalam bungkusan kain kafan?
makanya setiap kehadiran rakan-rakanku
biarpun cuma di alam maya adalah permata Syurga ...
hatinya sewangi Syurga
bahasanya seperti ahli Syurga
moga dapat bertemu di Syurga
moga sebelum kain kafan menutup wajahku
itulah kali terakhir kulihat wajahmu
yang senyum padaku
dalam bicara bisu
di alam maya
tapi bicara bisumu itu
buat aku senyum
tika melafazkan
kalimah Syurga
LAILLAAHAILLALLAH MUHAMMADARASULULLAH
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

RATU RIMBA NIAGARA
11 November 2012
Like · · · November 11 at 8:43am

TAK AKAN KUTUNGGU BAYANGAN RINDUMU

Di ombak rindu
selalu kunantikan
bayangmu
agar sudi menyapa rinduku
tapi bilamana bayangmu
ingin menyapaku
awan di mega senja
selalu menghalangnya
hingga kau tak dapat
menyapa rinduku
kejamnya awan mega senja itu
setega itu menghalang rindumu
betapak di hatiku
biarpun sekadar bayangmu
dia tetap menghalang
di mana ada aku
menunggu bayangmu
awan itu akan datang menghalang
kerna aku tak mahu
ternanti-nanti lagi bayangmu
makanya aku lepaskan rinduku
agar dapat kutamatkan
penantian rindu
yang menjemukan
maafkan aku
jika aku tidak lagi
menantikan bayangan rindumu
moga kau bahagia
di samping dia yang kau rindu dan cinta...

RATU RIMBA NIAGARA
10 November 2012
Like · · · November 10 at 8:47pm


0 comments:

Post a Comment

 
;