Monday 10 December 2012

KEPADA SEMUA PARA HULUBALANG RATU RIMBA NIAGARA



  • KEPADA SEMUA PARA HULUBALANG RATU RIMBA NIAGARA
    YANG ADA DI MAJLIS INI DAN SEBAGAI RAKAN FB RATU RIMBA NIAGARA

    Diminta selamatkan/bela ratu rimba niagara daripada mereka yang
    telah menfitnah hamba kerana mengganggu kebahagian ,

    "Maksud kami,jangan ganggu Tuanku Sultan Hussin dan Yang Mulia SharifahHafsah SyedYahya kerana mereka sangat bahagia...sudah faham orang rimba?"

    Jika kamu tidak bersuara sampai 24 jam diberi tempuh turun gelanggang membela hamba...makanya jawatan kamu sebagai hulubalang hamba akan dilucutkan serta mereka. Harap maklum. Sebab hamba tak suka simpan hulubalang yang pengecut!

    Duhai Syahirah Danial Yusof...orang rimba sentiasa menjaga adab ..tutur dan kata...tapi jika dicabar turun ke gelanggang dipijak-pijak sesuka hati sedangkan orang rimbalah yang berbakti di Majlis ini dengan puisi, pantun ,gurindam dan syair bertemakan diRaja...tapi ini balasannya kerabat diRaja di sini...makanya hamba akan tuntut akan kata-katamu hingga ke tetesan darah terakhir!

    Walaupun hulu-hulu balang hamba yang dilantik di atas kesekurelaan mereka menjadi hulubalang hamba untuk bersumpah setia bersama hamba tapi paling tadah kerana mahu menjaga hati majlis diRaja ini...hamba tak kisah. Tanpa hulubalang pun tak apa...kerana Tuhan sentiasa bersama hamba...Tuhan sentiasa bersama orang yang benar walaupun orang rimba seprtimana kamu katakan Syahirah orang kota!

    Duhai para hulubalang sebelum berpisah dengan kalian semua maafkan hamba
    kerana terpaksa gugurkan jawatan hulubalang kepada mereka yang masih tidur tidak prihatin dengan masalah Ratu Rimba Niagara...sedangkan Ratu Rimba Niagara tak tidur malam dari pagi ke petang dari petang ke malam...memerah kodrat pemikiran berkarya nan indah-indah untuk mencurahkan bakti kepada kerabat diRaja dengan harapan berkat mengarangkan puisi, pantun, syair, gurindam dapat membuka minda warga dunia nusantara bersama memartabatkan Institusi diRaja Nusantara.

    Tapi kerana fitnah dan hal remeh temeh yang tak ada kena mengena dengan dunia
    perjuangan hamba makanya hamba mahu hulubalang hamba bertanggungjawab untuk menyelamatkan/membela hamba di sini. Kalian hanya diberi tempuh 24 jam dari sekarang! Jika kalaian mendiamkan diri seperti robot tak punya hati dan perasaan harap jangan mengaku jadi hulubalang hamba lagi dan menjadi rakan fb hamba lagi! Maaf untuk segalanya duhai hulubalang Ratu Rimba Niagara.

    Pengumuman untuk semua hulubalang Ratu Rimba Niagara
    Di Majlis Pangkuan diRaja Kesultanan Melayu Islam Nusantara ....
    Dan juga hulu balang hamba di fb Ratu Rimba Niagara.
    "Buktikan kata-katamu Susah Senang Kita Bersama
    Duhai Hulubalangku & Rakan fbku"

    RATU RIMBA NIAGARA
    11 Disember 2012
    Like · · · 2 hours ago
  • MENFITNAH LEBIH BESAR DOSANYA DARIPADA MEMBUNUH!

    Syahirah Danial Yusof Tahniah.terima kasih.sila kan.
    2 hours ago · Like

    Ratu Rimba Niagara Silakan pada itu Dang Merdu...ohpss tersyasul pulak...
    Syahirah Danial Yusof....
    about an hour ago · Like

    Syahirah Danial Yusof Maksud kami,jangan ganggu Tuanku Sultan Hussin dan Yang Mulia SharifahHafsah SyedYahya kerana mereka sangat bahagia...
    sudah faham orang rimba?
    35 minutes ago · Like

    Ratu Rimba Niagara

    Bila pula hamba mengganggu mereka ye. Hamba kenal mereka berdua pun tidak. Bertemu di alam nyata pun tidak. Bercakap di alam maya pun tidak. Tiba-tiba mereka berdua masuk ke wall siaran hamba. Kamu ini Syahirah Danial Yusof teruk betullah buat fitnah di sini. Kalau tak percaya tanya mereka berdua? hamba kenal mereka ke tidak...kalau mereka kata kenal berarti mereka pun sama seperti kamu buat fitnah. Tahukah kamu Syahirah Danial Yusof menfitnah besar dosanya daripada membunuh...patutlah kerana fitnah moyang hamba hulubalang raja bugis mati dibunuh gara-gara fitnah!

    RATU RIMBA NIAGARA
    111212
    Like · · · 2 hours ago
  • TERIMA KASIH RAKAN FBKU & GRUPKU KALIANLAH SAHABAT AKHIRATKU MOGA PERSAHABATAN TERPATRI SAMPAI SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN

    Ayah Andilala (friends with Panglima Daek) likes your comment: "Aamiin Ya Rabbal A'Lamin..moga..." 10:33am
    Sahruddin Esa and Tengku Shawal Tengku Aziz like your link on Tengku Shawal...See More
    Like · · · 23 hours ago

    • Syahirah Danial Yusof Maksud kami,jangan ganggu Tuanku Sultan Hussin dan Yang Mulia SharifahHafsah SyedYahya kerana mereka sangat bahagia...sudah faham orang rimba?

      • Ratu Rimba Niagara Bila pula hamba mengganggu mereka ye. Hamba kenal mereka berdua pun tidak. Bertemu di alam nyata pun tidak. Bercakap di alam maya pun tidak. Tiba-tiba mereka berdua masuk ke wall siaran hamba. Kamu ini Syahirah Danial Yusof teruk betullah buat fitnah di sini. Kalau tak percaya tanya mereka berdua? hamba kenal mereka ke tidak...
        kalau mereka kata kenal berarti mereka pun sama seperti kamu buat fitnah. Tahukah kamu Syahirah Danial Yusof menfitnah besar dosanya daripada membunuh...patutlah kerana fitnah moyang hamba hulubalang raja bugis mati dibunuh gara-gara fitnah!

      (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP MAJLIS PANGKUAN DIRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
      11 Disember 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;