Sunday 9 December 2012

SIAPALAH KITA TANPA HIDAYAH DARI-NYA

See Translation
Unlike · ·
  • You, Rubianto Tanoto and 5 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara STATUSKU ADALAH MILIKNYA

    Jika orang tanya statusku
    Aku akan jawab aku milikNya
    Selama-Nya sampai akhir nafas
    Sampai tiada noktah aku milikNya

    Waima pun aku punyai suami aku tetap milikNya
    Waima pun aku punyai anak aku tetap miikNya
    Makanya jika suami dicintai wanita lain siapa aku
    Menafikan takdir suamiku diambil wanita lain...
    Aku berkongsi suami
    Aku tak akan menyalah suamiku
    Aku tak akan salahkan apa yang ditakdirkan
    Memisahkan aku dengan suamiku
    Kerana aku adalah milikNya

    Jika anakku lupakan aku
    Dan membuangkan aku dalam hidupnya
    Atas ketuaanku
    Aku redha dan tak akan sedih
    Kerana aku adalah milikNya
    Cinta dan kasihNya
    Sentiasa ada untukku...

    Bila aku fikirkan
    Bagaimana aku kasih dan cintakan
    Suami dan anakku
    Di akhirat nanti
    Masing-masing sibuk dengan
    Diri masing-masing
    Saling tak mengenali
    Kerana negeri akhirat
    Negeri huru hara haru biru
    Tika diadili mahkamah
    Robbul Idhzatii

    MakaNya di dunia ini
    Siapapun suamiku
    Siapapun anakku
    SemuaNYa anugerah dariNya
    dipinjamkan sementara
    agar aku syukuri kerana-NYa
    apapun yang telah ditakdirkan padaku
    Aku redho Insya-Allah Aamiin
    Kerana statusku adakah milik-Nya

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    8 November 2012
  • Ki Cipto Husodo Kita semua hanya mengakui saja padahal semua MiliKNYA
  • Ratu Rimba Niagara Mengaku untuk muhasabah diri sendiri...
    Siapalah kita tanpa hidayah dari-Nya....
    Jika tanpa hidayah dari-Nya
    Mahu kita terus-terusan mendabik dada
    Akulah yang hebat dalam segala urusan di dunia ini
    Aku sajalah iman yang sempurna
    Yang lain semuanya bercakap tapi tak buktikan...
    Itulah aku terpesona dengan keimananku yang tak pasti...
    Makanya Ya Allah jauhkan aku dari sikap
    Merasakan akulah yang sempurna di mata manusia bukan di SisiMu..
    Kemana hendak kubawa iman ini jika tiada nilaiNya di sisi-Mu...
  • Rubianto Tanoto terima kasih atas saran saran nya dear sister @ratu rimba niagara : yang  tersulit kalau sudah bicara Rasa karena kita sudah berusaha benar tetapi belum tentu orang lain sependapat dengan kita (Salam Hormat Saya )
  • Ratu Rimba Niagara Itulah namanya perbedaan pendapat tapi matlamatnya tetap sama...
    Asalkan sentiasa bersangka baik sesama pabila meluahkan apa yang dirasa...
    Jika membicarakan soal bahasa naluri terlalu simbolik...
    Dan tak akan menjadi keselariaan pabila bicara rasa buat terasa
    Makanya untuk mematikan bicara tersebut untuk terus terusan berpanjangan
    Eloklah dihentikan bicara rasa tersebut...
    Bicara rasa adalah lahir dari hati yang ingin pulang ke jalanNYa
    Bicara rasa adalah bahasa nan indah yang baik-baik
    Dan setiap yang baik datang dariNya
    Yang lemah itu adalah kelemahan sendiri
    Maka maafkan ...
  • Rubianto Tanoto hanya mengalah itula jalan terbaik demi menghargaai Rasa dan menghindari keributan
  • Ratu Rimba Niagara Yang penting ada rasa win win agar semua rasa ceria dalam suasana ukhuwah kasih talisiraturrahimi...
    Jika mengalah pun demi sebuah talisiraturahimi agar tidak di dakwa di akhirat nanti ..apa salahnya tidak win dalam membicara suara hati...alam maya tem
    pat saling berbagi ilmu soal bicara hati yang terlalu simbolik...ada kalanya
    di salah artikan..dan bila mengundur diri di katakan memutuskan taisiraturrahimi...sedangkan pertemuan di alam maya bukan dirancang dan perpisahan bukan dipinta..berpisah di alam maya bukan berarti memutuskan talisiraturahim tapi adalah demi sebuah kedamaian pada masa hadapan...
    Bertemu dan berpisah kerana-Nya. Di alam maya tak bertemu dialam nyata lagi tak bertemu....
    Mana tahu berkat ada nilaian di sisiNya apa yang pernah dibicarakan bahasa hati...kita bertemu Di Syurga nanti
    Insya-Allah ..Aamiin.
  • Rubianto Tanoto Insyah allah selagi niat baik niat tulus dan ihklas didunia MAYA pun bisa bertemu : karena semua tergantung NIAT
  • Ratu Rimba Niagara JIKA NIAT IKHLAS KERANA-NYA TIADA SIAPA YANG MENGHALANG PERTEMUAN TALISIRATURAHIMI DI ALAM MAYA ATAU DI ALAM REALITI DAN DI SYURGA TERPATRI TALISIRATURRAHIMI ABADI...INSYA-ALLAH AAMIIN.

  • (PETIKAN DARIPADA WALL RUBIANTO TANOTO)
    101212

0 comments:

Post a Comment

 
;