Saturday 15 December 2012

TULISLAH KALIMAH SYURGA DI WALL ALAM MAYAKU




  • Ratu Rimba Niagara shared a status update.
    TULISLAH KALIMAH SYURGA DI WALL ALAM MAYAKU AGAR AKU INGAT
    DI AKHIR NAFASKU WALAUPUN KALIAN TIADA DI SAAT ITU

    AKU TAK PUNYA APA SOBAT

    Ratu Rimba Niagara:

    Hai napa nak minta no hp...napa tak minta nombor akauan bank senang bank ini kan uang untuk hamba terus berjuang ye sobat...faham-fahamlah hamba di rimba ini nggak punyai uang sobat...manalah mampu nak beli h/p...sobat....harap faham dengan keadaan hamba ye...sobat....maafkan hamba karena terus terang pada sobat...

    Sobat Akhirat:

    Ooo gitu...habis tu karya-karya yang banyak-banyak tu kenapa tak dijadikan uang
    ye? bukan setakat h/p je boleh beli....apa keperluan seluruh rakyat rimba pun
    boleh....

    Ratu Rimba Niagara:

    Begitu ke sobat...sejujurnya hamba di rimba ini hanya cukup sekadar kasih sayang
    setulus hati...dan kasih sayang setulus hati itu yang kami pentingkan daripada
    uang atau pesona dunia....kami di sini saling bantu membantu...saling hormat menghormat...saling menghargai...saling berkata nan santun dan saling muhasabah diri...tiada lain di hati kami hanyalah mahu membuat kebajikan kerana-Nya untuk
    persiapan ke negeri abadi....

    Sobat Akhirat:

    Maksud kamu ...kamu tak butuh uang....???? Kaget aku ...ni ..sobat....?

    Ratu Rimba Niagara:

    Bohonglah aku katakan padamu aku tak butuh uang sobat akhriatku....
    Andainya aku hidup semua mahukan pesona dunia melampau pasti aku butuhkan
    uang sobat....

    Sobat Akhirat:

    Apa maksudmu pesona dunia melampau? Aku nggak paham boleh jelaskan?

    Ratu Rimba Niagara:

    Jika duniawi menjadi matlamat sebenarnya aku berhidup...itu maksudku...
    bagiku hidup sekadar apa adanya....

    Sobat Akhirat:

    Apa maksudmu hidup sekadar apa adanya....aku nggak paham sedangkan
    aku lihat gambarmu seperti kayaknya seorang bangsawan....

    Ratu Rimba Niagara:

    Ala....itu coma...lakonan untuk watak Putri Rimba Niagara....sedangkan watak
    sebenar aku ...tidaklah begitu....yang aku mahu mereka bukan kenal aku tapi
    kenal semua karya-karya yang aku tulis sobat....tak kenal aku di dunia ini
    tapi berkat menjadi sobat pembaca setia karya-karyaku....dapat bersama
    di alam Syurga nanti Insya-Allah Aamiin ...

    Sobat Akhirat:

    Lagi kaget aku ni....tak kenal kamu....coma kenal karya-karya kamu...
    tapi bertemu di alam Syurga....adakah kamu pasti masuk Syurga?
    Gimana jika tak masuk Syurga adakah kita bisa ke temu?

    Ratu Rimba Niagara:

    Duhai sobat akhiratku...
    Sesiapa pun ...tak layak menentukan Syurga itu adalah tempatnya....itu cuma Allah
    saja yang tahu kepada siapa hamba-Nya yang layak. Satu kerugian yang besar
    jika kita beramal soleh kerana mahukan Syurga ....

    Sobat Akhirat...

    Apa maksud kamu? Sedangkan pagi petang siang dan malam ....kamu sebut
    Syurga....Syurga...Syurga...
    Mahu jadi seperti ahli Syurga
    Mahu berkata seperti ahli Syurga
    Mahu berhati Syurga...
    Mahu bekawan dengan ahli Syurga...

    Berarti kamu beramal mahukan Syurga itu yang aku faham...maafkan aku kerana udah
    lama aku mahu tanya sama kamu mengenai perkara ini tapi aku takut kamu kecil hati...kerana aku bayangkan jika aku bersahabat denganmu aku menjadi ahli
    Syurga....karya-karyamu membuatkan aku terpesona dengan nikmatnya Syurga.

    Ratu Rimba Niagara:

    Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar...
    Sobatku jikalah aku membuat sesuatu amalan kerana Syurga....amat rugilah aku sobat
    kerana pasti aku tak ikhlas pada Allah SWT kerana aku beramal bukan keranaNya tapi
    kerana SyurgaNya. Dan pasti aku akan dicampakkan ke neraka paling bawah..
    jika itu balasan-Nya Dia ke aku...aku relakan kerana siapalah aku untuk memiliki SyurgaNya yang diberi kepada semua hamba-Nya yang ikhlas beribadat semata ingin mendapat redhaNya mendapat rahmatNya. Tahukah kamu sobat...jikalah aku beribadat sekalipun beribu tahun dan amalanku seluas langit sedalam samudara ...aku masih tidak layak memiiki Syurga-Nya....

    Sahabat Akhirat:

    Kenapa kamu bilang begitu....aku nggak bisa ngerti ini...lagi aku kaget...
    apa yang kau jelaskan padaku...tolong jelaskan pada aku. agar aku bisa ngerti apa yang kamu bilang....

    Beribadat seribu tahun...
    amalan seluas langit....sedalam samudra
    masih tidak layak memiliki Syurga

    kaget....kaget...kaget aku sobat...
    lagi kamu berkata lagi aku benar pusing kepala jadiku
    tolong jelaskan sejelas-jelasnya...

    Ratu Rimba Niagara:

    Maksud aku Allah SWT masukkan hambaNya ke Syurga bukanlah kerana banyak-NYa
    amal soleh hamba-Nya tapi kerana Rahmat Kaseh-Nya pada hamba-Nya asalkan niatkan beramal soleh ikhlas semata kerana-Nya.

    Sahabat Akhrat:

    Maksud kamu kita beramal soleh bukan kerana Syurga tapi kerana kita mahukan
    redhaNya dan rahmat kasehNya ...beramal soleh ikhlas semata kerana-Nya
    iya kan itu maksud kamu...

    Ratu Rimba Niagara:

    Benar katamu itu sobat....

    Sahabat Akhirat:

    Ini pertanyaan akhir yang ingin aku ajukan padamu sobat....
    Setahu aku kamu selalu bilang Syurga....Syurga...Syurga....
    Seolah kamu beramal soleh bukan kerana redha dan rahmat kasehNya
    Maaf jika pertanyaan aku ini keterlaluan ....sebenarnya mahu memecahkan
    Kebuntuan aku ini.

    Ratu Rimba Niagara:

    Memanglah kita mahukan redha dan rahmat kasehNya
    tapi mana bisa mungkin kita dapat redha dan rahmatNya tanpa usaha tanpa
    dicari dimana redha dan rahmatNya.....jika kita duduk tanpa usaha apa-apa
    pasti hidayah kasehNya tidak kita raih....tak akan bisa....tak akan bisa...
    bermimpilah kita sampai mati tak akan dapat redha dan rahmat kasehNya ...

    Sahabat Akhriat:

    Habis itu...gimana caranya kita mahu menggapai redha dan rahmat kasihNYa?
    Tolong segera katakan pada aku...kerana sudah nggak bisa aku hidup tanpa
    matlamat dan tujuan...selama ini biarpun aku punya segala pesona dunia...tapi aku masih tidak tenang sekalipun aku sudah beribadat puluhan tahun lamanya...ye aku punyai harta dunia dalam masa yang sama beribadat tak prnah aku abaikan dan hartaku sudah banyak aku dermakan tapi masih tidak tenang...kenapa ye sobat?

    Ratu Rimba Niagara:

    Kita tak tenang walau pun segala kita punya....sebab....sebab....sebab...

    Sahabat Akhirat:

    Aduh kamu ini ....jangan bikin aku suspen ok...bilang saja apa sebabnya

    Ratu Rimba Niagara:

    Sebab itu aku mahu jadi teman akhiratmu...
    Sama-sama muhasabah diri
    Sama-sama sokong menyokong/memberi dukungan
    Sama-sama saling bekerjasama ke arah amal soleh
    Berkata seperti ahli Syurga
    Sikap seperti ahli Syurga
    Hati pun seperti ahli Syurga
    Kerana ingin mendapatkan redha dan rahmat kaseh-Nya
    Mestilah berhati seperti ahli Syurga

    Sahabat Akhirat:

    Berhati Syurga apa maksudmu?

    Ratu Rimba Niagara:

    Jangan berdengki hati
    Jangan membangga diri
    Selalu muhasaban diri
    Saling memaafkan
    Saling memanjangkan tali siraturrahim
    Selalu bersangka baik dengan Tuhan dan manusia

    Sahabat Akhirat:

    Maaf ye jika aku tanya jika ini mengguris hatimu
    Jika pertanyaan ini membuatkan kamu tak mahu berkawan denganku
    Ini soalan terakhir aku janji tak akan tanya lagi...

    Ratu Rimba Niagaa:

    Oklah tanya sajalah ...soalan terakhir...soalan terakhir
    tapi tak terakhir juga....

    Sahabat Akhirat:

    Jangan marah ...nanti lekas tua dong....
    Aku mahu nanya kau kata mahu memanjangkan talisiraturrahim
    Tapi aku dengar kau ini selalu berkawan nggak lama dan di alam maya
    Ini kau selalu removekan rakan-rakan alam mayamu dan tak mahu terima
    Mereka yang mahu menjadi sahabatmu dan aku ini pun berdoa agar
    Hatimu lembut untuk menerimaku sebagai rakan fbmu...kenapa ye...
    Inilah persoalan yang aku berat mahu nanya tapi aku mahu tahu sejujurnya
    Darimu...bisa nggak kamu jelaskan....sejelas-jelasnya.
    Macamlah kamu ini sempurna iman sangat
    Macamlah kamu ini ahli Syurga
    Maaf aku keterlaluan padamu

    Ratu Rimba Niagara:
    Allahu Akbar!
    Akupun dapat rasakan
    Ramai yang beranggapan begitu padaku...
    Tapi apadayaku mahu jelaskan padamu agar kau mengerti...
    Jika aku jelaskan pasti kau nggak bisa mengerti
    Biarlah aku dan Tuhanku saja yang tahu kenapa aku removekan mereka di alam mya
    Aku removekan bukanlah berati aku memutuskan talisiraturrahim tapi aku hanya mahu
    Menumpukan ...fokuskan matlamat aku sebenar membuka akaun fb...
    Andaikata suatu saat nanti aku tak bergiat aktif lagi ber fb...dan tak menjadi teman Fbmu lagi maafkan aku ye ...
    Diamku berarti aku takut dengan Tuhanku
    Kerana aku ingin menyendiri bersama kehidupanku yang Allah telah takdirkan padaku
    Ke mana aku selepas ini...
    Ke alam kehidupan yang aku dambakan
    Ke alam barzah ke
    Ke alam Syurga atas Rahmat Kaseh-Nya
    Wallahua'lam
    SesungguhNya alam ghaib aku ak tahu
    Tapi yang aku tahu
    Jika Allah sudah membuka tirai alam ghaibNya ke aku
    Dan aku nampak segala alam ghaib yan selama ini tidak aku nampak
    Ketika itulah pintu taubat dan segala amalan aku ditutup pengiraanNya
    Saat itulah maut menjemputku pulang ke pangkuan-Nya
    Saat itulah samaada aku boleh melafazkan kalimah Syurga atau pun tidak...

    Sobat Akhirat:

    Apa kalimah Syurga itu sobat...?

    Ratu Rimba Niagara:

    Semua persoalanmu kujawab tapi yang ini aku mahu kau yang menjawabnya
    jika kau menjawabnya ...kaulah sobat akhirat yang aku dambakan...memang
    tak salah aku memilihmu menjadi sobat akhriatku....manalah tahu berkat kau
    tulis di wall aku ini kalimah Syurga itu...akan aku ingat sampai nafas terakhirku...
    sekali pun tak pernah bersua di alam maya atau terpisah di alam maya namun
    kalimah Syurga yang kau tulis di wallku menyatukan kasih di alam maya membawa ke Syurga. Insya-Allah Aamiin

    Kepada semua rakan alam mayaku yang kukasihi semua tuliskanlah kalimah
    Syurga di wall aku ini agar dapat aku ingat saat-saat di akhir nafas ku biarpun kalian tiada di saat itu...

    Luahan kalbu rakan alam mayamu,
    Ratu Rimba Niagara
    161212
    Like · · · Promote · 15 minutes ago ·

0 comments:

Post a Comment

 
;