Tuesday 11 December 2012

BIARKAN ALLAH YANG MENCATUR




KEPADA SEMUA PARA HULUBALANG RATU RIMBA NIAGARA
YANG ADA DI MAJLIS INI DAN SEBAGAI RAKAN FB RATU RIMBA NIAGARA

Diminta selamatkan/bela ratu rimba niagara daripada mereka yang
telah menfitnah hamba kerana mengganggu kebahagian ,

"Maksud kami,jangan ganggu Tuanku Sultan Hussin dan Yang Mulia SharifahHafsah SyedYahya kerana mereka sangat bahagia...sudah faham orang rimba?"

Jika kamu tidak bersuara sampai 24 jam diberi tempuh turun gelanggang membela hamba...makanya jawatan kamu sebagai hulubalang hamba akan dilucutkan serta mereka. Harap maklum. Sebab hamba tak suka simpan hulubalang yang pengecut!

Duhai Syahirah Danial Yusof...orang rimba sentiasa menjaga adab ..tutur dan kata...tapi jika dicabar turun ke gelanggang dipijak-pijak sesuka hati sedangkan orang rimbalah yang berbakti di Majlis ini dengan puisi, pantun ,gurindam dan syair bertemakan diRaja...tapi ini balasannya kerabat diRaja di sini...makanya hamba akan tuntut akan kata-katamu hingga ke tetesan darah terakhir!

Walaupun hulu-hulu balang hamba yang dilantik di atas kesekurelaan mereka menjadi hulubalang hamba untuk bersumpah setia bersama hamba tapi paling tadah kerana mahu menjaga hati majlis diRaja ini...hamba tak kisah. Tanpa hulubalang pun tak apa...kerana Tuhan sentiasa bersama hamba...Tuhan sentiasa bersama orang yang benar walaupun orang rimba seprtimana kamu katakan Syahirah orang kota!

Duhai para hulubalang sebelum berpisah dengan kalian semua maafkan hamba
kerana terpaksa gugurkan jawatan hulubalang kepada mereka yang masih tidur tidak prihatin dengan masalah Ratu Rimba Niagara...sedangkan Ratu Rimba Niagara tak tidur malam dari pagi ke petang dari petang ke malam...memerah kodrat pemikiran berkarya nan indah-indah untuk mencurahkan bakti kepada kerabat diRaja dengan harapan berkat mengarangkan puisi, pantun, syair, gurindam dapat membuka minda warga dunia nusantara bersama memartabatkan Institusi diRaja Nusantara.

Tapi kerana fitnah dan hal remeh temeh yang tak ada kena mengena dengan dunia
perjuangan hamba makanya hamba mahu hulubalang hamba bertanggungjawab untuk menyelamatkan/membela hamba di sini. Kalian hanya diberi tempuh 24 jam dari sekarang! Jika kalaian mendiamkan diri seperti robot tak punya hati dan perasaan harap jangan mengaku jadi hulubalang hamba lagi dan menjadi rakan fb hamba lagi! Maaf untuk segalanya duhai hulubalang Ratu Rimba Niagara.

Pengumuman untuk semua hulubalang Ratu Rimba Niagara
Di Majlis Pangkuan diRaja Kesultanan Melayu Islam Nusantara ....
Dan juga hulu balang hamba di fb Ratu Rimba Niagara.
"Buktikan kata-katamu Susah Senang Kita Bersama
Duhai Hulubalangku & Rakan fbku"

RATU RIMBA NIAGARA
11 Disember 2012
Like · · · 8 hours ago

  • Pangeran Adipati Agong aslmkm..apa masalahnya
  • Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam Pangeran Adipati Agong... bacalah serba sedikit apa yang ditulis ini. Mohon hamba diadili yang sepatutnya..terima kasih.

    MENFITNAH LEBIH BESAR DOSANYA DARIPADA MEMBUNUH!

    Syahirah Danial Yusof Tahniah.terima kasih.sila kan.

    2 hours ago · Like

    Ratu Rimba Niagara Silakan pada itu Dang Merdu...ohpss tersyasul pulak...Syahirah Danial Yusof....
    about an hour ago · Like

    Syahirah Danial Yusof Maksud kami,jangan ganggu Tuanku Sultan Hussin dan Yang Mulia SharifahHafsah SyedYahya kerana mereka sangat bahagia...
    sudah faham orang rimba?
    35 minutes ago · Like

    Ratu Rimba Niagara

    Bila pula hamba mengganggu mereka ye. Hamba kenal mereka berdua pun tidak. Bertemu di alam nyata pun tidak. Bercakap di alam maya pun tidak. Tiba-tiba mereka berdua masuk ke wall siaran hamba. Kamu ini Syahirah Danial Yusof teruk betullah buat fitnah di sini. Kalau tak percaya tanya mereka berdua? hamba kenal mereka ke tidak...kalau mereka kata kenal berarti mereka pun sama seperti kamu buat fitnah. Tahukah kamu Syahirah Danial Yusof menfitnah besar dosanya daripada membunuh...patutlah kerana fitnah moyang hamba hulubalang raja bugis mati dibunuh gara-gara fitnah!

    RATU RIMBA NIAGARA
    111212
  • Pangeran Adipati Agong jngn dihiraukan..
    Alhamdulillah naiklah darjat seseorang itu dgn fitnah Atas dirinya..
    Sy kenal kedua mrk..
    Biarkan..Allah yg mencatur
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah moga Rahmat Allah swt diimpahi ke atas YM Pangeran Adipati Agong...ampunkan patik kerana terlalu emosi dalam hal ini disebabkan terlalu sedih apabila mereka menuduh melulu tanpa usul periksa. Tujuan hamba hadir di majlis ini hanyalah untuk menyumbang baktikan karya-karya hamba untuk dikomen oleh ahli grup yang sudi memberi pandangan terhadap karya hamba. Kerana komen-komen yang bernas akan dibingkaikan di galeri alam maya pujangga ratu rimba niagara dan dibaca oleh seluruh pewaris bangsa nusantara biarpun hamba sudah tiada di dunia ini nanti. Dengan harapan suatu masa nanti berkat karya-karya hamba, Institusi diRaja Nusantara akan dimartabatkan dengan jayanya dengan izinNya jua....itu saja..tiada langsung mahu memikirkan hal yang remeh temeh.
  • Pangeran Adipati Agong Insysaallah..Buat yg baik..Amal ma'ruf nahi mungkar
  • Ratu Rimba Niagara Dimajlis ini semua yang memuliakan kerja-kerja amal...kerja-kerja mungkar termasuk syirik mengata mengumpat mengeji, menghina, menfitnah...bukan ada di majlis...ini...jika ada minta Pangeran pantau ...dan post yang tidak berkenaan yang boleh mengundang pergaduhan angkara fitnah dan syirik ...dihapuskan..itu antara tugas admin di sini...termasuk juga post dari saya sendiri boleh dipadamkan dan saya tidak akan berkecil hati...jika perkara ini berlarutan budaya hina menghina caci mencaci fitnah menfitnah di gup ini...saya akan tinggalkan grup ini . Maaf kerana sudah lama saya mahu mengemukakan masalah ini. Tapi baru hari ini saya mahu mengemukakan lantaran saya diburuk-burukkan oleh mereka yang dengki hianat akan saya menuduh tanpa usul periksa. Itulah amal maaruf nahi mungkar yang harus Pangeran Adipati Agong pastikan agar tak wujud di majlis ini.
    • Ratu Rimba Niagara Sekarang ini apakah tindakan yang diambil Pangeran Adipati Agong terhadap mereka yang menfitnah saya...tak akan hendak dibiarkan nahi mungkar bermaharaja lela...? sebagai admin boleh membuat keputusan yang tepat. Di sini kuasa raja mengadili amat diperlukan rakyat biasa seperti saya. Jika tak dapat mengadili kerana sebab-sebab tertentu saya faham teramat faham. Jika saya pergi dari sini faham-faham sajalah.

    MENFITNAH LEBIH BESAR DOSANYA DARIPADA MEMBUNUH!

    Syahirah Danial Yusof Tahniah.terima kasih.sila kan.
    2 hours ago · Like

    Ratu Rimba Niagara Silakan pada itu Dang Merdu...ohpss tersyasul pulak...
    Syahirah Danial Yusof....
    about an hour ago · Like

    Syahirah Danial Yusof Maksud kami,jangan ganggu Tuanku Sultan Hussin dan Yang Mulia SharifahHafsah SyedYahya kerana mereka sangat bahagia...
    sudah faham orang rimba?
    35 minutes ago · Like

    Ratu Rimba Niagara

    Bila pula hamba mengganggu mereka ye. Hamba kenal mereka berdua pun tidak. Bertemu di alam nyata pun tidak. Bercakap di alam maya pun tidak. Tiba-tiba mereka berdua masuk ke wall siaran hamba. Kamu ini Syahirah Danial Yusof teruk betullah buat fitnah di sini. Kalau tak percaya tanya mereka berdua? hamba kenal mereka ke tidak...kalau mereka kata kenal berarti mereka pun sama seperti kamu buat fitnah. Tahukah kamu Syahirah Danial Yusof menfitnah besar dosanya daripada membunuh...patutlah kerana fitnah moyang hamba hulubalang raja bugis mati dibunuh gara-gara fitnah!
     
    RATU RIMBA NIAGARA
    111212
    • Like · · · 8 hours ago
    • TERIMA KASIH RAKAN FBKU & GRUPKU KALIANLAH SAHABAT AKHIRATKU MOGA PERSAHABATAN TERPATRI SAMPAI SYURGA INSYA-ALLAH AAMIIN

      Ayah Andilala (friends with Panglima Daek) likes your comment: "Aamiin Ya Rabbal A'Lamin..moga..." 10:33am
      Sahruddin Esa and Tengku Shawal Tengku Aziz like your link on Tengku Shawal...See More
      Like · · · Yesterday at 10:59am

      • Syahirah Danial Yusof Maksud kami,jangan ganggu Tuanku Sultan Hussin dan Yang Mulia SharifahHafsah SyedYahya kerana mereka sangat bahagia...sudah faham orang rimba?
      • Ratu Rimba Niagara Bila pula hamba mengganggu mereka ye. Hamba kenal mereka berdua pun tidak. Bertemu di alam nyata pun tidak. Bercakap di alam maya pun tidak. Tiba-tiba mereka berdua masuk ke wall siaran hamba. Kamu ini Syahirah Danial Yusof teruk betullah buat fitnah di sini. Kalau tak percaya tanya mereka berdua? hamba kenal mereka ke tidak...
        kalau mereka kata kenal berarti mereka pun sama seperti kamu buat fitnah. Tahukah kamu Syahirah Danial Yusof menfitnah besar dosanya daripada membunuh...patutlah kerana fitnah moyang hamba hulubalang raja bugis mati dibunuh gara-gara fitnah!

        • Harimau Nusantara...pakuan Padjajaran.. — with Panglima Daek.
          Harimau Nusantara...pakuan Padjajaran..
          Unlike · · · 9 hours ago

          • You and Tengku Shawal Tengku Aziz like this.
          • Ratu Rimba Niagara KEGAGAHAN RAJA RIMBA TIDAK BERMAKNA JIKA SOMB0NG AKAN KEGAGAHANNYA TETAPI JIKA DIA MENGIKUT RESMI PADI MAKIN BERISI MAKIN TUNDUK DIA MENYEMBAH BUMI ...ITULAH RAJA YANG AKAN DIMARTABATKAN DI SELURUH BUMI NISANTARA INI. INSYA-ALLAH AAMIIN.
            Unable to post comment.
          • Ratu Rimba Niagara KEGAGAHAN RAJA RIMBA TIDAK BERMAKNA JIKA SOMB0NG AKAN KEGAGAHANNYA TETAPI JIKA DIA MENGIKUT RESMI PADI MAKIN BERISI MAKIN TUNDUK DIA MENYEMBAH BUMI ...ITULAH RAJA YANG AKAN DIMARTABATKAN DI SELURUH BUMI NUSANTARA INI. INSYA-ALLAH AAMIN.
        KAMI REHDO KAMI MILIK-NYA

        kerana hamba hidung tak mancung pipi tersorong-sorong...
        biarlahlah hamba menjadi pemerhati saja ...mendengar
        para-para permaisuri & tuanku diRaja bersidang di majlis ini.
        hamba sedar di sini semuanya berketurunan bangsawan diRaja
        maka selamatlah bersidang. Dan hamba tidak akan menyiarkan
        karya-karya hamba lagi di grup ini. Kerana bagi hamba di grup ini
        hanya layak untuk berketurunan diraja dan bangsawan.
        Sebab hamba sedar warna darah hamba bukan warna kuning
        seperti darah kerabat diRaja di sini. Darah kerabat diraja akan
        dibawa darjatnya hingga mati dan diwasiatkan kain kafanpun
        warna kuning.Begitulah hebatnya kerabat diraja di majlis ini.
        Itulah yang hamba faham-faham sajalah di sini duhai kerabat
        diraja yang merasa mulia dan hebat di sisi manusia.

        untuk pengetahuan semua kedatangan hamba di sini diundang oleh
        kerabat diRaja juga...bukan hidung tak mancung pipi tersorong-sorong ye...
        budi disemai ingin mencurahkan bakti kepada sultan dengan syair gurindam
        pantun dan puisi...ini balasan yang hamba dapat dari kerabat diRaja
        yang bergelar permaisuri.

        nasib hamba sama dengan moyang hamba hulubalang diRaja Bugis
        hulubalang Adam nama moyang hamba.
        Berbakti kepada raja melawan musuh durjana untuk melindungi
        Raja...akibat dengki pegawai istana menuduh moyang hamba ingin
        merampas kuasa diRaja...makanya moyang hamba dihukum bunuh atas titah diRaja.

        adakah ini adil untuk moyang hamba?
        biarpun moyang hamba dizalimi tanpa pembelaan...
        hamba pewaris moyang hamba masih juga ingin bebakti
        kepada Raja....hamba sepertilah macam Hang Tuah...
        difitnah tapi masih mahu berbakti kepada Sultan...

        tapi bilamana dikatakan hidung tak macam pipi tersorong-sorong
        dan siapa yang makan cili dia yang terasa pedasnya ...maka...
        pedasnya kini akan dirasai oleh semua rakyat hamba di rimba niagara
        dan mereka pasti akan sedih kerana hamba diperlakukan begini...
        sudah banyak kali rakyat rimba hamba berpesan jangan berurusan
        dengan manusia di luar sana...kerana mereka merasakan diri mereka
        sempurna sebab itu berkata-kata sesuka hati bukan melalui mata hati...
        dan ketahuilah kerabat di raja di majlis ini...biarpun hamba
        bukan berketurunan diraja...tapi di rimba niagara hamba sudah pun
        dilantik menjadi Ratu oleh rakyat Rimba yang sentiasa sudi menyayangi dan menghargai hamba. Dan kerajaan rimba niagara ini
        akan hamba serahkan kepada Maharaj Raja Rimba Niagara.

        Di sinilah kerajaan Rimba Niagara bermula dengan diperintah oleh
        Maharaj Raja Rimba Niagara sebagai Raja dan hamba sebagai
        Permaisuri Maharaj duduk bersemayam dan bertahta.

        Dan kerajaan Rimba Niagara tak akan ada budaya yang negatif
        bercakap sesuka hati seperti si pendengar ini robot tak punya
        hati dan perasaan. Semuanya saling menghormati. Derajat diRaja dan Kebangsawanan tak akan dibeda-bedakan...semuanya sama kerana
        di Sisi Allah swt sama saja melainkan ketakwaan.

        Makanya kami di Rimba Niagara ...pangkat dan darjat bukanlah menjadi keutamaan dan matlamat hidup tapi adalah persiapan-persiapan untuk bekalan dibawa pulang ke negeri abadi. Jenazah kami bukan mahu dibalut dengan kain kuning tapi adalah kain putih membalut jasad untuk menunggu masa dikebumikan dan disitulah tempat abadi kami sehingga hari qiamat.

        Moga tempat abadi kami seperti Taman-Taman Syurga berkat kami
        berkata-kata yang baik-baik yang indah-indah dan sentiasa bersangka baik dengan Allah SWT atas apa segala takdir yang ditakdirkan kepada kami. Kami redho kami adalah milik-Nya.

        Karya :
        Ratu Rimba Niagara @ Putri Alam Nilam Purnama
        Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
        Istana Rimba Niagara
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        11 Disember 2012
        Like · · · 10 hours ago
     
    RINDU JUGA DATANG BERTAMU

    Bila benci tapi rindu
    Rindu juga datang bertamu
    Kutunggu rindumu tak jemu-jemu
    Biarpun kau sepi tak sudi menyapaku
    Bikin hatiku benci padamu
    Namun kurindu
    Rindukanmu
    Di ombak rindu
    Kukirim salam padamu
    Agar kau sudi menjawab salamku
    Biarpun itu cuma ingauanku
    Malangnya aku
    Merinduimu
    Tanpa balasan cinta darimu
    Aku kau biarkan sepi tanpa candamu
    Aduhai malangnya nasib mencintaimu
    Dulu kau bilang sayang padaku
    Kini kau benci padaku
    Bencimu
    Buatku bertambah rindu
    Baru kufaham arti benci tapi rindu
    Huhuhuhu
    Terseksanya merindumu
    Benci tapi rindu...

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    101212
    Like · · · Yesterday at 10:18am

    • Badar Al-ahmadi likes this.
    • SEGUGUS BUNGA KUDUP MAWAR SYURGA KEPADA SEMUA RAKAN FB/GRUP YANG SUDI LIKE & KOMEN KARYA RATU RIMBA NIAGARA KALIANLAH NADI SASTERAKU MOGA ALLAH AZZAWAJALLAH MEMBALAS KEBAIKANMU AAMIIN

      Ahmad Tajuddin likes your link. 8:06am
      Sarimah Madzlan likes your post in Jom Belajar Al Quran dan Sembahyang. 8:03am
      Ahmad Tajuddin li
      kes your status: "SESAMA RUMPUN NUSANTARA BISA BERBICARA..." 7:49am
      Ahmad Tajuddin likes your status: "REDHO LAGI DIREDHOI-NYA Terima kasih..." 7:45am
      Uwais Al Qarni, Raden Baharin Raden Said and 11 others commented on Sulaiman Dawud's photo of you. 7:43am
      Ahmad Tajuddin likes your status: "SALAM SEJAHTERA TEMAN AKHIRATKU..." 7:41am
      Badar Al-ahmadi likes your status: "TUJUAN DISIARKAN UNTUK BERBAGI ILMU..." 7:30am
      Badar Al-ahmadi likes your status: "JADIKAN LAMAN SOSIAL KESULTANAN JOHOR..." 7:28am
      Badar Al-ahmadi, Suffian Mohd Noor and 3 other people like your status: "BICARA RASA NALURI DATANG DARI-NYA..." 7:28am
      Badar Al-ahmadi, Ahmad Tajuddin and 2 other people like your status: "RAKAN FBKU MERANGKAP SAHABAT AKHRIRATKU..." 7:27am
      Rasid Nodin likes your comment: "SALAM SEJAHTERA TEMAN AKHIRATKU Salam..." 7:26am
      Badar Al-ahmadi and Ahmad Tajuddin like your status: "CADANGAN BAGI MEREKA YANG INGIN..." 7:25am
      Badar Al-ahmadi, Suffian Mohd Noor and 3 other people like your status: "STATUSKU ADALAH MILIKNYA Jika orang..." 7:24am
      Elise Honey, Mohd Zahamri Nizar and 3 others also commented on Tengku Shawal Tengku Aziz's photo. 6:08am
      Panglima Daek and Leftenan Adam Sakeenah commented on your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA. 3:46am
      Panglima Daek and Leftenan Adam Sakeenah like your post in MAJLIS PANGKUAN diRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA. 3:46am
      Sulaiman Dawud likes your link on his own timeline. 3:04am
      Papa Jahatz likes your comment: "CADANGAN BAGI MEREKA YANG INGIN..." 1:38am
      Leftenan Adam Sakeenah likes your comment: "MENYOROK DI BALIK BULAN ITULAH PUISINYA..." 12:20am
      Leftenan Adam Sakeenah likes your comment: "Puisinya nggak ada sebab sudah menyorok..." 12:19am
      Leftenan Adam Sakeenah likes your comment: "hamba hanya suka menyorok di balik..." 12:14am
      Leftenan Adam Sakeenah likes your comment: "Bila sesama rumpun nusanta bisa..." 12:14am
      Sent Yesterday
      Leftenan Adam Sakeenah likes your comment: "Terima kasih atas sudi like sobatku..." 11:30pm
      Ayin Okakaka and Tiger Roar like your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 11:01pm
      Ken Irawaty and Heri Fairuz like your post in PONDOK PANTUN PERSAHABATAN NUSANTARA. 10:34pm
      Ahmad Tajuddin likes your link on his own timeline. 10:33pm
      Temul Amsal commented on your post in PONDOK PANTUN PERSAHABATAN NUSANTARA: ". kaluk paku disayur saja makan sohon menangkup..." 10:32pm
      Lena Khalid (friends with Ahmad Tajuddin) likes your comment: "PERTANDINGAN BOLA KEWANGIAN..." 10:24pm
      Rubianto Tanoto likes your comment: "REDHO LAGI DIREDHOI-NYA Terima kasih..." 10:22pm
      Ahmad Tajuddin likes your link. 10:20pm
      Ahmad Tajuddin likes your status: "TUNKU ISMAIL," JANGAN MENGKRITIK..." 10:17pm
      Datuk Jem likes your comment: "Sahabatku Datuk Jem apa kabarmu, Lama..." 9:51pm
      Bonda Puteri Saadong, Ruqaiyah Soff and 2 others commented on Sulaiman Dawud's photo of you. 9:43pm
      Lena Khalid (friends with Ahmad Tajuddin) also commented on her photo: "Depa nak gi stadium... tapi tak boleh masuk!.." 9:29pm
      Lena Khalid (friends with Ahmad Tajuddin) likes your comment: "harimau kau nampak..." 9:28pm
      Kamaruddin Haji Yusof Sani likes your link. 9:19pm
      Berubah Untuk Maju likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya. 9:19pm
      Agus Seti Aji Sutejo posted in CURHAT GAYA MATARAM: "Akan datang suatu masa ketika org yg didekatkan..." 8:48pm
      Rubianto Tanoto likes your link on his own timeline. 8:36pm
      Abdul Rahim Yem, Uwais Al Qarni and 6 others commented on Sulaiman Dawud's photo of you. 7:32pm
      Ahmad Tajuddin likes your link on his own timeline. 7:11pm
      Ahmad Tajuddin likes your link on his own timeline. 7:11pm
      Datuk Jem and Ahmad Tajuddin like your status: "MATI DALAM TULANG BELULANG PENUH..." 7:01pm
      Datuk Jem, Ahmad Tajuddin and Khai Noor like your status: "PERJUANGAN ANAK RAJA BANGKIT BERJUANG..." 7:01pm
      Ahmad Tajuddin likes your link on his own timeline. 7:00pm
      Dinz Sanre, Ar Kun and Boni Shah Haffizzurine like your post in 360 TIGER MERAH SLIM RIVER. 6:51pm
      Ahmad Tajuddin likes your status: "SEJARAH YANG MASIH BERDARAH! Tengku..." 6:49pm
      Hari Hari Mao, Hawa Dahlan and Sarimah Madzlan like your post in Jom Belajar Al Quran dan Sembahyang. 6:39pm
      Khai Noor likes your post in KOMUNITAS ADAT KERATON NUSANTARA. 6:17pm
      Rubianto Tanoto likes your link on his own timeline. 5:43pm
      Richard Toayang Nanggang and Dhiari Puteri Dilla Damia like your post in MEMBACA KARYA PN. 5:36pm
      Richard Toayang Nanggang likes your post in MEMBACA KARYA PN. 5:30pm
      Rasid Nodin likes your comment: "Terima kasih kerana sudi menghayati..." 5:27pm
      Fiq Don likes your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 5:23pm
      Poul Nanggang likes your comment: "Terima kasih Poul Nanggang sahabat..." 4:28pm
      Fa Jameela Khan, Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa and 9 others commented on a photo that you're tagged in. 3:52pm
      Rubianto Tanoto commented on his link: "sama sama dear sister @Ratu Rimba Niagara" 3:40pm
      Sharifah Nooraziah Syed Soffee (friends with Tengku Shawal Tengku Aziz) likes your comment: "BIAR PUN HAMBA BUKAN KERABAT DIRAJA..." 3:06pm
      Heri Fairuz likes your comment: "cintaku berada dalam bara gulungan..." 2:55pm
      Rubianto Tanoto likes your link on his own timeline. 2:32pm
      Azrizal Azmi, Slumber Don and Wawan Meikameikato like your post in Tentera Fisabilillah (30)™. 2:17pm
      Cahaya Wahyu likes your link on his own timeline. 2:14pm
      Said Mukadam and Heri Fairuz commented on your post in PONDOK PANTUN PERSAHABATAN NUSANTARA. 12:54pm
      AZamy Orochi Tanah Jawi (friends with Mahadie Muhammad) likes your post in MELAYU ISLAM BERSATU: "EMBUNAN PELANGI CINTA SYURGA..." 12:52pm
      AZamy Orochi Tanah Jawi (friends with Mahadie Muhammad) likes your post in MELAYU ISLAM BERSATU: "EMBUNAN PELANGI CINTA SYURGA..." 12:52pm
      Sulaiman Dawud added a photo of you. 12:48pm
      Ahmad Tajuddin likes your status: "SEBAKUL KASIH TERIMA KASIH KEPADA SEMUA..." 11:15am
      Tengku Shawal Tengku Aziz likes your comment: "BERGEMALAH DAULAT DIRAJA DI SELURUH..." 11:06am
      Wan Naga posted on your timeline: "Selamat berlibur bunda Ratu, smg sehat,..." 10:55am
      Rubianto Tanoto mentioned you in his comments. 10:44am
      Rubianto Tanoto and Ahmad Tajuddin like your status: "BERGEMALAH DAULAT DIRAJA DI SELURUH..." 10:35am
      Rubianto Tanoto and Sulaiman Dawud like your link. 10:35am
      Rubianto Tanoto likes your Wall post: "EMBUNAN PELANGI CINTA SYURGA..." 10:35am
      Ahmad Tajuddin, Suffian Mohd Noor and 2 other people like your status: "KE MANA HENDAK KUBAWA IMAN INI JIKA..." 10:34am
      Ahmad Tajuddin, Sulaiman Dawud and Jeff Muttohar like your status: "EMBUNAN PELANGI CINTA SYURGA..." 10:33am
      Sulaiman Dawud added 2 photos of you. 10:24am
      Sulaiman Dawud mentioned you in a comment: "Terima kasih Ratu Rimba Niagara" 10:23am
      Ahmad Tajuddin likes your comment: "TERIMA KASIH KERANA SUDI MENCINTAIKU..." 10:17am
      Rubianto Tanoto and Ahmad Tajuddin like your link. 10:17am
      Ahmad Tajuddin likes your status: "KU CUMA MAHU CINTA SESETIA ADAM & HAWA..." 10:16am
      Ahmad Tajuddin likes your link. 10:14am
      Nurul Atikah Kamarudin (friends with Tengku Shawal Tengku Aziz) likes your comment: "TURUN KE GELANGGANG MELATIH ILMU..." 10:05am
      Khai Noor shared your photo. 10:02am
      Khai Noor and Sulaiman Dawud like your link. 10:02am
      Rubianto Tanoto likes your comment: "KU CUMA MAHU CINTA SESETIA ADAM & HAWA..." 10:02am
      Sabariah Awi, Butik Perkhawinan Rs Permai and 3 others also commented on Ahmad Tajuddin's photo. 10:01am
      Ahmad Tajuddin likes your comment: "Selamat pagi cinta, Cinta ku terbiar..." 9:59am
      Ahmad Tajuddin likes your link. 9:59am
      Ahmad Tajuddin likes your comment: "Selamat pagi cinta, Cinta ku terbiar..." 9:57am
      Qausi Quzah, Lyn Sulaim and 3 others also commented on Ahmad Tajuddin's photo. 9:56am
      Heri Fairuz also commented on a post in PONDOK PANTUN PERSAHABATAN NUSANTARA: "anak tengkulak membeli padi padi disimpan didalam..." 9:47am
      Ahmad Tajuddin likes your comment: "WANGIAN CINTAMU MENUSUK KE KALBU..." 9:46am
      Ahmad Tajuddin likes your link. 9:46am
      Heri Fairuz likes your comment: "Kalau sayang bila-bila pun sayang,..." 9:45am
      Ahmad Tajuddin likes your comment: "KU CUMA MAHU CINTA SESETIA ADAM & HAWA..." 9:42am
      Rubianto Tanoto commented on his link. 9:41am

      (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
      10 Disember 2012
      Like · · · Yesterday at 8:31am

      • Badar Al-ahmadi likes this.

      • SALAM SEJAHTERA TEMAN AKHIRATKU

        Salam sejahtera teman akhiratku
        Terima kasih padamu
        Kerana tak jemu bertandang di wall fbku
        Mengirimkan kudup-kudup bunga Syurga
        Mewangikan hatiku yang tandus keimanan
        Menawanmu di sana
        Harummu menyegarkan suasana pagi petang dan malam
        Di pagi hari disinari mentari pagi
        Diembunkan pelangi cinta Syurga
        Di malam hari disinarkan
        Bulan purnama menyerikan kudup mawar merahmu
        Aku teruja untuk memilikimu
        Berteman denganmu membahagiakan
        Kata-katamu menenangkan roh dan jasadku
        Aku mahu berkata indah-indah sepertimu
        Aku mahu sentiasa wangikan hatiku dengan zikirrullah
        Aku mahu jadi sepertimu
        Mengirimkan kudup-kudup mawar bunga Syurga
        Ke seluruh benua alam
        Biar satu alam mewangi dengan bauan Syurga
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
        Jika itulah Allah izinkan berlaku KUN FAYAKUN
        Akulah hamba yang paling bersyukur
        Tersungkur di sejadah cinta-Nya
        Betapa aku hamba-Nya yang terlalu kerdil
        Mahu mencari jalan-jalan pulang ke negeri abadi
        Dalam hati yang seikhlas-ikhlas-Nya
        Tanpa rasa ujub
        Apa lagi mahu berbangga diri
        Akulah yang terhebat berbicara
        Akulah yang alim
        Akulah yang berilmu tinggi dunia akhirat
        Berarti aku sudah menjadi hamba-Nya
        Memakai pakaian kesombongan-Nya
        Nauzubillah minta dijauhkan Allah
        Siapalah aku bisa berilmu
        Siapalah aku bisa berbicara indah
        Tanpa izin-Mu jua
        Dan aku mengaku
        Engkau sajalah yang layak
        Memakai pakaian kesombongan
        Bukan aku
        Bukan...bukan...bukan...
        Kerana aku cumalah hamba-Mu yang hina
        Kerana aku dilahirkan di tempat yang hina
        Maka-Nya aku tak mahu menghina orang
        Yang aku mahu pulang kepada-Mu
        Dalam kain kafan
        Setanggi Syurga kiriman-Mu
        Berkat aku mengirimkan
        Kudup-kudup mawar Syurga-Mu
        Tanpa jemu
        Kepada semua penghuni bumi
        Tanda aku mensyukuri Kurniaan-Mu
        Tanda aku menyayangi penghuni bumi seluruhnya
        Tanpa terkecuali
        Samaada mereka masih hidup atau sudah tiada
        Dengan harapan
        Semoga kasehku pada mereka terpatri
        Di Syurga sedia menanti
        Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamin ...

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        101212
        Like · · · Yesterday at 7:35am

        TUNKU ISMAIL," JANGAN MENGKRITIK SEHINGGA MENCETUS RASA BENCI."

        Tunku Ismail berharap individu yang cuba memburukkan nama PBNJ menggunakan laman sosial menghentikan perbuatan mereka.

        "Tiada guna mengaibkan PBNJ yang mengambil inisiatif membangunkan bola sepak di Johor sebaliknya individu berkenaan harus bersikap prof
        esional dan perlu menjadi contoh kepada orang ramai, bukan mengkritik sehingga mencetus rasa benci,"

        Photo: Hairul Anuar Abdul Rahim
        Photo: Tunku Ismail berharap individu yang cuba memburukkan nama PBNJ menggunakan laman sosial menghentikan perbuatan mereka. "Tiada guna mengaibkan PBNJ yang mengambil inisiatif membangunkan bola sepak di Johor sebaliknya individu berkenaan harus bersikap profesional dan perlu menjadi contoh kepada orang ramai, bukan mengkritik sehingga mencetus rasa benci," Photo: Hairul Anuar Abdul Rahim
        83Unlike · · Share

        You and 1,809 others like this.
        3 of 234
        Ratu Rimba Niagara

        JADIKAN LAMAN SOSIAL KESULTANAN JOHOR DAN KERABAT DIRAJA NUSANTARA SEPERTI KEBUN-KEBUN AMAL MENUJU KE SYURGA FIRDAUS AAMIIN.

        KITA SALING MENJAGA TALISIRATURRAHIMI DEMI-NYA

        MOGA SELEPAS TEGURAN TUNKU ISMAIL LAMAN SOSIAL MANA-MANA KERABAT DIRAJA JOHOR MAHUPUN KERABAT DIRAJA NUSANTARA JANGAN DISALAHGUNAKAN DENGAN TUJUAN MAHU MERENDAH-RENDAHKAN MARTABAT LAMAN SOSIAL ITU SENDIRI.
        BERFIKIRLAH SEBELUM BERKATA. KERANA SETIAP APA YANG DITULIS ADA MALAIKAT YANG MENCATAT DI BUKU AMALAN KITA. SENTIASALAH BERSANGKA BAIK SESAMA HAMBA ALLAH KERANA DI SITU ADA KEBERKATAN MENYAMBUNG TALI SIRATURRAHIMI SESAMA ISLAM KERANA SOALAN INI TERMASUK SOALAN DI ALAM BARZAH NANTI. AYUH SAMA-SAMALAH KITA MUHASABAH DIRI SENDIRI.

        SETIAP YANG BAIK ITU DATANG DARI-NYA
        YANG KURANG ITU ADALAH DARI SAYA SENDIRI
        MAKANYA MAAFKAN SAYA DUHAI SEMUA YANG MEMBACA KARYA SAYA DI ALAM MAYA INI.SAYA SENTIASA MAHU MENJADI SAHABAT SETIAMU DI ALAM MAYA CUMA DI SINI KERANA DI FB TERLALU TERHAD MAAFKAN SAYA YE. PERCAYALAH PERSAHABATAN DI ANTARA KITA SESAMA ISLAM ATAU BUKAN ISLAM SENTIASA MEWANGI DI HATI INI DEMI-NYA.

        Yang menyayangimu demi-Nya,
        Ratu Rimba Niagara
        9 Disember 2012

        (PETIKAN DARIPADA WALL KESULTANAN JOHOR)
        9 Disember 2012
        27 minutes ago · Like
        Ratu Rimba Niagara

        CADANGAN BAGI MEREKA YANG INGIN MENYERTAI SEBARANG
        PENDAPAT & KOMEN DI LAMAN SOSIAL KERABAT DIRAJA JOHOR
        MAHUPUN KERABAT DIRAJA NUSANTARA

        1) Gambar asli

        2) Nama sebenar @ nama pena

        3) Tulis yang positif saja

        4) Tulis dengan Bahasa Melayu
        Dengan ejaan penuh
        Bagi memartabatkan Bahasa Melayu itu sendiri

        5) Membuang unsur dengki mendengki, kutuk mengutuk,
        Membibitkan pergaduhan dan budaya benci membenci

        6) Tujuan mengirimkan post semata ingin berkongsi ilmu
        Yang baik-baik yang bersangkutan dengan agama , bangsa dan
        Negara. Dan mengikut kesesuaian yang dikehendaki oleh
        Kerabat diRaja itu sendiri.

        7) Saya penuh yakin kerabat diRaja membukan akaun fb di laman
        sosial mahu merapatkan talisiraturrahimi antara Kerabat diRaja
        dan Rakyat kerana Raja dan Rakyat Berpisah Tiada.

        Setiap post dipantau oleh admin yang dilantik oleh kerabat diRaja,
        Dan mana-mana post yang tidak memenuhi syarat di atas
        Bolehlah dipadamkan bagi mengelak salah faham. Ini akan
        Menimbulkan dendam tak sudah dan akan menjejaskan
        Laman sosial itu sendiri.

        9) Bagi mereka yang ingin menegatifkan Laman Sosial DiRaja
        Adalah dicadangkan tubuhkan laman sosial sendiri
        Namakan saja, Laman Sosial,' Dengki Mendengki!Jatuh Menjatuh
        Tiada siapa pun yang dengki...kumpulkan semua suku sakat
        Dan bergelak ketawa semahunya tanpa menyusahkan dan merosakkan wall laman sosial kerabat diRaja yang disanjungi oleh
        semua pihak baik Raja & rakyat jelata.

        10) Moga cadangan saya ini dapat dipertimbangkan demi menjaga
        Laman Sosial Kerabat DiRaja Nusantara.

        DAULAT TUANKU!

        Daripada patik ,

        Ratu Rimba Niagara,
        Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua,
        Istana Ratu Rimba Niagara
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        9 Disember 2012
        a few seconds ago · Like

        (PETIKAN DARIPADA WALL KESULTANAN JOHOR)
        9 Disember 2012
        Like · · · Sunday at 8:58pm

0 comments:

Post a Comment

 
;