Sunday 3 June 2012

BIARKAN KUJAHIT LUKAMU DENGAN BENANG CINTAKU











    • KUJAHIT LUKAMU DENGAN BENANG CINTAKU


      Oh kekasihku...
      Jika teramat parah lukamu
      Terlalu mendalam dek kerana kekasihmu itu
      Biarkan kujahit lukamu dengan benang cintaku
      Agar boleh kulihat senyumanmu

      Jika air matamu tidak berhenti merinduinya
      Aku tak boleh menghentikan
      Kecuali terhenti sendiri atas kemahuanmu.

      Aku yang jauh di sini
      Mendoakan kau tidak bermuram durja
      Selalu tersenyum
      Menjadi penyeri di laman cinta
      Sentiasa mewangi
      Di waktu pagi petang dan malam
      Teman-teman di sekelilingmu pasti bahagia
      Melihatmu sentiasa ceria menghadapi hari-hari mendatang.

      Jika kau terasa rindu padaku
      Pandanglah bulan purnama
      Di situ kukirimkan senyuman sayang untukmu.


      Jika kau tak sudi membalas senyumanku itu
      Bermimpilah tentang aku
      Aku sedia mendengar rintihan kalbumu
      Kerana aku teramat menyayangimu
      Tanpa jemu menyintaimu seumur hidupku.


      Karya Putri Rimba Niagara
      4 Jun 2012
       ·  ·  · 5 hours ago
    • (PETIKAN DARIPADA WALL GROUP PUISI LOVERS)
      4 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;