Saturday 9 June 2012

CINTA PUTRI RIMBA KEPADA SEMUA RAKAN-RAKAN DEMI-NYA


      • .
    • SETULUSNYA KASIH PADA SEMUA

      Kita bertinta seolah kita mahu mati esoknya
      Kita bertinta untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi
      Kita bertinta agar sahabat-sahabat kita menyayangi kita kerana-Nya

      Indahnya jika
      Kita dapat mengalunkan bahasa indah
      Bahasa yang mententeramkan roh dan jasad
      Bahasa yang mendamaikan jiwa
      Tika menulisnya tenang
      Yang membacanya pun tenang
      Setenang air di kali Syurga

      Moga tinta-tinta nan indah
      Permai kita terus mengalir
      Seperti air terjunan Niagara
      Sama-sama menghilangkan
      Dahaga iman yang yang kian tandus
      Ditelan kesibukan masa pesona dunia

      Bersamalah kita mencerna
      Bahasa-bahasa
      Yang mengundang rindu
      Mengundang Rahmat Kasih-Nya
      Agar di dunia kita dapat bersama
      Di Syurga menanti
      Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      Setulusnya Kasih Pada Semua
      Putri Rimba Niagara
      18 Mei 2012
       ·  · See Friendship · May 18 at 10:30am · 
      • Ahmad Tajuddin and 2 others like this.
        • Ahmad Tajuddin ‎~ thanx so much! amat hargai!
          May 18 at 10:57am ·  · 1
        • Rabeah Mohd Ali Terima kasih panglima ku....tabik hormat 3 kali ku padamu Tan Sri Panglima....hehehehe
          May 18 at 11:00am ·  · 1
        • Ahmad Tajuddin ‎~ hehehe..tabik balik to u..
          May 18 at 11:00am ·  · 1
        • Rabeah Mohd Ali Hehehe sama-sama tabik hormatlah kita ye....hehehehe
          May 18 at 11:02am ·  · 1
        • Ahmad Tajuddin ‎~ mutual respect! hehehe...
          May 18 at 11:08am ·  · 1
        • Rabeah Mohd Ali Tapi sebelum tabik hormat pada mu Tan Sri Panglima Ahmad Tajuddin hamba kena buat latihan dulu ...
          Di Rimba ni yang akan ajar hamba tabik hormat dan berkawad si Kunta si Kunte hulubalang setia hamba....hehehehe
          May 18 at 11:13am ·  · 1
        • Rabeah Mohd Ali PUJANGGA RIMBA YANG PERASAN SENDIRI

          Irma...
          Orang gila tak kata dia gila
          Makanya kau tak gila irma
          hehehe
          yang penting stressmu hilang
          stress aku hilang
          stress yang membaca pun hilang
          itukan bahagia yang sebenarnya kan3
          menurut pakar jiwa kata
          orang yang nggak mahu senyum itulah
          yang gila
          dia sebenarnya stress
          susah sangat hendak senyum
          orang ketawa sikit kata gila
          sebenarnya dia yang gila
          seolah dia saja yang sempurna
          kerna tak ketawa
          lainlah 24 jam ketawa
          itu barulah bener-bener gila
          kita tak macam itu kan3
          Makanya kita ketewa
          Tuk hilangkan stress
          Engkau ingat kerja
          Guna otak ini tak stress ke
          Engkau sendiri tahu kerjanya macam mana
          Ini ha...engkau tahu
          kepala aku sedang pusing-pusing
          sampai terpaksa rehat dari mengarang
          Kepalaku tampal koyok
          Untuk hilang sakit kepala yang pusing ini
          Tapi bila baca puisi engkau yang gile-gile
          Aku apa lagi ketawa
          Sampai koyok aku berapa kali tercabut
          Penghuni rimba apa lagi
          Marahkan aku
          Tambahan pula si kunta si kunte
          Dayang aku yang setia gile tu
          "Tuan Putri Rimba
          Suda-sudah mengarang tu...
          Kepalanya pusing
          Mahu mengarang juga...
          Nanti pitam kan susah kami ...."
          "Kamu tengoklah puisi sahabat hamba
          Irma namanya kalau hamba tak balas
          Nanti dia sakit kerna rindukan
          puisi hamba...kalau dia rindu nanti
          dia akan sakit...hamba tak tega melihat
          dia sakti kunta...kunte...."
          "Kasihannya dia Tuan Putri...
          Tuan Putri sakit juga...
          Makan panadol ini dulu...
          lepas itu baru mengarang..."
          Si kunte mengambil segelas air manakala si kunta
          masukkan ubat ke mulutku dan si kunte memberi
          minuman kepadaku...kau tahu irma ...aku bukannya mahu
          makan ubat itu kerna aku penakut makan obat...kalau
          aku tak makan ubat...naaslah aku dimarahi si kunta
          si kunte...si kunta akan memegang kedua tanganku
          manakala si kunte akan memasukan obat ke mulutku
          secara paksa...gitu sekali irma....kerna tak mahu
          mereka memaksa aku...aku telan juga ...aku
          di sini Irma dilayan bagaikan Tuan Putri...
          aku cuma mengarang....mengarang...mengarang...
          sebab itu kalau aku sakit...mereka akan cuba menyembuhkan
          aku agar aku bisa mengarang...mereka suka sangat
          dengan karya-karya aku....sebab itu aku tak kisah
          jika manusia di luar sana tak sudi membaca karya aku...
          aku sedar dan sentiasa sedar siapa diri aku yang tidak
          setanding mereka yang pandai membaitkan kata-kata
          indah untuk dirangkaikan sebagai puisi nan indah...
          Tapi aku percaya ada insan di luar sana yang minat
          baca karya-karyaku...yang tak minat nak buat macam
          mana kan3...jadinya irma siapa-siapa yang nak berkarya
          denganku ....ayuh aku sentiasa sudi kok...tapi
          mengikut rentak dan iramaku lah pujangga rimba
          yang perasan sendiri....hehehehe

          Karya : Putri Rimba Niagara
          18 Mei 2012
          May 18 at 2:34pm ·  · 1

0 comments:

Post a Comment

 
;