Sunday 3 June 2012

MELABUH RINDU KARYA RAJENDRA NATH TAGORE & PUTRI RIMBA NIAGARA




RINDU KARYA RAJENDRA NATH TAGORE & PUTRI RIMBA NIAGARA

Melabuh rindu
di tirai kasih yg meruap
menjalar anggur-rasa
hangat darah melimpah
cermin hati terpecah,
warna-warna menyerlah..
menyatu menjadi SATU

AKU!

Ooh jalaran rindu di pori-pori
merentap nafas HU
kalau Dia bukan cinta
lalu siapa Diri
bergema dgn puisi Rumi
syam dari tibriz menari
dlm pusaran rindu
sayu dan dungu

AH Hassan al-Basri
sarbat buat Rabiah ada di pintu
kenapa manisnya di langit
bergetar di arasy mimpi

Jgn turun dulu Engkau
Aku masih di sini menyulam rindu,
pada cindai cinta dgn derai airmata
kerena kaabahku blm pulang,
tawafku hilang
aku sendirian,
dlm DIRI!

Rajendra Nath Tagore

BAYANGANMU DITELAN OMBAK RINDU

Jika kau masih menyulam rindu
Aku di sini menyulam cinta berbunga rindu
Rindukan bayangan mu entah di mana ku tak tahu
Yang ku tahu bayanganmu hilang ditelan ombak rindu
Teganya kau begitu
Menyepikan cintaku
Lalu aku kecewa dengan semua janjimu
Yang coma manis diikrar palsu
Kukecewa di mana letaknya hakikat kebenaran cinta suci
Namun kutabahkan hatiku
Teruskan perjuangan tanpamu
Kerana kutahu Allah sentiasa bersamaku
Moga kau bahagia di samping dia pujaan hatimu..

Apa kabarmu rajendra nath tagore sahabatku
Yang sentiasa tersanjung di hatiku
Atau tak sudi mengingatiku
Huhuhu

PUTRI RIMBA NIAGARA & RAJENDRA NATH TAGORE
3 Jun 2012
 · 

0 comments:

Post a Comment

 
;