Thursday 28 June 2012

SAYANGKU SAYANGMU - (49) - TARIKAN NAFAS TERAKHIR




KASIHAN AKU... AKU TERSESAT DALAM DUNIA AKU SENDIRI...
DUHAI KAWAN TOLONG BERI PANDANGANMU JIKA KAU
KAWAN DUNIA AKHIRATKU

Aku ingin sampai ke puncak gunung itu
Tapi dalam perjalanan ke puncak gunung tersebut
Aku tersesat tak tahu mana hala tuju ke puncak gunung tersebut
Aku benar-benar dalam kegelapan
Dari purnama ke purnama masih meraban-raban entah di mana aku
Yang aku tahu aku berada di sebuah perkampungan asli
Mereka buat tak tahu saja dengan kehadiran aku di situ
Langsung tidak mahu melayan aku
Aku lagi buntu..mungkin mereka sibuk dengan hidup seharian mereka
Aku beginilah...bosan....bosan....bosan...dengan diriku...

Aku selalu perhatikan seorang ketua perkampungan asli di situ
Semua penduduk perkampungan asli itu mengikut segala
Arahan ketua tersebut tanpa bantahan....

Barangkali aku mesti seperti mereka juga baru hidup aku terarah...
Oo...aku mesti mencari seorang sifu agar aku tak meraban-raban...
Tapi siapa ye...akan jadi sifu aku...
Adakah ketua perkampungan asili itu kulantik menjadi sifu aku...
Ahh..! Dia tak akan faham dengan apa yang aku mahukan
Makanya sia-sia aja dia menjadi sifu aku...

Sekarang ini aku benar-benar buntu...
Buntu--buntu...dalam mencari jalan untuk aku
Mencapai ke puncak gunung tersebut...

Makanya duhai kawan-kawan yang disanjungi...
Sudilah memberi pendapatmu gimana aku
Bisa sampai ke puncak gunung tersebut?
Aku amat perlukan pandangan
Daripada kalian semua....
Kerana pandangan kalian
Insya-Allah membolehkan aku
Mengubah segala prinsip hidupku
Yang mana telah membuatkan aku
Hialang keyakinan diri dan
Berputus asa dalam meneruskan
Kehidupan aku yang suram dan kelam ini...
Terima kasih atas segala pandangan kalian
Semua moga Allah saja yang dapat membalas-Nya...
Aamin.

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
18 Jun 2012
Like · · Unfollow Post · June 18 at 11:07am
Werdys Kalbary and Kembara Sirua like this.

DALAM MENAKLUKKAN TANTANGAN

Tersimpan asa dipuncak yang tinggi menjulang
Perlu semangat untuk menghalau segala rintang
Dikiri kanan onak dan duri tumbuh diantara ilalang
Tiada terbilang aral yang melintang
Mari ditentang
Ayo diterjang
Segala rintang yang menghadang
Dengan semangat yang tak mudah goyang
Berbekal cahaya Tuhan sebagai pedoman
Kita akan sampai dipuncak yang menjulang
Mengibarkan bendera kemenangan
Dalam menaklukkan tantangan

By: Ayahanda Kembara Sirua
20 Juni 2012

TERJANGAN OMBAK TERUS MEMBADAI

Dalam terjangan ombak terus membadai
Digagahi jua demi meraih kemenangan
Piala kemenangan diraih untuk penghuni bumi tercinta
Piala kemenangan akhirat untuk sesudah kematian
Kerana hidup ini cuma bernilai pada
Hamba-Nya yang faham arti syukur pada nikmat kurniaan-Nya
Makanya terima kasih duhai sahabat kau di antara
Dalam beribu sahabatku yang sudi menjawab puisi
Teka teki yang diajukan oleh seorang hamba Allah kepadaku
Aku sudah menjelaskan padanya tapi dia masih kabur
Akan matlamat jalan hidupnya yang masih kabur dalam
Kebekuan penyelesaian menuju kemenangan hidupnya
Moga Allah memberi Nur Hidayah Kasih-Nya pada hamba Allah itu
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Jun 2012

TAK ADA YANG KABUR DALAM KEHIDUPAN

Tak ada yang kabur dalam kehidupan
Segalanya jelas dan terang benderang
Hanyalah yang tak mampu membaca
Dan juga tak mau memahami
Yang menganggap dunia ini laksana misteri

By : Ayahnada Kembara Sirua
20 Juni 2012

MEREKA YANG TAK PUNYA MATA HATI

Yang kabur tentang dunia bagi mereka yang tak punya mata hati...
Yang punyai mata hati perlu bertabah hati agar mereka bisa
Mengerti hidup tak menunggu kita...
Kematian menunggu kita pasti
Yang pasti kita harus
Jangan lekas putus asa untuk
Berusaha mendoakan mereka agar diberi khashaf Ilahi
Biar hidup di dunia ini bukanlah matlamat sebenar
Matlamat sebenar hidup dunia
Kejayaan diraih untuk bekalan di akhirat
Itulah kejayaan yang sebenar-benarnya
Yang patut dipasakkan dijiwa kita dan mereka..
Tanpa Nur Kasih Ilahi
Kita bukan siapa-siapa
Coma seonggok daging
Yang tak bermakna
Di dunia dan di akhirat
Nauzubillah
Semangat terus yuk
Demi menggapai
Ke puncak kejayaan
Dunia dan akhirat
Aamiin Ya Rabal A'Lamin

KARYA PUTRI RIMBA NAIGARA
20 Jun 2012

DARI ULAT MENJADI KEPOMPONG

Dari ulat menjadi kepompong
Seiring waktu yang terus melaju
Kepompong itu menjadi kupu kupu
Jika saja manusia tahu
Segala keindahan akan menyatu
Seiring perjalanan sang waktu

By: Ayahanda Kembara Sirua
20 Juni 2012

CINTA ALLAH SENTIASA ADA UNTUK SEGENAP HAMBA-NYA

Andai manusia tahu
Cinta Allah sentiasa ada untuk segenap hamba-Nya
Pasti waktu amat bermakna
Untuk memburu cinta-Nya yang tiada penghujung-Nya
Dan mengenepikan segala kebuntuan tak menentu
Karena waktu tak menunggu
Bila sampai waktu
Dipanggil Ilahi
Cinta-Nya yang didambakan di kala hidup
Terjawab sudah
Bahagia di kala itu
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
Di sejadah cinta tika bersujud di dunia
Menjadi bukti cinta dibalas sesudah mati..
Itulah cinta yang berarti
Tiada henti...tiada noktah...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
20 Jun 2012

KARYA PUTRI RIMBA NAIGARA & AYAHANDA KEMBARA SIRUA
28 Jun 2012
 
    • MUHASABAH DIRI 

      ketawalah...selagi boleh ketawa...
      lanjutkan hingga ke kubur nanti
      baru tahu suntuk fikir atau tak...
      akibat cinta tak terbalas rindu membara
      jadi suntuk fikir...
      fikir-fikirkanlah
      alam barzah adalah tempat kesedihan
      yang akan sedih selamanya
      jika dendam membara-bara
      tidak dipadamkan tika nyawa masih ada
      hilangkanlah sifat
      dengki mendengki
      tamak haloba
      dendam mendendam...
      baru ketawamu pun terpadam...
      kalau tak terpadam juga
      siap-siapkan kain kafan
      sebagai musabah dirimu diriku diri semua
      yang ingin mati dalam tenang
      tika bertemu dengan-Nya

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      27 Jun 2012
       ·  · Yesterday at 8:27am · 
    • KERANA CINTA SEORANG ADAM

      PELIKKAN KAMU BERDUA BERIA-IA SANGAT DATANG TANPA DIUNDANG KE WALL AKU...SEDANGKAN LIKE PUN TAK NAK ..
      MACAM TAK PUAS HATI JE... NAK BALAS DENDAM RINDU YANG MEMBARA-BARA JANGANLAH PADAKU...AKU NI CUMA SEKADAR BEKARYA...SEBELUM KAMU TAK ADA DI GRUP INI PUN AKU SELALU BERKARYA DAN DI MANA -MANA AKU BERKARYA ..TAPI TAK ADA SEBUSUK HATI MACAM NI...SEBENARNYA ENGKAU NI ADA SAKIT HATI YANG PERLU DIRAWAT...KERANA CINTA SEORANG ADAM...BERLUMBA-LUMBA NAK TIKAM MATI AKU ...AKU RELA MATI ENGKAU BERDUA TIKAM AKU BERKALI-KALI DARIPADA PENAKU INI... DAN JIKA KAU BENCI SANGAT DENGAN KARYA AKU INI...SURUH AJE ADMIN NYAHKAN AKU DARI SINI...AKU DATANG DI SINI ADALAH DIUNDANG UNTUK MENYUMBANG KARYA...TAPI RUPANYA PASAL CINTA ADAM ..BOLEH HANTAR KUNCU-KUNCU BERWAJAH KARTON SENANG HENDAK MENGELUARKAN DENDAM PADA ADAM YANG MEMBARA-BARA.. SEKEJAP LAGI SIAPA PULA YANG DIHANTAR UNTUK MENYERANGKU...MAHU SATU GRUP DIA HANTAR UNTUK MENYERANGKU....
      DUHAI ADMIN YANG BIJAKSANA...SAYA DATANG SINI UNTUK MENYUMBANG BAKTI KARYA...JIKA PERKARA INI DIBIARKAN BERLARUTAN... HARAP AMBIL PERHATIAN JIKA SUDI UNTUK MENERIMA KARYAKU LAGI... SAYA TAK SURUH ADMIN NYAHKAN MEREKA BERDUA INI..TAPI JANGAN CUBA GANGGU SAYA APABILA SAYA SEDANG MENYUMBANG BAKTI KARYA SAYA...JIKA ADMIN JUGA SEPERTI MEREKA...HARAP NYAHKAN NAMA SAYA DARI SINI DUHAI ADMIN YANG BIJAK SANA LAGI MULIA...KERANA SAYA SUDAH REDHA ATAS KETENTUAN-NYA..

      HARAP SELEPAS INI YANG KALIAN BERDUA ATAU SIAPA-SIAPA YANG SEKUNCU DENGANNYA JANGAN CUBA ADA NIAT UNTUK MENIKAM KARYAKU BAGI MATI...JIKA ADA ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBUSUKAN HATI APABILA IA MEMBUSUK... INI BULAN SYA'BAN DAN TAK LAMA LAGI BULAN RAMADHAN...DOA ORANG YANG TERANIAYA TANPA HIJAB ...SUDAH BANYAK KALI AKU KATAKAN CINTA ADALAH KETENTUAN-NYA ...ADAM YANG KAU GILAI ITU BUKAN MILIKKU DIA MILIK ALLAH...DAN KITA SEMUA MILIK ALLAH SERAHKAN SAJA PADA TAKDIR ALLAH...PASTI AMAN SEMUA ROH-ROH KITA YANG INGIN MATI BILA-BILA MASA SAJA...TAKKAN TAK TAHU MALAIKAT MAUT BERTANDANG UNTUK MENJEMPUT KITA BERTEMU TUHAN 70 KALI SEHARI SEMALAM...APALAH NAK DIKISAHKAN DENGAN CINTA SEORANG ADAM...TARIKLAH NAFAS KEINSAFANMU MANA TAHU ITU ADALAH TARIKAN NAFAS YANG TERAKHIR UNTUK KITA SEMUA...

      PUTRI RIMBA NIAGARA
      28 Jun 2012
       ·  · 5 hours ago · 
    IZINKAN KUBINGKAIKAN KARYA KALIAN DI HATIKU

    BismillahirRahmanirRahim,

    Ya Allah aku amat percaya segala Yang baik itu datangnya
    Dari-Mu Ya Allah
    Siapapun yang Kau Kurniakan padaku adalah permata dari Syurga
    Ampunkanlah kami semua Ya Allah
    Kami semua hamba-Mu yang lemah
    Lagi tidak sempurna...
    Masalah remeh temeh di dunia ini ingin kami tamatkan Ya Allah
    Agar tidak dibawa ke akhirat Ya Allah
    Duhai semua rakan yang mengenali diriku di alam maya ini
    Maafkanlah aku...aku bukan sengaja hadir di sini
    Sengaja untuk menyakitkan hati kalian...
    Aku memohon maaf pada kalian semua...
    Percayalah KETENTUAN TAKDIR adalah DIA yang TENTUKAN
    Kita redho sajalah apapun yang ditakdirkan dengan rasa jiwa yang
    Hamba siapalah kita untuk melawan takdir ...
    Maka dari itu hamba dengan rasa insafnya di sini memohon maaf
    Kiranya hamba bersalah...maafkanlah hamba...kerana tujuan hamba
    Dijemput ke grup ini adalah semata untuk berkarya dan berkarya
    Bersama dengan teman-teman sastra...bukan untuk menimbulkan
    Perselisihan faham begini...harap mengerti keadaan hamba ini
    Yang hanya mahu berkarya bukan selain dari itu...
    Moga dengan penjelasan ini
    Jangan ada lagi salah faham di antara kita

    Salam kemaafan dari hamba
    Yang sentiasa menghormati karya-karya rakan sastra semua
    Percayalah karya rakan-rakan semua adalah
    Sebagai bekalan di hari yang tiada apa-apa lagi paling berharga
    Kecuali amalan yang diterima-Nya.

    Hamba Yang Menyanjungi Karya Kalian Semua,
    Karya kalian semua kubingkaikan di hatiku
    Semampu dayaku Insya-Allah Aamiin.

    PUTRI RIMBA NIAGARA
    27 Jun 2012
     ·  · Yesterday at 5:21pm · 

0 comments:

Post a Comment

 
;