Tuesday 26 June 2012

SAYANGKU SAYANGMU (4) SONATA - 1


  • ‎~ Sonata 1

    membaca sajak milikmu
    angan terbawa ke musim gugur yang indah
    sepasang angsa puisi berdansa di alun sonata
    aku berkaca di danau rasa
    duhai begitu bening kaca jiwa
    serupa denting hening membianglala
    pohon salju yang kaku di pucat bayang rindu
    melesat laju dalam darahku

    Stg, 2012
    Wan Suwandy
     ·  ·  · June 14 at 1:00am near Jakarta, Jakarta Raya

    • You, Werdys Kalbary and 2 others like this.

      • SEKUNTUM MAWAR MERAHMU MEMBAWA CINTA KE SYURGA

        Kekasihku...
        Terimakan kasih sekuntum mawar merahmu

        Terima kasih karena sudi mencintaiku
        Setulus hatimu kerana-Nya...

        Cintamu cintaku
        Disirami dengan
        Setanggi dari Syurga
        Agar kewangiannya
        Meresapi kalbumu kalbuku

        Tak akan ada pendustaan cinta
        Tak akan ada penyelewengan cinta
        Melainkan cinta ke arah
        Kebahagiaan dunia akhirat

        Di dunia kita adalah
        Penghuni Syurga cinta dalam redho Ilahi
        Di akhirat kita adalah kekasih
        Bidara bidadari
        Yang bercinta
        Tanpa ada perpisahan
        Tanpa ada nokhtah permisahan
        Bersama selamanya

        Itulah cinta
        Seindah-indah cinta
        Bagi pasangan kekasih
        Syurga dunia
        Syurga akhirat
        Bahagia cinta abadi tanpa nokhtah
        Hebatnya cinta karena- Nya...
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR

        Terima kasih kekasih..
        Sekuntum mawar merahmu membawa cinta ke Syurga

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        14 Jun 2012

        June 14 at 8:53am ·  · 1

      • Werdys Kalbary membaca sajak milikmu...rasanya aku ingin cepat2 mengajak dia ke pak penghulu....ahhahahah, mantap sajakmu broWan Suwandy, sangat menginspirasi hihihihhii :))

      • Werdys Kalbary dinda Rabeah:::
        kemarilah kekasih
        mari ku peluk kuntuman mawar merahmu
        pada tepian pelangi saat senja hari
        di mana akan kita padu bilah-bilah hati
        tuk menghalau ragu yang masih teka-teki...

        June 14 at 3:24pm ·  · 1

      • ISTANA PASIR DI TEPI PANTAI

        Senyumanmu telah memanggil si camar berterbangan,
        Singgah di persisir pantai menyanyi rindu;
        Laut kini ditelan sepi dengan nyanyian kicauan rinduan,
        Pasti beralun-alun ombak menari-nari hilanglah rindu.

        Cinta sejati tak perlu ada salah menyalah...
        Yang ada keikhlasan hati baru diberkati

        Bukan salah istana di tepi pantai,
        Salahkan ombak merobohkan istana;
        Karna cinta istana didirikan di tepi pantai,
        Setelah kehadiran dia musnahlah istana.

        Tak semudah itu istana pasir musah,
        Ombak pasti tak tega memukulnya;
        Jika paduan cintamu terus gagah,
        Ombak mendoakan istana pasir bahagia .

        Tiada alasan untuk bahagia,
        Jika cinta tak pernah surut di hatinya;
        Saling berkasih sayang setulusnya,
        Terpatri kasih hingga ke Syurga-Nya.

        Sahabatku yang dihormati.
        Istana pasir mu indah sekali;
        Bertuahnya dikau memiliki,
        Istana pasir bersama yang dicintai.

        Karya Putri Rimba Niagara
        14 Jun 2012

        June 14 at 3:28pm ·  · 1



          • KOPI CINTA

            Duhai bakal kekasihku...
            Kau kata
            Padaku
            Jika ikatan kita sudah terpatri cincin cinta Syurga
            Setiap hari kau akan menyediakan aku
            Secawan kopi cinta
            Itu adalah lambang cintamu yang takkan pudar padaku
            Semakin hari semakin cinta
            Semakin hari semakin sayang
            Semakin hari semakin rindu
            Tak perlu lagi ditunggu ungkapan
            Cinta sayang dan rindu di ombak rindu
            Tak perlu ditungggu tak perlu dilaungkan lagi
            Setiap kata-katamu membuatkan
            Aku teruja untuk memilikimu
            Menyangimu mencintaimu seumur hidupku

            Andai kata aku tidak memilikimu
            Mahu rasanya kopi cinta itu
            Terbayang-bayang wajahmu
            Terbayang-bayang candamu yang menghiburkan
            Terbayang kata-kata yang memukau kalbu
            Kau mengujakan aku untuk terus memiliki cintamu
            Tapi kau bilang...
            Jika ingin memiliki cintamu...
            Aku haruslah meletakkan cinta Allah Tempat Teratas
            Barulah kau akan terima cintaku
            Kau bilang cinta mu ada ke aku
            Kiranya cintaku pada Allah Yang Pertama
            Tersyahdu aku terkedu aku
            Yang selama ini mengujakan cinta seorang wanita
            Tapi kau mentarbiyahkan aku mencintai Allah
            Mengatasi segala-Nya
            Cintamu sekadar apa adanya...
            Dan kau mencintai aku lebih adanya

            Kata-katamu itu menusuk di kalbuku
            Aku muhasabah diriku
            Apakah selama ini
            Aku terlalu taksub dengan pesona cinta dunia?
            Ya Allah aku bersyukur pada-Mu
            Kau Kurniakan
            Cinta-Mu dengan
            Hadirnya dia
            Untuk kami terus-terusan mencintai-Mu
            Mencari jalan-jalan redho-Mu
            Hingga ke akhir hayat kami
            Dan patrikan cinta kami
            Hingga ke Syurgawi
            Aamin

            Karya Putri Rimba Niagara
            14 Jun 2012
             ·  ·  · June 14 at 11:52am

            • KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?

              Engkau ni keturunan puteri ke?
              Engkau suka berlagak kan?
              Meluat aku...
              Weeii kau cermin sikit muka kau tu
              Harap mekap je lebih
              Buang mekap
              Tengok...
              Hodoh....
              Maka dari itu cermin sikit
              Engkau tu siapa...

              Aku sentiasa sedar diri
              Aku siapa
              Yang tak secantikmu
              Yang tak semudamu
              Aku memang tak setandingmu

              Ha sedar pun
              Habis tu kenapa
              Kau berlagak macam
              Seorang puteri raja
              Tak malu ke
              Perasan?

              Salah ke aku
              Menghargai kecantikan
              Kurniaan dari Allah
              Kalau kau nak tahu
              Jika aku tak bermekap
              Wajahku hodoh
              Kalau ditarik lapisan kulit
              Wajahku ini lagi hodoh
              Seperti tengkorak berjalan
              Termasuk juga wajah
              Engkau tanpa kulit di wajah
              Engkau boleh bayangkan
              Jadi apa nak dikesahkan
              Pada kecantikan yang
              Sementara ini...

              Habis tu kenapa kau
              Berwatak seperti puteri diRaja
              Kau perasan nak jadi puteri ke
              Putera mana yang hendak
              Kau pikat dan
              Putera mana yang akan terpikat
              Denganmu
              Lainlah aku cantik dan masih muda
              Tak perlu mekap pun dah cantik
              Sekali aku senyum 10 yang terpikat
              Tapi aku tak semudah itu terpikat
              Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja

              Yelah kau cantik dan muda
              Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...

              Tak perlu kau doakan sudah ada pun
              Cinta gila-gila dengan aku
              Kerana kecantikan aku
              Aku pun anak orang berada
              Makanya kenalah setaraf denganku

              Syukur Alhamdulillah
              Moga kau bahagia sahabatku

              Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
              Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
              Yang diimpikan oleh semua orang....

              Habis yang kau berlagak macam puteri tu
              Tak pesona dunia ke tu...

              Teman...aku ini cuma
              Menghayati watakku
              Sebagai seorang puteri rimba
              Yang tinggal bersama dengan
              Penghuni rimba niagara
              Takkanlah memegang watak
              Sebagai puteri rimba pun
              Nak cemburu....
              Lainlah puteri untuk manusia
              Bolehlah kau cemburu

              Nasib baik puteri rimba
              Kalau puteri istana memang aku cemburu
              Dengan haiwan apa nak dicemburukan
              Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
              Tak nak aku....

              Tahu tak apa...
              Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
              Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
              dunia sastraku agar aku dapat berpena
              Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
              Keikhlasan sokonganmu dalam karya
              SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...

              KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
              12 Jun 2012
               ·  ·  · June 12 at 11:19pm
            • UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA

              Daunan kasih lambang kasih sayang sejati
              Penghuni Rimba Niagara hidup berkasih sayang
              Saling mempertahankan kasih sayang
              Selagi nyawa di kandung badan
              Kerana kasih setulus hati nan ikhlas kerana-Nya
              Penting kerana kasih tak tersisih
              Kasih bawa ke Syurga

              Kasih dan cinta
              Bukan berlandaskan
              Kepentingan sendiri

              Tak akan ada cemburu
              Sakit hati
              Luka dilukai

              Yang ada kasih sejati
              Berkorban jiwa
              Demi kasih setulus ikhlas kerana-Nya

              Jadinya
              Seluruh penghuni Rimba Niagara
              Pentingkan kasih dan sayang demi-Nya

              Moga Allah SWT pelihara
              Seluruh penghuni rimba niagara
              Daripada mereka-mereka
              Yang ada niat untuk
              Memusnahkan kasih sejati kerana-Nya

              Hidup ini cumalah setetes cuma
              Apalah ada pada kami penghuni rimba ini lagi
              Melainkan kami mahu kedamaian dan
              Ketenangan jiwa yang abadi
              Sebelum dijemput pulang ke pangkuan Ilahi

              Ya Allah moga kedamaian seluruh penghuni
              Rimba Niagara ini dapat bertumpang teduh
              Di bumi-Mu dengan dengan aman dan bahagia
              Tenang indah seperti hidup di alam Syurga-Mu

              Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

              KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
              12 Jun 2012

              WAHAI JIWA YANG TENANG...

              surat Ar-Rad : 28:

              “Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”

              (wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masukah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

              BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH

              Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
              (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

              DUNIA YANG HINA

              Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
              (Riwayat al-Tirmizi)

              UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA UNTUK SEMUA YANG DIKASIHI DAN DISAYANGI DUNIA AKHIRAT SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA...SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ..SEMOGA SEGALA NIAT MURNI DAN DOA YANG DIUKIRKAN DI DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
              12 Jun 2012
               ·  ·  · June 12 at 2:19pm
            • (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP JARINGAN SASTRA INDONESIA)
              27 Jun 2012
              O

0 comments:

Post a Comment

 
;