Friday 29 June 2012

SAYANGKU SAYANGMU (57) - DENGAN BELAS EHSAN-MU MAKBULKAN DOA KAMI AMAMINN YA RABBAL



    • KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?

      Engkau ni keturunan puteri ke?
      Engkau suka berlagak kan?
      Meluat aku...
      Weeii kau cermin sikit muka kau tu
      Harap mekap je lebih
      Buang mekap
      Tengok...
      Hodoh....
      Maka dari itu cermin sikit
      Engkau tu siapa...

      Aku sentiasa sedar diri
      Aku siapa
      Yang tak secantikmu
      Yang tak semudamu
      Aku memang tak setandingmu

      Ha sedar pun
      Habis tu kenapa
      Kau berlagak macam
      Seorang puteri raja
      Tak malu ke
      Perasan?

      Salah ke aku
      Menghargai kecantikan
      Kurniaan dari Allah
      Kalau kau nak tahu
      Jika aku tak bermekap
      Wajahku hodoh
      Kalau ditarik lapisan kulit
      Wajahku ini lagi hodoh
      Seperti tengkorak berjalan
      Termasuk juga wajah
      Engkau tanpa kulit di wajah
      Engkau boleh bayangkan
      Jadi apa nak dikesahkan
      Pada kecantikan yang
      Sementara ini...

      Habis tu kenapa kau
      Berwatak seperti puteri diRaja
      Kau perasan nak jadi puteri ke
      Putera mana yang hendak
      Kau pikat dan
      Putera mana yang akan terpikat
      Denganmu
      Lainlah aku cantik dan masih muda
      Tak perlu mekap pun dah cantik
      Sekali aku senyum 10 yang terpikat
      Tapi aku tak semudah itu terpikat
      Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja

      Yelah kau cantik dan muda
      Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...

      Tak perlu kau doakan sudah ada pun
      Cinta gila-gila dengan aku
      Kerana kecantikan aku
      Aku pun anak orang berada
      Makanya kenalah setaraf denganku

      Syukur Alhamdulillah
      Moga kau bahagia sahabatku

      Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
      Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
      Yang diimpikan oleh semua orang....

      Habis yang kau berlagak macam puteri tu
      Tak pesona dunia ke tu...

      Teman...aku ini cuma
      Menghayati watakku
      Sebagai seorang puteri rimba
      Yang tinggal bersama dengan
      Penghuni rimba niagara
      Takkanlah memegang watak
      Sebagai puteri rimba pun
      Nak cemburu....
      Lainlah puteri untuk manusia
      Bolehlah kau cemburu

      Nasib baik puteri rimba
      Kalau puteri istana memang aku cemburu
      Dengan haiwan apa nak dicemburukan
      Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
      Tak nak aku....

      Tahu tak apa...
      Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
      Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
      dunia sastraku agar aku dapat berpena
      Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
      Keikhlasan sokonganmu dalam karya
      SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      29 Jun 2012
       ·  ·  · 19 minutes ago

      • You like this.

        • SI PUTRI RIMBA DENGAN DAYANGNYA SI KUNTA SI KUNTE

          Kuperkenalkan diriku untuk perkenalan ini...
          Gambar yang kau lihat itu tak dirancang..
          Aku memegang watak Putri Rimba untuk
          Teater Bangsawan diRaja yang aku impikan
          Satu masa nanti dipentaskan....
          Yang mekapkan aku pun
          Si kunta si kunte dayang Istana Rimba
          Mereka berdua sebagai penasihat aku juga...
          Itu yang jadi macam tu...comot...entah arang
          Mana diambilnya...ha itu yang jadi macam tu
          Aku pun takut nak tengok muka aku sendiri
          Aku mahulah padam tapi si kunta si kunte marah
          Kalau selagi tak ambil gambar untuk disiarkan
          Kepada pembaca setia karya-karya aku
          Katanya apa nak dimalukan...
          Mereka faham puteri rimba apabila dimekapkan oleh haiwan
          Hantam ajelah asalkan ada rupa puteri sikit ...hehehe
          Itula kisah serba sedikit yang dapat aku beritahumu
          Agar kau tak salah faham ye...
          Aku kalau tak bermekap...tidaklah rupa macam itu
          Seorang yang sudah ditarik kecantikan...
          Cuma yang berbaki ini saya yang ingin dihargai...itu saja...
          Makanya jangan salah anggap padaku lagi ok...
          Nanti bila habis skrip puteri rimba
          Kutukar gambar lain...
          Moga si kunta si kunte benarkan....
          Moga kau gembira mendengar cerita aku ini...
          Salam kemaafan untuk kalian berdua...

          KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
          29 Jun 2012
          about a minute ago · Like

          11 minutes ago · 

        • PENGHUNI RIMBA SELALU MENGHARGAI KARYA TUAN PUTRI RIMBA

          Duhai sahabatku...
          Di Istana Rimba sekarang semuanya sedang berduka
          Segerhana cuaca yang gelap gulita menunggu hujan turun
          Ribut petir tidak henti-henti menyabar kiri dan kanan.

          Sudah jutaan kali penghuni rimba pesan jangan Tuan Puteri
          menyumbangkan karya pada mereka...mereka bukan hargai pun
          malah satu kesalahan pula...membuat mereka sakit hati...
          meluahkan dendam kesumat...

          Kami si penghuni rimba ni...yang sentiasa menghargai
          karya Tuan Puteri...sentiasa teruja dan ternanti karya tuan puteri
          apa nak dihiraukan dengan mereka...biarpun kamu cumalah haiwan
          tapi kami faham apa itu kasih sayang semurni hati...
          sebab itu di akhirat nanti kami tidak diseksa di neraka....
          manusia ni tak habis-habis....dengki.....dengki...dengki...
          dengki khianat...Tuan Putri berkarya tak henti-henti pun nak sakit hati...apatah dia orang ni ...ada otak letak kat lutut apa....tak nak baca dan like sudahlah ini kutuk dan hina Tuan Puteri habis-habis...
          macam nak bunuh karya Tuan Puteri....duhai manusia di luar sana sebelum kalian mahu bunuh karya Tuan Puteri kami...langkah mayat kami dulu....Tuan Puteri kami rela pertaruhkan air mata dan darahnya untuk berkarya...kalian senang-senang saja nak hapuskan karya Tuan Puteri kami...tidak...tidakkk..kami pastikan tak akan terjadi!!!!!

          Tuan Puteri bangunlah tuan Puteri...janganlah seksa kami begini...
          Kami jumpa tuan puteri dihanyut di lautan asid bergelora dan selamatkan tuan puteri...tuan puteri gembira dan ceria pelangi cinta bersama kami...tapi semenjak bercampur dengan mereka-mereka yang berhati busuk itu...tuan puteri koma semula...kejamnya mereka...madu yang diberi racun yang dibalas...tunggulah...

          tunggulah pembalasan dari Tuhan kerana doa orang yang teraniaya tanpa hijab....

          Tuan...Puteri...bangun....bangun.... syair ombak rindu...yang tuan puteri karangkan ...kami bacakan ye....

          PUTRI RIMBA NIAGARA
          28 Jun 2012
          (PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA & GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM & DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
          28 Jun 2012
          Unlike · · Unfollow Post · Yesterday at 8:47pm

          10 minutes ago · 

        • MOGA ALLAH SWT MEREDHAI HIDUP MATIMU USTAZ

          Redha perlu dicari
          Bukan dinanti

          Inilah kisah yang ingin kukongsikan bersama pembaca alam maya
          Sebagaimana yang diceritakan oleh salah seorang ustaz kepadaku

          Ceritanya bermula begini.

          Ini pengalaman ustaz itu sendiri yang kerjayanya sebagai pendakwah mahu menyebarkan agama Allah Azzawajallah...apa yang dilakukan hanyalah mahu memcari Redha Allah SWT di kala dia hidup dan mati.

          Pengalamannya bersama Mat Rempit.
          Ustaz rela dirinya dipukul
          Disepak terajang dengan besi
          Hingga berdarah-darah
          Bengkak-bengkak urat sarafnya
          Semata ingin menjalankan tugasnya sebagai khalifah Allah SWT
          Berkat kesabaran ustaz
          Mat rempit itu diberi Allah SWT
          Nur Hidayah Kasih-Nya
          Mat rempit tersebut kini menjadi
          Seorang Hafiz Al-Quran
          Atas bimbingan ustaz

          Pengalamannya bersama
          Ketua Babi Hutan

          Ustaz bersama dua tiga orang
          Ingin pergi berdakwah
          Disebuah perkampungan orang asli
          Yang semuanya bukan menganuti agama Islam
          Dalam perjalanan ke sana
          Di petengahan jalan
          Kenderaan mereka dihadang oleh
          Sekumpulan babi hutan
          Ustaz keluar dari kenderaan
          Bertemu dengan ketua babi hutan
          Kerana dia sudah letakkan
          Hanya Allah sahaja yang ditakuti
          Dengan berani dia
          Berkata dengan ketua babi hutan itu

          Mata bertentangan mata
          Ketua babi hutan merenung mata ustaz
          "Duhai babi hutan sungguh pun engkau babi
          Tapi kau redha dengan asal kejadianmu
          Menjadi haiwan yang dilarang dimakan dan disentuh
          Oleh Pencipta-Mu...mulianya kamu biarpun kamu
          Bergelar babi...sifat redhamu amat tinggi...aku salut padamu babi..."
          Ketua babi hutan itu menganggukkan kepalany tanda bersyukurnya
          Dia pada Penciptanya yang mentakdirkan dia menjadi babi dan dia redha. Tergenang air mata ustaz penuh mengharu birukan jiwanya di kala itu.
          "Babi...kau redha dengan hidupmu yang selamanya haram
          Aku mahu ke seberang sana...untuk mencari redha Allah maka berilah
          aku laluan agar aku dapat menyebarkan agama Allah..."

          Ketua babi hutan menganggukkan kepalanya dan memberikan isyarat kepada semua sekumpulan babi hutan yang mengerumuni kenderaan
          ustaz ..agar pergi dari situ.

          Ustaz selamat pergi ke perkampungan orang asli dan berjaya mengislamkan sekampung orang asil tersebut.
          Syukur Alhamdulillah kepada Allah sebanyak-banyak-Nya

          Kepada ustaz pendakwah yang hidupmu penuh fisabilillah
          Kami doakan moga Allah SWT meredhai hidup dan matimu nanti
          Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

          KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
          29 Jun 2012

          9 minutes ago · 

        • TERIMA KASIH SUARA AKHIRAT

          Kaya macam mana manusia itu
          Dia tetap miskin

          Apa maksudmu?
          Sebab aku ni kaya punya harta tak terkira banyaknya

          Kau lahir ke dunia ini kosong...

          Lagi aku tak faham?
          Apa maksud kosong
          Aku lahir atas kehendak ibu dan ayah aku
          Apa pulak kosong...

          Kau silap...
          Kau lahir atas kehendak Pencipta-Mu
          Kalau kau lahir atas kehendak ibu dan ayahmu
          Pasti mereka hendak anak mereka sempurna cantik dan tampan
          Tak ada satu pun celaan yang menyusahkan hati mereka
          Dan yang kukatakan kosong itu...tika kau lahir
          Tiada apa pun yang kau bawa ....kosong
          Mati pun cuma kain kafan yang kau bawa
          Kalau mati membawa semua hartamu yang ada
          Jenuh juga orang nak menggali kuburmu
          Satu bulan hendak menggali kubur pun tak siap-siap...

          Apa maksudmu?
          Katakan jangan selindung-selindung aku tak suka
          Jelaskan sejelas-jelasnya agar aku faham
          Sebab aku ni pencinta harta
          Bagiku harta adalah segala-galanya
          Untuk diri aku sendiri pun aku berkira
          Inikan hendak bersedekah
          Kirim salamlah
          Kalau nak kaya usaha sendirilah
          Kau tahu kerana aku banyak hartalah aku
          Ramai suka berkawan dengan aku
          Aku pun pelik kenapa mereka suka berkawan dengan aku
          Dan hormat gila-gila dengan aku...
          Aku bukan bagi pun harta aku pada mereka
          Tapi masih terhegeh-hegeh nak menjadi kawan aku
          Pelik kan manusia ini..
          Cuba aku papa kedana...
          Seorang pun tak mahu berkawan dengan aku...
          Manusia ini sukakan harta
          Sebab itu aku sukakan harta
          Kerana harta aku dihormati dan disanjungi
          Ke mana saja aku pergi semua hormat aku
          Dan sanjungi aku ...
          Sebab itu aku suka...suka....sukakan harta...
          Hidup aku senang lenang atas usaha aku sendiri
          Harta yang banyak inilah Syurga duniaku...

          Kau terpedaya dengan diri kau sendiri
          Harta yang banyak itu kau nak bawa ke kubur ke?
          Ha...sebab itulah aku katakan tadi
          Sebulan hendak menggali kuburmu pun ak siap-siap
          Sebab segala eset yang kau miliki mahu ditanam sama
          Kau bayangkanlah rumah kau yang macam istana ini
          Nak di kebumikan juga...
          Itu baru istana belum lagi yang lain nak dikebumikan juga
          Yelah nak ikut wasiat tuannya...
          Dalam kubur pun kau nak teruskan perniagaan mewahmu jugakan...

          Tapi aku tak pernah dengar orang dalam kubur
          Jalankan perniagaan...ada ke pembelinya
          Takkan ahli kubur masih lagi nak berjual beli ye..
          Macam mana ye rupanya pembeli produk aku
          Dibeli boleh pocong-pocong
          Hee takutnya nasib baiklah aku pun sudah bergelar pocong...
          Tapi apa produk yang aku nak jual ye...kalau aku jual mereka
          Berminat ke nak beli...buntu aku ni...

          Kalau kau tak nak buntu...dari sekaranglah kau kena berubah...

          Apa maksud kau? Tolong bantu aku dari kebuntuan ini agar aku tak
          Menyesal sebelum aku bergelar pocong

          Hidup jangan leka sangat dengan pesona dunia...
          Harta kau yang banyak-banyak ni
          Banyak-banyaklah kau infakkan ke jalan-Nya
          Itulah keuntungan yang tak akan habis-habis
          Biarpun kau sudah berada di alam barzah
          Kau bukan lagi menjadi jutawan pocong
          Tapi kau adalah roh suci yang telah disucikan
          Dengan harta yang telah kau infakkan ke jalan-Nya
          Di dunia kau mencari jalan-jalan ke Syurga
          Di kubur mu nanti kaulah ahli Syurga
          Kau tidur sebagai ahli Syurga dan diperlihatkan
          Syurga yang Maha Indah hingga tiada apa yang
          Kau lafazkan melainkan
          SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
          Dan mesti kau rasa bersyukur ketika di dunia kau
          Sempat bertaubat dengan menginfakkan hartamu
          Ke jalan-jalan Syurga-Nya

          Masya-Allah aku tak terfikir
          Sebagaimana yang kau fikir
          Terima kasih suara akhirat
          Kaulah sahabat dunia akhiratku
          Moga Rahmat Allah Azzawajalllah
          DiLimpahkan kepadamu dan seluruh ahli keluargamu
          Yang masih hidup atau yang telah meninggal dunia

          Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

          KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
          29 Jun 2012
          Like · · Unfollow Post
          Prabu Sri Narayana Kusuma likes this.

          6 minutes ago · 

        • SEBAGAI ROH DI KALANGAN HAMBAMU YANG BERIMAN

          Sahabat...
          Biarpun nyawamu sudah habis
          Tapi rohmu masih hidup
          Hidup dan terus hidup
          Tika jasadmu hidup...
          Kita tahu wujudnya roh
          Tapi kita tiada rasa kehadirannya hidup bersama kita
          Selama kita hidup
          Pabila kita solat bertemu Tuhan
          Allah nampak kita
          Dan kita rasakan kehadiran Tuhan
          Cumanya jika kita tidak lalai dalam solat

          Bila kita sudah bergelar roh
          Roh cuma melihat jasad yang terbaring kaku
          Sebelum dimandikan dikafankan disembahyangkan dikebumikan
          Kini barulah kita yakin seratus peratus kita adalah roh
          Bukan manusia lagi yang hidup
          Mereka yang hidup tak nampak kita
          Tapi kita nampak mereka
          Sedang meratapi kematian kita
          Kita ...bercakap-cakap dengan mereka
          Tapi mereka tidak mendengar apa yang kita cakapkan
          Semuanya sudah tiada apa-apa makna lagi...

          Yang bermakna sekarang...
          Bekalan yang di bawa...
          Ye bekalan...
          Allahu Akhbar ....
          Adakah aku sudah bersedia untuk bertemu dengan Tuhanku
          Yang menciptakan aku...
          Yang memberi peluang ketika aku hidup di dunia
          Ya Allah berkat aku bersangka baik dengaMu Ya Allah
          Terimalah segala bekalan yang kubawa ini
          Biarpun bekalan ini... malu untuk aku persembahkan padaMu
          Serasa mahu aku dihidupkan semula
          Agar aku masih berkesempatan mengumpul lagi sebanyak bekalan
          Walaupun dengan menyebut sepatah perkataan Allahu Akhbar
          Tapi mana bisa mungkin aku dihidupkan semula
          Masa untukku sudah tamat
          Sudah tercatat aku ditakdirkan hari ini adalah hari terakhir aku
          Berhidup di bumi Tuhan.
          Hari ini mahu tak mahu aku akan berjumpa dengan Tuhanku
          Aku akan ditanya soalan kubur dan hari ini bersedia atau tidak aku mesti bersedia apa saja yang berlaku ke atas aku ...tak boleh sebut redho kerna redho itu hanya diberi peluang tika hidup di dunia saja.
          Apa saja setelah mati adalah balasan yang setimpal dengan amalan ketika berhidup di dunia....
          Allahu Akbar semasa hidupku yang aku pasakkan di kalbu bahawa
          Kau sentiasa mengikut prasangka hambaNya...aku selalu berperasangka baik padaMu Ya Allah makaNya terimalah rohku ini
          Sebagai roh-roh di kalangan hambaMu yang beramal soleh.
          Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

          Karya Putri Rimba Niagara
          28 Mei 2012
          (PETIKAN DARIPADA BORNEO DALAM INDONESIA MALAYSIA & BRUNEI)
          28 Mei 2012
          Monday at 6:07pm · Like · 1
          Like · · Unfollow Post · 2 hours ago

          4 minutes ago · 

        •  KU DAN TUHAN

          Tuhan ...
          Aku rindu pada-Mu
          Kapan hati yang keruh ini bertemu dengan-Mu
          Wibawa sering lupa dan melakukan dosa
          Akankah ampunan-Mu menyertai ku?

          Tuhan ...
          Aku makhluk ciptaan-Mu sempurna
          Sempurna akan makhluk-makhluk-Mu
          Bersikap, bermoral etika sistematika
          Indah bersama norma-norma-Mu
          Hanya kepada-Mu memohon Do’a

          Tuhan ...
          Aku bersyukur dalam cengkraman-Mu
          Hadir tiap malam tuk mendekat dengan-Mu
          Membina cinta yang indah ...
          Indah surga moga jadi rumah abadi
          Derai airmata menjadi saksi

          By Muhamad Abdul Rahim
          29 Juni 2012
          Unlike · · Unfollow Post · 11 hours ago near Surabaya, Jawa Timur
          You like this.

          TUHAN BALASLAH CINTA HAMBA-MU INI

          Tuhan balaslah cinta hamba-Mu ini
          Hamba adalah hamba-Mu yang hina
          Tapi semampu daya ingin muhasabah diri
          Ingin pulang ke Pangkuan-Mu
          Dalam Redha lagi di Redhai

          Aammin Ya Rabbal A'Lamin

          PUTRI RIMBA NIAGARA
          29 Jun 2012

          KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA & MUHAMAD ABDUL RAHIM
          (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
          29 Jun 2012
          i

          2 minutes ago · 

        • PANTUN MUHASABAH DIRI SENDIRI

          Tidurku lena yang panjang;
          Terkeduku bila terjaga dari lena;
          Aku menyesal memanjang,
          Alam barzah menantiku dari lena.

          Aku ketakutan pabila jaga dari lena,
          Air mata penyesalan sudah tiada erti;
          Lenaku di dunia membawaku ke sini,
          Alam barzah yang sedia menanti.

          Datang ke sini tanpa bekalan,
          Aku menyesal terlepas peluang;
          Peluang yang diberiNya kubiarkan,
          Matilah aku dalam bekalan yang kosong.

          Tuhan hidupkan aku ke dunia semula,
          Mahuku berbuat segala amalan;
          Berbuat baik pada Allah jua manusia,
          Agar dapat kutebus segala penyesalan.

          Tapi apakan daya nasibku malang,
          Aku yang menempah nasibku begini;
          Bukan Allah tidak memberiku peluang,
          Ketika hidup aku orang yang rugi.

          Menyesal aku sendiri,
          Merana aku sendiri;
          Kini aku menyendiri,
          Alam barzah meranaku sendiri.

          Oh! Tuhan di pagi yang mulia dan penuh berkat ini
          Kau masih memberi aku peluang untuk aku merebut segala
          peluang amalan sebagai bekalan ke alam barzah.
          Dengan Belas-EhsanMu Tanpa Batas Kau Limpahkan
          Sinar Nur Hidayah KasihMu padaku hingga ke nafas
          terakhirku agar aku dapat membawa bekalan yang Kau Redhai.
          Amin Ya Rabbal ALamin.

          Karya Putri Rimba Niagara
          28 Mei 2012
          Monday at 6:09pm · Like · 1
          2 hours ago · Like

          •  AKU CUBA MENARIKAN PENAKU SEIRING KEHENDAK-NYA

            Duhai rakan sastraku...
            Gegalauan di hatiku amat mencengkam jiwa

            Puisi-puisi yang kukarangkan
            Dipersendakan oleh mereka
            Mereka mengatakan aku menggunakana Nama-Nya
            Di setiap kali aku berpuisi...

            Memanglah aku tidak sesempurna iman
            Mereka yang berilmu agama

            Tapi salah ke aku memuji Tuhan Pencipta Alam Semesta ini?
            Salah ke...salah ke...salah ke...
            Aku mengarang dari pagi ke petang dari petang ke malam...

            Kenapa harus mereka sakit hati aku mengarang?
            Dengan mengatakan tak akan ada yang sudi nak
            Like mahu pun komen bernas karyaku...

            Tahu ke engkau duhai pujanggaku....
            Aku taklah sehebat dia menggunakan ayat puitis
            Aku menulis apa yang ada di pemikiranku

            Lagi pun tujuan aku menulis bukan untuk
            Mencipta nama atau mahu menunjukkan
            Betapa hebatnya aku bergelar seorang pujangga
            Tidak...tidak...tidak...
            Biarlah orang tak kenal aku asalkan mereka
            Sudi membaca karyaku samada aku hidup
            Atau pun telah tiada di dunia ini nanti

            Duhai pujanggaku.....
            Dalam berkarya aku mahu
            Dalam suasana yang tenang
            Aman damai...tanpa ada
            Bahasa-bahasa yang mengguris hatiku...
            Sebab aku dirimba ini
            Serasa macam di Syurga
            Mereka semuanya sayangkan aku...
            Teruja dengan karyaku...
            Dan jika aku tak menulis mereka akan sedih
            Kerana mereka sangat suka dengan karya-karyaku
            Yang lebih mengharubirukan aku
            Pabila mereka berjanji akan
            Menjaga semua karyaku
            Dan pastikan tiada siapa yang cuba
            Memusnahkannya....
            Walahpun di luar saja mereka berjaya musnahkan
            Tapi mereka telah simpan sebaiknya karyaku
            Di galeri Khazanah Warisan Bangsa Rimba Niagara

            Duhai pujanggaku....
            Jika aku tidak bersiaran lagi
            Janganlah katakan aku merajuk
            Mungkin aku lebih utamakan
            Karyaku pada penghuni rimba
            Mereka tak mahu hatiku terluka
            Setiap kali aku menghantar karya
            Pada rakan sastra pasti yang ada
            Sakit hati kemudian melemparkan
            Kata-kata yang tak tega hendakku dengar
            Apalah salah aku?
            Salah ke aku berpuisi?
            Tak apalah sekarang ini aku sudah redho
            Kalau di luar saja mengeji dan menghina aku
            Gara-gara aku berpuisi dari pagi hingaa larut malam....
            Yang penting Allah SWT selalu memujukku
            Dan aku tak kehilangan kasih dan sayang penghuni rimba
            yang kukasihi setulus hatiku.

            Salam sayang teramat kasih pada semua teman pujanggaku
            Di bumi Indonesia....

            SALAM KEMAAFAN SELAMANYA
            SALAM SASTRAMU SASTERAKU
            SALAM PUJANGGA SELAMANYA
            SELAMANYA MENYANJUNGI
            KARYA TEMAN-TEMAN SASTRA
            PERCAYALAH KARYA KITA
            ADALAH BEKALAN KITA
            MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA
            AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

            Karya: Putri Rimba Niagara
            29 Jun 2012
            Like · · Unfollow Post · 11 hours ago
            Wan Suwandy likes this.



    • CINTA ALLAH SENTIASA ADA UNTUK SEGENAP HAMBA-NYA

      Andai manusia tahu
      Cinta Allah sentiasa ada untuk segenap hamba-Nya
      Pasti waktu amat bermakna
      Untuk memburu cinta-Nya yang tiada penghujung-Nya
      Dan mengenepikan segala kebuntuan tak menentu
      Karena waktu tak menunggu
      Bila sampai waktu
      Dipanggil Ilahi
      Cinta-Nya yang didambakan di kala hidup
      Terjawab sudah
      Bahagia di kala itu
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
      Di sejadah cinta tika bersujud di dunia
      Menjadi bukti cinta dibalas sesudah mati..
      Itulah cinta yang berarti
      Tiada henti...tiada noktah...

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      20 Jun 2012

      KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
      29 Jun 2012
       ·  ·  · 3 hours ago


    • SALAM SAYANG TERAMAT KASIH KEPADA SEMUA
      YANG SUDI MEMBACA KARYA HAMBA

      Salam sayang teramat kasih pada semua teman pujanggaku di negeri Zamrud Khatulistiwa Indonesia

      SALAM TANGAN BERJABAT ERAT DARIPADA
      PUTRI RIMBA NIAGARA KEPADA SEMUA
      YANG SUDI MEMBACA KARYA HAMBA
      TIKA HAMBA MASIH HIDUP DAN SESUDAH PULANG KE PANGKUAN ILAHI
      MOGA ALLAH MEMBERI NUR HIDAYAH KASIH-NYA
      KEPADA HAMBA DAN SEMUA YANG MEMBACA KARYA HAMBA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

      SALAM KEMAAFAN SELAMANYA
      SALAM SASTRAMU SASTERAKU
      SALAM PUJANGGA SELAMANYA
      SELAMANYA MENYANJUNGI
      KARYA TEMAN-TEMAN SASTRA
      PERCAYALAH KARYA KITA
      ADALAH BEKALAN KITA KE NEGERI ABADI
      MOGA ADA NILAIAN DI SISI-NYA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN

      Karya: Putri Rimba Niagara
      29 Jun 2012
       ·  ·  · 3 hours ago
      • You, Werdys Kalbary and 2 others like this.

        •  MOGA ASETKU ADA NILAIAN DI SISI-NYA

          Aku tak mahu menjadi aset yang buruk
          untuk diriku sendiri
          jika aku berniat begitu
          lebih baik aku mati daripada hidup!

          Aku mahu menjadi aset yang baik
          untuk diriku sendiri
          dan aset ini nanti
          akan kutinggalkan
          untuk semua
          mereka yang pernah kusayangi
          tika aku berhidup di dunia ini
          tanda aku pernah hidup di dunia ini
          tanda aku sayang pada penghuni bumi ini

          moga asetku ini ada
          nilaian di Sisi-Nya
          Aamin Ya Rabbal A'Lamin

          PUTRI RIMBA NIAGARA
          29 Juni 2012




            • CINTA ATAS KETENTUAN-NYA

              Cinta yang didambakan
              Oleh dua insan untuk
              Mematrikan cinta
              Dalam redha Ilahi
              Membawa tragedi yang menyayat hati

              Entah apa dosanya
              Mencintai yang dicintai
              Saling cinta mencintai
              Atas dasar Cinta Atas Ketentuan-Nya

              "Berdosakah aku mencintainya," Itulah
              Yang selalu diungkapkan berulang kali
              Berkali-kali sambil memandang cincin
              Bertahtakan permata dari Syurga dari
              Bidadaranya yang diKurniakan oleh Pencipta cinta dan rindu.

              Selalu yang dilafakan , " I love u darling & I miss u darling "
              Suasana kehidupan bagaikan di Syurga
              Berkata-kata bak penghuni Syurga
              Beribadat bersama-sama
              Sebagai bekalan pulang ke negeri abadi
              Moga diterima segala amalan itu
              Dapatlah mematrikan cinta hingga ke Syurga
              Ahhh! Dunia impian setiap pasangan bidadara dan bidadari
              Yang faham apa itu Takdir Atas Ketentuan-Nya

              Sedang mahu keluar dari istana, 'Rumahku Syurgaku'
              Untuk mencari rezeki disamping untuk meringankan beban
              Bidadara yang hidup serba sederhana...
              Dia ditahan oleh sekumpulan manusia berhatikan binatang buas!
              Memukul ...menghentak ...seluruh tubuh sehingga
              Berdarah....berdarah...darah...
              Sampai separuh mati...dikerjakannya....
              Raungan si bidadari cinta tidak dihiraukan
              "Tolonglah fahami keadaan aku...
              Berdosakan aku mencintainya...aku cumalah redha atas ketentuan-Nya
              Cinta Kurniaan-Nya kenapa harus dengki denganku? Bunuhlah aku kalau
              Itu dapat meredakan dendam kalian yang membara-bara itu...aku sudah
              Redha kerana Ketentuan Cintaku Bersama Bidadaraku Hanya setakat ini saja...
              LAILLAHAILLAH MUHAMMADDARRASULLALLAH"
              Setelah habis bidadari cinta menghabiskan kalimah shahadahnya ...tubuhnya
              Yang berdarah....darah...darah...disimbahi dengan minyak tanah oleh si pendendam
              Cinta menghidupkan api langsung terbakar hanguslah tubuh bidadari cinta kerana-Nya"

              Yang menjadi kemusykilan semua orang... Cincin Cinta Permta Dari Syurga tidak hangus...malah makin bersinar-sinar....dikucup penuh dengan linangan air mata oleh si
              bidadara cinta...." Kanda cincin permata Syurga ini adalah tiket dinda untuk ke
              Syurga-Nya dan Insya-Allah cinta kita akan diteruskan di Syurga....makanya di hari
              Kematian dinda nanti redhakan saja kematian dinda...percayalah dinda akan menunggu kanda di Pintu Syurga ...biarpun kita terpisah jasad tapi cinta kita tetap
              bersatu di alam cinta redha Ilahi...I love u n miss u forever n ever kanda...

              KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
              29 Jun 2012
               ·  · about an hour ago · 

0 comments:

Post a Comment

 
;