Thursday 28 June 2012

SAYANGKU SAYANGMU (54) - TOLONG JANGAN SAKITI HATI TUAN PUTRI KAMI LAGI!





  • Putri Rimba shared Dunia macam-macam's photo.
    Manusia Dan Arak


    Alangkah besarnya kecelakaan yang di bawa oleh arak sehingga ...
     ·  ·  · 2 minutes ago · 



  • Rabeah Mohd Ali shared Dian Nur Fiza's photo.
     ·  ·  · 7 minutes ago · 



  • Rabeah Mohd Ali shared Hasmy Zurina's photo.
    Assalamualaikum...Selamat Pagi good morning Ohayo Cho-san ..

    Sama2 kita amalkan...
     ·  ·  · 8 minutes ago · 



  • Rabeah Mohd Ali shared * Colours Of Life *'s photo.
    Wow... Beautiful Night... ♥
    Share it...
     ·  ·  · 9 minutes ago · 



  • Putri Rimba Niagara nIAGARA shared Kisah Wanita's photo.
    ‎"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, silih bergantinya malam dan sia...
     ·  ·  · 3 hours ago · 



  • AKU TIDAKLAH SEHEBATMU DAN KAWANMU ITU PABILA BERPUISI!

    Duhai dang...biar tergeliat lidah menyebutnya jangan tergeliat lidah tika hendak menyebut kalimah shahadah tika nak mati nanti kerana asyik bersangka buruk saja.
    Harap selepas ini kalian berdua jangan tampil di wall aku lagi...
    Kita pun dah berdamai..kosong-kosong...
    Engkau tak ada dosa dengan aku aku tak ada dosa dengan engkau
    Cumanya kita tak ada berjodohan untuk berkomunikasi di wall aku...
    Aku cuma hendak berkawan dengan bulan saja....
    Bulan biarpun tak berbicara denganku
    Aku hanya memerhatikan keindahan ciptaan-Nya
    Tapi dia balas dengan bahasa nan indah-indah...

    Tukarlah wajah kartonmu itu nanti senang orang kenal siapa penyair yang
    Hebat itu dan bersyukurlah dengan wajah kurniaan Ilahi tak perlu nak menyamar
    Wajah karton atau objek lain ye...tengok saja kawan puisimu itu berjilbab dengan matanya yang ayu menawan...tengok mata galak bercelak tebal pasti ada yang terpesona setidaknya dia menghargai kecantikannya biarpun berjilbab matanya masih lagi boleh menarik perhatian macam heroin arab gitu cumanya aku bermahkota manakala dia didahinya ada hiasan macam tuan puteri padang pasir pulak ....aku faham ajelah nampak comot dimekapkan oleh si kunta si kunte haiwan yang berhati manusia dan bila mati pasti tak masuk neraka...begitu hebat-Nya Allah SWT menjadikan haiwan melata di muka bumi ini agar kita saling berkasih sayang demi-Nya dengan bahasa-bahasa nan indah-indah.

    Kalo engkau nak tikam aku tikam ajelah di wall engkau
    Akan ada yang like dan komen... aku tak seperti kawanmu kata tak ada yang sudi
    Nak like dan komen...maklumlah tak setanding engkau dan kawan engkau itu yang pandai berpuisi seperti penyair ternama...
    Aku menulis tanda aku bersyukur dengan Kurniaan-Nya padaku
    Dengan harapan mendapat redhoNya tika hidup dan mati Aamiin

    Harap kau janganlah ganggu aku bersastra lagi ye...aku cuma mahu bersastra
    Dengan mereka yang faham erti TAKDIR CINTA ILAHI dan mahukan redha-Nya
    Tika hidup dan matinya...dan berjumpa dengan-Nya dalam keadaan Redha Lagi Diredhai...Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

    Maafkan aku buat kali terakhirnya...ye
    Selamat berpuisi bersama teman-temanmu yang pandai berpuisi ...
    Pastikan puisi kalian berbaur mengundang Rahmat Kasih Ilahi
    Jangan mengundang sakit hati manusia ...nanti tergeliat lidah tika mati...

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    29 Jun 2012
     ·  · 3 hours ago · 




  • SI PUTRI RIMBA DENGAN DAYANGNYA SI KUNTA SI KUNTE

    Kuperkenalkan diriku untuk perkenalan ini...
    Gambar yang kau lihat itu tak dirancang..
    Aku memegang watak Putri Rimba untuk
    Teater Bangsawan diRaja yang aku impikan
    Satu masa nanti dipentaskan....
    Yang mekapkan aku pun
    Si kunta si kunte dayang Istana Rimba
    Mereka berdua sebagai penasihat aku juga...
    Itu yang jadi macam tu...comot...entah arang
    Mana diambilnya...ha itu yang jadi macam tu
    Aku pun takut nak tengok muka aku sendiri
    Aku mahulah padam tapi si kunta si kunte marah
    Kalau selagi tak ambil gambar untuk disiarkan
    Kepada pembaca setia karya-karya aku
    Katanya apa nak dimalukan...
    Mereka faham puteri rimba apabila dimekapkan oleh haiwan
    Hantam ajelah asalkan ada rupa puteri sikit ...hehehe
    Itula kisah serba sedikit yang dapat aku beritahumu
    Agar kau tak salah faham ye...
    Aku kalau tak bermekap...tidaklah rupa macam itu
    Seorang yang sudah ditarik kecantikan...
    Cuma yang berbaki ini saya yang ingin dihargai...itu saja...
    Makanya jangan salah anggap padaku lagi ok...
    Nanti bila habis skrip puteri rimba
    Kutukar gambar lain...
    Moga si kunta si kunte benarkan....hehehehe
    Moga kau gembira mendengar cerita aku ini...
    Salam kemaafan untuk kalian berdua...

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    28 Jun 2012
     ·  · 10 hours ago · 

  • RECENT ACTIVITY



  • MAAFKAN AKU KIRANYA AKU BERSALAH

    Aammin...terima kasih kerana dinda sudi like karya kanda ...moga Allah saja yang membalas segala kebaikan dinda pada kanda...ini bulan Syaaban dan tak lama lagi bulan ramadhan pintu Syurga semua terbuka luas kepada semua hamba-NYa...makanya kanda minta maaf pada dinda dan pada semua ahli grup di sini kerana masalah remeh temeh manusia yang tak pernah habis...kalau jiwa kita hendak tenang ..kita maafkan semua orang yang telah menyakitkan hati kita... Insya-Allah aman dan tenang roh kita dinda....mana tahu sebentar lagi nyawa datang menjemput kita...malu kita dengan Allah kerana perselisihan faham yang sejak berkurun lamanya diungkit-ungkit...makanya kanda mohon sangat apalah dosa kanda hingga dilukakan hingga sedemikian rupa...duhai yang punya hatii dan perasaan maafkan aku...tolonglah jiwaku merintih kini... aku tak tahu apa salah aku hingga terpaksa menerima bebanan luka parah ini...tolong...lah aku merayu padamu...usia aku yang tersisa ini...aku mahu habiskan ke jalan Ketuhanan...janganlah difinah aku yang tak sanggup aku mendengarnya...hinalah semahumu jika itu dapat meredakan dendammu itu...yang aku paling takuti nanti jika aku dihina oleh Allah SWT...kalau itu ...aku rela Allah ambil nyawaku sekarang juga kerana aku hidup menyakitkan hati manusia...sedangkan aku tak kenal pun dia...dengar suara dia pun tidak...kenapalah dia setega itu padaku...moga Allah ampunkan aku Allah ampunkan dia...moga Allah ampunkan semua yang terlibat secara langsung atau tak dalam dosa yang bukan kupinta ini. Ya Allah janganlah perkara yang remeh temeh ini kau bawa ke akhirat...aku takut Ya Allah..makanya aku sudah memohon maaf kepada mereka yang terlibat secara langsung atau tidak...sesiapa yang sudah memandang serong atas kata-katanya itu aku sudah maafkan. Dan di sini aku hulurkan tangan memohon maaf pada kalian semua. Maafkanlah aku kiranya aku bersalah...

    KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA
    28 Jun 2012
     ·  · 11 hours ago · 


    • Irma Sri Kabulatirin likes this.

      • Irma Sri Kabulatirin Sekamat malam Rabeah....
        Puisimu mengungkap tirai luka hatiku...
        Trimakasih.....

        10 hours ago via mobile ·  · 1

      • Rabeah Mohd Ali Terima kasih irma Allah menduga kita kerana Allah tahu kita boleh menghadapinya...percayalah...
        Ku sayangmu sampai kapanpun...Insya-Allah AAmiin.

        10 hours ago ·  · 1

      • Irma Sri Kabulatirin Insyaallah, semoga Allah memberi kekuatan padaku menghadapi semua hal yg ada dihadapanku.
        Jadilah insan dambaan ku Rabeah....
        Semoga Allah menetapkan nya untuk kita...
        Aamiin.

        10 hours ago via mobile · 

      • Rabeah Mohd Ali AAmin Ya Rabbal A'Lamin...moga sebelum aku pejam mata atau kau pejam mata kitakan bertemu...Insya-Allah...tak di dunia di Syurga. Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
        10 hours ago ·  · 1


  • AKU MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REDHA ILAHI

    Rakan sastra:

    Hhhmmm... Sebenarnya, apa niat ditampal semua karya2 & juga siapa yg 'like' serta komen???

    Sudah lah, sdri tak perlu ini semua, sy pasti jika apa yg diniatkan itu ilkhlas serta suci, tiada perlu yg dikuatiri ...
    21 minutes ago via mobile · Like · 1

    AKU MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REDHA ILAHI

    Duhai rakan sastraku....
    Biarpun tiada seorangpun yang like karya-karya ku ini aku tak kisah
    Kerana aku menulis bukan untuk dipandang manusia

    Duhai rakan sastraku...
    Jikalah apa yang kutilis ini datang dari Allah Azzawajallah
    Aku yakin para malaikat akan mendoakan dan mengaminkan
    Apa yang kutulis

    Dan apa yang ada di langit dan di bumipun mendoakan apa yang kutulis
    Kerana aku selalu memahami mereka yang suka Meng-Agungkan
    Pencipta-Nya..dan aku mahu jadi seperti mereka Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    Duhai rakan sastraku...
    Aku tahu aku tak sesempurnamu dan kawan-kawanmu yang pandai berpuisi indah ..tapi adakah puisi-puisiku telah menyakitkan hatimu? Nyatakan bahagian mana yang kau sakit hati itu ?
    Kalaulah kerana dia seorang hamba yang bergelar Adam yang menjadi pujaanmu dan kegilaan rindu dan cintamu..silakan teruskan...bercintalah dengannya...antara dia dengan aku hanyalah merupakan soal hati yang belum tentu pasti ...jika cintanya mati untukku gara-garamu ... aku tak kisah kerana bukan cinta manusia yang menjadi matlamatku...aku rela putus cinta daripada putus cinta dengan Allah Azzawajallah.
    Aku pun sudah berdoa kepada Allah SWT jikalah dia hadirkan aku cinta Adam hadirlah yang boleh membawa aku ke Syurga-Mu Ya Allah dan sama-sama mahu mempersiapkan bekalan untuk dibawa pulang yang KAU terima Ya Allah ...jika tiada aku redha Ya Allah kerana Kaulah yang Maha Bijaksana Menguruskan hidup dan matiku...aku mahu pulang dalam sentiasa bersangka baik pada-Mu Ya Allah...

    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

    HAMBA YANG MAHU HIDUP DAN MATI DALAM REHDO-NYA
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
    28 Jun 2012
     ·  · 13 hours ago · 


    • Khai Noor and Wan Suwandy like this.

      • KERANA CINTA SEORANG ADAM

        PELIKKAN KAMU BERDUA BERIA-IA SANGAT DATANG TANPA DIUNDANG KE WALL AKU...SEDANGKAN LIKE PUN TAK NAK ..
        MACAM TAK PUAS HATI JE... NAK BALAS DENDAM RINDU YANG MEMBARA-BARA JANGANLAH PADAKU...AKU NI CUMA SEKADAR BEKARYA...SEBELUM KAMU TAK ADA DI GRUP INI PUN AKU SELALU BERKARYA DAN DI MANA -MANA AKU BERKARYA ..TAPI TAK ADA SEBUSUK HATI MACAM NI...SEBENARNYA ENGKAU NI ADA SAKIT HATI YANG PERLU DIRAWAT...KERANA CINTA SEORANG ADAM...BERLUMBA-LUMBA NAK TIKAM MATI AKU ...AKU RELA MATI ENGKAU BERDUA TIKAM AKU BERKALI-KALI DARIPADA PENAKU INI... DAN JIKA KAU BENCI SANGAT DENGAN KARYA AKU INI...SURUH AJE ADMIN NYAHKAN AKU DARI SINI...AKU DATANG DI SINI ADALAH DIUNDANG UNTUK MENYUMBANG KARYA...TAPI RUPANYA PASAL CINTA ADAM ..BOLEH HANTAR KUNCU-KUNCU BERWAJAH KARTON SENANG HENDAK MENGELUARKAN DENDAM PADA ADAM YANG MEMBARA-BARA.. SEKEJAP LAGI SIAPA PULA YANG DIHANTAR UNTUK MENYERANGKU...MAHU SATU GRUP DIA HANTAR UNTUK MENYERANGKU....
        DUHAI ADMIN YANG BIJAKSANA...SAYA DATANG SINI UNTUK MENYUMBANG BAKTI KARYA...JIKA PERKARA INI DIBIARKAN BERLARUTAN... HARAP AMBIL PERHATIAN JIKA SUDI UNTUK MENERIMA KARYAKU LAGI... SAYA TAK SURUH ADMIN NYAHKAN MEREKA BERDUA INI..TAPI JANGAN CUBA GANGGU SAYA APABILA SAYA SEDANG MENYUMBANG BAKTI KARYA SAYA...JIKA ADMIN JUGA SEPERTI MEREKA...HARAP NYAHKAN NAMA SAYA DARI SINI DUHAI ADMIN YANG BIJAK SANA LAGI MULIA...KERANA SAYA SUDAH REDHA ATAS KETENTUAN-NYA..

        HARAP SELEPAS INI YANG BERNAMA RAISYA SCORP DAN DANG MERDUWATI ATAU SIAPA-SIAPA YANG SEKUNCU DENGANNYA JANGAN CUBA ADA NIAT UNTUK MENIKAM KARYAKU BAGI MATI...JIKA ADA ALLAH SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBUSUKAN HATI APABILA IA MEMBUSUK... INI BULAN SYA'BAN DAN TAK LAMA LAGI BULAN RAMADHAN...DOA ORANG YANG TERANIAYA TANPA HIJAB ...SUDAH BANYAK KALI AKU KATAKAN CINTA ADALAH KETENTUAN-NYA ...ADAM YANG KAU GILAI ITU BUKAN MILIKKU DIA MILIK ALLAH...DAN KITA SEMUA MILIK ALLAH SERAHKAN SAJA PADA TAKDIR ALLAH...PASTI AMAN SEMUA ROH-ROH KITA YANG INGIN MATI BILA-BILA MASA SAJA...TAKKAN TAK TAHU MALAIKAT MAUT BERTANDANG UNTUK MENJEMPUT KITA BERTEMU TUHAN 70 KALI SEHARI SEMALAM...APALAH NAK DIKISAHKAN DENGAN CINTA SEORANG ADAM...TARIKLAH NAFAS KEINSAFANMU MANA TAHU ITU ADALAH TARIKAN NAFAS YANG TERAKHIR UNTUK KITA SEMUA...

        PUTRI RIMBA NIAGARA
        28 Jun 2012

        12 hours ago · 

      • IZINKAN KUBINGKAIKAN KARYA KALIAN DI HATIKU

        BismillahirRahmanirRahim,

        Ya Allah aku amat percaya segala Yang baik itu datangnya
        Dari-Mu Ya Allah
        Siapapun yang Kau Kurniakan padaku adalah permata dari Syurga
        Ampunkanlah kami semua Ya Allah
        Kami semua hamba-Mu yang lemah
        Lagi tidak sempurna...
        Masalah remeh temeh di dunia ini ingin kami tamatkan Ya Allah
        Agar tidak dibawa ke akhirat Ya Allah
        Duhai semua rakan yang mengenali diriku di alam maya ini
        Maafkanlah aku...aku bukan sengaja hadir di sini
        Sengaja untuk menyakitkan hati kalian...
        Aku memohon maaf pada kalian semua...
        Percayalah KETENTUAN TAKDIR adalah DIA yang TENTUKAN
        Kita redho sajalah apapun yang ditakdirkan dengan rasa jiwa yang
        Hamba siapalah kita untuk melawan takdir ...
        Maka dari itu hamba dengan rasa insafnya di sini memohon maaf
        Kiranya hamba bersalah...maafkanlah hamba...kerana tujuan hamba
        Dijemput ke grup ini adalah semata untuk berkarya dan berkarya
        Bersama dengan teman-teman sastra...bukan untuk menimbulkan
        Perselisihan faham begini...harap mengerti keadaan hamba ini
        Yang hanya mahu berkarya bukan selain dari itu...
        Moga dengan penjelasan ini
        Jangan ada lagi salah faham di antara kita

        Salam kemaafan dari hamba
        Yang sentiasa menghormati karya-karya rakan sastra semua
        Percayalah karya rakan-rakan semua adalah
        Sebagai bekalan di hari yang tiada apa-apa lagi paling berharga
        Kecuali amalan yang diterima-Nya.

        Hamba Yang Menyanjungi Karya Kalian Semua,
        Karya kalian semua kubingkaikan di hatiku
        Semampu dayaku Insya-Allah Aamiin.

        PUTRI RIMBA NIAGARA
        28 Jun 2012

        12 hours ago · 


      • Aammin...terima kasih kerana dinda sudi like karya kanda ...moga Allah saja yang membalas segala kebaikan dinda pada kanda...ini bulan Syaaban dan tak lama lagi bulan ramadhan pintu Syurga semua terbuka luas kepada semua hamba-NYa...makanya kanda minta maaf pada dinda dan pada semua ahli grup di sini kerana masalah remeh temeh manusia yang tak pernah habis...kalau jiwa kita hendak tenang ..kita maafkan semua orang yang telah menyakitkan hati kita... Insya-Allah aman dan tenang roh kita dinda....mana tahu sebentar lagi nyawa datang menjemput kita...malu kita dengan Allah kerana perselisihan faham yang sejak berkurun lamanya diungkit-ungkit...makanya kanda mohon sangat apalah dosa kanda hingga dilukakan hingga sedemikian rupa...duhai yang punya hatii dan perasaan maafkan aku...tolonglah jiwaku merintih kini... aku tak tahu apa salah aku hingga terpaksa menerima bebanan luka parah ini...tolong...lah aku merayu padamu...usia aku yang tersisa ini...aku mahu habiskan ke jalan Ketuhanan...janganlah difinah aku yang tak sanggup aku mendengarnya...hinalah semahumu jika itu dapat meredakan dendammu itu...yang aku paling takuti nanti jika aku dihina oleh Allah SWT...kalau itu ...aku rela Allah ambil nyawaku sekarang juga kerana aku hidup menyakitkan hati manusia...sedangkan aku tak kenal pun dia...dengar suara dia pun tidak...kenapalah dia setega itu padaku...moga Allah ampunkan aku Allah ampunkan dia...moga Allah ampunkan semua yang terlibat secara langsung atau tak dalam dosa yang bukan kupinta ini. Ya Allah janganlah perkara yang remeh temeh ini kau bawa ke akhirat...aku takut Ya Allah..makanya aku sudah memohon maaf kepada mereka yang terlibat secara langsung atau tidak...sesiapa yang sudah memandang serong atas kata-katanya itu aku sudah maafkan. Dan di sini aku hulurkan tangan memohon maaf pada kalian semua. Maafkanlah aku kiranya aku bersalah...
        19 minutes ago · Like · 1
        about a minute ago · Like

        11 hours ago · 
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
                           29 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;