Tuesday 26 June 2012

KARYA KALIAN SEMUA KUBINGKAIKAN DI HATIKU



  • BERDOSAKAH AKU MENCINTAINYA

    Engkau hamba aku pun hamba
    Aku sentiasa cermin diriku
    Yang tak sehebatmu bila berpuisi
    Yang tak secantikmu yang boleh bertukar wajah
    Berwajah kanak-kanak untuk melampiaskan dendam membara
    Kalau betul kau mahu teruskan berkomunikasi denganku
    Munculkanlah wajahmu yang rupawan itu
    Agar aku dapat lebih mengenalimu
    Aku tak suka yang berpura-pura
    Membaling batu sembunyikan tangan
    Setahu aku yang tak mahu memunculkan dirinya
    Menggunakan objek lain sebagai pengganti diri berkata-kata
    Pasti ada niat jahat untuk melemparkan kata sesuka hati
    Menghina sesuka hati
    Agar orang tak mengenalinya
    Adakah ini yang dikatakan manusia
    Jika kau benar manusia
    Munculkan dirimu
    Agar boleh kita berkormunikasi
    Cara berhikmah
    Mengundang Nur Hidayah Kasih-Nya Aamiin
    Sebelum aku mengundurkan diri
    Tangan dijabat memohon maaf
    Kerana melukakan hatimu
    Percayalah tiada niat dihatiku
    Untuk melukakan hatimu
    Kerana kekasihmu si ombak rindu itu
    Insya-Allah aku akan memujukknya kembali kepadamu
    Kalau... itu boleh meredakan dendam membaramu
    Padaku yang tak tahu berdosakan aku mencintainya?
    Duhai kanda werdys...
    Balaslah cinta dan rindu kekasihmu itu
    Aku tak tega menjadi tempat melampiaskan
    Marahnya dendamnya yang membara-bara padaku...
    Tolonglah...lupakan aku...
    Balaslas cintanya
    Demi kebahagiamu dan dia
    Aku relakan
    Kerana aku faham
    CINTA ADALAH ATAS KETENTUAN-NYA

    KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
    27 Jun 2012
    5 hours ago · 
  • Raisya Scorp Aduhai Putri Rimba Niagara...

    Jangan mudah membuat andaian
    tanpa tahu duduk perkara sebenar,
    jangan pula lemparkan tuduhan
    berdasarkan apa yang dibaca

    Oh, Werdys Kalbary tu Ombak Rindumu, ya :))
    kekaishnya ke???
    5 hours ago · 
  • Wan Suwandy ‎^___^
    knda Rabeah Mohd Ali...
    ombak rindumu dan bro Werdys Kalbary sedang gemuruh,
    angin bertiup menggetarkan layar
    teruslah berlayar hingga ke batas kaki langit senja
    abaikan jerit camar liar di tiang kapalmu...
    abaikan siutan bayu yang tiada menentu
    arungi segara biru...
    hingga kalian lintasi lima benua dan tujuh samudera...amiin :)
    43 minutes ago · 
  • Rabeah Mohd Ali BismillahirRahmanirRahim,

    Ya Allah aku amat percaya segala Yang baik itu datangnya
    Dari-Mu Ya Allah
    Siapapun yang Kau Kurniakan padaku adalah permata dari
    Syurga...Ampunkanlah kami semua Ya Allah
    Kami semua hamba-Mu yang lemah
    Lagi tidak sempurna...
    Masalah remeh temeh di dunia ini ingin kami tamatkan Ya Allah
    Agar tidak dibawa ke akhirat Ya Allah
    Duhai semua rakan yang mengenali diriku di alam maya ini
    Maafkanlah aku...aku bukan sengaja hadir di sini
    Sengaja untuk menyakitkan hati kalian...
    Begiu juga aku bagi pihak dua adik beradik kembar ombak rindu ini
    Memohon maaf pada kalian semua...
    Percayalah KETENTUAN TAKDIR adalah DIA yang TENTUKAN
    Kita redho sajalah apapun yang ditakdirkan dengan rasa jiwa yang Hamba siapalah kita untuk melawan takdir ...
    Maka dari itu hamba dengan rasa insafnya di sini memohon maaf
    Kiranya hamba bersalah...maafkanlah hamba...kerana tujuan hamba
    Dijemput ke grup ini adalah semata untuk berkarya dan berkarya
    Bersama dengan teman-teman sastra...bukan untuk menimbulkan
    Perselisihan faham begini...harap mengerti keadaan hamba ini
    Yang hanya mahu berkarya bukan selain dari itu...
    Moga dengan penjelasan ini
    Jangan ada lagi salah faham di antara kita

    Salam kemaafan dari hamba
    Yang sentiasa menghormati karya-karya rakan sastra semua
    Percayalah karya rakan-rakan semua adalah
    Sebagai bekalan di hari yang tiada apa-apa lagi paling berharga
    Kecuali amalan yang diterima-Nya.

    Hamba Yang Menyanjungi Karya Kalian Semua,
    Karya kalian semua kubingkaikan di hatiku
    Semampu dayaku Insya-Allah Aamiin.

    PUTRI RIMBA NIAGARA
    27 Jun 2012
    3 minutes ago · 

0 comments:

Post a Comment

 
;