Wednesday 27 June 2012

SAYANGKU SAYANGMU (18) - PUISIMU LEBIH BESAR DARIPADA EMAS PERMATA




PUISI-PUISIMU NILAINYA LEBIH BESAR DARI EMAS PERMATA', ASMIRA SUHADIS

SENYUM

Ku tolak ringgit berjuta
intan dan permata
ku pilih senyum
untuk mengisi ruang hati
kerana sudah sekian lama
senyum hanya terukir dibibir
tidak pernah dihati

asmira suhadis
22.57,16052012
Unlike · · Unfollow Post · Wednesday at 10:59pm near Kuala Lumpur
You and 4 others like this.

SENYUMMU PENGUBAT DI KALA DUKAKU

Duhai asmira...
Mahalnya nilai senyummu asmira
Mahalnya seperti berjuta ringgit
Wow...macam itu mahalnya
Aku tak mampu membeli senyum mu asmira
Kerana aku cuma ada daunan kasih
Sebagai pengganti wang ringgit
Sampai kapan pun aku tak bisa memiliki senyummu
Sedangkan aku ingin sangat kau senyum padaku
Mujurlah gambarmu yang tersenyum manja itu
Pengobat dukaku di kala aku rindu padamu asmira...
Itulah mahalnya senyummu
Senyumanmu ikhlas
Seikhlas hatimu
Mengukirkan senyuman
Senyummu mahal daripada jutaan ringgit
Kerana
Senyum itu satu sedekah

Karya Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012
Yesterday at 7:07am · Like

Asmira Suhadis:

Terima kasih sahabat puisiku Rabeah Mohd Ali, tahukah kau sahabat bahawa dedaun kasih mu adalah peneduh, kau menjadi rimbun dan menjadi peneduh mereka yang kepanasan melalaui puisi-puisimu, nilainya lebih besar dari emas permata... dan aku tidak ada lagi yang ku damba melainkan senyuman dihati yang sahingga kini masih belum ku temui. terima kasih duhai sahabat, rimbunmu menyenangkan sekali gus juga satu amal jariah meskipun cuma dialam maya.
Yesterday at 7:15am · Unlike · 1

JALINAN PUISI CINTA BAWA KE SYURGA-NYA

Duhai sahabat yang kusayang dari dulu hingga kini...
Airmatamu airmataku
Kita sama-sama ketawa dalam duka
Kita sama-sama berpuisi
Menyulam kata-kata indah
Ada kalanya kita terluka hati dek tersalah berbicara puisi
Kerana kita insan yang tak sempurna
Makanya maafkan aku
Sepanjang persahabatan kita
Buatkan mu terluka
Aku amat percaya
Luka didunia ini masih bisa dirawat kok
Dengan saling memaafkan
Justru salam damai sampai mati kita damai
Salam rindu yang telah lama terpendam
Salam sayang...
Sayang...sayang...sayang
Padamu...
Pada semua sahabat puisi tersayang
Biar di Grup DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO
Kita berkumpul semula
Berpuisi seperti
Di taman-taman Syurga
Berpuisi seolah esok akan mati
Mana tahu kita bisa senyum
Tika hari mati
Kerana masalah remeh-temeh dunia kita sudah selesaikan
Sebelum mati
Dan Insya-Allah di akhirat nanti
Kita tidak akan ditanya
Segalanya sudah bersih hati tika di dunia
Kerana di Syurga diterima cuma amalan yang bersih

Kirim salam sayang aku pada semua sahabat
Puisi kita di sini yang pernah mengenaliku
Dan sahabat baikmu vra bella
Katakan aku minta maaf pada mereka semua
Kerana aku terdera rindu pada kawan-kawanku
Kawan-kawan puisiku

Mana tahu puisi kita yang lahir dari kalbu nan suci
Ini bisa diterima-Nya sebagai bekalan di Sana nanti
Dan sama-sama berpuisi di Di-Syurga-Nya juga
Alangkah bahagia...kekal abadi bersahabat
Berkat berkasih sayang atas nama jalinan
Puisi Cinta Bawa Ke Syurga-Nya

Allah Maha Pengasih Maha Penyayang
Berkat kasih yang tulus ikhlas... ikhlas kerana-Nya
Kita bersama mematri kasih persahabatan
Hingga ke Syurga-Nya
Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

Karya: Putri Rimba Niagara
17 Mei 2012

(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO)
20 Jun 2012
 ·  ·  · June 20 at 9:10am

0 comments:

Post a Comment

 
;