Sunday 24 June 2012

CINTA ADALAH ANUGERAH-NYA PERMATA DARIPADA SYURGA


  • JANGAN KAU LUPAKAN AKU..

    sayangku..
    kau bertanya ku tentang rindu
    tentang jarak yang pisahkan kita
    tentang waktu
    yang mengalir begitu cepat

    kau bertanya padaku tentang cinta
    tentang indah yang kita punya
    tentang senyum
    yang merekah begitu rapat

    kau bertanya padaku tentang mimpi
    tentang angan di hujung sana
    tentang damai
    yang tercipta begitu lambat

    aku hanya terdiam mendengarmu bersuara
    aku tahu
    kau disana sedang menyimpan rindu begitu padaku
    tapi
    aku tak dapat berhujah begitu panjang
    hanya
    aku ingin memberitahumu suatu hal
    "DON'T EVER FORGET ME" as i will never ever forget you..

    Ya selamanya...sayangku..
     ·  ·  · about an hour ago

    • Azeera Zee likes this.

      • Jika itu ada di hatimu kasih
        Makanya akulah si bidadarimu yang tak rugi merindui kamu selamanya...
        Terima kasih kekasih kerana sudi mencintaiku seumur hidupmu...

        a few seconds ago ·

         

  • SABARLAH MENANTI

    Ombak rindu...
    Kurindumu tapi rinduku
    Diheret ombak badai membadai
    Untuk menghalang rinduku padamu
    Namun kerana rinduku ke kamu
    Tak pernah padam
    Bila mana kau sudi singgah di laman kasihku
    Makanya rinduku terbalas jua
    Dengan menyeru namamu
    Menyahut seruanmu
    Untuk berlagu puisi bersama-sama
    Berlagu puisi tentang rindu
    Tentang rindu yang tak akan disepikan
    Buat selamanya...
    Terima kasih ombak rindu
    Kerana sudi menumpangkan kasihmu
    Yang suci murni
    Sesuci deruan ombak mu
    Memanggil namamu
    Dengan penuh kasih dan sayang kerana-Nya
    Duh aku terlena dalam buai mimpi yang syahdu
    Kau kirimkan sejambak doa kasih suci untuku
    Dan kau lafazkan
    Aku rindu dan cintakan kamu kerana-Nya
    Sabarlah menanti...

    Karya : Putri Rimba Niagara
    25 Jun 2012
     ·  ·  · 2 hours ago

    • Azeera Zee likes this.

      • AKU TAK TEGA DISEPIKAN RINDU

        Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
        begitulah kuatnya rinduku ke kamu....
        cumanya aku tak tega menanggung sakitnya
        terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
        Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
        aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
        sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
        nyawa menjemputku pulang.

        Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
        serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
        berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...
        aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu dan bukan kau yang menjawab...cuma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
        Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
        aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
        karna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...
        dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...
        makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengubat rindumu ke aku....dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.

        Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
        yang kita adalah teman paling sejati selepas itu kita tidak perlu
        lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku
        sayang kamu demi-Nya makanya terimalah ikatan suci ini demi-Nya.

        ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI
        SASTRAMU SASTERAKU

        Moga apa yang aku ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...agar aku tak sepikan kamu di ombak rindu...
        maaf aku terpaksa begitu kerana kutahu sepi itu adalah pengubat rindumu...makanya biarlah kita sepi.. dan terus sepi....dalam bahasa yang kita sendiri faham apa itu makna sepi tanpa kabar berita.....

        Yang merindui mu di ombak rindu,
        Putri Rimba Niagara.
        25 Jun 2012


      • RIMBUNAN KEHIJAUAN KERINDUAN CINTA INI

        Di rimbunan kehijauan ini...
        Ku menanti cinta dan rindu darinya
        Cintaku indah seindah di hijauan ini
        Saujana mata memandang
        Redup ...
        Pabila disinari mentari senja
        Bertambah indah cahaya
        Kemilau kehijauannya
        ALLAHU AKHBAR terlalu indah
        Jiwa tenang
        Hati penuh kedamaian
        Menanti balas cintanya
        Di perdu senja kehijauan
        Mengembara bersama
        Pergi ke destinasi pasti
        Pulang ke pangkuan Ilahi
        Dalam redha dan cinta Ilahi
        Itulah yang kudambakan
        Moga dia jua begitu
        Kerana wujud perasaan keyakinan
        Cinta kerana-Nya aku menunggu
        Dan menunggu tanpa jemu
        Ku pasti cinta di rimbunan
        Kehijauan membawa
        Jalan-jalan redha-Nya Ilahi

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        25 Jun 2012


      • ITULAH CINTA YANG HARUS KAU DAN AKU DAMBAKAN KASIH

        Jika cinta mu tak pernah mati untukku
        Sentiasa membara-bara api asmaramu

        Cintaku sentiasa hidup untukmu
        Aku ingin membalas cintamu

        Tapi malangnya
        Cintamu untuk dunia saja
        Tiada langsung ke arah akhirat

        Cinta sekadar indah dunia
        Sekadar perhiasan cinta

        Bukan...bukan...aku tak mahu begitu kasih...
        Yang kumahu cintamu membawa aku ke Syurga

        Pasti cinta kita saling terarah
        Untuk bersama mencari jalan ke Syurgawi

        Agar cinta kita sentiasa mengundang rahmat kasih-Nya
        Makanya terpatrilah cinta kita hingga ke Syurgawi
        Itulah cinta yang harus kau dan aku dambakan kasih.

        Karya Putri Rimba Niagara
        25 Jun 2012


      • INDAHNYA CINTA BAYANGAN

        Cinta itu indah
        Seindah pelangi di malam hari

        Cinta itu murni
        Semurni hati yang dibajai
        Dengan keselarian cinta pada-Nya

        Cinta tak pernah mengenal siapa
        Cinta datang tanpa diduga
        Cinta tak boleh pura-pura
        Cinta bukan hanya pandai menyebut cinta
        Hati menyebut lain mulut berkata lain
        Itu bukan cinta namanya
        Itu cuma cinta sandaran hati terluka
        Sekadar untuk merawat luka cinta lama yang terluka
        Tapi akan terluka juga akhirnya jika pura-pura cinta

        Cinta sejati
        Lahir dari hati
        Nan suci
        Mahu saling cinta mencintai
        Hanya semata mahu meraih cinta redha Ilahi

        Cinta akan terserlah wangiannya
        Seperti apabila kita melihat cermin
        Di situlah bayangan cintanya ada
        Seperti mawar di letakkan di air jernih
        akan terbias bayangannya
        Begitulah indahnya cinta...

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        25 Jun 2012


      • GERHANA CINTAKU
        PELANGI CINTAMU
        DALAM RESTU-NYA

        Setangkai mawar yang kau kirimkan
        Telah menceriakan hatiku yang gundah gulana
        Yang tak pernah senyum dek karena gerhana
        Setangkai mawar merah kiriman ikhlas darimu
        Ternyata membuatkan aku tersenyum pelangi cinta
        Harumnya setangkai mawar merah kiriman mu itu
        Seharum hatimu berbunga cinta suci
        Kudupnya telah membuka
        Gerhana cintaku sejak sekian lama bergerhana
        Makanya sekarang
        Kubisa menerima cinta suci murni
        Hanya semata kerana-Nya...
        Kerana-Nya kucinta kamu
        Kerana-Nya kuterima apa adanya kamu
        Moga Allah merestui
        Ikatan kasih cinta suci kita
        Abadi selamanya hingga ke Syurgawi

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        25 Jun 2012


      • BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA

        Cinta dan rindu
        Bagaikan irama dan lagu
        Kerana cintalah datangnya sayang
        Sayang pada Tuhan
        Sayang pada diri sendiri
        Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
        Itulah rindu kasih dan cinta
        Yang perlu ada pada kita semua
        Barulah kedamaian ada di kalbu
        Dan kita saling mengerti
        Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
        Saling menghargai
        Saling berkasih sayang kerana-NYa
        Insya-Allah Syurga milik semua
        Yang berkasih sayang kerana-Nya
        Bertemu dan berpisah kerana-Nya
        Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
        Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
        Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

        PUTRI RIMBA NIAGARA
        25 Jun 2012


      • SYUKURLAH PADA ALLAH YANG MENGURNIAKAN CINTA HAWA

        Teman...

        Tahukah kau...
        Sehebat mana pun aku
        Aku tetap kaum Hawa yang lemah
        Kerana aku dijadikan Allah Azzawajallah daripada
        Tulang rusuk kiri kaum Adam
        Jadi kau tak perlu bimbang
        Malah kau harus berbangga
        Asal usul kejadianmu
        Yang sememangnya gagah perkasa

        Makanya syukurlah pada Allah Azzawallah
        Mengurniakanmu cinta Hawa padamu
        Haruslah kamu menghargainya
        Dan bersamanya
        Mencari jalan-jalan redha Ilahi
        Agar cinta dunia terpatri hingga ke Syurgawi

        Karya: Putri Rimba Niagara
        25 Jun 2012


      • TIDURLAH DUHAI TUAN PUTERI

        Tidurlah duhai Tuan Puteri
        Tidurlah selena-lena
        Bermimpikan putera melamarmu
        Dengan sebentuk cincin permata dari Syurga

        Senyum dalam lenamu
        Bahagia dalam mimpi indahmu

        Sang putera sedang menjemputmu
        Ke pelamin kayangan Syurga
        Dengan kereta berkuda diRaja
        Ke istana kristal nan indah
        Bergemerlapan cahaya
        Hingga terpancar bias
        Seri pengatin wajahmu
        Kepada semua tetamu yang ada
        Terpukau dengan keagungan
        Keteguhan cintamu pada
        Sang putera berjiwa
        Cintakanmu kerana
        Kekentalan tauhidnya
        Pada Maha Pencipta Cinta
        Bercinta hanya kerana-Nya

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        25 Jun 2012

        about an hour ago · 
        (PETIKAN DARIPADA WALL GRUP OMBAK RINDU)
        25 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;