Saturday 30 June 2012

SAYANGKU SAYANGMU (69) - ALLAH SWT SENTIASA MENCURAHKAN AKU ILHAM SYUKUR ALHAMDULILLAH


  • Putri Rimba Niagara  shared Lisa Arif's photo.
    m




















      • masih ada dayaku

        lukisan kanvasku
        tiada henti
        tidak mungkin berhenti
        walau menyulur datangku
        aku gagahi
        dengan tekad tersemat
        kupalit menjadi lambang bererti
        kukumpul segala dayaku
        kerna aku sedar
        aku sentiasa berperang
        antara hatiku sendiri
        ilhamnya sentiasa ada
        tersemat untuk diluahi
        semerbak mewangi
        luhur dari ketulusan hati

        By: Lisa Ariff
        30 Jun 2012
        8 hours ago · 
      • TANGISAN SI PUJANGGA

        aku ingin menulis
        menulis yang
        mengundang Nur Hidayah Kasih-NYa
        tapi telah disalah artikan
        katanya karyaku menyakitkan hati
        ALLAHU AKHBAR!
        Telah kuberdoa pada Tuhan
        Jika aku menulis karya yang menyakitkan hati
        pembaca...rela kukakukan jemariku ini dari berpena ...tapi hingga sekarang Allah SWT sentiasa mencurah ilham kepadaku
        SYUKUR YA ALLAH...Kau saja yang memahami aku yang suka menulis sejak kecil lagi...dan aku akan menulis sehingga terhenti nafas terhentilah pena Insya Allah Aamiin. Moga karya yang kutulis ada nilaian di Sisi-Mu. Aamin Ya Rabbal A'Lamin.

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        30 Jun 2012
        8 hours ago · 
      • KENAPA AKU BEGINI KENAPA KAU ANGGAP BEGITU?

        Engkau ni keturunan puteri ke?
        Engkau suka berlagak kan?
        Meluat aku...
        Weeii kau cermin sikit muka kau tu
        Harap mekap je lebih
        Buang mekap
        Tengok...
        Hodoh....
        Maka dari itu cermin sikit
        Engkau tu siapa...

        Aku sentiasa sedar diri
        Aku siapa
        Yang tak secantikmu
        Yang tak semudamu
        Aku memang tak setandingmu

        Ha sedar pun
        Habis tu kenapa
        Kau berlagak macam
        Seorang puteri raja
        Tak malu ke
        Perasan?

        Salah ke aku
        Menghargai kecantikan
        Kurniaan dari Allah
        Kalau kau nak tahu
        Jika aku tak bermekap
        Wajahku hodoh
        Kalau ditarik lapisan kulit
        Wajahku ini lagi hodoh
        Seperti tengkorak berjalan
        Termasuk juga wajah
        Engkau tanpa kulit di wajah
        Engkau boleh bayangkan
        Jadi apa nak dikesahkan
        Pada kecantikan yang
        Sementara ini...

        Habis tu kenapa kau
        Berwatak seperti puteri diRaja
        Kau perasan nak jadi puteri ke
        Putera mana yang hendak
        Kau pikat dan
        Putera mana yang akan terpikat
        Denganmu
        Lainlah aku cantik dan masih muda
        Tak perlu mekap pun dah cantik
        Sekali aku senyum 10 yang terpikat
        Tapi aku tak semudah itu terpikat
        Selagi dia itu bukan bergelar jutawan atau kerabat diRaja

        Yelah kau cantik dan muda
        Aku doakan apa yang kau impikan berjaya...

        Tak perlu kau doakan sudah ada pun
        Cinta gila-gila dengan aku
        Kerana kecantikan aku
        Aku pun anak orang berada
        Makanya kenalah setaraf denganku

        Syukur Alhamdulillah
        Moga kau bahagia sahabatku

        Tapi kenapa kau masih nak cemburu dengan aku
        Kau sudah memiliki segalanya pesona dunia
        Yang diimpikan oleh semua orang....

        Habis yang kau berlagak macam puteri tu
        Tak pesona dunia ke tu...

        Teman...aku ini cuma
        Menghayati watakku
        Sebagai seorang puteri rimba
        Yang tinggal bersama dengan
        Penghuni rimba niagara
        Takkanlah memegang watak
        Sebagai puteri rimba pun
        Nak cemburu....
        Lainlah puteri untuk manusia
        Bolehlah kau cemburu

        Nasib baik puteri rimba
        Kalau puteri istana memang aku cemburu
        Dengan haiwan apa nak dicemburukan
        Kalau cemburu juga aku lebih teruk daripada haiwan
        Tak nak aku....

        Tahu tak apa...
        Mulai hari ini kau jangan cemburu ye
        Kau beri saja sokongan/dukungan padaku
        dunia sastraku agar aku dapat berpena
        Dengan tenang tanpa ada rasa iri hati
        Keikhlasan sokonganmu dalam karya
        SASTERAKUDUNIAKU! amat kuharapkan darimu teman...

        KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
        30 Jun 2012
        8 hours ago · 
      •  AKU MENULIS BUKAN FANTASI ATAU ANGAN-ANGAN

        Jangan risau duhai Raisya Scorp...selagi kamu menulis untuk mengundang Rahmat Kasih Ilahi...pasti jiwamu akan tenang dan tak hiraukan pandangan dari manusia....cumanya bezanya kau dan aku...
        aku menulis mengikut gerak hati bukan fantasi atau angan-angan seperti yang kamu dan kawan kamu bilang ke aku...malangnya aku cuma di grup ini saja tiada yang sudi like tapi di grup lain like dan sentiasa meniupkan semangat untuk aku menulis...sehingga terhenti nafas terhentilah pena...dan aku percaya setiap yang baik itu datangnya dari Allah SWT. Aamiin.

        PUTRI RIMBA NIAGARA
        30 Jun 2012
        8 hours ago · 
(PETIKAN DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA & LISA ARIFF)
                           1 Julai 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;