Tuesday 17 January 2012

AKU PENJIWA MUSIK


~ Aku Penjiwa Musik ~

Dalam setiap nota-notaku ini
bermainlah aku musik beralunan
menjadi ringkasan irama
berentak instrumental
menjiwai setiap pendengar

Dalam setiap nota-notaku ini
mendendangkan lagu syahdu
membuai sang peminatku
hingga mencuri lagu-laguku ini

Dalam setiap nota-notaku ini
aku menghiburkan dikau
dengan iringi sura misteri
gadis idamanku yang manja
menjadikan igauan setiap pendengar

itulah laguku dalam setiap nota-notaku
dititp dengan doa agar semua mendengar
hilang resah hilang duka
agar semua terhibur kehendaknya

Dalam setiap nota-notaku
yang menjanjikan semua insan
irama syahdu rentak jiwa
membuat mereka mempersona
janganlah leka
walau laguku memukau kamu semua


~ Keris Abadi - 17/Jan/2012 - 12:50pm ~
· · · 4 hours ago

  • You and 2 others like this.
    • Rabeah Mohd Ali Nota-notamu membuat ramai yang terpesona bait-bait kata puisi yang dikarang indah diiringi pula irama syahdu rentak jiwa....pasti tak cukup tiket nak masuk," Panggung Ilusi" untuk melihat persembahanmu sahabatku...lagu puisi mu, "CINTA FATASIAKU" ada tak didendangkan ke??? pasti tak cukup tiket!!! Aku duduk di bahagian depan sekali ye sahabat....??? Hihihi
      7 minutes ago ·

  • (PETIKAN DARIPADA GRUP PUISI ILAHI)
    17 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;