Wednesday 18 January 2012

MENGAPA ...MENGAPA...MENGAPA...

  • Tajuk: Merah

    Darah yang menitik ke bumi ini merah...
    Darah pusaka...!!!
    yang memeluk tulang-temulang
    yang membalut dari kepala ke tulang sum-sum
    yang mencurah hingga ke tapak kaki
    Darah suci.
    Mengapa...Mengapa...Mengapa...!!!
    Kau biarkan ia menitik,mengalir. dan terus berlari mengikut arusnya sendiri.
    Mengapa...Mengapa...!!!
    Adakah kerana ia tidak berwarna kuning,biru,hitam??
    Sehitam hati mu?
    Bukalah mata seluas-luasnya
    bukan mengejar membuka dada yang terlindung
    sampai bila? sampai bila?...
    kita berkolek.

    penaluka temerloh pahang..
    · · · about an hour ago

      • Ya Umairah berkolek tu apa penaluka
        about an hour ago via mobile · · 1
      • Penaluka Kersani kolek tu sampan kecil ya umairah...yang di guna orang kampung dulu-dulu untuk mencari ikan ...udang...
        about an hour ago · · 1
      • Ya Umairah owh...mekasih penaluka
        about an hour ago via mobile · · 1
      • Rabeah Mohd Ali
        Duhai sahabatku...setega itu kamu mengatakan hatiku hitam???
        Apakah kau fikir selama ini persahabatan yang terjalin di antara kita hanyalah kepura-puraan??? Jawablah sahabatku??? Kalau itulah yang kau anggapkan ...kurela kau sumpah aku menj...adi kura-kura daripada terus-terusan di katakan hatiku hitam???
        aku benci kamu...aku tak mahu berkawan denganmu lagi...
        lagi...dan lagi dan lagi...
        apa lagi harus aku buktikan kejururanku padamu duhai sahabatku???
        Tak apalah biarlah kubawa hatiku bersama kolek dan kura-kura biarlah hayut dibawa harus sederasnya.... dan kupinta kau lupakanku ....
        See More
        about an hour ago · · 1
      • Penaluka Kersani
        maafkan ku.maafkan ku..puisiku ini puisi seorang pejuang yang dambakan melihat anak bangsanya maju..maju...tak terlintas mengatakan kau rabeah....kan ku kupas satu persatu tiap baris puisiku..aku penyajak....aku gambarkan semua..dengan kata...-kataku...ada maksud yang pelbgai..tiap insan seni...maksud ayat nya tidak sama...itu yg harus kau fahami....maafka ku rabeah...maafkan ku rakan seperjuangan...kan ku buang pena ini kalau itu yang memuaskan hati mu rabeah....jap2...nak cari nasi..nak cari nasi..nak cari nasi.....See More
        about an hour ago · · 1
      • 'Cato Enzo Kak Rabeah Mohd Ali memang pandai mengayat. Habis semua kura-kura jadi percaturan nukilannya.. ;)
        about an hour ago · · 2
      • Penaluka Kersani alamakk cato!....dia marah tol2 ke?....
        about an hour ago · · 1
      • Penaluka Kersani oooooooo cik rabeahhhhhhh..!
        about an hour ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali
        Cato Enzo... biar...penaluka terus terusan terluka...hihihi biar dia tahu yang aku sudah tak percayakan dia lagi kerana setega itu dia katakan padaku...hihihi apa jua alasannya aku tetap pecayakan alasan nya itu...hihihi penaluka jangan cep...at melatah ye...hihihi saja je nak bagi perut dia orang ketawa dalam pura-pura ketawa tapi gelak sebenarnya...biarlah kolek menjadi saksi melihat kura-kura gelak bersama-sama dengansemua ahli KARYA KITA...hihihi..ku nak pastikan mereka tergelak habis-habisan hari ini kerana esok bermulanya demensi baru dalam perjuangan mereka berpena dan berkarya...Cato Enzo percayalah di dinding Karya Kita...kau akan lihat karya-karya yang kow-kow hasil dari cetusan kalbu menusuk ke kalbu bila dibaca...tunggu dan lihat....hihihi selamat hayati karya-karya dari para pejuang bahasa pejuang bangsa !See More
        about an hour ago · · 1
      • 'Cato Enzo Sabar Penaluka Kersani, Kak Rabeah sedang mencari ilham tu. Ilhamnya tak pernah susut @ hilang dalam berkarya..
        about an hour ago · · 2
      • Penaluka Kersani aisey....baru jumpa buku jampi serapah cato....ingat2 nak jadikan cikrabeah ni kura2 tadi....tp kalau menjadi...dialah kura-kura terbesar di dunia yg pernah di jampi oleh pena ahahahhaahhahhaha
        about an hour ago · · 1
      • 'Cato Enzo Hikhik.. ;)
        about an hour ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Kalau itu boleh membahagiakanmu pena silakan...aku rela jadi kura-kura...sat lagi akan pecah rekod apabila mereka akan dengar si kura-kura yang pandai berpantun dan bersyair...hihihi berbaris yang nak ambil tandatangn aku tau...tapi kerana aku tak boleh pegang pena ...aku wakilkan saja pada kau ye si penaluka pejuangga yang pandai jampi serapah...buat aku menyampah....hihihi
        about an hour ago · · 1
      • Penaluka Kersani kan ku buat kau termasyur seantero dunia....nanti org panggil rabeah ninja turtle ahhahahahh
        about an hour ago · · 1
      • Normasliza Elyani Adeii..kura2?? Habis la penaluka kena sumpah...:)
        about an hour ago via mobile · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Aku wakil kan kau saja pena luka sebab aku telah kau sumpah jadi kura-kura bunian...jadi orang tak nampak aku...aku nampak orang...hihihi kaulah yang punya angkara ini ye...hihihi dulu kau boleh juga lihat aku di bulan...sekarang ni di bulan pun kau tak akan melihat ku lagi kerana wajahku telah kau sumpah jadi kura-kura jadian...hihihi
        59 minutes ago · · 1
      • 'Cato Enzo Pulak dah...
        59 minutes ago · · 1
      • Penaluka Kersani bukan saye cik normasliza....cik rabeah akan di sumpah heehee....di cabar saye....saye ni banyak buku2 jampi serapah cik normasliza hahahhhah...tolonggggg cato..!!! saye fening..fening lah.....( ikut lorat p ramlee r....feninggg..felinggg he3.)
        57 minutes ago ·
      • Normasliza Elyani Adeii..udah la kak oii..saya dah tak tahan asik gelak jer nihh!! :)
        56 minutes ago via mobile · · 2
      • Rabeah Mohd Ali Tak apa...malam ni je...malam terakhir dimakan sumpah si penaluka...hihihi gelak...gelak...lah semahumu duhai adikku si normasliza....ku yakin siapa yang membaca pun trgelak bagai nak rak...hihihi
        54 minutes ago · · 1
      • Penaluka Kersani hai cik rabeah...napelah kau tak jadi pelawak je? masuk lwak king?..kau berbakat besar hahaahhhahahhaha
        52 minutes ago · · 1
      • Normasliza Elyani Saya membayangkan akak dan penaluka jadi kura2 sama2...uishhh...tak renti2 saya gelak nihh..nasib akak dan penaluka jauh dari mata..kalau tak mau saya gelak sampai terguling2..hehehe...
        52 minutes ago via mobile · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Kan kuberi tajuk cerita ni, SUMPAHAN SI PENALUKA PADA KURA-KURA BUNIAN. ok tak tajuk tu...atau boleh beri cadangan lain yang lebih sesuai duhai normaslizaku? Gelak-gelak juga ilham mesti mahu dapat kan3
        50 minutes ago · · 2
      • Penaluka Kersani ahahahahah kalau bertiga campur awak cik normasliza jadi kura2...bukan terguling lg dah......terpelanting jauh ahhahh
        50 minutes ago · · 1
      • Normasliza Elyani Haha..sesuai sangat kak!!!!penaluka..ni bukan tahap terpelanting lagi dah ni dah tahap siap terbenam dlm tanah gitu..kekeke!!
        48 minutes ago via mobile · · 1
      • Penaluka Kersani wow..panasssss...tu dia penangan puisi ku...merah.......he3
        46 minutes ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Kalau si normasliza terpelanting jauh...siapa pulak nak mengutip cengkerangnya yang dah pecah tu...kesihanlah dia..tapi aku yakin walau pun cengkerangnya dah pecah...dia tetap juga ketawa berdekah-dekah...bukan kerana sakit tapi kerana tak tahan geli hatinya yang bukan kepalang....hihihi
        46 minutes ago · · 2
      • Penaluka Kersani essok nak g spital.....nak g check...doktor tu yg gila ataupun aku yg tak center dah ni ..hahahahhahhah
        44 minutes ago · · 1
      • Normasliza Elyani Adeii..sakit perutku gara2 gelak yang berlebihan..hahaha!!
        42 minutes ago via mobile · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Aku cadangkan kau diperiksa doktor dari tanjung rambutan...nak tak...hihihi
        42 minutes ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Atau pun kita bertiga pergi periksa doktor tapi aku agak kita bertiga yang periksa otak doktor betul atau tidak...sebab doktor tu tak percayakan cerita kita tentang kura-kura sumpahan...kita bertiga percaya...dia je yang tak percaya...siapa yang tak prcaya dialah yang tak betul....hihihi
        39 minutes ago · · 1
      • Normasliza Elyani Ni dah macam kes bapak si belalang nih..nampak ke tidak..kalau tak nampak pendek umurrrr!! :)
        38 minutes ago via mobile · · 1
      • Penaluka Kersani kau tak kesiankah pada adik kau normasliza tu cik rabeah...?dah mengikut kau pula...hahahhaaaa....kalau nak....kau pergilah sorang2....aku..aku.....aku waras lg cuma......wayar je sikit longgar..ahhahahhahah......
        36 minutes ago · · 2
      • Rabeah Mohd Ali Insya-Allah kita minta padaNya panjang umur kerana nak teruskan perjuangan kita ye...malam ni siapkan karyamu sebab eskok hendak dipersembahkan pada dinding KARYA KITA...buat yang menusuk kalbu terserap di kalbu ye...aduhai pejuang pena ku...normasliza ku sayang....
        35 minutes ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Ye lah aku seorang je yang pergi...kau semua betul...kesihan aku...dahlah kau sumpah aku jadi kura-kura ...sedihnya...
        33 minutes ago · · 1
      • Normasliza Elyani Alolo..kesian kakakku..tak baik tau penaluka nihh..mana larat kak rabeah nak pergi jumpa doktor..cengkerangnya berat..gi la tolong antarkan..:)
        31 minutes ago via mobile · · 1
      • Penaluka Kersani naik sikal jommmm he3
        29 minutes ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali
        Tak pelah norma...cengkerangku berat sebab otaknya berat juga nak bawa sama..otaknya penuh dengan khazanah...syair dan pantun...kalau kubawa sekaliu...nampaknya DINDING KARYA KITA dah tak akan terima lagi apa juga karya ku...aku wakilkan ka...u kau je lah dengan pena luka berkarya....setidaknya kudapat hayati karya-karya kalian berdua dan rakan-rakan lagi...selamat tinggal penaluka...selamat tinggal norma...aku nak pergi ke kolek bersama kura-kuraku ...See More
        27 minutes ago · · 1
      • Normasliza Elyani Tau la awak tokey basikal..:)
        27 minutes ago via mobile · · 1
      • Normasliza Elyani Ohhhh..tidakkkk!!!jangan tinggal daku kak..sat lagi nangis tak berlagu lah aku di sini kerna sifuku sudah menghilangkan diri....
        25 minutes ago via mobile · · 1
      • Penaluka Kersani ahhahahahhaha...hilang???....ku tak percaya....
        24 minutes ago · · 1
      • Rabeah Mohd Ali Suasana senyap seketika...sunyi sepi...debaran pendengar tertumpu kepada si kura-kura yang telah disumpah oleh penaluka.

        "Duhai manusia yang bergelar penaluka...kalau kau mahu jadikan aku semula manusia bacalah jampi serapahmu itu...selagi kau tak bacakan aku selamanya begini jadi kura-kura sumpahan!"
        20 minutes ago · · 2

    • (PETIKAN DARIPADA KUMPULAN KARYA KITA)
      18 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;