Thursday 19 January 2012

INGATLAH AKU DI NAFAS TERAKHIRMU



Pengabdian puisi dari Bonda Hanna buat Puteranya Rajendra Nath Tagore....
‎Rajendra Nath Tagore II.. Lihat lah...

♥♥♥♥♥ LAMBAIAN TERAKHIR 2 ♥♥♥♥♥


 Engakau dan aku..mencipta Rahsia
yang meRahsia di dalam Rahsia
Rahsia Cinta..dan Percintaan..
Rahsia Rindu..dan Kerinduan..
Rahsia Kasih..dan Perkasihan..

Aku bukan pujangga yang arif menyusun kata..
Bersya'ir Gurindam Madah Seloka..
Aneh...
Disaat aku yang akan melangkah..
Engkau pula yang meminta ucapan..Selamat Jalan !

Pergilah sayang..permata Syahid ku
Aku angkat tangan terkulai melambai..
Lambaian terakhir ku pada mu
Lambaiian Terakhir mu untuk ku..

Airmata ku Sejat
Di pancaindera pendengaran mu..
Ku kucup Dahi mu menuju perjalanan mu
Kerana ini..jalan yang kau pilih
Aku tersendiri hilang kata2..
Bila Engkau bertanya di atas pertanyaan ku
" Adakah jalan lain yang lebih baik daripada jalan ini ??? "
Aku terkedu..bisu..kaku..

Andai Syahid mu tersurat..yang Engkau hajat..
Ingatlah aku..Dinafas terakhir mu..
Bersama kalimah Rindu mu..
Sebut nama ku di hujung Gerak bibir mu
Di dalam Qiam kalimah..tangan mu..peluklah aku..
Pegang lah tangan ku terbang ke Munanjjat mu..
Tholiban Qurban Habib...
Damai di Mukrimal Ghaib..

Bertandanglah di igauan rindu ku..
Aku akan terus Rindu..merindui mu
Kerana darah Jihad mu terlumur di sekujur jadad ku..
Semerbak harumya di setiap helaan nafas ku..

Aduhai sang kekasih..
Selamat pergi..dalam harapan aku berteleku
Menanti Engkau kembali..walau tidak pasti..
Ku tadah Tangan di depan Kaabah
Sebaik aku tiba di Makkah Al Mukarromah..
di pusingan terakhir aku akan rebah..

Damai di dalam persemadian mu
Bawalah Cinta ku bersama Cinta mu
Salam..ya Salam..Salamun Qaulan minrrobbirrohim "
Samada Engkau yang menanti ku di Mahsyar..
atau aku terdahulu menunggu mu..
Yang pasti kita tetap di dalam 1 Cinta
Cinta Kita..bersatu Cinta di dalam satu Cinta...
Selamat jalan CINTA ♥

ummulhanna Al Zaibie
2.56am 18/1/2012
See More
Pelbagai bagai..
· · · 6 hours ago

    • Rabeah Mohd Ali
      PANTUN GUGUR MUJAHID SENYUMAN SYURGA

      Jangan dituduh pengganas mujahidku,
      Kerananya Agama Islam sentosa;
      Perjuanganya tak pernah jemu,
      Di mana berada dipertaruhkan nyawa.

      Dalam Islam tiada istilah pengganas,
      Begitu mudah manusia menuduhnya;
      Allah tidak suka mereka yang mengganas,
      Dikirimkan ngauman bumi sebagai protesNya.

      Di langit kerajaan Islam penuh duka,
      Meratap menghiba tiada siapa yang tahu;
      Allah janjikan syahid penawar duka,
      Kenikmatan Syurga mereka tak tahu.

      Umat Islam diperlakukan seperti haiwan,
      Dibedil bertalu tanpa keperimanusiaan;
      Mujahid Islam bangkit melawan,
      Demi kerana Allah dalam kecintaan.

      Negara Islam dibedil terus-terusan,
      Dendam kesumat tak pernah padam;
      Ada yang ditawan menjadi tebusan,
      Diseksa dalam neraka dunia penuh kejam.

      Kesumat mereka tak pernah padam,
      Negara Islam akan dibedil dan ditakluki;
      Itu azam mereka yang tak pernah bosan;
      Agar Islam terkubur di Negara sendiri.

      Pejuang Islam tak pernah gentar,
      Rela bermandikan darah dihujani peluru;
      Perjuanganmu buat hati bergetar,
      Wajahmu tenang berjumpa Tuhanmu.

      Sungguh murni seorang mujahid,
      Perjuangannya takkan terhenti tanpa jemu;
      Mujahid balasanya syahid,
      Kukalungkan doa kesejahteraan buatmu.

      Di wajahmu ada Syurga,
      Perjuanganmu tanpa jemu;
      Kepentingan Islam sentiasa dijaga,
      Putus asa tak pernah bertamu.

      Kau berjuang hingga akhir hayat,
      Semangatmu sentiasa membara;
      Perjuanganmu tak pernah tamat,
      Generasi pelapismu terus mara.

      Masa hidup penuh perjuangan,
      Perjuangannya jelas dan tepat;
      Membela Islam ditimpa kekejaman,
      Memberontak mujahid adalah bertempat.

      Tiada hari tanpa perjuangan,
      Biarpun diburu di setiap penjuru;
      Namun berundur tidak sekalipun,
      Rela bemandikan darah dihujani peluru.

      Gugurmu mujahid aku tangisi,
      Kutangis dalam kesyukuran mengingatimu;
      Kenikmatan Syurga kini kau rasai,
      Di sini mujahid menggantikan tempatmu.

      Ramai berlumba mengikut jejakmu,
      Tanda cintakan Allah sayangkan hambaNya;
      Mereka bemandikan darah dihujani peluru,
      Gugurnya mereka menyusuli dirimu.

      Kehidupan mengasyikkan memukau pandangan,
      Wangian Syurga menusuk qalbu;
      Syurga kau terima sebagai balasan,
      Menikmati SyurgaNya tak pernah jemu.

      Gugur mujahid senyuman Syurga,
      Kehidupan di Syurga mujahid gembira;
      Nikmat Allah dalam kesyukurannya,
      Menunggu Hari Pembalasan telah dibalasNya.

      Karya: Rha NS
      4 Mei 2011
      5 hours ago · · 2

  • (PETIKAN DARIPADA KUMPULAN KARYA KTIA)
    19 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;