Tuesday 17 January 2012

BONEKA


~ Boneka ~

Aku dilayan dengan manjanya
dihayun ke kanan dan kiri
mengikut alunan lagumu yang di dendangkan
 dengan kucupan mesra
memeluk aku kemana jua engkau pergi
adakah aku boneka hak milikmu

Dari mentari terbit hingga menjelmanya rembulan
tidak pernah engkau melepaskan aku
senantiasa disampingmu
kau gembira
aku turut jua
engkau tersenyum sambil mengata "aku sayang kamu"
dalam hatiku mambalasnya "aku turut jua"
adakah aku boneka hak milikmu

Sambil tertawa mengejek aku
lalu menyanyi dengan mendakap aku
hari demi hari dan masa demi masa
engkau tidak jemu dengan kehadiranku
adakah aku boneka hak milikmu

Kini engkau bosan dengan aku
diganti dengan boneka baru
aku dicampak dalam kotak yang gelap
menjadikan aku seperti sampah
tidak berguna untukmu
adakah aku boneka hak milikmu

tidak pernah kau peduli
tidak pernah kau menjenguk aku disini
dan tidak pernah kau rindukan aku
yang sepi dalam kegelapan
adakah aku boneka hak milikmu

Aku bosan aku bosan aku bosan
dengan tindakan apa yang dilakuan padaku
tidak membalas kata
tidak membalas rinduku
engkau hanya mengabaikan aku ditempat sunyi
adakah aku masih boneka hak milikmu

Tanpa jemu aku masih menunggu
walaupun engkau memiliki boneka baru
dalam sepi dalam rindu
hatiku tertanya tanya
masihkah ada rindu
masihkah ada sayang
hanya aku pinta darimu
miliki aku seperti dahulu
boneka hak milikmu ini

~ Keris Abadi - 17/Jan/ 2012 - 07:22pm ~
· · · 3 hours ago

  • You, Norlie Aishiteru and 2 others like this.
    • Norliza Liza aku boneka yang kau rindu......
      3 hours ago ·
    • Keris Abadi ‎:)
      3 hours ago ·
    • Loly Pop takut wooo boneka nie.....jahatnye macam u dear
      3 hours ago ·
    • Keris Abadi saya tak jahat... nakal jer ngeeee
      3 hours ago · · 1
    • Loly Pop owh yeke??????tapi macam u jugak kan???hehehe
      3 hours ago ·
    • Keris Abadi tidak.. lah
      :P
      3 hours ago ·
    • Loly Pop buktikkan kalu tidak
      3 hours ago ·
    • Keris Abadi tengok lah gambar saya... jangan lama lama nanti tak boleh tido pulak kekekekekeke
      3 hours ago ·
    • Loly Pop mane gambar awak???taknampak pun....elehhhhh kalau dah ngantuk tido juga
      3 hours ago ·
    • Keris Abadi cuba cari pakai mata.. kat wall saya
      3 hours ago ·
    • Norlie Aishiteru seawal aku disismu,
      aku dipeluk manja dengan kasih sayang,
      tiada siapa yang boleh menyentuhku hanyalah kamu seorang.
      ku dijaga bagai menatang minyak yang penuh tanpa ada rasa terbagi dua.....
      namun kehadirannya disisimu menghancurkan hatiku..aku diletakkan jauh dari sudut hatimu..
      aku dibiarkan usang bersama waktu yang berganjak pergi....
      ^_^
      3 hours ago · · 1
    • Keris Abadi hmmmp begitulah rasaku sebagai boneka usang :)
      3 hours ago · · 1
    • Loly Pop owhhh yang pegang gitar tali kaler pink tue ke dear???
      3 hours ago ·
    • Rabeah Mohd Ali Duhai..keris abadi kenapa perlu anggapmu boneka ye...kenapa sengaja ditoreh luka wajahmu yang tampan itu ye...
      kau buat begitu buatkan aku di sini bagaikan tertoreh luka hatiku berdarah...darah...merah...pekat....kubalut luka masih lagi berdarah lantas hatiku pedih!cintaku perih!!!Kejamnya kamu ????Setega itu hatimu!!! (Hehehehe)
      2 hours ago · · 2

  • (PETIKAN DARIPADA GRUP PUISI ILAHI)
    17 Januari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;